Insignia A
Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?
Juu tottakai, sellanen löytyy juu. Sellainen automaattivehje joka huuhtelee 100%.
dev.nul
Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?
Mitäs akkua arvon Opelistit suosittelee traktrori versioon?
Motonetistä vai käännynkö suosiolla Hankkijan puoleen?
Motonetistä vai käännynkö suosiolla Hankkijan puoleen?
Patteriauto + Astra 5D 1.2T -20
Ex: Grandland X Hybrid4 -20, Insignia CT biturbo - 15, Astra -10, Insignia -11, Corsa -07, Vectra -05, Vectra -01, Astra GSi 16V -93, Vectra -90, Kadett ~82..
Ex: Grandland X Hybrid4 -20, Insignia CT biturbo - 15, Astra -10, Insignia -11, Corsa -07, Vectra -05, Vectra -01, Astra GSi 16V -93, Vectra -90, Kadett ~82..
-
- OCF Member 2024
- Viestit: 13542
- Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
- Paikkakunta: Keski-pohjanmaa
Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?
Exide joku parempi malli.
Traktorin akut voi olla parempia kun niissä.on jokseenkin löysemmät säännökset
Traktorin akut voi olla parempia kun niissä.on jokseenkin löysemmät säännökset
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?
Vähän huonosti jaksaa kestää motonetin 100Ah "mersuakku" 2.0CDTI perässä, toki webasto lisäämässä kuormaa mut ostan itse suosiolla AGM akun ens kerralla...Ahnuld kirjoitti:Mitäs akkua arvon Opelistit suosittelee traktrori versioon?
Motonetistä vai käännynkö suosiolla Hankkijan puoleen?
-
- OCF Member 2024
- Viestit: 13542
- Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
- Paikkakunta: Keski-pohjanmaa
Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?
Just tämä ottaa itseäkin usein päähänRookeri kirjoitti:Mikä perkeleen motonetin akku?
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?
Jaa sorry onko niillä muitakin omia merkkejä ku sznajder?
Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?
Mulla motonetin sznajder kestänyt nyt reilu pari vuotta ja yli 80tkm et hinta/laatu suhteen tyytyväinen.
Inex partners oy paikalla mutta ei läsnä
Nykyiset:insignia st -18 1.6cdti 176tkm
Astra k -16 1,4T 175tkm
Entiset insignia 09 418tkm ja x määrä ooppeleita
Nykyiset:insignia st -18 1.6cdti 176tkm
Astra k -16 1,4T 175tkm
Entiset insignia 09 418tkm ja x määrä ooppeleita
Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?
Mä olen ymmärtänyt että tota sznajderia ei myy Suomessa kukaan muu kuin motonetti ja siks se tunnetaan "motonetin akkuna"Rookeri kirjoitti:Ei se mikää niiden oma merkki ole. Merkki on Sznajder ja Motonetti sattuu olemaan jälleenmyyjä. Myyhän ne vartaa, boschia ym onko neki "motonetin akkuja"?
Sorry jos nyt loukkasin epäselvällä nopeasti kirjoitetulla viestillä jonkun tunteita, mut ei tollasesta kannata nyt herneenpalkoo tunkee nokkaan.
Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?
Voiko tuollaisen AGM-akun vaihtaa suoraan normaalin tilalle ja mitä siitä hyötyy?
Muuta tiedettävää akun vaihdosta?
Muuta tiedettävää akun vaihdosta?
Patteriauto + Astra 5D 1.2T -20
Ex: Grandland X Hybrid4 -20, Insignia CT biturbo - 15, Astra -10, Insignia -11, Corsa -07, Vectra -05, Vectra -01, Astra GSi 16V -93, Vectra -90, Kadett ~82..
Ex: Grandland X Hybrid4 -20, Insignia CT biturbo - 15, Astra -10, Insignia -11, Corsa -07, Vectra -05, Vectra -01, Astra GSi 16V -93, Vectra -90, Kadett ~82..
Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?
AGM akut kestää tavallista paremmin syväpurkauksia, käytetään ainakin start-stop järjestelmän autoissa.
Suositellaan myös webastollisiin autoihin.
Insigniassa ei liene mitään estettä vaihtamiselle AGM tai esim isompaan akkuun jos vain fyysisesti mahtuu, eli esim ohjelmointia kuten muissa Saksalaisissa ei tarvita.
Suositellaan myös webastollisiin autoihin.
Insigniassa ei liene mitään estettä vaihtamiselle AGM tai esim isompaan akkuun jos vain fyysisesti mahtuu, eli esim ohjelmointia kuten muissa Saksalaisissa ei tarvita.
Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?
Täältä myös pisteet Sznajderille - useamman vuoden toiminut Insigniassa hyvin. Noita akkuja oli siis kahta erilaista mallia ja tuossa omassani on se kalliimpi - hinnaltaan aika lähellä Boschin vastaavaa.majuva kirjoitti:Mulla motonetin sznajder kestänyt nyt reilu pari vuotta ja yli 80tkm et hinta/laatu suhteen tyytyväinen.
Heikkona puolena pitäisin ainoastaan tuota vaikeasti sanottavaa/kirjoitettavaa nimeä - ennen kun joku kysyi mikä akku sulla on autossasi, niin oli helppoa vastata selvällä suomen kielellä: SALAMA
Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?
Itse vaihdoin Boschin Silver - akun alkuperäisen tilalle. Muistaakseni joku noin 90 AH - kapasiteetilla oleva. Akun korkeuden ja leveyden on syytä vastata alkuperäistä. Pituudessa on varaa olla hieman pidempi. Akun päälle tulevan sulakekotelon kaapeleissa ei ole kovin paljoa varaa.
Snajder tai Exide yli 80 Ah akku on ihan ok.
Snajder tai Exide yli 80 Ah akku on ihan ok.
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?
Onko teillä Masi ja Robertx webastoa/eberiä?
Itsellä tosiaan toi sznajder ja 100Ah.
Nyt menossa toinen talvi ja huomaa että esilämmitys kuormittaa jo selvästi kapasiteettia-> pyörittää hitaammin.
Toinen samanlainen akku, eka meni takuuseen, mutta sama homma.
Jos noita on kahta sarjaa niin mulla taitaa olla sitä halvempaa...
Itsellä tosiaan toi sznajder ja 100Ah.
Nyt menossa toinen talvi ja huomaa että esilämmitys kuormittaa jo selvästi kapasiteettia-> pyörittää hitaammin.
Toinen samanlainen akku, eka meni takuuseen, mutta sama homma.
Jos noita on kahta sarjaa niin mulla taitaa olla sitä halvempaa...
Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?
Joo - ei ole minulla webastoa. Akku on siis 85Ah / 800A ja suurin alkuperäiseen akkukoteloon kannen alle mahtuva. Esimerkiksi Exiden saman käynnistysvirran antava akku ei mahdu enää akkukoteloon kannen alle ja halusin pitää moottoritilan alkuperäisen näköisenä kansineen päivineen.ddude kirjoitti:Onko teillä Masi ja Robertx webastoa/eberiä?
Itsellä tosiaan toi sznajder ja 100Ah.
Nyt menossa toinen talvi ja huomaa että esilämmitys kuormittaa jo selvästi kapasiteettia-> pyörittää hitaammin.
Toinen samanlainen akku, eka meni takuuseen, mutta sama homma.
Jos noita on kahta sarjaa niin mulla taitaa olla sitä halvempaa...
Kalliimmat ovat siis "hopea-kalsium" akkuja. Eli ei tuommoisen Sznajderin ostamisella juurikaan säästä, mutta halusin kokeilla merkkiä enkä ole vielä joutunut pettymään.
Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?
Kuten myös ei ole webastoa tai eberiä. Itsellä Exide : http://www.motonet.fi/fi/tuote/909522/E ... xL175xK175 . Tuo mahtuu hyvin akkukotelon kannen alle
Edellisessä Insigniassa oli eberi ja siihen oli vaihdettu jossain vaiheessa 100 Ah ihka oika MB akku , joka ei mahtunut akkukotelon alle. Siitäkin loppui puhti ja tialle vaihdoin Boschin 88Ah (?) S5 - sarjan akun, joka mahtui kannen alle. Jos / kun käyttää paljon eberiä , on kyllä suositeltavaa ladata akkua akkulaturilla välillä... varsinkin jos ajomatkat eivät ole pitkiä.
Szajderkin on joskus ollut , mutta bensakoneellisessa... ei ole pahaa sanottavaa kyseisestä akusta.
Edellisessä Insigniassa oli eberi ja siihen oli vaihdettu jossain vaiheessa 100 Ah ihka oika MB akku , joka ei mahtunut akkukotelon alle. Siitäkin loppui puhti ja tialle vaihdoin Boschin 88Ah (?) S5 - sarjan akun, joka mahtui kannen alle. Jos / kun käyttää paljon eberiä , on kyllä suositeltavaa ladata akkua akkulaturilla välillä... varsinkin jos ajomatkat eivät ole pitkiä.
Szajderkin on joskus ollut , mutta bensakoneellisessa... ei ole pahaa sanottavaa kyseisestä akusta.
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i