Ongelmia H astrassa?

Keskustelua Opeleista
Vastaa Viestiin
eakin
'Agila'
Viestit: 2
Liittynyt: 17 Helmi 2011, 18:53

Re: Ongelmia H astrassa?

Viesti Kirjoittaja eakin »

Tuli ostettua tuollainen -07 74tkm ajettu Astra Z18XE koneella. Tähän mennessä kallein autoni ja kaksi päivää liikeestä oston jälkeen auto ei startannut pihasta. Yöllä oli tosin kevyt 36-asteen pakkanen, mutta vieressä oleva Fiat käynnistyi ongelmitta ja vaihdossa annettu -91 Accord käynnistyi joka aamu ongelmitta. Akussahan tuo vika oli kait kun lisävirralla käyntiin saatiin, mutta onkohan tuo kovin yleisästäkin tässä autossa että aamulla ei lähde pakkasella käyntiin? Vai onko akku vaan aikansa elänyt? Tuon Fiatin kanssa taistelin viimetalvena ja siinä ei ainakaan halvemmat tarvikeakut ottanut toimiakseen, mutta kalliimmalla akulla pelaa nätisti. Tuossa Astrassa taitaa olla ihan Opelin alkuperäinen akku, kannattaako tilalle vaihtaa joku muu vai uusi samanlainen?

ps. Voisiko joku vielä kertoa, miten tuosta ajotietokoneesta saa esille nuo diagnostiikat, kuten lämpötilat, jännitteet jne...
C0551
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 85
Liittynyt: 31 Loka 2008, 21:56
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ongelmia H astrassa?

Viesti Kirjoittaja C0551 »

eakin kirjoitti:Voisiko joku vielä kertoa, miten tuosta ajotietokoneesta saa esille nuo diagnostiikat, kuten lämpötilat, jännitteet jne...
1) Radio päälle,
2) piiiiitkä painallus Settings-nappulasta, kunnes kuuluu biip,
3) BC-nappulalla selaamaan valikkoja. Lämpö on neljäs tai viides näyttö.
Calibra ´95 + Astra Cosmo Plus ´09
crisse
OCF Member 2016
Viestit: 417
Liittynyt: 02 Loka 2002, 03:00
Paikkakunta: Klaukkala

Re: Ongelmia H astrassa?

Viesti Kirjoittaja crisse »

190tkm ajettu ja nyt ensimmäinen vika prkl. Easytronic laatikko sano sopimuksen irti, ainakin osittain. Ensin syttyi abs vikavalo jonka jälkeen jakarin kuva. Vaihthteita ei pystynyt enää vaihtaa itse pienemmälle tai isommalle, vauhdin tippuessa kyllä vaihto itsestään pienemmälle normaalisti mut ei enään isommalle. Vaihteista toimii ykkönen ja pakki, vapaalle pystyy myös laittaa. Poljintestillä anto vikakoodiksi p1700 eli huutaa jonkinlaista huoltoa laatikolle. Auto hinaukseen Magneettiin niin saavat siel katsoa monenko tonnin remontti tulee. Ihmetyttää vaan tuo abs toimimattomuus ton laatikkovian yhteydessä.
crisse
OCF Member 2016
Viestit: 417
Liittynyt: 02 Loka 2002, 03:00
Paikkakunta: Klaukkala

Re: Ongelmia H astrassa?

Viesti Kirjoittaja crisse »

Opeli kulkee taas. Oli oikeasta pyörännavasta mennyt abs/nopeudentunnistus anturi rikki. Länsiauton huollossa olis maksanu pelkkä napa 550€ + siihen vaihtotyöt päälle. Motonetistä täysin sama napa 134€ ja itse vaihtamalla meni vajaa 2h. Vanhan navan magneettikehästä oli lähtenyt pienen pieni pala irti ja tämä sit johti siihen et ei autolla voinut ajaa. Herkkiä ovat nämä nykyautot.
vmoi73
'Senator'
'Senator'
Viestit: 347
Liittynyt: 06 Tammi 2010, 09:30

Re: Ongelmia H astrassa?

Viesti Kirjoittaja vmoi73 »

Tänään syttyi Astrassa öljyvalo, ja kun tarkistin tikusta, niin alarajassa näytti olevan.
Lisäsin öljyä, jota meni 7-8 desiä.
Edellisestä huollosta 7500km, ja siellä laitettu Opelin (GM:n) long-life öljyt.
Ihmettelen vain, kun edelliset öljyt ( Mobil 5w-30+) eivät kadonneet mihinkään 15tkm matkalla?
Auto ei vuoda öljyä, sen tarkistin jo.
Koneena 1.6 Twinport ja ajettu 128 tkm.
l0hetusmies
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 28
Liittynyt: 01 Helmi 2009, 12:10

Re: Ongelmia H astrassa?

Viesti Kirjoittaja l0hetusmies »

1,5vuotta ollut Astra H 04vm ajettu 140 000km 1.6 twinport ja ongelmia on ollut kohtuullisesti:

Heti auton oston jälkeen syttyi päästövalo matkalla autoliikkeestä kotiin (matkaa 400km niin en kääntynyt takaisin) ja tämä meni myyjään piikkiin. 3-4kertaa valohoitoa liikkeessä ja homma rupesi toimimaan yhtäkkiä ilman syytä.

Ensimmäisessä katsastuksessa tietysti koiranluut vaihtoon ja joku pusla.

Seuraavaksi hajosi vesipumppu ennen vaihtoväliä, kun rupesi viemään jäähdytinnestettä.

Käsijarru hirttää kiinni ja nyt korjattu.

Seuraava katasastus ja taas koiranluu ja pusla.

Nyt auto 3kk hajalla kun sammuu risteyksiin ja lopullinen vika ilmastointilaitteen puola.

Loput on sitten kuluvaa osaa jarrupalat, levyt ym.

Mennyt tajuttomasti rahaa tämän auton ylläpitoon..
lalala
'Agila'
Viestit: 1
Liittynyt: 01 Joulu 2005, 13:50

Re: Ongelmia H astrassa?

Viesti Kirjoittaja lalala »

JukeN kirjoitti:
opelolli kirjoitti:
Astra_X_2 kirjoitti:
opelolli kirjoitti:Onpa helevetin hyvä topicci.- Tosin minun Astrassa ei ole ollut vikaa, kun en kerennyt ostaa. Oli tarkoitus tuon sukupolven kulkine ottaa, mutta kyllä siitä pitää luopua. Täältä on vielä lähimpään Opel huoltoon lähes 100 km, joten ei kannata tuuria kokeilla. AutoBild lehdessä oli joskus juttua, jossa kehuttiin Astran laadun korjaantuneen roimasti 2004 vuodesta alkaen. Taitaa olla sitten niin ja näin.
Tuota noin, nyt luet topiccia jossa puhutaan vain Astran ongelmista. Tänne ei kukaan kirjoita, jos ongelmia ei ole ollut.
Heil Astra.
Jos ahistaa noin pahasti, niin raakatkaa pois tuo puheenvuoro.
:lollis: chillaa jätkä vähän. Asiahan on juuri niin kuin Astra_X_2 tuossa mainitsi.

Farkku 1.6 enjoy twinport -05

- Airbagit ja muutkin valot palaneet joskus uutena pakkasilla - uudelleen käynnistys korjasi
- puslat vaihdettu
- moottorinohjauksen sotkivat pajalla väärällä softalla - korjaantui kun saksasta tuli uusi - alaspäin ei voinut päivittää
- koko raidetanko vaihdettu 1. vuoden jälkeen tehtaan piikkiin - päät pari vuotta sitten, jos oikein muistan.
- ovisarjat takaa vaihdettu (meni omaan piikkiin, kun hajosi heti takuun jälkeen - tyyppivika :banghead: ) eli silloin ei mene nuo ovet lukkoon tai temppuilevat
- kaikki jarrut paloineen vaihdettu - pyörän kulmat säädetty
- valojen umpiot huurtuu (näistä huurtumisista ei kyllä ole juuri mitään haittaa, tuo kosteus tuossa pinnassa on ihan olematonta)
- takaluukun vipu jäätyy -> nappi muuttuu jäykäksi (tänne jää kosteutta ja sitten jäätyä kosahtaa, saa tuon silti voimalla aina auki)
- Käynnistysvikaa eli venttiili todellakin jumahtaa ja satunnaista nykimistä liikkeellelähdöissä
- sähköinen automaatti jumittanut pari kertaa vaihteen päälle
- ajotietokone - tiisdai ja tolmintasäde - näitä ei saa päivitettyä
- käsäri jumii - menossa rikki
- jouset narisee ihan vittumaisesti ja tehneet niin 7 vuotta, korjamolla väittivät että perä kantavuuden takia säädety jäykäksi ja siitä narina.
Ton vissiin sais kuitenkin vaimenninpaloilla hiljaiseksi -> enempi ominaisuus, jota oppii sietämään
- ratin rullanappula alkanut prakaileen - menossa siihen rattiremppaan
- 2 kertaa olen vaihtanut lyhyet ajovalot 3 vuoden välein (dokumentteja katsoneet tietää, että nämä osat tehdään hajoamaan - kestävä lamppu on viallinen)
- kylmänä kojelauta kitissyt samoin kuin istuimet alusta asti.
- sulakkeita poltellut pakkasella pari kertaa pissapojasta (tämähän on varo, ettei pumppu hajoa, joten hyvä että polttaa)
- paska maalipinta
- vilkut (viiksi) tökkii pakkasella

Sähköisestä automaatista johtuen kytkinongelmia ei ole tässä autossa ollut. Ensimmäiseen 3 vuoteen ei ollut juuri mitään ja sekin vähä meni takuuseen. Viime aikoina sitten enempi - menee luultavammin vaihtoon kesän jälkeen lisääntyneen tilan tarpeen vuoksi, mutta enivei - "pikku"vikoja nuo on pääsääntöisesti olleet - heleppo korjata. Omaa rahaa korjauksiin 6 vuoden aikana menny n. 2000€, josta osan olis säästänyt itte tekemällä ja halvemmilla osilla. Pääsääntöisesti ollaan kuiteski pitkähköstä listasta huolimatta aikas tyytyväisiä oltu ajettavuuteen ja kokonaisuuteen, mutta moottori saisi kieltämättä olla parempi (uusissahan on). Meillä aikas paljon opelin merkkihuolto ryssinyt, mikä nostanut verenpainetta välillä. Naapureiden audit kuitenkin telakalla melko säännöllisesti milloin mistäkin syystä, mikä taas jostain syystä vastaavasti laskee punotusta ;). Suomen oloissa voi olettaa tulevaisuudessakin näiden elektroniikalla turvotettujen kärryjen prakailevan yhä enenevässä määrin.

Joka tapauksessa on laatu parantunut huimasti sitten 2002 lähtien aiempia opeleita tuntien ja tämä on monessakin suhteessa ollut oikea auto jo, hakkaa kaverin saman ikäisen golfin hintalaadultaan mennen tullen. Olihan merkki Bildinkin mittauksissa tässä taannoin paras euromerkki laadultaan. Tosin Toyota ja muutkin sen jälkeen ottaneet siipeensä oikein maailmalaajuisesti eli varmaankin välimatka aasian ihmeisiin vain pienenee.
.:Inagaddadavidababy:.
Avatar
Teemu J
OCF Member 2017
Viestit: 3563
Liittynyt: 06 Tammi 2007, 01:52

Re: Ongelmia H astrassa?

Viesti Kirjoittaja Teemu J »

Tänään huomasin porukoitten astralla ajellessa, et sytty mittaristoon insp. kirjaimet.. Eikö ne idiootit nollannu huolto valoo huollossa vai mistä moinen?
Vsq
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1028
Liittynyt: 11 Helmi 2008, 23:50
Paikkakunta: Siuntio

Re: Ongelmia H astrassa?

Viesti Kirjoittaja Vsq »

Teemu J kirjoitti:Tänään huomasin porukoitten astralla ajellessa, et sytty mittaristoon insp. kirjaimet.. Eikö ne idiootit nollannu huolto valoo huollossa vai mistä moinen?
Taisivat "unohtaa" nollata :no:

Saat nollattua tarvittaessa itse:
1) Avain virtalukkoon.
2) Trippimittarin painike pohjaan.
3) Jarrupoljin pohjaan.
4) Virrat päälle virta-avaimesta.
5) Huoltovalo nollautuu n. 10 sek kuluttua.
6) Päästä jarrupoljin ja trippimittarin painike.
7) Sammuta virrat virta-avaimella.
nykyinen: Opel Astra K 1.6 CDTi BiTurbo MT6 Sports Tourer Innovation -17
ex: Opel Astra J 1.6T MT6 Sports Tourer Sport -11
ex: Opel Astra H 1.8 Cosmo -04
ex: Opel Astra G 1.6 16V Club Caravan -99
ex: Ford Taunus 1.6 -77
Avatar
JJunior
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 3463
Liittynyt: 12 Syys 2004, 03:00
Paikkakunta: suomi

Re: Ongelmia H astrassa?

Viesti Kirjoittaja JJunior »

Isä soitti että astrassa syttynyt nyt abs/luistoneston valot ja nopeusmittari hourii omiaan. Oon laiska enkä jaksa koko ketjua selata läpi. Onko näissä abs tunnistimia mennyt? Muuten toiminu täysin moitteetta jo 120tkm. Vuosimalli oli 2005 tai 2006. 1.8 jos jotain merkitystä.
2.0t Re85
_paffa
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 38
Liittynyt: 07 Kesä 2008, 20:05
Paikkakunta: Kuopio

Re: Ongelmia H astrassa?

Viesti Kirjoittaja _paffa »

Emäntä Suomessa, ite 5000km päässä rauhanturvahommissa, aamusella tulee soitto et auto käy jotenkin huonosti ja epätasaisesti. Välittömästi tuli mieleen et nyt on joku tulppa pimeenä ja käy kolmella. Käskin ajaa opel-huoltoon tarkistamaan vian ja korjaamaan.

Sytkässahän se vika oli ja uusi sytkäpuola (vai mikskä sitä nyt tossa mallissa voipi sanoa, emäntä puhu jostain sytkäkasetista?) vajaat 400e vaihdettuna. Plaah, mikähän moisen olisi voinut rikkoa?
crisse
OCF Member 2016
Viestit: 417
Liittynyt: 02 Loka 2002, 03:00
Paikkakunta: Klaukkala

Re: Ongelmia H astrassa?

Viesti Kirjoittaja crisse »

JJunior kirjoitti:Isä soitti että astrassa syttynyt nyt abs/luistoneston valot ja nopeusmittari hourii omiaan. Oon laiska enkä jaksa koko ketjua selata läpi. Onko näissä abs tunnistimia mennyt? Muuten toiminu täysin moitteetta jo 120tkm. Vuosimalli oli 2005 tai 2006. 1.8 jos jotain merkitystä.
Justiinsa meni omasta. Jos itse pystyy vaihtamaan niin tarvikkeena napa n. 400€ halvempi kuin marmoritiskillä.
Naveri
'Agila'
Viestit: 3
Liittynyt: 16 Maalis 2010, 11:09

Re: Ongelmia H astrassa?

Viesti Kirjoittaja Naveri »

Autolla ikää kohta 8kk.
1.6 Ultimate Wagon. Kilsoja 14.000km.
Ainoa vika toistaiseksi on suhiseva kuskinoven ylälaita. Tiiviste aloitti suhinan talvipakkasilla noin 4kk kohdalla.
Täytyy muistaa huomauttaa viimeistään ekan huollon yhteydessä, kun ei viitsisi ton takia muuten vaan pajalla käyttää. :D
crisse
OCF Member 2016
Viestit: 417
Liittynyt: 02 Loka 2002, 03:00
Paikkakunta: Klaukkala

Re: Ongelmia H astrassa?

Viesti Kirjoittaja crisse »

Lähinnä ominaisuus toi tiiviste juttu. Työnnä kädellä tiivistettä ylöspäin sieltä kulmakohdasta niin pitäis suhinan loppua.
_paffa
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 38
Liittynyt: 07 Kesä 2008, 20:05
Paikkakunta: Kuopio

Re: Ongelmia H astrassa?

Viesti Kirjoittaja _paffa »

crisse kirjoitti:Lähinnä ominaisuus toi tiiviste juttu. Työnnä kädellä tiivistettä ylöspäin sieltä kulmakohdasta niin pitäis suhinan loppua.
Mä oon pannu merkille, että omalla kohdalla tiiviste on murtunut halki lievästi siitä yläkulmasta ja siksi suhisee. Kun tottuu ei haittaa yhtään. :)
Vastaa Viestiin