Minkä hankkisi?

Keskustelua Opeleista
Junton
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 17
Liittynyt: 30 Maalis 2007, 15:44
Paikkakunta: Tampere

Minkä hankkisi?

Viesti Kirjoittaja Junton »

Morjens kaikki!
Olen lähiaikoina alkanut autoista enemmän kiinnostumaan, koska vuoden päästä onkin se autokortin hankinta. Suvussamme on aika kauan liikkunut Ooppelit ja itsekin tekisi mieli hankita juuri tämä merkki.

Eli mitä Ooppeleita voitte suositella minulle? Kannattaako esim. Kadett C:tä hankkia(=saako tätä hyvään kuntoon, että on hyvä käyttöauto ettei vaan peltorässimiseen)? Pidän nimittäin Kadett C:n ulkonöstä aikast paljon niin se olisi yksi hyvä vaihtoehto.
Eli mikä vm. ja merkki? Corsaa tai Calibraa älkää suositelko, koska niistä en hirveästi tykkää.

Ja mitkä ovat Ooppelien hyvät sekä huonot puolet? Useat haukkuvat kyseistä merkkiä ja syytä en tiedä. Ja kun olen aloittelija niin kannattaisiko aluksi hankkia jokin projetkiauto parilla sadalla eurolla mikä kelpaisi toimivaksi peltoautoksi, että oppisi moottorin ym. tekniikkaa, kun sen kanssa säätää?
Avatar
apusähis
OCF Member 2023
OCF Member 2023
Viestit: 2946
Liittynyt: 24 Syys 2005, 19:24
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja apusähis »

Itsellä oli vähän sama juttu, kuin sinulla! :D Vanhemmilla ollut jo monta vuotta merkkinä Opel, eikä vaihto tulisi oikein edes kysymykseen! Isän veljelläkin on Opel! :lol: Eli sitä kautta se minullekin tuli, ensimmäinen autoni on siis tällä hetkellä A-mallin Vectra! Omasta mielestä hyvä ajaa ja kaikenpuolin mukava vehje :lollis:

Tietysti Opeleissähän on se ruoste ongelma, sitä tulee, tosin niinhän sitä tulee muihinkin merkkeihin! En tiiä tuosta C kedabista...Ja tietysti näissä hieman "uusimmissa" on näitä sähkö probleemoita jonninverran ollut (viisaampi korjatkoon ja lisätköön jos on virheitä) :)

Itsekkin meinasin, että olisin halvemman ostanut että oppisin tuntemaan auton tekniikan paremmin. Mutta kun miettii, kun käytät OCF foorumia sekä korjauskäsiopusta niin kyllä se luonnistuu, muttei parane hätiköidä missään, rauhassa tutkailla yms. (Tällaista mieltä olen mie) :)
Opel Omega B X25xe (Rakas rakoperse)
Opel Vectra C2 OPC
Daewoo Evanda
Junton
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 17
Liittynyt: 30 Maalis 2007, 15:44
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Junton »

Juu selvä. Meillä on Kadett E farmari niin hyvin se toimii ja pääsi tämän vuoden katsastuksestakin läpi. Ruosteen raiskaama se on jostain kohdin ja putki on jouduttu minun muistini mukaan kerran vaihtamaan ja tietysti jotain muutakin - onhan se vm. 89.
Perusongelmia tuossa on kylläkin; pelkääjänpaikan lukon nappia pitää pitää ylhäällä ettei ovi ole lukossa.

Kaveri on VW Golf-fani ja Mesestäkin tykkää erityisesti niin valittaa minulle kokoajan, että Opel on paska. Kyllähän sitä aika monet sanovat, että jättää joskus tielle sormia syömään jne. Opelilla on kuulemma niin paljon erilaisempi moottorin tekniikka, että kun yhden osan haluaa vaihtaa niin pitää monia muitakin pikkuosia vaihtaa ja koko moottori repiä irti, onko tuo 100% totta?
Avatar
Erzki
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 2766
Liittynyt: 09 Syys 2006, 09:49
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Erzki »

Kyllä siitä c mallin kadetista saapi hyvän käyttöauton jos viittii vaan nähdä sen eteen vaivaa :) Kadetissa on kummiskin kohtuu yksinkertainen tekniikka eikä ole mitään turhia sähkö hilppeitä kuten noissa uudemmissa 90-luvun opeleissa :wink:

Jokaisella on oma makunsa auton suhteen joten on aika vaikea suositella "sitä oikeata" :P A- ja B-mallin vectrat on ihan hyviä perus käyttisautoja ja tietenkin jos tykkää takavedoista niin sitten A- Tai B-mallin omega :wink:

Tuntuu että tuo ruoste on opelin pahin vaiva...Sekin tietysti riippuu siitä miten on huoltanut autoaan. "Joissakin" opeleissa on jakopäänhihna aiheuttanut aika paljon päänvaivaa :-? Ainakaan huollot ja varaosat ei oo pilattu hinnoilla :wink:
2x Dodge + 1 Chevrolet work truck
Avatar
Erzki
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 2766
Liittynyt: 09 Syys 2006, 09:49
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Erzki »

Junton kirjoitti:Opelilla on kuulemma niin paljon erilaisempi moottorin tekniikka, että kun yhden osan haluaa vaihtaa niin pitää monia muitakin pikkuosia vaihtaa ja koko moottori repiä irti, onko tuo 100% totta?
Tuo on noita p*ska puheita :wink: Tietty jotkut osaat vaatii vaihdon yhteydessä jonkun muunkin osan vaihtoa mutta niin se on muillakin automerkeillä :wink: Kyllä opelin moottorit on paljon yksinkertaisempia kuin monilla muilla auton valmistajilla 8) En oo ite vielä joutunu repimään kertaakaan calibrasta moottoria irti kun sitä on tullu rempattua :wink: ainakin C20NE moottorissa osat on kohtuullisen helpoissa paikoissa joten koneen osiin pääsee käsiksi ilman että joutuu purkaa konetta kovinkaan paljoa(ainakin calibrassa ja vectrassa) :)
2x Dodge + 1 Chevrolet work truck
J.S.T
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 3231
Liittynyt: 02 Kesä 2006, 19:03
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja J.S.T »

Joo tuo on täyttä paskaa, että pitäis käyttää konetta irti. On kyllä niin helppo huoltaa ainakin näitä vähän vanhempia opeleita. eli siis todella helppo huoltoisia ainakin koneiden puolesta.
Jossain golfissa on esim. pakosarja imusarjan alapuolella ja on kyllä 100 kertaa hankalempi käyttää irti entä missään opelissa.

Ja se on totta, että on erilaisempi tekniikka Opelissa entä esim. Vw:ssä. Sillä Opel ei ole niin vanha-aikainen. Uudemmat Vw:t ovat varmaan jo sitten ihan ok vehkeitä.
Avatar
Omenalimu
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1865
Liittynyt: 11 Maalis 2004, 02:00
Paikkakunta: Rajamäki

Viesti Kirjoittaja Omenalimu »

Meillä myös ollut melkein aina opeli autona perheessä, ja itsekkin siis sille tielle jäänyt. Toiselle on paha lähteä suosittelemaan mitään autoa. Itse ajelin eka 1.6 16v astralla vm -00, ja nyt sitten siirryin vähän toiseen suuntaan. Nykyään astran myytyäni (porukoille) hommasin Calibran 2.0 16v vm -92. Tähän mennessä voi sanoa että molemmat ollut kyllä huolettomia pelejä. Astralla tuli veivattua ainakin 150tkm ja mittarissa oli 310tkm kun sen porukoille myin. Calibrassa oli ostettaessa 144tkm ja nyt sillä ajettu jo 12tkm huoletta.
Irmscher DTM Edition Coupe -03
Avatar
TJT
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 21201
Liittynyt: 16 Helmi 2003, 02:00
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja TJT »

Juu,varsinkin etuvetoisissa poikittaismoottorisissa malleissa lähestulkoon kaiken runkolaakereitten ja kampuran irroitusta lukuunottamatta pystyy tekemään kone paikallaan.

Tuosta opelien tiellejättämisestä,niin enempi tullut muitten merkkien edustajia tuolla tien vieressä pelti pystyssä nähtyä ;)
Avatar
Erzki
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 2766
Liittynyt: 09 Syys 2006, 09:49
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Erzki »

Monesti sitä on saanu kuullu muilta v*ittuilua kun on pitäny tehdä jotain remppaa/huoltoa autoon :o porukoilla on ollu peugeottia, renaulttia ja toyotaa ja niissä oli koko ajan jotain vikaa ja itellanä taas on ollu hyvin vähän vikoja :P suurin osa autoni vioista johtui edellisen omistajan "huolloista" joita ei oltu koskaan tehty :lollis: Jos joku väittää että opel on ihan p*aska niin kannattaa kysellä perusteluita että minkä takia se muka olisi p*aska :wink:

Porukoilla corollasta valui koko ajan jäähdytysnesteet pihalle ja autossa oli "pari" reikää pohjassa vaikka auto oli vasta 5 vuotta vanha...eli ei se toyota ole niin hyvä mitä siitä väitetään...porukat huolti autoa säännöllisesti ja sillä ajettiin vain vuoteen 10tkm joten kyllä se jo jotain sanoo autosta :lollis:

Jatkossakin tulen olemaan opel linjalla koska se on hinta-/laatu-suhteeltaan parhaimmistoa :wink:

Tietty tuo ruoste on opeleissa todella yleinen ongelma mutta kyllä monissa muun merkkisissä autoissa on yhtä pahoja ruoste ongelmia tai jopa pahempia... :lol:
2x Dodge + 1 Chevrolet work truck
Junton
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 17
Liittynyt: 30 Maalis 2007, 15:44
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Junton »

Kiitoksia hyvistä viesteistä. Kaverin pappa on Opeleita korjaillut ja sanonut niitä vi***maisimmiksi autoiksi fiksata.

Mistä vuosimallista lähtien (ja missä Opelissa) on tullut ohjauksentehostus mukaan kyselisin? Se olisi ihan kiva, en tykkää näin perstuntumalta käännellä rattia jumpetusti.
J.S.T
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 3231
Liittynyt: 02 Kesä 2006, 19:03
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja J.S.T »

Ainakin kaikissa vectroissa on jo tehostin eli siis v. 88 lähtien. Omegoissakin mahtaa olla kaikissa (ehkä).
Pistoolisankari
OCF Member 2023
OCF Member 2023
Viestit: 1508
Liittynyt: 04 Huhti 2004, 03:00
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Pistoolisankari »

J.S.T kirjoitti:Ainakin kaikissa vectroissa on jo tehostin eli siis v. 88 lähtien. Omegoissakin mahtaa olla kaikissa (ehkä).
ei oo kyl kaikis vectroissa.. ainakaan 1.6i -90 ei ollut, mutta oli kyllä pirun kevyt ohjaus muuten ja sitä ihmettelinkin kun en mistään tehostimen leluja löytänyt :D omegoissa on kyllä kaikissa

tuossahan olisi sulle juurikin passeli astra mulla myynnissä.. tuo Si malli.. 1.6 8v perusmoottori, tehojakin löytyy jopa 100kaakkia niin ei jalkoihin jää ja muutenkin perustekniikkaa ja helppoa ja halpaa :) laita vaikka yv.tä jos innostaa :sleep: kuljetus halikkoonkin onnistuu varmasti
Avatar
apusähis
OCF Member 2023
OCF Member 2023
Viestit: 2946
Liittynyt: 24 Syys 2005, 19:24
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja apusähis »

Kaverin pappa on Opeleita korjaillut ja sanonut niitä vi***maisimmiksi autoiksi fiksata.
Opeleissahan suurinpiirtein lukee niissä mikä mikin on! :lollis:
Opel Omega B X25xe (Rakas rakoperse)
Opel Vectra C2 OPC
Daewoo Evanda
Junton
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 17
Liittynyt: 30 Maalis 2007, 15:44
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Junton »

Pistoolisankari kirjoitti:tuossahan olisi sulle juurikin passeli astra mulla myynnissä.. tuo Si malli.. 1.6 8v perusmoottori, tehojakin löytyy jopa 100kaakkia niin ei jalkoihin jää ja muutenkin perustekniikkaa ja helppoa ja halpaa :)
Nyt on rahat tiukilla, mutta ahkerasti koitan saada kesätöistä hyvät rahat. En usko, että saisin tänävuonna vielä kunnon käyttöautoa itselleni :( Eli jotain halpaa projektityötä minkä kanssa pääsee ajelemaan, mutta ei kuitenkaan varsinaiseksi käyttöautoksi; ehkäpä pihalle jököttämään naapureille kateuden aiheeksi :D
Avatar
tursas
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 4716
Liittynyt: 22 Heinä 2004, 03:00
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja tursas »

Mä voisin täysin vilpittömän puolueettomasti sanoa, että osta C-Ascona. :whack:
1,6:sillakin ehtii hyvin ja 2 litrasista ruiskuista ei mene kukaan ohi.
Naapurin pihasta tuskin löytyy ja noissa 80 luvun lopun kärryissä
on kaikki isommat rempat jo kertaalleen tehty. Varaosiakin
löytyy melkein lähimmältä Ärrältä.
Hinnat pyörii nettiautossa siinä 100 - 500 euroon ja omat kotisivut
löytyy tuolta:
http://ascona.mine.nu/forum/index.php?s ... 9f5c0d0c01
Vastaa Viestiin