Vectra C 2.2, Z22YH

Keskustelua Opeleista
Vastaa Viestiin
Jakkara
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 17
Liittynyt: 30 Kesä 2009, 14:03

Re: Vectra C 2.2, Z22YH

Viesti Kirjoittaja Jakkara »

No joo eipä ne huollot mitään takaa... aina saa olla korjaamassa. Mulla vaikuttaa (ainakin tällä hetkellä?) siltä että joko bensan korkeapainepumpussa tai säätimessä olisi jotain vikaa. Ja onhan niillä jo ajettukin pari kuukautta! Toivottavasti selviää maanantaina ja pääsis eroon tuosta mystisestä viasta. Saa nähdä miten helposti onnistuu saada osien takuiden kautta rahoja takas? Eri liike joka vaihtoi osat kun mikä selvittelee vikaa tällä hetkellä. Mitä luultavammin ei tuu olee helppoo.
Avatar
Robertx
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 19745
Liittynyt: 13 Huhti 2004, 03:00
Paikkakunta: Hyvinkää - Helsinki

Re: Vectra C 2.2, Z22YH

Viesti Kirjoittaja Robertx »

Nyt kyllä ihmetyttää, että noin lyhytikäinen ketjusarja olis... ikävämpi juttu. Ensinnäkin tuo 90 tkm ns. parannetulla ketjusarjalla ja sitten ilmeisesti vielä parannetulla melkein puolet vähemmän. On kyllä mennyt suunnittelussa joku pahasti pieleen...
Jos en ihan väärin muista, on noilla merkkiliikkeen osilla 2 vuoden takuu ja oletettavasti on jo umpeutunut ??
Eihän tuossa auta kuin vääntää , mutta selkeästi on valmistajan piikkiin tuo. Jos ei muu auta, niin kuluttaja - asiamiehen pakeille.
Tuossahan on mahdollisesti vielä otettava huomioon korkeapainepumpulle tulleet vauriot... olen ainakin ymmärtänyt, että ketjun löysyys tappaa pumpun.
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Avatar
Jartsa
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 5495
Liittynyt: 09 Kesä 2002, 03:00
Paikkakunta: Alavus

Re: Vectra C 2.2, Z22YH

Viesti Kirjoittaja Jartsa »

onhan noita ketjuja katkennut jopa 30tkm ajon jälkeen kiristimen takia,turbon kiristimellä en tiedä yhtään mikä olisi hajonnut.
Insignia 2.0 Turbo Sport OPC Line, Mokka 1.4 Turbo Cosmo & Vectra GTS
EX Vectra C 2.0T Sport Biopower & Manta -70 yms...
Avatar
Robertx
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 19745
Liittynyt: 13 Huhti 2004, 03:00
Paikkakunta: Hyvinkää - Helsinki

Re: Vectra C 2.2, Z22YH

Viesti Kirjoittaja Robertx »

Tuo on totta, että noinkin vähillä metreillä on hajonnut. Turbon kiristin on eittämättä parempi. Sinänsä hassua, kun eivät sitä kuitenkaan välttämättä laita merkkiliikkeessä.
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
wenski
'Senator'
'Senator'
Viestit: 449
Liittynyt: 27 Maalis 2007, 20:09
Paikkakunta: ulvila

Re: Vectra C 2.2, Z22YH

Viesti Kirjoittaja wenski »

Jos en ihan väärin muista, on noilla merkkiliikkeen osilla 2 vuoden takuu ja oletettavasti on jo umpeutunut ??
joo 2 vuottahan se on se takuu. samaa merkkiliikkeen äijäkin painotti kun huomas että ketjun vaihdosta on kulunut 2v ja 2kk :evil: . tosin mielestäni ei voi olettaa että ketju olisi vaihtokunnossa 2kk yli takuuajan. jos remppa joudutaan taas tekemään ja meinaavat pistää mut maksumieheks niin otan kyllä yhteyttä kaikkiin mahdollisiin tahoihin asian selvittämiseks. kyllä ketuttaa :evil: .
auto menee 2vk päästä takanavan vaihtoon niin sanoivat tutkivansa jakopäätä samalla paremmin.
vectra farmari 2.2 direct -04
Avatar
Robertx
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 19745
Liittynyt: 13 Huhti 2004, 03:00
Paikkakunta: Hyvinkää - Helsinki

Re: Vectra C 2.2, Z22YH

Viesti Kirjoittaja Robertx »

Olipas sitten vähempi ystävällisesti painotettu tuo . Tuohan on tietty fakta, mut mielestäni ei ihan ehdoton tarvitse olla. Ylipäänsä ei voi tosiaan olettaa, että olis ketju vaihtokunnossa heti takuuajan päätyttyä ja noilla kilometreillä.
Tässä samassa threadissa on kuluttajariitalautakunnan lausunto... kannattaa lukea.
Sen ketjun elinikä pitäis olla kyllä lähemmäs 200 tkm tai enemmän valmistajan mielestä..., vaikka virallisesti elinikää ei ole ilmoitettu, mutta sen käsityksen saa, kun on tarkoitettu huoltovapaaksi.

Kyllä pitäis käynnistäessä kylmänä kuulla, jos on kiristin jumittaa... löysä ketju rääkäsee aika kovaa. Lisäksi rallattaa tyhjäkäynnillä.
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Avatar
Veeksi
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 2163
Liittynyt: 30 Tammi 2002, 02:00
Paikkakunta: Kuopio

Re: Vectra C 2.2, Z22YH

Viesti Kirjoittaja Veeksi »

Minne asti tuo "rallatus" sitten kuuluu? Kuuntelin tuossa tuota meijän vecculia, johon tuli just 100tkm täyteen. Kyllä jos kuuntelee jakopään kohdalta peltiauki, niin jonkinlaista helinää sieltä kuuluu, mutta toisaalta kai se ehjäkin ketju jotain ääntä pitää?

Tuo on kyllä perperistä, kun kyse on "huoltovapaasta" osasta. Jakohihnan jos huoltaa huolto-ohjelman mukaan, niin autossa on kuitenkin selvä takuu silloin. Voisko OPELilta pyytää kirjallista lausuntoa siitä, mikä on z22yh:n jakopään elinikä. Tähän vedoten voisi sitten autoaan huoltaa ja toisaalta valmistajallakin olisi jonkinlainen vastuu tekemisistään. Tällaisia hommia vois joku merkkikerho vaikka tehdä, niin asia otettaisiin vakavammin. Tukis harrastus toimintaa. ;)
Kuva
Nyt:BMW E93 335i M-Sport '07 (440hv/600nm)
Ennen: BMW E46 330i M-Sport II, Opel GT B, BMW E60 530da, Opel Corsa D CDTi, Opel Astra F 1.8i, Nissan Sunny 1.3, Opel Kadett B 1.1
Avatar
Jartsa
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 5495
Liittynyt: 09 Kesä 2002, 03:00
Paikkakunta: Alavus

Re: Vectra C 2.2, Z22YH

Viesti Kirjoittaja Jartsa »

käykös C-vecun Z22SE moottori ilman ongelmia B-vectran keulalle?eikös nuo nyt ole täysin identtisiä.
Insignia 2.0 Turbo Sport OPC Line, Mokka 1.4 Turbo Cosmo & Vectra GTS
EX Vectra C 2.0T Sport Biopower & Manta -70 yms...
Avatar
Robertx
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 19745
Liittynyt: 13 Huhti 2004, 03:00
Paikkakunta: Hyvinkää - Helsinki

Re: Vectra C 2.2, Z22YH

Viesti Kirjoittaja Robertx »

Vastaan omasta puolestani ... vuosimallin 2001 Z22SE - koneisen Vectran ketjun rallatus kylmänä tyhjäkäynnillä kuului helposti metrin päähän... ylitti moottorin muut äänet. Tämä siis konepelti auki. Samoin käynnistysääni kylmänä oli todellinen rääkäisy. Se kuului sisälle autoon konepellin ollessa kiinni. Mittasin sen myös desibelimittarilla, joka näytti 102,4 Db . mitattuna konehuoneen etureunasta keskeltä n. 40 cm päässä ketjusta.
Tottakai ehkäkin ketju pitää ääntä... helinä on ihan normaalia.

Tuota ketjun elinikää ovat kysyneet yksityishenkilöt ja myöskin jotkut foorumit saksassa... selkeää vastausta ei ole saatu, mikä on ketjun elinikä. Kyseistä ketjuonjelmaa esiintyy myös Corsassa käytettävissä 1.2 litaraisissa ja 1.0 litraisissa moottoreissa...
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Avatar
Robertx
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 19745
Liittynyt: 13 Huhti 2004, 03:00
Paikkakunta: Hyvinkää - Helsinki

Re: Vectra C 2.2, Z22YH

Viesti Kirjoittaja Robertx »

Jartsa kirjoitti:käykös C-vecun Z22SE moottori ilman ongelmia B-vectran keulalle?eikös nuo nyt ole täysin identtisiä.
Moottoreiden pitäis olla identtisiä... ainoa, mikä tulee mieleen, on moottorin kiinnitys runkoon... se voi olla erilainen.
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Avatar
JS34
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1674
Liittynyt: 14 Syys 2002, 03:00
Paikkakunta: Kempele

Re: Vectra C 2.2, Z22YH

Viesti Kirjoittaja JS34 »

Mulla oli tarkoitus alkaa purkamaan tuo yks hajonnu Z22YH kone ja vertaamaan niitä osia Z22SE koneen kans keskenään.
Kävin viikko sitten siitä Jartsan kotikylältä hakemassa sen hajotetun koneen vartavasten, tiedä tunteeko Jartsa sitä kaveria kellä se on ollu?
C Vectrassa oli ollu paikallaan, 113tkm rullattu.

Äkkiseltään mitä noita on potkiskellu tossa, niin kyllä ne samanlaisia on perusmoottoriltaan, apulaitteissa eroa kyllä on.
Kuva
Avatar
Jartsa
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 5495
Liittynyt: 09 Kesä 2002, 03:00
Paikkakunta: Alavus

Re: Vectra C 2.2, Z22YH

Viesti Kirjoittaja Jartsa »

JS34 kirjoitti:Mulla oli tarkoitus alkaa purkamaan tuo yks hajonnu Z22YH kone ja vertaamaan niitä osia Z22SE koneen kans keskenään.
Kävin viikko sitten siitä Jartsan kotikylältä hakemassa sen hajotetun koneen vartavasten, tiedä tunteeko Jartsa sitä kaveria kellä se on ollu?
C Vectrassa oli ollu paikallaan, 113tkm rullattu.

Äkkiseltään mitä noita on potkiskellu tossa, niin kyllä ne samanlaisia on perusmoottoriltaan, apulaitteissa eroa kyllä on.
joo tutun auto se oli.olikohan kahessa männässä reikä ja venttileitä poikki "jokunen"yks venttiilin lautanen oli vissiin aika tiukasti poikittain tilassaan.oli muuten ajettu pihaan asti ja sammutettu avaimesta,sitä en tiedä millä vitulla se vielä tossa kunnossa on käynnissä pysynyt... :lol:

sillä on ollut huonoa tuuria noitten autojen kanssa,edellinen 2.8 V6 audi ja siitä meni kampi-akseli poikki...


olitko muuten vecculla liikkeellä?ja onko klubin tarra takalasissa?olin meinaan tulossa töistä siinä yhdessä risteyksessä(musta 2.2 sport veccu viistoperä,BBS:n lemanssin kopiot alla.)ja tommonen kun sun veccu meni ohi kuortaneelle päin.
Insignia 2.0 Turbo Sport OPC Line, Mokka 1.4 Turbo Cosmo & Vectra GTS
EX Vectra C 2.0T Sport Biopower & Manta -70 yms...
Avatar
JS34
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1674
Liittynyt: 14 Syys 2002, 03:00
Paikkakunta: Kempele

Re: Vectra C 2.2, Z22YH

Viesti Kirjoittaja JS34 »

Jartsa kirjoitti: joo tutun auto se oli.olikohan kahessa männässä reikä ja venttileitä poikki "jokunen"yks venttiilin lautanen oli vissiin aika tiukasti poikittain tilassaan.oli muuten ajettu pihaan asti ja sammutettu avaimesta,sitä en tiedä millä vitulla se vielä tossa kunnossa on käynnissä pysynyt... :lol:

sillä on ollut huonoa tuuria noitten autojen kanssa,edellinen 2.8 V6 audi ja siitä meni kampi-akseli poikki...


olitko muuten vecculla liikkeellä?ja onko klubin tarra takalasissa?olin meinaan tulossa töistä siinä yhdessä risteyksessä(musta 2.2 sport veccu viistoperä,BBS:n lemanssin kopiot alla.)ja tommonen kun sun veccu meni ohi kuortaneelle päin.
Juu, kansi paskana, 5-venttiiliä poikki ja 2-männässä reikä, oli se yks venttiili yrittäny löytää ittensä ulos ahtaasta paikasta kun oli tukkeunu poikittain kanavaan.
Niin se kuulemma oli ajellu kotia sillä ja käyny vissiin kaupassakin vaikka rallatti kone.
Jep, omalla Vectralla olin liikenteessä (ei oo tullu laitettua clubin taroja autoon jostain syystä) ja kotia palatessa tultiin Kuortane - Härmä - Ylivieskan kautta Ouluun.
Kuva
essentia-
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1365
Liittynyt: 07 Kesä 2006, 16:17
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Vectra C 2.2, Z22YH

Viesti Kirjoittaja essentia- »

pistänpä minäkin lusikkani tähän soppaan:
Meillä siis 2005 vm. b-zaffe tuolla Z22YH - koneella, mittarissa n. 106tkm. Mitään ei kuulu mistään (erikoista siis) eikä ole kuulunutkaan. Ostohetkellä talvella 90tkm. Huollot ajallaan. Missähän vaiheessa "pitäis" huolestua, vai voiko vaan ajella jos mitään ei kuulu...? Ajatuksena kuitenkin pitää tuota pitkään...
Avatar
Jartsa
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 5495
Liittynyt: 09 Kesä 2002, 03:00
Paikkakunta: Alavus

Re: Vectra C 2.2, Z22YH

Viesti Kirjoittaja Jartsa »

JS34 kirjoitti:
Jartsa kirjoitti: joo tutun auto se oli.olikohan kahessa männässä reikä ja venttileitä poikki "jokunen"yks venttiilin lautanen oli vissiin aika tiukasti poikittain tilassaan.oli muuten ajettu pihaan asti ja sammutettu avaimesta,sitä en tiedä millä vitulla se vielä tossa kunnossa on käynnissä pysynyt... :lol:

sillä on ollut huonoa tuuria noitten autojen kanssa,edellinen 2.8 V6 audi ja siitä meni kampi-akseli poikki...


olitko muuten vecculla liikkeellä?ja onko klubin tarra takalasissa?olin meinaan tulossa töistä siinä yhdessä risteyksessä(musta 2.2 sport veccu viistoperä,BBS:n lemanssin kopiot alla.)ja tommonen kun sun veccu meni ohi kuortaneelle päin.
Juu, kansi paskana, 5-venttiiliä poikki ja 2-männässä reikä, oli se yks venttiili yrittäny löytää ittensä ulos ahtaasta paikasta kun oli tukkeunu poikittain kanavaan.
Niin se kuulemma oli ajellu kotia sillä ja käyny vissiin kaupassakin vaikka rallatti kone.
Jep, omalla Vectralla olin liikenteessä (ei oo tullu laitettua clubin taroja autoon jostain syystä) ja kotia palatessa tultiin Kuortane - Härmä - Ylivieskan kautta Ouluun.
se oli joku tommonen tumma farkku,tummat vanteet ja takalasinkokonen klubin tarra.oli sit joku muukin liikenteessä.

http://www.ocf.fi/forum/viewtopic.php?f=4&t=175212

tuon luettuani nokat/nokka menisi vaihtoon,tuon tehostajan takia C-vecussa myös sähköhydraulinen.
Insignia 2.0 Turbo Sport OPC Line, Mokka 1.4 Turbo Cosmo & Vectra GTS
EX Vectra C 2.0T Sport Biopower & Manta -70 yms...
Vastaa Viestiin