Corsa D:stä kokemuksia

Keskustelua Opeleista
jtg
'Senator'
'Senator'
Viestit: 700
Liittynyt: 15 Joulu 2003, 02:00

Corsa D:stä kokemuksia

Viesti Kirjoittaja jtg »

Tuollainen -09 bensakoneella olis hakusessa.Onko millasia "tyyppivikoja" mitä on hyvä tarkistaa ostotilanteessa?
Haba
'Senator'
'Senator'
Viestit: 859
Liittynyt: 22 Huhti 2002, 03:00
Paikkakunta: Iisalmi

Re: Corsa D:stä kokemuksia

Viesti Kirjoittaja Haba »

Äidillä on vm. -07 1.4 sport ja ainakaan siinä ei ole ollut mitään vikaa.
Edullinen ylläpitää ja tehoa normaaliin kaupunki käyttöön riittävästi.

Mutta minusta tuo sport-paketti on melkein pakollinen tuohon Corsaan, kun silloin osto vaiheessa noita vertailtiin.
Itse en tykännyt ollenkaan vakio penkeistä ja alustasta, eikä äitikään.
Harrastepeli Astra H TwinTop
jtg
'Senator'
'Senator'
Viestit: 700
Liittynyt: 15 Joulu 2003, 02:00

Re: Corsa D:stä kokemuksia

Viesti Kirjoittaja jtg »

Mites tollanen "ominaisuus" kun kävin paikallisesta ooppelikaupasta kysymässä ,niin kertoivat ettei luistonestoa saa napista pois päältä.Onko tollasella korsalla sitten heti jumissa kun tulee enemmän lunta?
royalpelle
'Agila'
Viestit: 3
Liittynyt: 03 Joulu 2010, 23:51

Re: Corsa D:stä kokemuksia

Viesti Kirjoittaja royalpelle »

Itsellä on nyt Corsa D llä takana n. 2000km ja kaikki tältä talvelta. Luistonestoa ei tosiaankaan saa pois päältä, mutta se antaa mielestäni kuskille aika paljon periksi. Se kyllä hieman rajoittaa sutimista mutta ei paljoa. Esim näin liukkaalla kaasu pohjassa sutien kiihdyttämällä kone antaa sutia, muttei anna läheskään täysiä kierroksia. Se ei siis katko sytkää kuten esim frendin S40 joka alkaa papattamaan. Käytiin Corsallani eräällä mökillä juuri sinä päivänä kun tänne etelä-suomeen satoi ensilumi kerrasta se 20cm. Tietä ei ollut vielä aurattu ja lunta oli enemmän kuin maavara. Lumi pöllysi tyylikkäästi puskurin yli tuulilasille koko 4km matka mökin parkkikselle, mutta jumiin ei jääty. Toki kitka-nasta renkaat ovat lähes uutta vastaavassa kunnossa.

Corsaan olen kyllä tyytyväinen ja uskallan sitä suositella. Ainoa miinus joka nyt tulee mieleen on kuskin istuimen kangas. Kaaralla on ajettu nyt noin 56tkm ja kuskin penkin vasen "kylki" on jo alkanut nukkaantua. En tiedä onko noi sportti jakkarat eri materiaalia kuin tavalliset. Kulumista kyllä varmasti edesauttaa penkin melko syvä olemus ja tuo kaksiovisuus. Ovi on niin pitkä ettei se mahdu parkkiksien pienissä ruuduissa aukeamaan kokonaan ja kyytiin täytyy usein hivuttautua hyvinkin pienestä raosta.. :what:
Vectra A 1.8 -91 -> E36 320 -91 -> Brava 1.2 -02 -> E38 318 -93 -> Alto -91 -> Corsa D 1.2 Sport -07
Keskimäärin 1,466ccm, 91,83hp ja ikä hankittaessa 12,6vuotta..
jtg
'Senator'
'Senator'
Viestit: 700
Liittynyt: 15 Joulu 2003, 02:00

Re: Corsa D:stä kokemuksia

Viesti Kirjoittaja jtg »

Kiitoksia hyvistä infoista.Vahvasti näyttää sille että tuollaisesta D Corsasta tulee kolmas "Adami" meidän perheeseen.
Avatar
Renex
'Senator'
'Senator'
Viestit: 369
Liittynyt: 07 Heinä 2003, 03:00
Paikkakunta: Finnland

Re: Corsa D:stä kokemuksia

Viesti Kirjoittaja Renex »

Ei varmaan huono valinta ainakin Dekran mukaan. Luin alkuperäisjutun Dekran-sivuilta ja siellä myös Opel Insignian vähävikaisuutta kehutaan.
http://www.kauppalehti.fi/5/i/talous/uu ... 0101251411
X20XER
'Senator'
'Senator'
Viestit: 703
Liittynyt: 23 Loka 2005, 20:55
Paikkakunta: Lohja/Kerava

Re: Corsa D:stä kokemuksia

Viesti Kirjoittaja X20XER »

royalpelle kirjoitti:Itsellä on nyt Corsa D llä takana n. 2000km ja kaikki tältä talvelta. Luistonestoa ei tosiaankaan saa pois päältä, mutta se antaa mielestäni kuskille aika paljon periksi. Se kyllä hieman rajoittaa sutimista mutta ei paljoa. Esim näin liukkaalla kaasu pohjassa sutien kiihdyttämällä kone antaa sutia, muttei anna läheskään täysiä kierroksia. Se ei siis katko sytkää kuten esim frendin S40 joka alkaa papattamaan.
saa luistoneston pois.
samalla lähtee ESP/ABS. En Nyt muista enään sulakkeen numeroa.
jtg
'Senator'
'Senator'
Viestit: 700
Liittynyt: 15 Joulu 2003, 02:00

Re: Corsa D:stä kokemuksia

Viesti Kirjoittaja jtg »

X20XER kirjoitti:
royalpelle kirjoitti:Itsellä on nyt Corsa D llä takana n. 2000km ja kaikki tältä talvelta. Luistonestoa ei tosiaankaan saa pois päältä, mutta se antaa mielestäni kuskille aika paljon periksi. Se kyllä hieman rajoittaa sutimista mutta ei paljoa. Esim näin liukkaalla kaasu pohjassa sutien kiihdyttämällä kone antaa sutia, muttei anna läheskään täysiä kierroksia. Se ei siis katko sytkää kuten esim frendin S40 joka alkaa papattamaan.
saa luistoneston pois.
samalla lähtee ESP/ABS. En Nyt muista enään sulakkeen numeroa.
Toi on hyvä tietää jos sattuu jäämään jumiin niin että luistonesto lyö pelin seis.Vaatiiko muuta kuin sulakkeen irroittamisen, ja kun tilanne ohi niin sulakkeen takaisinlaiton(jääkö tieto auton vikamuistiin/polttaako vikavaloa ko. toimenpiteen jälkeen??)

Kysymys kaksi:kattelin ettei ole moottorin lämpömittaria tuossa kikottimessa.Jos epäilee termarin toimimattomuutta(lue jos on yhtä huonolaatuisia kuin mitä on astran ja omekan 16v koneissa)niin onko muuta konstia todeta koneen käyntilämpö kuin infrapuna/laser pintalämpömittari tai opel huoltoon ja piuha kiinni huoltoliittimeen että näkee käyntilämmön?
Ooppeleista vain Omega jäljellä....
Avatar
C16SEI
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 71
Liittynyt: 18 Touko 2004, 03:00
Paikkakunta: Helsinki

Re: Corsa D:stä kokemuksia

Viesti Kirjoittaja C16SEI »

Lämpömittarin saa näkyviin mittaristoon pienellä kikkailulla. Kun auto on käynnissä paina trippimittarin nollausnappia neljä kertaa lyhyesti jonka jälkeen n. 15 sek. pohjassa. Tämän jälkeen pitäisi mittariston näytön vaihtua jolloin napin voi päästää. Jotta saadaan lämmöt näkyviin pitää vielä samaa nappia painaa muistaakseni 5 kertaa lyhyesti, jonka jälkeen alarivillä näkyy moottorin lämpötila. Ylemmällä rivillä näkyy sisävalaistuksen kirkkaus prosentteina ja luvun pitäisi muuttua kun kirkkautta säätelee.

Linkki youtube videoon missä näkyy saadaan näkyviin kierrokset ja ajonopeus http://www.youtube.com/watch?v=ACXu4iXj ... re=related
Elikkä lämmöt olisi tuossa videolla saatu kun nollaus nappia ois painettu vielä kaksi kertaa.

Kyseisestä valikosta löytyy vaikka mitä muutakin tietoa kun painelee nollausnappia ja jossain vaiheessa näkyviin tulee normaali näkymä ja vielä painelemalla alkaa kierros alusta. Itsellänikään ei ole oikeen tietoa mitä kaikkea sieltä oikeen löytyy, joten jos jollain on tarkempaa tietoa niin saa kertoa :)

Jos homma menee oikein ei trippimittarin pitäisi nollautua. Toivottavasti ymmärrätte sekavat sepustukset :)
Avatar
Veeksi
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 2163
Liittynyt: 30 Tammi 2002, 02:00
Paikkakunta: Kuopio

Re: Corsa D:stä kokemuksia

Viesti Kirjoittaja Veeksi »

jtg kirjoitti:
X20XER kirjoitti:
royalpelle kirjoitti:Itsellä on nyt Corsa D llä takana n. 2000km ja kaikki tältä talvelta. Luistonestoa ei tosiaankaan saa pois päältä, mutta se antaa mielestäni kuskille aika paljon periksi. Se kyllä hieman rajoittaa sutimista mutta ei paljoa. Esim näin liukkaalla kaasu pohjassa sutien kiihdyttämällä kone antaa sutia, muttei anna läheskään täysiä kierroksia. Se ei siis katko sytkää kuten esim frendin S40 joka alkaa papattamaan.
saa luistoneston pois.
samalla lähtee ESP/ABS. En Nyt muista enään sulakkeen numeroa.
Toi on hyvä tietää jos sattuu jäämään jumiin niin että luistonesto lyö pelin seis.Vaatiiko muuta kuin sulakkeen irroittamisen, ja kun tilanne ohi niin sulakkeen takaisinlaiton(jääkö tieto auton vikamuistiin/polttaako vikavaloa ko. toimenpiteen jälkeen??)

Kysymys kaksi:kattelin ettei ole moottorin lämpömittaria tuossa kikottimessa.Jos epäilee termarin toimimattomuutta(lue jos on yhtä huonolaatuisia kuin mitä on astran ja omekan 16v koneissa)niin onko muuta konstia todeta koneen käyntilämpö kuin infrapuna/laser pintalämpömittari tai opel huoltoon ja piuha kiinni huoltoliittimeen että näkee käyntilämmön?
Ensinäkin se Corsa D kyllä pitäis sutia paikallaan...eli luistonesto ei jumita autoa. Ainakin näin oli minulla '08 dieselissä. Toisekseen mahdolliset vikakoodit häviää auton muistista kun vian jälkeen on tehty x määrä käynnistyksiä. En muista/tiedä montako käynnistystä se oli, mutta suht pian ne häviää.

Jos kyseessä on 1.3cdti kone (ehkä myös 1.7cdti?), kannattanee keksiä huohottimelle lämmitys tai toisaalta jättää autolla ajelematta ainakaan yli 20 asteen pakkasessa. En jaksa uskoa, että termari sinänsä ei toimisi, vaan moottori/auto ei ole suunniteltu kylmiin olosuhteisiin. Kiitos Fiat.
Kuva
Nyt:BMW E93 335i M-Sport '07 (440hv/600nm)
Ennen: BMW E46 330i M-Sport II, Opel GT B, BMW E60 530da, Opel Corsa D CDTi, Opel Astra F 1.8i, Nissan Sunny 1.3, Opel Kadett B 1.1
Japejape
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 93
Liittynyt: 06 Tammi 2003, 02:00

Re: Corsa D:stä kokemuksia

Viesti Kirjoittaja Japejape »

C16SEI kirjoitti:Lämpömittarin saa näkyviin mittaristoon pienellä kikkailulla. Kun auto on käynnissä paina trippimittarin nollausnappia neljä kertaa lyhyesti jonka jälkeen n. 15 sek. pohjassa. Tämän jälkeen pitäisi mittariston näytön vaihtua jolloin napin voi päästää. Jotta saadaan lämmöt näkyviin pitää vielä samaa nappia painaa muistaakseni 5 kertaa lyhyesti, jonka jälkeen alarivillä näkyy moottorin lämpötila. Ylemmällä rivillä näkyy sisävalaistuksen kirkkaus prosentteina ja luvun pitäisi muuttua kun kirkkautta säätelee.

Linkki youtube videoon missä näkyy saadaan näkyviin kierrokset ja ajonopeus http://www.youtube.com/watch?v=ACXu4iXj ... re=related
Elikkä lämmöt olisi tuossa videolla saatu kun nollaus nappia ois painettu vielä kaksi kertaa.

Kyseisestä valikosta löytyy vaikka mitä muutakin tietoa kun painelee nollausnappia ja jossain vaiheessa näkyviin tulee normaali näkymä ja vielä painelemalla alkaa kierros alusta. Itsellänikään ei ole oikeen tietoa mitä kaikkea sieltä oikeen löytyy, joten jos jollain on tarkempaa tietoa niin saa kertoa :)

Jos homma menee oikein ei trippimittarin pitäisi nollautua. Toivottavasti ymmärrätte sekavat sepustukset :)


Kävin kokeilemassa morsiamen kauppakassista noita juttuja. Hyvin toimii. Ketähän varten tuollaiset oikein on?? Ohjekirja ei kerro noista mitään.
Mitähän noi muut tiedot on? Niitähän on vaikka kuinka paljon :o
Avatar
Ahnuld
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 2140
Liittynyt: 16 Helmi 2002, 02:00
Paikkakunta: Lempäälä

Re: Corsa D:stä kokemuksia

Viesti Kirjoittaja Ahnuld »

Veeksi kirjoitti: Jos kyseessä on 1.3cdti kone (ehkä myös 1.7cdti?), kannattanee keksiä huohottimelle lämmitys tai toisaalta jättää autolla ajelematta ainakaan yli 20 asteen pakkasessa. En jaksa uskoa, että termari sinänsä ei toimisi, vaan moottori/auto ei ole suunniteltu kylmiin olosuhteisiin. Kiitos Fiat.
Ei ole vielä tuo Corsa lauennut näillä pakkasilla, mutta kannattaisi ehkä tosiaan harkita jotain suojausta tuolle.
Onko tietoa mahdollisista valmiista osista tuon huohottimen lämmitykseen?

Huomenissa on tarkoitus viritellä jonkinlainen pahvi estämään ylimääräisen viiman pääsyn konehuoneeseen, mutta eipä se taida hirveästi auttaa?

Pirun hyvältä talviautolta tuo sinänsä vaikuttaa, ei mitään ongelmia luistoneston tai ESP:n toiminnan puolesta, hyvin etenee 185/65" kumeilla. Lämpeneekin siedettävästi.
Patteriauto + Astra 5D 1.2T -20
Ex: Grandland X Hybrid4 -20, Insignia CT biturbo - 15, Astra -10, Insignia -11, Corsa -07, Vectra -05, Vectra -01, Astra GSi 16V -93, Vectra -90, Kadett ~82..
Avatar
Veeksi
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 2163
Liittynyt: 30 Tammi 2002, 02:00
Paikkakunta: Kuopio

Re: Corsa D:stä kokemuksia

Viesti Kirjoittaja Veeksi »

Ahnuld kirjoitti: Ei ole vielä tuo Corsa lauennut näillä pakkasilla, mutta kannattaisi ehkä tosiaan harkita jotain suojausta tuolle.
Onko tietoa mahdollisista valmiista osista tuon huohottimen lämmitykseen?
Ainakin BMW:n varaosatiskiltä löytyy valmiit huohottimen lämmityssysteemit. Siitä en tiedä miten mahdoton tehtävä sen soveltaminen on sitten aivan toiseen autoon. Sähkö on varmaan italiassa suurinpiirtein samanlaista kuin saksassa, mutta huohotinputki on varmasti vähän eri kaliiberia. Mutta ei kai noi nyt niin hitekkiosia ole etteikö niitä kirvesmies vuolisi paikalleen, vai onko? Olis kuitenkin enemmän kuin rahanarvoinen varuste näihin ja 3.2 v6 vectroihin....

Minulla Corsa ei kyllä mitenkään hääppöisesti lämmennyt. Jossain nollakelissä lämpöä tuli kyllä tosi nopeasti (sähkövastusten avustamana), mutta jossain 20 asteen pakkasessa ei lämmennyt vaikka ajeli puoltoista tuntia matka-ajoa. Tosin penkin- ja ratinlämmitin piti kyllä ihan lämpimänä. 25 asteen pakkasessa alkoi sitten jo sivuikkunat jäätymään umpeen vaikka teki mitä...
Kuva
Nyt:BMW E93 335i M-Sport '07 (440hv/600nm)
Ennen: BMW E46 330i M-Sport II, Opel GT B, BMW E60 530da, Opel Corsa D CDTi, Opel Astra F 1.8i, Nissan Sunny 1.3, Opel Kadett B 1.1
reiskaar
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 895
Liittynyt: 12 Touko 2004, 03:00

Re: Corsa D:stä kokemuksia

Viesti Kirjoittaja reiskaar »

millate putken pätkä se hoohotin on? Avittaisko putkieriste päälle kietastuna mitään? Armaflexiä tai vastaavaa.
Avatar
Ahnuld
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 2140
Liittynyt: 16 Helmi 2002, 02:00
Paikkakunta: Lempäälä

Re: Corsa D:stä kokemuksia

Viesti Kirjoittaja Ahnuld »

Veeksi kirjoitti:Minulla Corsa ei kyllä mitenkään hääppöisesti lämmennyt. Jossain nollakelissä lämpöä tuli kyllä tosi nopeasti (sähkövastusten avustamana), mutta jossain 20 asteen pakkasessa ei lämmennyt vaikka ajeli puoltoista tuntia matka-ajoa. Tosin penkin- ja ratinlämmitin piti kyllä ihan lämpimänä. 25 asteen pakkasessa alkoi sitten jo sivuikkunat jäätymään umpeen vaikka teki mitä...
Täytyy tutkaista isompia viritelmiä sitten seuraavaksi talveksi, vielä kun on autoliikkeen takuun alla, niin saa paffit yms. viritykset riittää.
Itse en tuolla tosiaan ole yli 10 asteen pakkasilla ajellut, mutta ei tuo vaimoke ainakaan vielä ole mitään valitellut lämmön riittämättömyydestä...
Jospa tämä hetkellinen jääkausi menisi jo ohi ja seuraavat talvet olisivat jälleen totuttua loskakeliä syyskuusta huhtikuuhun :roll:, niin ei tarvitsisi miettiä moisia.
Lankomiehen Xantiaan oli aikanaan asennettu myös lisälämmitys huohottimeen äkillisen öljynkatoamisen jälkeen. Täytyy joskus tutkaista millainen.
Patteriauto + Astra 5D 1.2T -20
Ex: Grandland X Hybrid4 -20, Insignia CT biturbo - 15, Astra -10, Insignia -11, Corsa -07, Vectra -05, Vectra -01, Astra GSi 16V -93, Vectra -90, Kadett ~82..
Vastaa Viestiin