Niin, kuten tuossa jo huomautin, tämä oli tullut jo selväksi, että sinä et suosittele tällaisen auton hankintaa. Sinun ei tarvitse enää kirjoittaa sitä uudestaan.P3 kirjoitti:Jos yhtään osaa käyttää taskulaskinta, jäävät nämä uusilla erikoistekniikoilla höystetyt lelut ostamatta. Ei varmasti saa kovinkaan järkevää kalkyylia aikaiseksi.ata kirjoitti:sen jankkauksen voisi jo lopettaa, kun me tiedämme jo kyseisen nimimerkin mielipiteen asiasta, sitä ei tarvitse enää toistaa uudestaan ja uudestaan.
-ylläpito
Opel sähköauto = Ampera
Re: Opel sähköauto = Ampera
Re: Opel sähköauto = Ampera
Etkö sä nyt ata yhtään ymmärrä ku P3 on tehny sulle valmiit kaavat jos osaat vaan yhtää käyttää laskinta. Otetaan hankinta 50 000€ ja kerrotaan se 0,2:lla niin saadaan se hinta mitä siitä Amperasta saa jonkun ajan päästä vaihdossa rahaa. Ei tuu kannattavaks!!! Tää on faktaa. Netissä on flash-sovelluksena P3:n taskulaskinkurssi, niin siinä kyllä opetetaan miten toi näppäillään siihen laskimeen. Ja ku siinä amperassa on vielä niin paljon moottoreitaki! Jokaisessa sähköikkunassa on omat omat, sit on polttomoottori, starttimoottori, sähköpenkin säätömoottori, puhaltimen moottori, sähköikkunan moottori, keskuslukituksen moottorit ainaki 5:ssä paikassa jne. jne.!!! Vitusti moottoreita, joten hinnan voi kenties kertoo jopa 0,175:llä, niin saadaan se hinta mitä siitä on jäljellä jonku ajan päästä. Ja ne akut ei kestä yhtään pakkasta, koska P3:n kannattavassa ja melkein kannettavassa Nokia 1011:ssäkää ei kestäny ja nehän on varmasti samat akut Amperassaki, koska erilaisia akkuja ei ole olemassa eikä ne ole koskaan kehittyneet!ata kirjoitti:Niin, kuten tuossa jo huomautin, tämä oli tullut jo selväksi, että sinä et suosittele tällaisen auton hankintaa. Sinun ei tarvitse enää kirjoittaa sitä uudestaan.P3 kirjoitti:Jos yhtään osaa käyttää taskulaskinta, jäävät nämä uusilla erikoistekniikoilla höystetyt lelut ostamatta. Ei varmasti saa kovinkaan järkevää kalkyylia aikaiseksi.ata kirjoitti:sen jankkauksen voisi jo lopettaa, kun me tiedämme jo kyseisen nimimerkin mielipiteen asiasta, sitä ei tarvitse enää toistaa uudestaan ja uudestaan.
-ylläpito
Onneks on laskeutuneet kivekset ja työpaikka, nii ei tarvii aina autoo ostaessa miettiä miten kannattavaa se on taloudellisesti. Voi ostaa sellasen millasen haluaa.
Nyt:BMW E93 335i M-Sport '07 (440hv/600nm)
Ennen: BMW E46 330i M-Sport II, Opel GT B, BMW E60 530da, Opel Corsa D CDTi, Opel Astra F 1.8i, Nissan Sunny 1.3, Opel Kadett B 1.1
Re: Opel sähköauto = Ampera
Edellisessä viestissään nimimerkki P3 syyllistyi OCF:n foorumin sääntöjen rikkomiseen menemällä henkilökohtaisuuksiin ja solvaamalla toista käyttäjää.
Tästä rankaisen käyttäjää P3 porttikiellolla, jonka pituus on n. 1kk.
Tästä rankaisen käyttäjää P3 porttikiellolla, jonka pituus on n. 1kk.
Re: Opel sähköauto = Ampera
Tänään tuli lahdessa koeajettua ampera. Ihan komea peli ulkoa, sisältä ei ihan samaa tasoa kuin muut opelit. Kuskin penkkiä ei saa tarpeeksi
säädettyä omaan makuun. Takana oli hyvin tilaa. Mittaristo oli minusta hölmön näköinen, ei ollut omaan silmään kaikki tiedot ja muut tarpeeksi
"cool" minulle
Liikeelle lähtö ja ensimmäinen kunnon kiihdytys kyllä hymyillytti , 0-60 kiihtyvyys on todella hyvä ja liikkeelle lähdössä kuuluva sähkömoottorin
ääni ja muut sähköiset äänet mitä esim. käsijarrun päälle ja pois laitosta kuuluvat olivat mieleen Alusta ja jarrut olivat ihan ok.
Tuota kun vielä tulevaisuudessa vähän parantelee ja hinta putoaisi niin hyvä tulee.
säädettyä omaan makuun. Takana oli hyvin tilaa. Mittaristo oli minusta hölmön näköinen, ei ollut omaan silmään kaikki tiedot ja muut tarpeeksi
"cool" minulle
Liikeelle lähtö ja ensimmäinen kunnon kiihdytys kyllä hymyillytti , 0-60 kiihtyvyys on todella hyvä ja liikkeelle lähdössä kuuluva sähkömoottorin
ääni ja muut sähköiset äänet mitä esim. käsijarrun päälle ja pois laitosta kuuluvat olivat mieleen Alusta ja jarrut olivat ihan ok.
Tuota kun vielä tulevaisuudessa vähän parantelee ja hinta putoaisi niin hyvä tulee.
Honda Accord CL7 K20A6
Re: Opel sähköauto = Ampera
Ensi keskiviikkona (5.12.) tulee 17:30 Foxilta ohjelma Supertehtaat: Chevy Volt
Harvinaista kulissien takaista kuvamateriaalia GM:n tuotannonsuunnittelutehtaalta, jossa Chevy Volt -sähköauton salaisuudet paljastuvat.
Vectra-A Turbo 4x4 -94 - Irmscher Omega C40 V8 - Astra-G OPC Caravan - Corsa-C OPC - Astra-H OPC - Opel Antara
Re: Opel sähköauto = Ampera,
http://www.talouselama.fi/uutiset/tmn+t ... a/a2169132
"toinen vertailuun osallistunut hybridi eli Chevrolet Volt tuotti testin yllättävimmän tuloksen.
Silloin kun tällä pistokehybridillä joutuu lähtemään kylmässä liikkeelle pelkän bensan voimalla - eli kun varaustila ei riitä sähköajoon - on bensan kulutus todella hurjaa: 17,8 litraa sadalla kilometrillä. Kun Voltin on saanut lämpimäksi, se sentään kulkee seitsemän asteen pakkasessa 7,4 litran bensa-annoksella sata kilometriä. Sekään ei tosin ole mikään huipputulos. Lämpöiseksi ajettu Toyota Auris selvisi 4,3 litralla ja dieselautoista Volvo V40 6,2 litralla.
Kaikkiaan Voltin kokonaishyötysuhde jäi testin mukaan ”harmittavan huonoksi” ja pakokaasupäästötkin olivat arveluttavan korkeita.
Järkevillä kulutuksilla Voltilla pääsee silloin, kun akussa riittää pistokkeesta ladattua virtaa. Talvikelillä se kuitenkin riittää vain noin 40 kilometrin ajoon. Sen jälkeen apuun tarvitaan bensaa.
51394 euron hintainen Volt ei siis ihan ole hintansa veroinen."
40 km riittää joillekkin. Silloin meno on aika halpaa.
"toinen vertailuun osallistunut hybridi eli Chevrolet Volt tuotti testin yllättävimmän tuloksen.
Silloin kun tällä pistokehybridillä joutuu lähtemään kylmässä liikkeelle pelkän bensan voimalla - eli kun varaustila ei riitä sähköajoon - on bensan kulutus todella hurjaa: 17,8 litraa sadalla kilometrillä. Kun Voltin on saanut lämpimäksi, se sentään kulkee seitsemän asteen pakkasessa 7,4 litran bensa-annoksella sata kilometriä. Sekään ei tosin ole mikään huipputulos. Lämpöiseksi ajettu Toyota Auris selvisi 4,3 litralla ja dieselautoista Volvo V40 6,2 litralla.
Kaikkiaan Voltin kokonaishyötysuhde jäi testin mukaan ”harmittavan huonoksi” ja pakokaasupäästötkin olivat arveluttavan korkeita.
Järkevillä kulutuksilla Voltilla pääsee silloin, kun akussa riittää pistokkeesta ladattua virtaa. Talvikelillä se kuitenkin riittää vain noin 40 kilometrin ajoon. Sen jälkeen apuun tarvitaan bensaa.
51394 euron hintainen Volt ei siis ihan ole hintansa veroinen."
40 km riittää joillekkin. Silloin meno on aika halpaa.
Re: Opel sähköauto = Ampera
hahahahaa...olipas hyvä topicci!
Pitkästä aikaa oikein kunnon rakentavaa keskustelua autojen paremmuudesta...näitä lisää niin maailma pelastuu!
Pitkästä aikaa oikein kunnon rakentavaa keskustelua autojen paremmuudesta...näitä lisää niin maailma pelastuu!
Re: Opel sähköauto = Ampera
Jep - totuuden näkeminen erityisesti ennakkoon voi olla p-teroille vaikea pala.Spikey kirjoitti:hahahahaa...olipas hyvä topicci!
Pitkästä aikaa oikein kunnon rakentavaa keskustelua autojen paremmuudesta...näitä lisää niin maailma pelastuu!
Re: Opel sähköauto = Ampera
Voipi olla myös ihan ohkanen uutisankka. Ainakin otsikko on jo siihen tapaan muotoiltu ja itse selitykset niin lyhyet, että kuulostaa juurikin keltaisen lehdistön lukijoiden keräilyistä enemmän kuin faktoista. Oon lukenut Voltista 60tkm kestotestin ja autossa ei ensinäkään ollut kummempia vikoja (kerran tais pitää käyttää piuhanpäässä ohjelmiston päivityksessä) ja kulutus o luvatulla tasolla. Sai siis paljon kiitosta. Kyseessä tosin oli ämeriikkäläinen lehti, mutta se ei ole mitenkään GM-suosiollinen vaan lukijat haukkuu BMW:tä suosivaks ja itsestä tuntui taas Fordia suosivaksi.
Ensimmäinen lukema o vissii joku hetkellinen lukema joten siitähän onkin komeeta vetää otsikkoja. Muutenkin Voltti takuulla menee takuulla ihan yhtä vähällä bensalla kuin muukin samanpainoinen bensalintta talvella. Akkujen painon takia on tietysti oletusarvoista ja järkevää ajaa pääasiassa ladatulla autolla - TIETENKIN. Ei se, että lähdetään tyhjillä akuilla liikenteeseen ja kenties ladataan bensalla vielä akkuja? Ei se Voltti oo tarkoitettu mihinkään myyntiedustajan käyttöön, vaan siihen että sä meet kotoos töihin/kauppaan ja sieltä takaisin. Tällöin valtaosalla ihmisistä ei mene millään kelillä tippaakaan gasoa. Mutta ei tarvii kuitenkaan ostaa toista autoa siihen, jos pari kertaa vuodessa käy sukuloimassa 100km:n päässä. Tuokin matka menee normaalia bensa-autoa pienemmällä kulutuksella, jos myös kylässä kehtaa/saa ladata autonsa.
Ensimmäinen lukema o vissii joku hetkellinen lukema joten siitähän onkin komeeta vetää otsikkoja. Muutenkin Voltti takuulla menee takuulla ihan yhtä vähällä bensalla kuin muukin samanpainoinen bensalintta talvella. Akkujen painon takia on tietysti oletusarvoista ja järkevää ajaa pääasiassa ladatulla autolla - TIETENKIN. Ei se, että lähdetään tyhjillä akuilla liikenteeseen ja kenties ladataan bensalla vielä akkuja? Ei se Voltti oo tarkoitettu mihinkään myyntiedustajan käyttöön, vaan siihen että sä meet kotoos töihin/kauppaan ja sieltä takaisin. Tällöin valtaosalla ihmisistä ei mene millään kelillä tippaakaan gasoa. Mutta ei tarvii kuitenkaan ostaa toista autoa siihen, jos pari kertaa vuodessa käy sukuloimassa 100km:n päässä. Tuokin matka menee normaalia bensa-autoa pienemmällä kulutuksella, jos myös kylässä kehtaa/saa ladata autonsa.
Nyt:BMW E93 335i M-Sport '07 (440hv/600nm)
Ennen: BMW E46 330i M-Sport II, Opel GT B, BMW E60 530da, Opel Corsa D CDTi, Opel Astra F 1.8i, Nissan Sunny 1.3, Opel Kadett B 1.1
Re: Opel sähköauto = Ampera
teknarin testissä selitetään tuota 17.8 l / 100 km kulutusta.
Se on tosiaankin toteutunut kulutus sen jälkeen, kun "akku on tyhjä". Eli Voltilla ajelee halvalla ekat 40 km, sen jälkeen bensaa käryää rutkasti = 17,8 l / 100 km.
Polttomoottori käynnistyy alle -4 C lämpötiloissa. Kun otetaan huomioon sähkökulutus JA käytetty bensiini, "hyötysuhde jäi heikommaksi". Eli pakkasilla Volt kuluttaa aina paljon !
Hyvä kesäauto lyhyille matkoille
Se on tosiaankin toteutunut kulutus sen jälkeen, kun "akku on tyhjä". Eli Voltilla ajelee halvalla ekat 40 km, sen jälkeen bensaa käryää rutkasti = 17,8 l / 100 km.
Polttomoottori käynnistyy alle -4 C lämpötiloissa. Kun otetaan huomioon sähkökulutus JA käytetty bensiini, "hyötysuhde jäi heikommaksi". Eli pakkasilla Volt kuluttaa aina paljon !
Hyvä kesäauto lyhyille matkoille
Re: Opel sähköauto = Ampera
En tiedä onko minun luetun ymmärtämisessä vikaa vai sinun. Minun mielestä tuossa sanotaan että ilman sähköä kylmäkäynnistettäessä syö 18l /100km. Mikä tuskin on mitenkään poikkeuksellista missään autossa?P3 kirjoitti:teknarin testissä selitetään tuota 17.8 l / 100 km kulutusta.
Se on tosiaankin toteutunut kulutus sen jälkeen, kun "akku on tyhjä". Eli Voltilla ajelee halvalla ekat 40 km, sen jälkeen bensaa käryää rutkasti = 17,8 l / 100 km.
Polttomoottori käynnistyy alle -4 C lämpötiloissa. Kun otetaan huomioon sähkökulutus JA käytetty bensiini, "hyötysuhde jäi heikommaksi". Eli pakkasilla Volt kuluttaa aina paljon !
Hyvä kesäauto lyhyille matkoille
Tuossa pienessäkin jutussa kyllä sanotaan sit, että syö muuten, AJOSSA, pelkällä bensalla ajettaessa keskimäärin 7,4l/100km. Mikä on varsin hyvä keskikulutus noin painavaksi bensaautoksi. Se on myös linjassa noiden kestotestien tulosten kanssa (ja Chevroletin/OPELin lupausten kanssa). Tosta voit laskee, että ladattuna esim. 80km:n matkalla Volt syö 3,7l/100km (todennäköisesti vähemmän koska kyseessä olis varmaankin matka-ajo eikä seka-ajo). Ja tosiaan sen ensimmäisen 40-50km ilman litran litraa. Luultavasti valtaosa maailman autoa ajavista ihmisistä ajaa pääasiassa tollasta matkaa.
Täysin järjetöntä testata edes Volttia noin. Tai siis onhan se ihan hyvä trivia juttu, mutta käytännössä todella typerästi esitetty tulokset. Kukaan ei ole väittänytkään, että Volttia tai Amperaa kannattaisi käyttää sellaisessa ajossa, mistä ei pääasiassa selviä akulla. Yhtälailla olisi testi ollut perseestä, jos olisi ajettu vain 40km:n kaupunkiajoa ja sanottu että diesel-Volvon kokonaishyösuhde jää huonoksi ja päästöt koviksi. Tai laitetaan joku Enzo Ferrari oikeiden maastureiden kanssa testiin Saharan aavikolle ja valitetaan kun ei mee alle 4 sekunnissa 0-100kmh.
Tässä hyvä ja kattava testi Voltista: http://www.motortrend.com/roadtests/one ... ewall.html
Nyt:BMW E93 335i M-Sport '07 (440hv/600nm)
Ennen: BMW E46 330i M-Sport II, Opel GT B, BMW E60 530da, Opel Corsa D CDTi, Opel Astra F 1.8i, Nissan Sunny 1.3, Opel Kadett B 1.1
Re: Opel sähköauto = Ampera
näitähän voi vääntää ja kääntää, kannattaa vaikka lukea tuo Tekniikan maailman talvitesti.
Mittausten mukaan Ko. värkin kulutus optimioloissa on 5.3 l / 100 km benziiniä. Hyötysuhde on käytetty sähkö huomioonottaen huononpuoleinen.
Lämpimänä benziiniä menee 7.4 l/100 km, Kylmänä tosiaankin järkyttävät 17,8 l / 100 km.
Ahdas fiilispeli, ei muuta.
Mittausten mukaan Ko. värkin kulutus optimioloissa on 5.3 l / 100 km benziiniä. Hyötysuhde on käytetty sähkö huomioonottaen huononpuoleinen.
Lämpimänä benziiniä menee 7.4 l/100 km, Kylmänä tosiaankin järkyttävät 17,8 l / 100 km.
Ahdas fiilispeli, ei muuta.
Re: Opel sähköauto = Ampera
Tuo kylmä kulutus on semmonen mitä ei ole edes järkeä katsoa senkummemmin jos kuitenki ajattelee että se on sen noin 2-3kilometriä sitten kylmä ennen kuin on jo normaali käyntilämpö saavutettu. Dieselillä siihen voi mennä pidenpäänki.
Astra J sport tourer 2.0cdti A
Re: Opel sähköauto = Ampera
http://www.taloussanomat.fi/autot/2013/ ... 133209/304
eipähän tässä mitään uutista ole, paitsi p-teroille.
eipähän tässä mitään uutista ole, paitsi p-teroille.
Re: Opel sähköauto = Ampera
päivitetään "lempi-aihetta", eli Amperaa uusimmalla tiedolla: kuten statementtini oli jo kauan sitten, Amperan hinta on ollut kirjaimellisesti älyvapaa. Se on huomattu opelillakin: http://www.kauppalehti.fi/auto/uutiset/ ... 1309502191