Mitäs kritiikkiä Insignia B:n dieseleistä on kuulunut? Nehän ovat hyväksi havaittuja, ja muutaman vuoden jo myynnissä olleita (paitsi tehokkain versio). Muusta tekniikastakaan en ole huomannut kuin jotkut ACC:n häiriöt. Pikku juttu, jos koskee vain tietynlaista talvikeliä (lumituiskua).=KASSU= kirjoitti: ↑15 Helmi 2018, 19:49 Diesel kuitenkin käytön takia suunnitteilla edelleen. Insignia B oli harkinnassa, ketjua lukeneena, ei ole enää vaihtoehto, kovasti tuntuu olevan murhetta.
Lisäksi tämä psa:n sekoaminen opeliin, motivoi vielä vähemmän. Parhaat ranskalaiset saa edelleen kioskilta, eikä pösöstä saa opelia, vaikka siihen keulamerkin vaihtaa...
Perheen opeleista vanhin, vaihtui -14 diesel farkku avensikseen
Itse ajelin yli 100 tkm -15 mallin diesel-Insignialla, jossa oli tämä sama 125kW moottori, joka vieläkin on myynnissä. Oli kyllä erittäin hyvät kokemukset. Mitään murheita ei ollut itse moottoriin liittyen. Pirteä kone, joka meni vieläpä pienellä kulutuksella. Toki korin paino nosti sitten kaupunkikulutusta. Moottori on kuitenkin luonteeltaan aivan eri planeetalta kuin esim. mainitsemassasi Avensiksessa, jonka dieselit olivat tuolloin yli 10 vuotta vanhaa suunnittelua ja äänet sen mukaiset!
Uuteen Insignian koriin voisin harkita 1.6-litraista, jota kävinkin koeajamassa. Hyvin liikkui keventynyt auto silläkin. Valintani vaihtui kuitenkin bensa-Astraan, koska työkuviot sitten muuttuivat ja pitkät ajot jäivät pois.
Lisäksi en ymmärrä tätä PSA-kritiikkiä, kun Insignia ja Astra ovat kuitenkin vielä GM:n tuotteita. Tosin en ole vielä ihan vakuuttunut siitäkään, että tämä oli Opelille huono siirto, kun tuli eurooppalainen omistaja. No, sen aika näyttää.
Insignia A:n ulkonäköä tuossa kehuttiin ja kannattaa myös huomioida keväällä 2015 tapahtunut etusäleikön muutos. Aiempi ulkonäkö kokonaan kromin värisestä vaihtui osittain mustaan. Näitä alkoi olla huhti-toukokuussa 2015 rekisteröidyissä. Mielestäni tuo muutos oli positiivinen ja toi hieman persoonallisuutta lisää, kun monissa muissakin oli tuota kokonaan kromin väriä.