Rookeri kirjoitti: ↑06 Elo 2019, 19:37
Minkä merkkinen ja kenen valmistama tuo kalliimpi, ei alkuperäinen napa on?
Vilkaisin tänään ja kyseessä on A.B.S 201406.
Kyseinen osa menee ainakin joidenkin sivustojen specsien mukaan neliveto insigniassa sekä eteen että taakse. Paketissa merkittynä että sopisi eteen, mutta sehän nähdään kun saan auton viikonloppuna nosturille
Levyt ja palat vaihdettu taakse. Nyt on Ate Powerdisciä ja ceramic palaa kummassakin päässä
Yllättävän simppeli operaatio. Mutta tuo mäntätyökalu tosiaan on tarpeen.
Vaihdoin ilmeisesti turhaan... levyissä oli reilusti paksuutta ja paloissa pintaa. Oli varmaankin vain palat juntturassa, mikä aiheutti vikinää
Jos joku tarvitsee noita jäähdytettyjä levyjä ja paloja, niin voin diilata etiäpäin kahvepaketin hinnalla
Rookeri kirjoitti: ↑06 Elo 2019, 19:37
Minkä merkkinen ja kenen valmistama tuo kalliimpi, ei alkuperäinen napa on?
Vilkaisin tänään ja kyseessä on A.B.S 201406.
Kyseinen osa menee ainakin joidenkin sivustojen specsien mukaan neliveto insigniassa sekä eteen että taakse. Paketissa merkittynä että sopisi eteen, mutta sehän nähdään kun saan auton viikonloppuna nosturille
Kyllä se tosiaan menee sekä eteen että taakse. Ihmettelin vaa tuota merkkiä että myydään "huonompaa" osaa kalliimmalla vaikka alkuperäisen saisi halvemmalla.
On joo ihmeellistä. Sain tänään asennettua tuon laakerin ja yhtäkkiä auto on huomattavasti hiljaisempi.
Kiitoksia tuosta vinkistä että sama sopii eteen ja taakse
Oli muuten tiukassa. Eilinen ilta meni hakatessa ja prässillä (liekin kanssa) sekä tänään koko aamu. Miksiköhän nuo kolme pulttia oli kiinni kun ruoste piti laakerin paljon tiukemmin kiinni pellissä
Tapoin sitten samalla ABS/nopeus anturin. Motonetissä näköjään heikko saatavuus, joten seuraavaksi metsästämään sellaista
Rookeri kirjoitti: ↑06 Elo 2019, 19:37
Minkä merkkinen ja kenen valmistama tuo kalliimpi, ei alkuperäinen napa on?
Vilkaisin tänään ja kyseessä on A.B.S 201406.
Kyseinen osa menee ainakin joidenkin sivustojen specsien mukaan neliveto insigniassa sekä eteen että taakse. Paketissa merkittynä että sopisi eteen, mutta sehän nähdään kun saan auton viikonloppuna nosturille
Kyllä se tosiaan menee sekä eteen että taakse. Ihmettelin vaa tuota merkkiä että myydään "huonompaa" osaa kalliimmalla vaikka alkuperäisen saisi halvemmalla.
On joo ihmeellistä. Sain tänään asennettua tuon laakerin ja yhtäkkiä auto on huomattavasti hiljaisempi.
Kiitoksia tuosta vinkistä että sama sopii eteen ja taakse
Oli muuten tiukassa. Eilinen ilta meni hakatessa ja prässillä (liekin kanssa) sekä tänään koko aamu. Miksiköhän nuo kolme pulttia oli kiinni kun ruoste piti laakerin paljon tiukemmin kiinni pellissä
Tapoin sitten samalla ABS/nopeus anturin. Motonetissä näköjään heikko saatavuus, joten seuraavaksi metsästämään sellaista
eikös se anturi ole siinä napapaketissa va i muistanko väärin?
Insignia 2.0 Turbo Sport OPC Line, Mokka 1.4 Turbo Cosmo & Vectra GTS
EX Vectra C 2.0T Sport Biopower & Manta -70 yms...
1,2sorsa kirjoitti: ↑11 Elo 2019, 22:08
Tässä topikissa taisi olla aiemmin tee se itse työkalu tuohon irroitukseen jostain putkesta ja levystä? Mutta paineilmataltta on tuohon pätevä.
Esim. Laser Airhammer 6031 tai 6660 Wheel Hub Separator onhan noita konsteja.
Itselläni on tuo ensin mainittu. Aika pätevä koputin - pitkäiskuinen. Briteistä kannattaa hankkia, jos kiinnostaa - Suomessa turkasen kalliita.
Omaan autooni en ole vielä päässyt kokeilemaan, mutta eipähän sillä olekaan vielä ajettu kuin rapiat 260 tkm.
Penkkien tuuletus on reiitetyissä nahkapenkeissä, jotka ovat sähkösäädöllä ja muistilla. Vaatii ymmärtääkseni nuo penkit ja penkkien moduulin. En löytänyt saksalaisilta foorumeilta, että joku olisin toteuttanut jälkiasennuksen.
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Robertx kirjoitti: ↑18 Elo 2019, 10:54
Penkkien tuuletus on reiitetyissä nahkapenkeissä, jotka ovat sähkösäädöllä ja muistilla. Vaatii ymmärtääkseni nuo penkit ja penkkien moduulin. En löytänyt saksalaisilta foorumeilta, että joku olisin toteuttanut jälkiasennuksen.
Ei se tuota muistipenkkiä vaadi, reikäisen nahkapenkin toki. Kyllä minulta ainakin tuuletus löytyy, vaikka penkki on vain korkeussuuntaan ja ristiselän säätöjen suhteen sähköinen.
Robertx kirjoitti: ↑20 Elo 2019, 10:41
Siinä tapauksessa saattaa hyvinkin onnistua vain vapauttamalla kyseinen toiminto käyttöön. Ainakin kannattaa kokeilla.
Joppefin kirjoitti: ↑26 Kesä 2019, 22:42
2) Tuossa yksilössä on tehdasasenteinen Eber EasyStart Remote+ -kauko-ohjaimella. Kaken kantama ei kuitenkaan nopealla testaamisella kauheasti mieltä lämmitä, ei saa yhteyttä sen enempää kotoa parkkihalliin, kuin työpaikalta kadun varteenkaan. Patterit vaihdoin, mutta sillä nyt ei näkyvää vaikutusta, on toki molemmissa päissä matka ja olosuhteetkin haastavat, että sikäli tuo ei yllätys toki ole. Onko kenelläkään käsitystä kuinka mahdoton ja kallis ajatus olisi saada tuohon tuo EasyStart Web (tai muu iot/sms-pohjainen ohjaus)? Jälleen taas kelpaa myös vinkit hyvistä paikoista pk-seudulla.
Vastaan itselleni, kun kysyin tuota maahantuojalta ja saattaa muitakin vastaus kiinnostaa:
"Easystart Web –mobiiliohjainta ei valitettavasti voi asentaa ohjaamaan Opelin alkuperäistä tehdaslämmitintä. Niissä on erilainen ohjaustapa."