Insignia A

Keskustelua Opeleista
Vastaa Viestiin
1,2sorsa
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 13464
Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
Paikkakunta: Keski-pohjanmaa

Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?

Viesti Kirjoittaja 1,2sorsa »

Nokian R3 suositukset. On myöskin varsin hyvä siittä ettei kovetu niin nopeasti muihin verrattuna.
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Masi
'Senator'
'Senator'
Viestit: 830
Liittynyt: 26 Kesä 2002, 03:00

Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?

Viesti Kirjoittaja Masi »

Nokian Hakkapeliitta 8:t on toimineet hyvin jo monta vuotta, lähes kaikki nastatkin (204 kpl/pyörä) tallella. Täällä pk-seudulla kun tuota motaria tahkoaa päivittäin isolle kirkolle muuttuvilla nopeus rajoituksilla (100-120km/h), niin osaa arvostaa noiden tukevaa ajotuntumaa moottoritienopeuksilla - ovat itse asiassa paljon suuntavakaammat kuin GoodYearin kesärenkaat. Sedanissa ei ainakaan nastojen äänikään kuulu sisälle, kokeilin kerran kitkojakin, mutta en niillä pääsyt kunnolla kotipihaan kun on loiva jäinen asfaltti nousu pihaan, niin en sitten viitsinyt niillä sen enempää temppuilla.
Avatar
Ahnuld
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 2140
Liittynyt: 16 Helmi 2002, 02:00
Paikkakunta: Lempäälä

Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?

Viesti Kirjoittaja Ahnuld »

Edellisessä Inkussa oli Goodyearin nastattomat 225/55/17" kokoisena, eikä mitenkään huono muisto niistä jäänyt.
Nykyisessä oli aluksi 235/50/18" Hakkapeliitta 8 ja nyt toista talvea Michelinin neloset.
Misukat on tukevammat, hiljaisemmat ja pitävämmät, kuin Nokialaiset.

Mutta jos nyt pääsisin pienillä kuluilla vaihtamaan, niin laittaisin tähänkin nastattomat.
Todennäköisesti Misukan uutuudet tai Goodyearit.

Astrassa Contin 7 nastattomat 205/50/16" ja ovat kyllä helkutin löysät pallerot.
Pito toisaalta erinomainen ja hiljaiset.
Patteriauto + Astra 5D 1.2T -20
Ex: Grandland X Hybrid4 -20, Insignia CT biturbo - 15, Astra -10, Insignia -11, Corsa -07, Vectra -05, Vectra -01, Astra GSi 16V -93, Vectra -90, Kadett ~82..
Avatar
Larske
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 55
Liittynyt: 29 Joulu 2016, 18:12
Paikkakunta: Ilmajoki

Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?

Viesti Kirjoittaja Larske »

Larske kirjoitti: 30 Touko 2019, 19:42 Kellään mitään hajua, miksi Insignia jo jonkun aikaa tehnyt niin, että kolmosvaihteesta neloselle vaihtaessa, jos kierrokset on about 1700-2200, jäävät kierrokset "jumiin" vaihteenvaihdon ajaksi. Nyppii välillä ikävästi vaihtaessa kun ei huomaa. Kauan pitää odottaa kytkin pohjassa, että tippuvat. Tai sitten antaa välikaasua, niin tajuaa laskea takaisin tyhjäkäynnille.
Vieläkään en ole tähän keksinyt ratkaisua tai löytänyt vastaavaa ongelmaa muilta. Esiintyy kuitenkin edelleen lainatun viestin tapaan kolmoselta neloselle vaihtaessa, liittyy kai jotenkin jonkinlaiseen vaihteenvaihtoavustimeen, joka laittaa kierrokset valmiiksi kohdilleen siihen kohtaan, mitä ne seuraavalla vaihteella olisivat kyseisellä nopeudella mitä ajaa ennen vaihtoa.

Ja pitkästä aikaa päivittelyä auton tilanteesta, 200 km matkaa niin pyörähtää toinen satatuhatta mittariin. Ruoste tätä vaivaa edelleen pahiten, kyllä järjettömiä hintoja on korjaamoilla maalipaikkauksista mitä kysellyt. Muuta vikaa ei ole autoon ilmennyt, ehkä luulotautisena välillä olen kuulevinani M32-laatikon oireilun ja silmä kovana seuraan vaihdekepin liikettä kaasua painaessa.

Tänään tuli myös varomattomuudella rikottua toinen klipsi parkkipolttimon pidikkeestä sitä vaihtaessa, nyt hieman jää heilumaan varmaan tärinästä, mutta pysyy kuitenkin paikoillaan. Ei toki näytä kummoiselta vaihtaa jos liittimet saa siitä pidikkeestä helposti irti, ei tullut tutkittua. Ajattelin myös polttimoa vaihtaessa, jos nämä "kusenkeltaiset" vakiovalot saisi pistää sivuun valkoisempien tieltä. Jos joku todennut jotkut polttimot toimiviksi niin saa ehdottaa.

Erityismainintana autosta täytyy kyllä sanoa, että alkuperäinen akkukin täyttää nyt 12 vuotta tulevan vuoden alussa. Kyllä hyvin kestänyt, silloin tällöin toki viileämmillä keleillä käynnistäessä hieman tuntuu ahdistavan käynnistys.
Opel Insignia | Sedan | 2.0 CDTI | M32 6v | 2009 | Black Sapphire
Masi
'Senator'
'Senator'
Viestit: 830
Liittynyt: 26 Kesä 2002, 03:00

Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?

Viesti Kirjoittaja Masi »

Larske kirjoitti: 15 Marras 2020, 14:32 Ruoste tätä vaivaa edelleen pahiten, kyllä järjettömiä hintoja on korjaamoilla maalipaikkauksista mitä kysellyt.
Moi, ihan mielenkiinnosta kysyn - missä sinulla on ruostevaurioita, kun tuossa omassa 2010 mallissa ei vielä missään. Katsastusmieskin kysyi onko tämä ruostesuojattu jälkikäteen (mitä ei siis ole tehty), kun ei kuulemma ole ruostetta pohjassa missään. Omani on kyllä aina viettänyt yönsä lämpimässä autotallissa ja sieltä lähdetty ajoon kesät talvet eli olisiko tuolla merkitystä sitten, ajettu nyt kumminkin yli 280tkm pk-seudun suolasumussa.

Akkuja on kyllä vastaavasti mennyt - nyt on jo kolmas menossa. Eka akku vuosi ja toinen mykistyi täysin yhtenä kesänä.
1,2sorsa
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 13464
Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
Paikkakunta: Keski-pohjanmaa

Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?

Viesti Kirjoittaja 1,2sorsa »

Helmathan näissä lahoaa jos ei ole muovihelmoja tai roiskeläppiä. Ja oven alareunatkin voi ottaa iskuja kun on samassa tasossa helmojen kanssa.
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Masi
'Senator'
'Senator'
Viestit: 830
Liittynyt: 26 Kesä 2002, 03:00

Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?

Viesti Kirjoittaja Masi »

1,2sorsa kirjoitti: 16 Marras 2020, 06:40 Helmathan näissä lahoaa jos ei ole muovihelmoja tai roiskeläppiä. Ja oven alareunatkin voi ottaa iskuja kun on samassa tasossa helmojen kanssa.
Mielenkiintoista - omassani ei ole kumpiakaan, eikä ruosteesta jälkeäkään. Nuo helmat omassani on siis sellaisen tehtaalla laitetun kiveniskumassan päälle maalatut.

Autoni väri on valkoinen, mutta tuskinpa sillä on merkitystä. No tietysti sorateitä ei ole ajeltu, jos sillä on sitten merkitystä. Ja olosuhteet missä tuolla autolla on ajettu sen koko ikänsä ovat varmaan hankalimmat mahdolliset korin kestävyyden kannalta eli suolasumua puolet vuodesta (ajot pk-seudulla). Myös pesut talvikaudella on jääneet kerran kuussa tehtäviksi - vahaus tosin kaksi kertaa vuodessa eli aika laiskalla ylläpidollakin on ollut.

Kiinnostuin tästä aiheesta nimenomaan siksi, koska itselläni on sellainen kuvitelma omien kokemuksien pohjalta, että ainakin A Insignia on ruostumista vastaan todella erinomainen tapaus.
Masi
'Senator'
'Senator'
Viestit: 830
Liittynyt: 26 Kesä 2002, 03:00

Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?

Viesti Kirjoittaja Masi »

Rookeri kirjoitti: 16 Marras 2020, 12:03 Mulla ainakin on helmoissa paljon kiveniskuja jonka syystä maali poissa ja ruosteessa. Takakaarissa, etulokareissa ja helman alkupäässä. Valkoinen mullakin.
No tuntuupa olevan hurjassa kunnossa, eikös se ole paljon uudempikin kuin tuon minun 2010 käyttöönotettu? Ehkä tuon minun insigniani on pelastanut se, että en ole lainkaan sorateitä ajanut, enkä maastossa :wink:

B mallin Insigniasta olen kuullut juttua, että siinä olisi vielä ohuempi maalipinta kuin A:ssa - se ei sitten varmaan kestä lainkaan kiveniskuja.
Sheeporama
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 44
Liittynyt: 20 Joulu 2014, 01:12

Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?

Viesti Kirjoittaja Sheeporama »

Minkäslainen takarekisterikilven valo kuuluisi tommoseen 2010 malliseen laittaa?
Ex: -04 Vectra C 2.0t farkku
Nyk: -10 Insignia A OPC farkku
Sek
'Agila'
Viestit: 1
Liittynyt: 16 Marras 2020, 16:41

Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?

Viesti Kirjoittaja Sek »

OPEL INSIGNIA 5-OV EDITION 2,0 CDTI ECOFLEX START/STOP 2015 kokemuksia. Matka-ajoon pitäs auto saada ja katellu tätä mallia. Jotain 100-150t ajettua.
1,2sorsa
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 13464
Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
Paikkakunta: Keski-pohjanmaa

Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?

Viesti Kirjoittaja 1,2sorsa »

Sek kirjoitti: 16 Marras 2020, 16:44 OPEL INSIGNIA 5-OV EDITION 2,0 CDTI ECOFLEX START/STOP 2015 kokemuksia. Matka-ajoon pitäs auto saada ja katellu tätä mallia. Jotain 100-150t ajettua.
Kannattaa lukea tätä topikkia. Jakopään vaihto noilla nurkilla vastassa (150tkm/6v tai bi-turbo 120tkm/6v) ja automaattivaihteisto ja haldex (takatasauspyörästön kytkinöljy) kannattaa huoltaa jos varusteena.

Kokeile ostaessa että penkinlämmittimet toimii ja pysyy päällä eikä sammu hetken ajon jälkeen.

Ja rookerilla taitaa olla jo 300tkm takana ja leveät renkaat
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Avatar
Larske
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 55
Liittynyt: 29 Joulu 2016, 18:12
Paikkakunta: Ilmajoki

Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?

Viesti Kirjoittaja Larske »

Masi kirjoitti: 16 Marras 2020, 00:28 Moi, ihan mielenkiinnosta kysyn - missä sinulla on ruostevaurioita, kun tuossa omassa 2010 mallissa ei vielä missään.
Täällä tulikin jo ilmi, mutta helmat, kaaret ja ovien alareunat. Pahimmat paikat varmaan ovien alareunat ja edestä vasemmalta kaaren-helman alue. Toisesta takaovesta alareunasta lähtenyt hieman tulitikkuaskia pienempi maalinpala pestessä.

Soratietä joudutaan ajamaan aina muutama kilometri kun autolla lähdetään liikkeelle. Kuraläpät asennettiin liian myöhään, vahinko oli ehtinyt jo tapahtua.

Niin ja tosiaan en edes muistanut että näissä on penkinlämmitin, kun joku ketjussa mainitsi siitä :D Tähän on varmaan kolme kertaa vaihdettu ja menee aina kuskinpuolelta rikki.
Opel Insignia | Sedan | 2.0 CDTI | M32 6v | 2009 | Black Sapphire
ascona_c
OCF Member 2020
Viestit: 9264
Liittynyt: 05 Helmi 2004, 02:00

Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?

Viesti Kirjoittaja ascona_c »

Eiköhän tämä päde myös Inkun penkinlämppäriin:

viewtopic.php?f=10&t=272206&p=2450140#p2450140

Saahan niitä uusia vaikka sata, jos rakenne on sellainen että tuo johto hiertyy rikki ennemmin tai myöhemmin.
Perheen ex-Opelit 1990-2023 49kpl + 1.6milj.km.

Nyt vähän muitakin..
ddude
'Senator'
'Senator'
Viestit: 382
Liittynyt: 14 Tammi 2007, 20:59

Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?

Viesti Kirjoittaja ddude »

Voikohan näissä olla eroja vuosimalleittain?
Mulla alkupään insignia (2009) kuten Masilla ja ruostetta ei lainkaan. Edes etukaaresta mistä roiskeläppä on kuluttanut maalin rikki ole ruostetta. Kilsojakin sentään melkein 200tkm.

Akkuja onkin sitten menossa jo neljäs. Osansa vaikuttaneen eberi joka "söi" yhden akun parissa talvessa. Nyt AGM akku jo kolmatta talvea.
Avatar
Janza1985
OCF Member 2018
OCF Member 2018
Viestit: 921
Liittynyt: 26 Tammi 2012, 09:26
Paikkakunta: Kuopio

Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?

Viesti Kirjoittaja Janza1985 »

Sek kirjoitti: 16 Marras 2020, 16:44 OPEL INSIGNIA 5-OV EDITION 2,0 CDTI ECOFLEX START/STOP 2015 kokemuksia. Matka-ajoon pitäs auto saada ja katellu tätä mallia. Jotain 100-150t ajettua.
Mulla ollut vastaava nyt 1,5v eikä oo pahaa sanottavaa. Manuaali toi oma, kuskin puolen umpio vetää vettä sisäänsä hieman mut senkin saa fiksattua laittamalla uudet liimat. Vähän vajaa 170k ajettu ja penkinlämmittimetkin toimii eikä ole merkitää että ois mattoja vaihdettu. Tähän asti ainakin pelkillä huolloilla selvitty..
Insignia Hatchback A20DTE
Vastaa Viestiin