Vectra C 2.2, Z22YH
Re: Vectra C 2.2, Z22YH
Mulla tehtiin merkkiliikkeessä vähän aikaa sitten täys jakopääremppa Z22SE koneeseen ja hinta oli kaikilla herkkuilla 1090 EUR. Koneella ajettu 240tkm ja piti hiukan ääntä silloin tällöin mutta vahikoa ei päässyt käymään. Edellinen omistaja on käyttänyt "huono" laatuista öljyä, mikä tuli ilmi kun vaihdoin öljyt heti ostettuani auton. Onnex tuli myytyä yx auto pois josta jäi ylimääräistä rahaa rempan maksuun
Astra K - 17 1.4TASS
Vectra B - 00 2.2 Elegance Voyager
Vectra B - 00 2.2 Elegance Voyager
-
- 'Agila'
- Viestit: 2
- Liittynyt: 16 Helmi 2011, 11:07
Re: Vectra C 2.2, Z22YH
Moroo,
osaisikohan kukaan arvata, mitä tapahtunut omassa katastrofissani:
(Vectra GTS 2.2 Direct vm 2004 92tkm)
Moottorihuolto-merkkivalo syttyy.
Motarilla tehot pois, ei vaihda vaihdetta (safety mode tms?)
Ei mitään ihme ääniä kuulu mistään.
Uudelleen startatessa normisti käyntiin, mutta 5 sekan jälkeen tehot taas laskee.
Nilkutellen lähimpään korjaamoon (Autoasi, ei merkkipaja siis) ja testeriin.
Sytytyspuolasto-> uusiksi.
Uusi vikainfo: polttoainepumppu tai anturi -> anturin vaihto ei auttanut kuulemma, joten pumppu vaihtoon.
Tässä vaiheessa lasku yht 1.400€ ja risat.
Maksan laskun (korjaaja sanoo, et harmin paikka mut kyllä nyt pelittää...), menen starttaamaan pihassa autoa.
Ei lähde käyntiin, ei mitään ihme ääntä, starttimoottori pyörii, mutta mitään ei tapahdu.
Sisälle kertomaan asiasta, kommentti et onpahan ihme, kun olivat vielä siirrelleet autoa edellisenä iltana.
Kaksi tyyppiä tulee akun kanssa yrittämään käyntiin (vaikka olin sanonut et starttimoottori toimii).
Eivät keksi mitään.
Korjaamo antaa täysin mukisematta ja veloituksetta sijaisauton(!)
Seuraavina päivinä arvuuttelevat, sytytystulpat märkiä, olenko tankannut vahingossa dieseliä(!) jne
Eivät keksi mitään, joten hinaavat LänsiAutoon muistaakseni Magneettiin.
Parin päivän päästä soitto, et jakoketju paikoiltaan ja rikkonut sitä sun tätä - mut ei tietenkään korjaamon vika.
Remppa-arvio nyt 3.000€ ja kaikki mennyt rikki minun startatessani autoa siinä pihalla...
Eli arvauksia, tietoa kovasti arvostaisin!
Kuluttajaviraston neuvontaan jo soitin, kehottivat tavarantarkastajaan ottamaan yhteyttä.
Onko mitään hajuu mitä tapahtui?
Onko ollut takaisinkutsuja Z22YH:n suhteen?
Auto ostettu ajat sitten käytettynä, viimeksi ollut täyshuollossa elo-syyskuussa.
Kiitoksia avustanne, pete
osaisikohan kukaan arvata, mitä tapahtunut omassa katastrofissani:
(Vectra GTS 2.2 Direct vm 2004 92tkm)
Moottorihuolto-merkkivalo syttyy.
Motarilla tehot pois, ei vaihda vaihdetta (safety mode tms?)
Ei mitään ihme ääniä kuulu mistään.
Uudelleen startatessa normisti käyntiin, mutta 5 sekan jälkeen tehot taas laskee.
Nilkutellen lähimpään korjaamoon (Autoasi, ei merkkipaja siis) ja testeriin.
Sytytyspuolasto-> uusiksi.
Uusi vikainfo: polttoainepumppu tai anturi -> anturin vaihto ei auttanut kuulemma, joten pumppu vaihtoon.
Tässä vaiheessa lasku yht 1.400€ ja risat.
Maksan laskun (korjaaja sanoo, et harmin paikka mut kyllä nyt pelittää...), menen starttaamaan pihassa autoa.
Ei lähde käyntiin, ei mitään ihme ääntä, starttimoottori pyörii, mutta mitään ei tapahdu.
Sisälle kertomaan asiasta, kommentti et onpahan ihme, kun olivat vielä siirrelleet autoa edellisenä iltana.
Kaksi tyyppiä tulee akun kanssa yrittämään käyntiin (vaikka olin sanonut et starttimoottori toimii).
Eivät keksi mitään.
Korjaamo antaa täysin mukisematta ja veloituksetta sijaisauton(!)
Seuraavina päivinä arvuuttelevat, sytytystulpat märkiä, olenko tankannut vahingossa dieseliä(!) jne
Eivät keksi mitään, joten hinaavat LänsiAutoon muistaakseni Magneettiin.
Parin päivän päästä soitto, et jakoketju paikoiltaan ja rikkonut sitä sun tätä - mut ei tietenkään korjaamon vika.
Remppa-arvio nyt 3.000€ ja kaikki mennyt rikki minun startatessani autoa siinä pihalla...
Eli arvauksia, tietoa kovasti arvostaisin!
Kuluttajaviraston neuvontaan jo soitin, kehottivat tavarantarkastajaan ottamaan yhteyttä.
Onko mitään hajuu mitä tapahtui?
Onko ollut takaisinkutsuja Z22YH:n suhteen?
Auto ostettu ajat sitten käytettynä, viimeksi ollut täyshuollossa elo-syyskuussa.
Kiitoksia avustanne, pete
Re: Vectra C 2.2, Z22YH
Moro!
Kellää ollu ongelmia vakionopeudensäädin kanssa? Kytkettäessä ei pysy päällä kuin ehkä 2sekunttia ja sittten sammuu. Mis mahtaa olla vika?
Kellää ollu ongelmia vakionopeudensäädin kanssa? Kytkettäessä ei pysy päällä kuin ehkä 2sekunttia ja sittten sammuu. Mis mahtaa olla vika?
Re: Vectra C 2.2, Z22YH
http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... 5&t=203242jalonen16 kirjoitti:Moro!
Kellää ollu ongelmia vakionopeudensäädin kanssa? Kytkettäessä ei pysy päällä kuin ehkä 2sekunttia ja sittten sammuu. Mis mahtaa olla vika?
oiskoha sulla tuo cim moduli paskana
Re: Vectra C 2.2, Z22YH
Terve. Nyt alkoi mullakin vectran jakopää ääntämään. Auto on vuosimallia 2001 ja on siis tuolla 2.2litran koneella. Onhan tuo ketjusarja jo aikasa eläny ku 165000km mittarissa ja aiemmin ei ole vaihdettu. No nyt on ensiviikon tiistaiksi aika merkkiliikkeeseen varattu ja vaihtavat siihe tuon ketjusarjan, moniurahihnan, termostaatin, sekä öljyt ja suodattimen. Hinta arvio oli 1170e ja sano et on vähän yläkanttiin, et voi luultavasti laskea tuosta vielä. Onko hinta kohdillaan?
V E C T R A
Re: Vectra C 2.2, Z22YH
Kallis... Ja tuossa sun autossasi on eri kone kuin tuo Z22YH, siinä on Z22SE.Lajunen93 kirjoitti:Terve. Nyt alkoi mullakin vectran jakopää ääntämään. Auto on vuosimallia 2001 ja on siis tuolla 2.2litran koneella. Onhan tuo ketjusarja jo aikasa eläny ku 165000km mittarissa ja aiemmin ei ole vaihdettu. No nyt on ensiviikon tiistaiksi aika merkkiliikkeeseen varattu ja vaihtavat siihe tuon ketjusarjan, moniurahihnan, termostaatin, sekä öljyt ja suodattimen. Hinta arvio oli 1170e ja sano et on vähän yläkanttiin, et voi luultavasti laskea tuosta vielä. Onko hinta kohdillaan?
Re: Vectra C 2.2, Z22YH
Itse ostin ketjusarjan 22YH-koneeseen Automuovilta noin 250 euroon, vaihtotyölle tuli hintaa noin 300 euroa. Kun mukaan laskee öljynvaihdon, tiivisteet ja moniurahihnan, niin koko roska oli noin 700 euroa. Eli kyllä tuo kallis tarjous on.Lajunen93 kirjoitti:Terve. Nyt alkoi mullakin vectran jakopää ääntämään. Auto on vuosimallia 2001 ja on siis tuolla 2.2litran koneella. Onhan tuo ketjusarja jo aikasa eläny ku 165000km mittarissa ja aiemmin ei ole vaihdettu. No nyt on ensiviikon tiistaiksi aika merkkiliikkeeseen varattu ja vaihtavat siihe tuon ketjusarjan, moniurahihnan, termostaatin, sekä öljyt ja suodattimen. Hinta arvio oli 1170e ja sano et on vähän yläkanttiin, et voi luultavasti laskea tuosta vielä. Onko hinta kohdillaan?
Pyydä ihmeessä arvio eriteltynä. Työtä tuohon pitäisi mennä maksimissaan 6 tuntia, kun pelkkä ketjusarjan vaihto on 4,8 tuntia.
Re: Vectra C 2.2, Z22YH
auto 05 vectra station wagon ajettu 220000. korkeapainepumppu laukesi ja auto korjaamolla. kannattaisikohan samalla vaihtaa ne jakopään hilppeet jos mielestäni mitään kolinoita ei kuulu. ja mistä mahdollisesti saisi tiedon mitä autoon on aikaisemmin tehty...
Re: Vectra C 2.2, Z22YH
Kato huoltokirjasta missä huollot on tehty ja soitto sinne tai entiselle omistajalle. Mutta ei kannata vaihtaa jos ei kerran äännä.zipman26 kirjoitti:auto 05 vectra station wagon ajettu 220000. korkeapainepumppu laukesi ja auto korjaamolla. kannattaisikohan samalla vaihtaa ne jakopään hilppeet jos mielestäni mitään kolinoita ei kuulu. ja mistä mahdollisesti saisi tiedon mitä autoon on aikaisemmin tehty...
Re: Vectra C 2.2, Z22YH
Tervehdys opelistit!
Olen itsekkin tällaisen z22yh-koneen omistaja ja pientä laittoa on ollut(yllätys?)
Perusjuttua, maantielle kiihdyttäessä nykäisi ja laski kierrokset alas. Uudelleenkäynnistäessä toimi taas.
Noh, asiaa tutkailtuani päätin ottaa sen kovan onnen korkeapainepumpun irti... Sieltä paljastuikin sellainen ylläripylläri, että pumpussa oleva stefa oli aluksikin pompannut toiselta puolen ylös ja väännäyttänyt stefaan klommon. Voisikohan tämä olla nyinnän syynä?
Siitäpä sitten tulikin ongelma, mistä saan uuden stefan... Koko on 33x45x7, eli hyvin hankala löytää, lisäksi siinä on sellainen pölynsuojalätkä. Olen nettiä selaillut jo jonkun verran, mutta sopivaa ei ole vielä vastaan tullut. Olisiko jollakin vinkkejä, mistä kannattaisi etsiä/kysellä?
Olen itsekkin tällaisen z22yh-koneen omistaja ja pientä laittoa on ollut(yllätys?)
Perusjuttua, maantielle kiihdyttäessä nykäisi ja laski kierrokset alas. Uudelleenkäynnistäessä toimi taas.
Noh, asiaa tutkailtuani päätin ottaa sen kovan onnen korkeapainepumpun irti... Sieltä paljastuikin sellainen ylläripylläri, että pumpussa oleva stefa oli aluksikin pompannut toiselta puolen ylös ja väännäyttänyt stefaan klommon. Voisikohan tämä olla nyinnän syynä?
Siitäpä sitten tulikin ongelma, mistä saan uuden stefan... Koko on 33x45x7, eli hyvin hankala löytää, lisäksi siinä on sellainen pölynsuojalätkä. Olen nettiä selaillut jo jonkun verran, mutta sopivaa ei ole vielä vastaan tullut. Olisiko jollakin vinkkejä, mistä kannattaisi etsiä/kysellä?
Re: Vectra C 2.2, Z22YH
^ Syttyikö vikavalo, kannattaa luetuttaa vikakoodit, kun on noita muitakin mahdollisuuksia mitkä tuon voi aiheuttaa. Niistä pumpuista pettää kalvot, ton stefan vaikutuksesta en osaa varmaksi sanoa mutta äkkiä ajateltuna ei vaikuttaisi tuotettavaan bensanpaineeseen... Viisaammat valaiskoon
Re: Vectra C 2.2, Z22YH
Merkkihuollossa (Hyvinkäällä) sanottiin että tuo jakoketju on ikuinen. Ei kannata vaihtaa jos ei tule ylimääräisiä ääniä koneesta.
Auto johon tätä ketjun vaihtoa kysyttiin on 2.2 farkkuvectra vm2006 ajettu noin 140tkm (ei mun auto).
Voiko tuo huollon toteamus olla totta? Eikö näissä ole kuitenkin jonkinlainen ketjun vaihtoväli?
Auto johon tätä ketjun vaihtoa kysyttiin on 2.2 farkkuvectra vm2006 ajettu noin 140tkm (ei mun auto).
Voiko tuo huollon toteamus olla totta? Eikö näissä ole kuitenkin jonkinlainen ketjun vaihtoväli?
ex:
Vectra C Z18XER 2007
Vectra C Z18XE 2005
Vectra C Z18XER 2007
Vectra C Z18XE 2005
Re: Vectra C 2.2, Z22YH
Ei ole vaihtoväliä. Voithan sä pyytää niiltä kirjallisen ja leimatun lausunnon tuosta asiasta, jos tuollaista kakkendaalia vielä viitsivät jauhaa. Epäilenpä, ettei paperia tule. Sano että maksat siitä vaikka satasen. Ei tuu silti.vos kirjoitti:Merkkihuollossa (Hyvinkäällä) sanottiin että tuo jakoketju on ikuinen. Ei kannata vaihtaa jos ei tule ylimääräisiä ääniä koneesta.
Auto johon tätä ketjun vaihtoa kysyttiin on 2.2 farkkuvectra vm2006 ajettu noin 140tkm (ei mun auto).
Voiko tuo huollon toteamus olla totta? Eikö näissä ole kuitenkin jonkinlainen ketjun vaihtoväli?
Nyt:BMW E93 335i M-Sport '07 (440hv/600nm)
Ennen: BMW E46 330i M-Sport II, Opel GT B, BMW E60 530da, Opel Corsa D CDTi, Opel Astra F 1.8i, Nissan Sunny 1.3, Opel Kadett B 1.1
Re: Vectra C 2.2, Z22YH
05 vectra ja kallistuksenvakaaja poikki. paljonkohan maksaa korjautus. ainoa virhe katsastuksessa.
Re: Vectra C 2.2, Z22YH
Itsekin olen / olin tässä katsellut pari 2.2 koneista GTS-vecculia, mutta tämän(kin) ketjun jälkeen otti ajatukset aika paljon takapakkia. Täytyy ainakin tarkistaa - tietysti hieman ajokilometreistä riippuen - onko autoon jo tehty jonkinlaista jakopäänremppa. Tai sitten täytyy tyytyä katselemaan laiskempaa 1.8 koneista, koska ilmeisesti myös 2.8T:ssä samaa tyyppivikaa...ja tuo mylly hörpänneekin jo löpöäkin ihan kivasti.
ex: Vectra C GTS 2.0t -04, Astra G 1.6 16V -99