Vectra C 2.2, Z22YH
Vectra C 2.2, Z22YH
Tervehdys, tulipahan rekisteröityä tännekin näin uutena Oooppelistina.
Ostin pari viikkoa sitten tosiaan Vectran vm. 2004, 2.2 Direct koneella, ajettu 138 000km. Moottorina Z22YH. Käytin autoa kaupan jälkeen määräaikaishuollossa Opel-liikkeessä.
Siellä ilemeni seuraavat viat
- tukiakseli väljää, hinta-arvio noin 160 €
- vas. raidetanko, sisäpäässä pieni välys, hinta-arvio noin 150 €
- jakopäässä tyyppivika, kiristin vaihdettava. Jos ei vaihda, niin hajoaa melko varmasti. Hinta-arvio 800 € + osat.
Eli kaupan jälkeen tuli aika yllättävät kustannukset. Mitäs sanotte, kuuluuko jakopään remontin hinta myyjäliikkeelle vai maahantuojalle vai muka minulle? Onko teillä aiheesta omia kokemuksia?
Kiitoksia etukäteen!
Ostin pari viikkoa sitten tosiaan Vectran vm. 2004, 2.2 Direct koneella, ajettu 138 000km. Moottorina Z22YH. Käytin autoa kaupan jälkeen määräaikaishuollossa Opel-liikkeessä.
Siellä ilemeni seuraavat viat
- tukiakseli väljää, hinta-arvio noin 160 €
- vas. raidetanko, sisäpäässä pieni välys, hinta-arvio noin 150 €
- jakopäässä tyyppivika, kiristin vaihdettava. Jos ei vaihda, niin hajoaa melko varmasti. Hinta-arvio 800 € + osat.
Eli kaupan jälkeen tuli aika yllättävät kustannukset. Mitäs sanotte, kuuluuko jakopään remontin hinta myyjäliikkeelle vai maahantuojalle vai muka minulle? Onko teillä aiheesta omia kokemuksia?
Kiitoksia etukäteen!
Re: Vectra C 2.2, Z22YH
kyll meikkis ainakin kyselisin liikeeltä että tulisko kustanuksissa jonki verta vastaan. noi on kummiskin vikoja jota on vaike huomata sillä puolentunnin koe-ajolla. Tuskin tosta jakopään hommasta suuri kansa edes kauhean tietoinen ole niin ei voi oikeen vedota siihen että et kysynyt
A shadowy flight into the dangerous world of a man who does not exist.
Re: Vectra C 2.2, Z22YH
juuri meni tutulta 100tkm ajetusta 2005 farkusta kiristin jumiin.5 venttiiliä poikki,kahdessa männässä reikä yms,koko moottori tulee uusi,maahantuoja ei ota osaa,liian vanha.
Insignia 2.0 Turbo Sport OPC Line, Mokka 1.4 Turbo Cosmo & Vectra GTS
EX Vectra C 2.0T Sport Biopower & Manta -70 yms...
EX Vectra C 2.0T Sport Biopower & Manta -70 yms...
Re: Vectra C 2.2, Z22YH
Mielestäni käytetyillä autoilla on kuluttajasuojalain mukainen 6kk suoja, jolloin myyjä vastaa suuremmista korjaustarpeista joiden oletetaan olleen autossa jo ostohetkellä piilenneitä vikoja. Itsellä meni hiukkassuodatin ja EGR uusiksi kuukauden ajon jälkeen laskua autoliikkeelle n. 2000-3000 euroa.
Skoda Octavia TDI
Re: Vectra C 2.2, Z22YH
juurikin näin.ap85 kirjoitti:Mielestäni käytetyillä autoilla on kuluttajasuojalain mukainen 6kk suoja,
Insignia 2.0 Turbo Sport OPC Line, Mokka 1.4 Turbo Cosmo & Vectra GTS
EX Vectra C 2.0T Sport Biopower & Manta -70 yms...
EX Vectra C 2.0T Sport Biopower & Manta -70 yms...
Re: Vectra C 2.2, Z22YH
omassa farkussa pomppasi jako hampaalla juurikin tuon kiristimen takia. autolla oli ajettu 91tkm. maahantuoja ei korvannut mitään koska heidän mukaansa vastuu oli siirtynyt myyjäliikkeelle. jos olisin ollut ensimmäinen omistaja olisi kuulemma asia ollut toinen.
autoon vaihdettiin molemmat ketjusarjat. hintaa työlle tuli merkkiliikkeessä 1200€. merkkiliike tuli osissa ja työssä vastaan 200€. myyjäliikkeen kanssa tappelin aikani ja kulutta-asiamiehen kanssa keskusteltuani myyjäliike suostui korvaamaan puolet. eli 500€ meni omasta pussista.
autoon vaihdettiin molemmat ketjusarjat. hintaa työlle tuli merkkiliikkeessä 1200€. merkkiliike tuli osissa ja työssä vastaan 200€. myyjäliikkeen kanssa tappelin aikani ja kulutta-asiamiehen kanssa keskusteltuani myyjäliike suostui korvaamaan puolet. eli 500€ meni omasta pussista.
vectra farmari 2.2 direct -04
Re: Vectra C 2.2, Z22YH
wenski kirjoitti:omassa farkussa pomppasi jako hampaalla juurikin tuon kiristimen takia. autolla oli ajettu 91tkm. maahantuoja ei korvannut mitään koska heidän mukaansa vastuu oli siirtynyt myyjäliikkeelle. jos olisin ollut ensimmäinen omistaja olisi kuulemma asia ollut toinen.
autoon vaihdettiin molemmat ketjusarjat. hintaa työlle tuli merkkiliikkeessä 1200€. merkkiliike tuli osissa ja työssä vastaan 200€. myyjäliikkeen kanssa tappelin aikani ja kulutta-asiamiehen kanssa keskusteltuani myyjäliike suostui korvaamaan puolet. eli 500€ meni omasta pussista.
Oliko näissä kyseessä Z22YH-moottori? Varma tyyppivika on ainakin Z22SE -moottoreissa.Jartsa kirjoitti:juuri meni tutulta 100tkm ajetusta 2005 farkusta kiristin jumiin.5 venttiiliä poikki,kahdessa männässä reikä yms,koko moottori tulee uusi,maahantuoja ei ota osaa,liian vanha.
Joka tapauksessa, homma on nyt edennyt näin: tiedustelin asiaa Opelilta. Ensimmäisessä viestissä väittivät, että Z22SE/Z22YH -moottoreissa ei ole ollut mainitsemiani vikoja. Vastasin viestiin lähettämällä muutaman linkin, mm tänne keskusteluihin ja tämän: http://dinoracing.no-ip.info/Vectra/Tek ... index.html . Tämän jälkeen soittivat asiakaspalvelusta ja myönsivät, että Z22SE-moottoreissa on ollut sellaisia vikoja, mutta väittivät kiven kovaan, että Z22YH-moottorissa vastaavia vikoja ei ole, koska YH on sen paranneltu kehitysversio.
Nyt olen vähän kahden vaiheilla ketä uskoa. Googlettelin aiheesta pari tuntia ja tulin siihen tulokseen, että Z22YH:ssä ei ole vastaavia ongelmia löytynyt, ainoastaan muutama satunnainen on hajonnut alle 100 000 km. Z22SE-moottoreissa ne ovat puolestaan hajonneet lähes järjestäen.
Kuuntelin myös omaa 140 000 km ajettua moottoria, eikä sieltä ketjun sivuääniä kuulunut. Eli jakopään korjaus saa jäädä, koska en voi todistaa siellä olevan mitään vikaa (myyjän virhevastuu).
Noh, olkoot korjaamatta vielä, kun Opelin mukaan sitä ei tarvitse korjata, jos ei pidä ääntä. Korjaillaan kalliisti siinä vaiheessa, kun alkaa pitää ääntä.
Re: Vectra C 2.2, Z22YH
Tuon äänen kyllä huomaa varsin selkeästi, jos yhtään autoista jotain ymmärtää.
Itse nykyistä autoa hankkiessa koeajoin yhden 2.2 GTS:n jossa oli jakopää menossa.
Melkoinen suhina ja kohina kuului konehuoneesta, melkeinpä kuin olisi joku flekti pyörinyt siellä kierrosten mukaan kiihtyen.
Tuolla oli ajettu vain n. 40tkm
Jätin suosiolla nuo 2.2 koneiset väliin... Onneksi
Itse nykyistä autoa hankkiessa koeajoin yhden 2.2 GTS:n jossa oli jakopää menossa.
Melkoinen suhina ja kohina kuului konehuoneesta, melkeinpä kuin olisi joku flekti pyörinyt siellä kierrosten mukaan kiihtyen.
Tuolla oli ajettu vain n. 40tkm
Jätin suosiolla nuo 2.2 koneiset väliin... Onneksi
Patteriauto + Astra 5D 1.2T -20
Ex: Grandland X Hybrid4 -20, Insignia CT biturbo - 15, Astra -10, Insignia -11, Corsa -07, Vectra -05, Vectra -01, Astra GSi 16V -93, Vectra -90, Kadett ~82..
Ex: Grandland X Hybrid4 -20, Insignia CT biturbo - 15, Astra -10, Insignia -11, Corsa -07, Vectra -05, Vectra -01, Astra GSi 16V -93, Vectra -90, Kadett ~82..
Re: Vectra C 2.2, Z22YH
kyllä tuo tutun auto oli direct.
samoja ******* molemmat 2.2:set
kyllähän tossa yksi foorumilainen kauppas 2.2 GTS veccua mulle signumiin vaihdos ja kehui että jakopää ongelmat koskee vaan B-veccua ja direct moottoria.
Eli ei Z22SE koneisia C-vectroja.juu näinhän se menee
samoja ******* molemmat 2.2:set
kyllähän tossa yksi foorumilainen kauppas 2.2 GTS veccua mulle signumiin vaihdos ja kehui että jakopää ongelmat koskee vaan B-veccua ja direct moottoria.
Eli ei Z22SE koneisia C-vectroja.juu näinhän se menee
Insignia 2.0 Turbo Sport OPC Line, Mokka 1.4 Turbo Cosmo & Vectra GTS
EX Vectra C 2.0T Sport Biopower & Manta -70 yms...
EX Vectra C 2.0T Sport Biopower & Manta -70 yms...
Re: Vectra C 2.2, Z22YH
Joo siis mulla lähi piirissä ollut kolme directiä mitkä on menneet kaks silleen et kone meni vaihtoon ja veljen silleen et tuli vaan niin perkeleen kallis remontti sinne vaihdettiin dieselin kiristimet niin nyt sit pelaa! ja itellä tää homma hoidettiin niin et auto metro autoon ja ne kattoi ja kuuntelin sen ja vakuutti et ei ongelmaa eli jos se pamahtaa niin ite meen sit sinne avautuun asiasta....
No eikös tää sit jartsa koske kans sunkin autoas... vai onkos noi turbot muka hihnalla kun muut on ketjulla??
No eikös tää sit jartsa koske kans sunkin autoas... vai onkos noi turbot muka hihnalla kun muut on ketjulla??
Re: Vectra C 2.2, Z22YH
turbossa on eri ketjusarja.
itellä vaihdettu 160tkm koko jakopää ja 5tkm sen jälkeen tuo parempi kiristin
180tkm/8 vuottahan tuolla on vaihtoväli.
itellä vaihdettu 160tkm koko jakopää ja 5tkm sen jälkeen tuo parempi kiristin
180tkm/8 vuottahan tuolla on vaihtoväli.
Insignia 2.0 Turbo Sport OPC Line, Mokka 1.4 Turbo Cosmo & Vectra GTS
EX Vectra C 2.0T Sport Biopower & Manta -70 yms...
EX Vectra C 2.0T Sport Biopower & Manta -70 yms...
Re: Vectra C 2.2, Z22YH
Kaikissa ihan sama ketju ja dieseleissä vain eri kiristin... niin eli siis sulle ois voinut ihan sama käydä kuin kaikille muille...Jartsa kirjoitti:turbossa on eri ketjusarja.
itellä vaihdettu 160tkm koko jakopää ja 5tkm sen jälkeen tuo parempi kiristin
180tkm/8 vuottahan tuolla on vaihtoväli.
Mut kumma et sulla vaihto väli on toi 180tkm/8v kun ite yritin tota kysellä niin ketjulla ei pitänyt mitään mitään vaihto väliä ollakkaan...
Mutta eihän tuossa mitään vaihtaa tai ei kunhan vaihtaa ennen kuin se hajoaa ettei tartte hajoamisen aikana rikkoutuneita osia korjata siinä koska sehän tulee sit kalliimmaks!
Re: Vectra C 2.2, Z22YH
no kumma homma kun esim z22Se:n nokkapyörät menee vain yhteen asentoon ja turbossa ne on liukuvat.eli tarvitsee heittokellon venttilien ajoituksen säätöön tai erikoistyökalut,mitä ei tällä hetkellä löydy koko suomesta.mitenkä näitten moottoreiden sarjat voisi olla samat???
ja edelleenkin 2.2:n jakopääsarjassa tulee tuo paska kiristin ja siihen voi erikseen ostaa turbon kiristimen.mikä taas turbon sarjassa on yllättäen valmiina.
ja edelleenkin 2.2:n jakopääsarjassa tulee tuo paska kiristin ja siihen voi erikseen ostaa turbon kiristimen.mikä taas turbon sarjassa on yllättäen valmiina.
Insignia 2.0 Turbo Sport OPC Line, Mokka 1.4 Turbo Cosmo & Vectra GTS
EX Vectra C 2.0T Sport Biopower & Manta -70 yms...
EX Vectra C 2.0T Sport Biopower & Manta -70 yms...
Re: Vectra C 2.2, Z22YH
Ei jaksa vääntää tästä... pää asia on et Opelin pitäis asia tunnustaa ja olla valmiita korjaamaan viallinen osa varsinkin kun se on niinkin helppoa kun vain vaihtaa se tiiselin tai turbon kiristin jos siinä vikaa on... itellä se varmaan vaihdetaan ihan varuiks mut saas nyt nähdä mitä se maksaa ettei ihan ryöstöks mene...
Varmaan voi olla eroja noissa mut paska järjestelmä... mieluummin vaihtaisin hihnaa 60tkm välein kun odottaisin et hajookos sieltä jotain vai ei kun ei voi olla varma... ei 1,8 16v B vecussa ollut mitään ongelmia kun se oli hihnalla!
Varmaan voi olla eroja noissa mut paska järjestelmä... mieluummin vaihtaisin hihnaa 60tkm välein kun odottaisin et hajookos sieltä jotain vai ei kun ei voi olla varma... ei 1,8 16v B vecussa ollut mitään ongelmia kun se oli hihnalla!
Re: Vectra C 2.2, Z22YH
Minulla alkoi turbossa jakopää äännellä 95 tkm ajettuna, onneksi oli vaihtoautotakuu päällä ja meni sen piikkiin vaihto.Jartsa kirjoitti:no kumma homma kun esim z22Se:n nokkapyörät menee vain yhteen asentoon ja turbossa ne on liukuvat.eli tarvitsee heittokellon venttilien ajoituksen säätöön tai erikoistyökalut,mitä ei tällä hetkellä löydy koko suomesta.mitenkä näitten moottoreiden sarjat voisi olla samat???
ja edelleenkin 2.2:n jakopääsarjassa tulee tuo paska kiristin ja siihen voi erikseen ostaa turbon kiristimen.mikä taas turbon sarjassa on yllättäen valmiina.
Edellisessä Astra 2.2 melkein samoilla kilsoilla alkoi pitää ääntä.
Ei enää ikinä Opelin ketjukonetta. on se kumma kun ei osata näitä tehdä, menee loputkin maineesta.
- Astra J 1.4 turbo -11
- Astra GTC Cosmo -05
- Vectra GTS 2.0 turbo -04
- Astra 2.2 Sport -00
- Astra GTC Cosmo -05
- Vectra GTS 2.0 turbo -04
- Astra 2.2 Sport -00