Tämä mitä ata kertoi omassa kommentissaan ettei hyvää autoa kannata pois antaa vaihdossa, pitää osittain mielestäni paikkansa. Tuolloin toki täytyy olla A) varaa pitää autoja, B) niin huono hyvitys todelliseen kuntoon nähden ja C) merkkiuskollinen keräilijä. Itse kun vaihdoin puolitoista vuotta sitten autoa niin kysyin B-Vectran hyvityshintaa ihan piruuttani Seinäjoen AutoÅströmiltä (silloin vielä tuolla nimellä), he katselivat taulukoitaan, eivät vilkaisseetkaan autoon vaikka kunto on todella muuta kuin vastaavien ikäisten. Sekä huollot ajantasalla ja osaa vaihdettu ennen tarvetta. Tämähän on siis se asia josta ei mitään hyvitetä mutta auttaa myöhemmin paljon myyjää myymään auton etiäppäin. Hyvityshinnaksi muodostui 1600 euroa. Hieman alkoi hymyilyttää lievästi sanottuna. No voin kertoa suoraan että siellä firmassa on niin nyrpeitä myyjiä ollut aina ja kohdeltu kuin nuoria autokaupoissa yleensä aina, renkaanpotkijoina. Tampereen Autokeskuksesta sattui Nettiautosta löytymään sitten -05 GTS Vectra dieseli, kaikilla mahdollisilla lisävarusteilla eikä autokuumetta voinut estää. Liikkeen palvelu todella luksusta ja suorankaupan asiakas otettiin vastaan todella hyvin. Hinnasta tultiin hieman alaspäin ja lisäksi sai toisetkin aluvanteet ettei tarvinnut enää vekslata edestakaisin renkaita vanteille. B-Vectran myin isoveljelle lähes samaan hintaan kuin autokaupassa olisi mennyt, tästä hyötynä että on auto mitä lainata jos tarvitsee kärryä vetää.
GTS kun on ilman koukkua ja pysyy.
Nyt kun on katsellu hintoja niin vaihtoautot ovat tulleet todella roimasti alas ja suht. nuoria käytettyjä saa halvalla. GTS saa kuitenkin kestää kaasujalkaani vielä kolmisen vuotta jonka jälkeen myyntiin ja farkku Insignian haku Saksasta. Se on myös totta mitä kirjoitettiin välirahasta, se on periaatteessa summa joka määrää onko vaihto järkevä. Välirahan kun voi mielessään ajatella onko tuo summa se määrä jonka verran vaihdettavaa autoa pitää huonompana kuin harkittavaa ostosta.