Opelin vaihtoarvo on naurettava/Opelia ei haluta vaihdossa

Keskustelua Opeleista
Avatar
mikkis
OCF Member 2016
Viestit: 1438
Liittynyt: 04 Maalis 2002, 02:00

Viesti Kirjoittaja mikkis »

Näin se vaan on. Jostain niiden on kate otettava, kuluttajan kannalta ikävä asia.. Helpolla pääsee kun antaa vaihdossa. Tosin kannattaa ottaa tarjoukset USEASTA liikkeestä. Yllättäviä eroja.

Uuteen Vectraan tarjosivat Omegasta 10000€ ja itse myymällä siitä sain 14500€. Ja samantien. Pientä vaivaa ja malttia, niin itsekkin säästää jokusen euron. Tosin hermot menee nettiautossa myydessä, sähköposti tukossa ja kaikki pitää antaa ilmaiseksi sekä ottaa puuhellaa ja perämoottoria vaihdossa :lol:
Opel Manta B R6 "i300"
Opel Manta B 2.4 "i400"
Jarzki
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1239
Liittynyt: 04 Syys 2004, 03:00

Viesti Kirjoittaja Jarzki »

masu kirjoitti:Mulle joku automyyjä höpisi, että vaihtoauton kysyntä romahtaa, jos sillä on ajettu 100tkm. Eli esim. 89tkm ajettu on vielä helpompi myydä.

Onko tässä tultu nyt sitten siihen, että nämä elektroniikkaa pursuavat "nykyautot" on vaikea saada myytyä vähänkään enemmän ajettuna, koska kukaan ei halua olla se, jonka tarvitsee alkaa korjauttamaan sen vikoja? Eli on menty takapakkia autojen kestävyydessä, kun 100tkm ajettu on jo elinkaarensa ehtoo puolella... paaliks vaan.
Veikkaan että tuossa on ennemminkin psykologinen näkökanta, sama asia kuin 699euroa on paljon vähemmän kuin 700euroa.
Väitän että autojen kestävyys ei ole lainkaan heikentynyt kun miettii sitä miten paljon enemmän keskimäärin autolla ajetaan kuin ennen ja huoltovälit ovat kasvaneet huomattavasti (esim.5-10tkm --> 30tkm).
Ja mitä tulee vielä noihin hyvitys hintoihin niin voi olla, että automyyjä tahallaan antaa heikon tarjouksen vaihtarista koska käsittääkseni niitä vaihtoautoja alkaa olla jo harmiksi asti liikkeiden nurkissa.
Avatar
Mikkis79
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 276
Liittynyt: 09 Touko 2007, 21:48
Paikkakunta: Loimington city

Viesti Kirjoittaja Mikkis79 »

taannoin kun alkoi tuntua auton vaihto ajankohtaiselta, ja tyrkytin miljoonaan eri liikkeeseen tuota: -98 Audi a4 avant , 1.8T, etuveto, suomiauto, ei ilmastointia ja 250tkm ajettu...
niin oli kyllä eroa hyvitys tarjouksilla!!! vaihdon kohteena oli lähes joka kerta n.10k eeron omega, ja audista lupasivat hyvittää 5000e-11000e yleensä 8000e. eli kyllä se kyseleminen kannattaa.
ja kaiken muun ihmeellisen lisäksi vielä tuo mun ex audi oli liikkeessä myytävänä 1500e halvemmalla kuin mitä siitä hyvittivät, eli 9500e luki lapussa..
ei mahdu mun bisnestajuun tuo.
Avatar
Tunari-82
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 3489
Liittynyt: 17 Joulu 2003, 02:00
Paikkakunta: Kauhava

Viesti Kirjoittaja Tunari-82 »

Mikkis79 kirjoitti:taannoin kun alkoi tuntua auton vaihto ajankohtaiselta, ja tyrkytin miljoonaan eri liikkeeseen tuota: -98 Audi a4 avant , 1.8T, etuveto, suomiauto, ei ilmastointia ja 250tkm ajettu...
niin oli kyllä eroa hyvitys tarjouksilla!!! vaihdon kohteena oli lähes joka kerta n.10k eeron omega, ja audista lupasivat hyvittää 5000e-11000e yleensä 8000e. eli kyllä se kyseleminen kannattaa.
ja kaiken muun ihmeellisen lisäksi vielä tuo mun ex audi oli liikkeessä myytävänä 1500e halvemmalla kuin mitä siitä hyvittivät, eli 9500e luki lapussa..
ei mahdu mun bisnestajuun tuo.
Ja ainakin tuon 1500e olisit saanut pois omegan hinnasta suoraan ostaessa.
Väliraha se ratkaisee eikä se paljonko vaihtoautosta luvataan hyvittää.
Eli jos oletetaan että A ja B liikkeessä olisi samanlaiset autot myynnissä,A pyytää omastaan 12ke ja B 14ke.
Antti asiakas tulee vaihtamaan autoa A-liikkeeseen ja häneltä pyydetään 10ke väliä,jolloin autokauppias on roisto ku hyvittää Antin autosta vain 2000e!
Sitten seuraavalla viikolla Antti bongaa B-liikkeessä 14ke lähes samanlaisen auton ja menee hieromaan kauppoja,myyjä pyytää antilta 11ke väliä ja antti tuumii että nyt hän saa autostaan 3000e,mikä ei ole enää niin kaukana metsässä hänen autonsa arvosta ja tekee kaupat.
Loppuviikosta Antin auto on b-liikkeen poistorivissä 2000e lappu lasissa,antin mielen valtaa hämmennys että kuinkas myyjä voi myidä hänen autonsa 1000e tappiolla.
Ja se pitäisi muistaa että jos omassa autossa on suomen kovin pyynti,niin sillä saattaa olla hankala mennä vaihtamaan suomen edullisinta.
Tämä nyt taisi olla vähän kärjistetty esimerkki,eikä suunnattu kellekkään vittuiluna,mutta näin se monesti menee.
Auton välirahaan vaikuttaa varmasti myös se kuinka hyvän kaupan se myyjä on tehnyt sen myitävän auton edellisen omistajan kannssa,kun on auton ottanut vaihdossa(tai ostanut suoraa)
Avatar
Alpha
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1866
Liittynyt: 28 Loka 2004, 03:00
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Alpha »

Tunari-82 kirjoitti:Ja ainakin tuon 1500e olisit saanut pois omegan hinnasta suoraan ostaessa.
Väliraha se ratkaisee eikä se paljonko vaihtoautosta luvataan hyvittää.
Eli jos oletetaan että A ja B liikkeessä olisi samanlaiset autot myynnissä,A pyytää omastaan 12ke ja B 14ke.
Antti asiakas tulee vaihtamaan autoa A-liikkeeseen ja häneltä pyydetään 10ke väliä,jolloin autokauppias on roisto ku hyvittää Antin autosta vain 2000e!
Sitten seuraavalla viikolla Antti bongaa B-liikkeessä 14ke lähes samanlaisen auton ja menee hieromaan kauppoja,myyjä pyytää antilta 11ke väliä ja antti tuumii että nyt hän saa autostaan 3000e,mikä ei ole enää niin kaukana metsässä hänen autonsa arvosta ja tekee kaupat.
Loppuviikosta Antin auto on b-liikkeen poistorivissä 2000e lappu lasissa,antin mielen valtaa hämmennys että kuinkas myyjä voi myidä hänen autonsa 1000e tappiolla.
Ja se pitäisi muistaa että jos omassa autossa on suomen kovin pyynti,niin sillä saattaa olla hankala mennä vaihtamaan suomen edullisinta.
Tämä nyt taisi olla vähän kärjistetty esimerkki,eikä suunnattu kellekkään vittuiluna,mutta näin se monesti menee.
Auton välirahaan vaikuttaa varmasti myös se kuinka hyvän kaupan se myyjä on tehnyt sen myitävän auton edellisen omistajan kannssa,kun on auton ottanut vaihdossa(tai ostanut suoraa)
Juuri näin, välirahahan se ratkaisee. Itse vaihdoin juuri entisen -00 Astra farmarin pois. Lisävarusteilla ja renkailla/vanteilla ei ole mitään merkitystä vaihtohyvityksen kantilta, vain ilmastointi merkkaa. PK-seudulla autosta hyvitettiin poikkeuksetta 6ke ja JKL seudulta olisi saanut 8.5ke. Vaan kun jkl seudun hinnat oli muutenkin kovemmat, väliraha olisi ollut aivan sama. Lopulta kuitenkin myin auton itse, sain hieman enemmän kuin hyvitystarjous sekä uuden auton hinnasta tonnin pois vain kysymällä joten tuossa tuli heti reippaasti voittoa kun jaksoi itse nähdä hieman vaivaa vaikka myinkin auton tavallaan alihintaan.

Paska homma tässä on vain tuo ns. markkinahinnan vääristyminen, sillä nyt kun kiireessä jouduin myymään niin entinen auto tosiaan meni alta "nettiautohintojen", eikä tuo ainakaan vaikuta positiivisesti käytettyjen autojen hintakehityksessä yksityisillä markkinoilla.
BMW F30 330e M-Sport
EX:
BMW E61 535dA M-Sport AJ-Tech
BMW E90 330dA M-Sport Tatech
Astra H OPC Z20LEH EDS
Vectra GTS Z20NET BSR
Astra G Wagon X18XE1
Avatar
kurttu
'Senator'
'Senator'
Viestit: 753
Liittynyt: 20 Helmi 2006, 10:18
Paikkakunta: Jollimäki

Viesti Kirjoittaja kurttu »

Sehän on vaan hyvä, että markkinoilla on edullisia käytettyjä autoja.

Nettiautossa suuri osa autoista taitaa olla myynnissä vaan siltä varalta että joku hölmö maksais pyydetyn ylihinnan. Meinaan yksityisten pyyntihinnat rupeaa olemaan kovempia kuin autoliikkeiden pyyntihinnat. Ainakin jossain 5ke hintaluokassa.
Nettiautossa "autoliikkeet" taitaa olla pääasiassa joppareita, mutta voittoa niidenkin on tehtävä.
kurttu
bob-ursula
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 23
Liittynyt: 08 Elo 2007, 22:39

Viesti Kirjoittaja bob-ursula »

Ongelmana taitaa olla myös se, että kun autojen hinnat on laskeneet niin yleisesti ajatellaan vain että tämähän on hyvä asia ja ostettavien autojen hinta-lappujen summat ropisee (niinkuin se onkin), mutta ei ymmärretä että hintojen lasku vaikuttaa tietysti myös niihin omien autojen myyntihintoihin.
deore
'Senator'
'Senator'
Viestit: 324
Liittynyt: 01 Joulu 2003, 02:00

Viesti Kirjoittaja deore »

Autokauppiaan duuni on ostaa autoja halvalla ja myydä kalliilla. Jos haluaa säästää pitää myydä auto itse, mutta niinhän se on taloakin rakennettaessa että halvemmaksi tulee jos itse tekee. Vaakakupissa on oma aika ja minkä hinnan sille laskee.

C-Vectrasta, erityisesti sedanista on sanottava, että se auto oli jo uutena "syntymäväsynyt", eli ei oikein onnistunut korimalli. Se ei ollut uutenakaan hintansa väärti, ja nyt käytettynä se näkyy. Itse en ostaisi C-mallin sedania ellen saisi tosi halvalla, jolloin se voisi olla hyväkin ostos.
all love is unrequited
Avatar
tursas
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 4716
Liittynyt: 22 Heinä 2004, 03:00
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja tursas »

Ainahan tää on ollu niin, ettei uutta autoa kannata ostaa ja sit pitää paria vuotta ja vaihtaa uuteen.

Kaveri osti pari vuotta sitten uuden Nissan X-trailin kaikilla herkuilla 36 000 €:lla ja KIINTEELLÄ 1 %:n korolla. Nyt saman pari vuotta vanhan laatikon saa Nettiautosta 24 000 €:lla. Eli siis pari vuotta on palanu 500 € kk:ssa joka liksasta riihikuivaa rahaa sillä ajamisesta + huollot + korot + bensat + vakuutukset ja kaverin auto on about loppuvelan arvoinen.....se on kallista ajamista se ja joskus vaikea käsittää... :no:
JRT
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 38
Liittynyt: 25 Marras 2002, 02:00

Viesti Kirjoittaja JRT »

Itse törmäsin opelin "arvostukseen" autoliikkeissä reilu vuosi sitten kun olin vaihtamassa 95vm. farkkuomegaa uudempaan dieseliin. Oli ihan sama mihin liikkeeseen sitä tarjosi niin toiset ei halunneet ottaa ollenkaan, tai hyvitys hinta oli n. 20% markkina arvosta. Huvittavinta oli että toinen joutilaana pihassa seisonut auto 91 vm. vw golf 1.3i olisi kelvannut paremmin ja hyvitys hinta olisi ollut 1000e korkeampi kuin omegalla. Molemmilla kilometreja takana yhtä paljon ja omega oli kaksin renkain molemmat 17" aluilla, golfissa vain yhdet kitkat 15" aluilla. No Ostettiin sitten 03 vm. tdi farkku golffi suoralla kaupalla ja muutaman kuukauden päästä vaihdoin omegan pajeroon josta oli jo sovittu kauppa eteenpäin. näin sain omegasta osapuilleen sen minkä halusinkin, mutta aikaa se vaati hieman...
Omega oli kaikin puolin kunnossa, ja huollettu, eikä ruostetta. Muutenkin yksi parhaista ja hiljaisimmista autoista millä olen ajanut, mutta samalla ehkä kalleimpia kilometrejä mitä olen koskaan ajanut :lollis: :lollis: :bonk: No Elämä opettaa, ja rahaahan se vaan on mutta sanotaanko, että opetti paljon eri automerkkien arvostuksesta :oops: :lol:
kapiteeli
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1799
Liittynyt: 07 Touko 2002, 03:00
Paikkakunta: Vantaa

Re: Opelin vaihtoarvo on naurettava/Opelia ei haluta vaihdos

Viesti Kirjoittaja kapiteeli »

Opel Astra kirjoitti:Otsikko on kieltämättä hieman provosoiva, mutta toivottavasti keskustelua syntyy tämän myötä.

Olen tuossa tehnyt hieman "tutkimusta" oman auton arvosta ts. olen käynyt koeajamassa kiinnostavia käytettyjä ja uusia autoja ja tarjonnut omaani (C-Vectra 2,2 Dti vm. -02 aj. 156tkm) vaihdossa. Opelin vaihtoarvo on näköjään täysin alamaissa ja autoa ei arvosteta edes Opel-liikkeessä. :cry:
Vai ei Opelia arvosteta :lol: , tässäkin liikkeessä www.nettiauto.com/732499 myydään 1993 mallista, "vain" 320 tkm ajettua automaatti A Vectraa 4900 € hintaan (tai saahan sitä myydä, ken ostaa)

Edit: Hinta on laskenut, nyt 2900 €
veera
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 251
Liittynyt: 02 Elo 2003, 03:00
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja veera »

jos haluaa liikkeessä tehdä edes kohtuu järkevän vaihdon, kannattaa mennä aina vaihdettavan merkin liikkeeseen..opelia tyrkyttäisin metroautoon. jos sattuisi omistamaan vaikka toyotan ja olisi vaihtamassa sitä opeliin (järkipuhetta:)), kannattaisi seurata toyota liikkeisssä olevia opeleita..Siellä kun ei opelia juuri arvosteta ja toyotaa halutaan sisään mielummin..saattaisi tehdä hyvätkin kaupat.
metake
'Senator'
'Senator'
Viestit: 317
Liittynyt: 11 Touko 2005, 12:32

Viesti Kirjoittaja metake »

---
Avatar
2slow4motion
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1389
Liittynyt: 12 Helmi 2003, 02:00
Paikkakunta: Pori
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 2slow4motion »

vm.95 turbo calsust ajettu 180000 3000€ vaihtoon.

Ei lähyeny vaihtoo.
Opel Calibra 4x4 turbo vm. 95
Opel vectra GT vm.90
2Slow4Motion
ascona_c
OCF Member 2020
Viestit: 9278
Liittynyt: 05 Helmi 2004, 02:00

Viesti Kirjoittaja ascona_c »

'96 CDX B-Vectrasta tarjottiin vaihdossa V6 B-Omegaan 1500€

Ei IHAN tullut kauppoja. :roll:
Perheen ex-Opelit 1990-2023 49kpl + 1.6milj.km.

Nyt vähän muitakin..
Vastaa Viestiin