Insignia A

Keskustelua Opeleista
Vastaa Viestiin
imaC
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 668
Liittynyt: 06 Syys 2006, 19:31
Paikkakunta: JANAKKALA

Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?

Viesti Kirjoittaja imaC »

kadett90 kirjoitti: 27 Kesä 2019, 14:50
Joppefin kirjoitti: 26 Kesä 2019, 22:42 4) Vakkarin 5km pykäliä ei ilmeisesti ole mitenkään kierrettävissä? Ei ole mitään softapäivitystä jonka saisi jostain pyytämällä?

Onko muka 5km/h välit??
Maailman sivu ollut 2km/h pykälät.
Adaptiivisessa on 5km/h välit ja normissa 2km/h...
Näin ainakin minun insignioissa..
Joppefin
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 22
Liittynyt: 25 Kesä 2019, 19:52

Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?

Viesti Kirjoittaja Joppefin »

imaC kirjoitti: 27 Kesä 2019, 18:39
kadett90 kirjoitti: 27 Kesä 2019, 14:50
Joppefin kirjoitti: 26 Kesä 2019, 22:42 4) Vakkarin 5km pykäliä ei ilmeisesti ole mitenkään kierrettävissä? Ei ole mitään softapäivitystä jonka saisi jostain pyytämällä?

Onko muka 5km/h välit??
Maailman sivu ollut 2km/h pykälät.
Adaptiivisessa on 5km/h välit ja normissa 2km/h...
Näin ainakin minun insignioissa..
Noinhan se taitaa A-Inkuissa mennä. Jostain testistä muistelisin lukeneeni, että B-Inkussa on adaptiivinenkin tiheämpi.
hjesko
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 21
Liittynyt: 19 Tammi 2018, 20:45

Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?

Viesti Kirjoittaja hjesko »

Noinhan se menee inkuissa. Perusvakkarilla 2 km/h ja adaptiivisella 5 km/h. Kumpi sitten on parempi, on ihan makuasia. Itsellä auto vaihtuu kohta ja uudessa tulee olemaan vakkarin säätö 1km/h tai 10km/h ja ainakin nyt sellainen olo, että tuo 5 olisi paljon parempi. Kohta tuo oma preferenssi varmaan vaihtuu. Melkein viisi vuotta tuli kahdella eri inkulla ajettua. Eka vm -12 manuaali ja sen jälkeen -14 fl automaatti. Ensimmäisessä ei ollut oikeastaan mitään vikaa, ainoastaan kytkin alkoi olemaan ehtoopuolella kun matkamittari näytti n. 170tkm. Mielestäni hieman liian aikaista. Jälkimmäiseen olen upottanut useamman tonnin korjatessa erilaisia sähkövikoja. Tällä hetkellä taas kunnossa, mutta ei harmita yhtään luopua.
Insignia Country Tourer BiTurbo 4x4 -14
Ex: Insignia Sports Tourer Sport -12
NakkeN
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 33
Liittynyt: 28 Joulu 2017, 23:01

Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?

Viesti Kirjoittaja NakkeN »

Itsellä ainakin vakkarissa 1km/h pykälät.

Kohtaan 2) itsekin tuota yhdessä vaiheessa pähkin. Jos siellä hanskalokerossa on se käynnistynappi, niin siihen on helppo pistää rinnalle gsm kytkin, ja noi ei edes paljoa maksa. http://www.j-pk.net/tekniikka/webasto/ <- tuolla jotain. Onneksi itse saan hallista 3 kerrosta alempaa käyntiin, vaati vain oikean paikan löytämisen kämpästä. Kokeilua vain.
Ex - Insignia Sports Tourer Sport 2.0T 4x4 A 2014
Astra 1.3T CVT Ultimate Executive 2021
Masi
'Senator'
'Senator'
Viestit: 830
Liittynyt: 26 Kesä 2002, 03:00

Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?

Viesti Kirjoittaja Masi »

Ei ole GM Insignian normaalin vakionopeussäätimen pykälät yhden tai kahden kilometrin jaolla, eikä itseasiassa lainkaan kilometrijaolla vaan pykälät on 1 mailin (1,6093 km:n) jaolla.
Smudgah
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 30
Liittynyt: 03 Joulu 2004, 02:00

Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?

Viesti Kirjoittaja Smudgah »

Moi!

Uusi Insignian omistaja ilmoittautuu. Alla on nyt muutaman sadan kilometrin ajan ollut vm. 2016 2.0 CDTI Automaatti (käsittääkseni se 168hp versio). Auto on pelannut toistaiseksi moitteettomasti, ja sillä on todella mukava ajella.

Autosta vain kuuluu välillä aika erikoinen ääni. Tai noh, on kuulunut nyt kaksi kertaa.

Ääni on hieman samankuuloinen, kuin jos manuaalivaihteisella autolla yrität laittaa vaihdetta silmään painamatta kytkintä. Sellainen "grindaus", ikäänkuin hammasrattaat osuisivat yhteen. Tosin tuo ääni on "muovisemman" kuuloinen ja korkeampitaajuuksinen, ja se tuntuu kuuluvan matkustamon sisältä jostain navigaattorin tai mittariston takaa ehkä (se on tulee niin yllättäen ja poistuu niin nopeasti, että hieman vaikea havainnoida luotettavasti).

Molemmilla kerroilla ääni kuului tilanteessa, jossa minulla oli adaptiivinen vakionopeudensäädin säädetty 60km/h:iin, ja napsautin sitä "pari napsua" alaspäin 50km/h:iin. Auton hiljentäessä vauhtiaan, tuo ääni kuului. Se oli kestoltaan n. 0,5s, eli ei mitenkään pitkäkestoinen, mutta yllättävän voimakas. Auton toiminnassa en havainnut mitään ongelmaa tai muutosta.

Onko tällaisesta havaintoa kokeneemmilla Opel-kuskeilla? Toivottavasti ei ole mitään vakavaa ;)
Joppefin
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 22
Liittynyt: 25 Kesä 2019, 19:52

Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?

Viesti Kirjoittaja Joppefin »

Eikö takaluukun avaamiseen oikeasti löydy sisältä nappia ollenkaan, vai enkö vain löydä?
Joppefin
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 22
Liittynyt: 25 Kesä 2019, 19:52

Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?

Viesti Kirjoittaja Joppefin »

Rookeri kirjoitti: 25 Heinä 2019, 11:57
Joppefin kirjoitti: 25 Heinä 2019, 11:30 Eikö takaluukun avaamiseen oikeasti löydy sisältä nappia ollenkaan, vai enkö vain löydä?
Sedan vai farkku? Mulla ainakin kuskin ovessa nappi (farkku, sähköinen luukku)
-17 farkku, mutta ilman sähköä
Joppefin
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 22
Liittynyt: 25 Kesä 2019, 19:52

Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?

Viesti Kirjoittaja Joppefin »

Joppefin kirjoitti: 25 Heinä 2019, 14:18
Rookeri kirjoitti: 25 Heinä 2019, 11:57 Sedan vai farkku? Mulla ainakin kuskin ovessa nappi (farkku, sähköinen luukku)
-17 farkku, mutta ilman sähköä
No, kaivoin tuon nyt itse ohjekirjasta. Ei taida tosiaan sähköttömässä luukussa olla tuota kuskin oven nappia. Se mikä jäi vielä vaivaamaan, kun tuo ohjekirja ( https://www.opel.fi/content/dam/opel/fi ... 160908.pdf , sivu 29 ) antaisi kuitenkin ymmärtää, että kaukosäätimessä nappi olisi ilman sähköjäkin, minulla ei kyllä ole siinäkään tuota takaluukun avausnappia. Toistaiseksi ainut tietämäni tapa on se nappi siellä listan alla, ja eikös niiden kanssa ole ollut ihmisillä vähän ongelmiakin? Jääpi vielä joku päivä ostokset jumiin luukun taakse..
imaC
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 668
Liittynyt: 06 Syys 2006, 19:31
Paikkakunta: JANAKKALA

Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?

Viesti Kirjoittaja imaC »

Ei mulla ollu sähköttömässä kun nappi luukussa... 10 oli kyl vuosimalli ja kerran sai mikrokytkimen vaihtaa sen parin vuoden aikana mitä mulla oli...
Joppefin
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 22
Liittynyt: 25 Kesä 2019, 19:52

Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?

Viesti Kirjoittaja Joppefin »

Rookeri kirjoitti: 25 Heinä 2019, 16:55 Katsoitko toisesta avaimesta että olisko siinä nappia?
Kyllä ne samanlaisia molemmat on
Smudgah
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 30
Liittynyt: 03 Joulu 2004, 02:00

Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?

Viesti Kirjoittaja Smudgah »

Itse itselleni vastaten.. en ole edelleenkään saanut asiaan varmuutta, mutta vastaavaa ihmettelyä löytyy internetistä muiden automerkkien/mallien (mm. Ford, Chrysler, Acura, Audi) omistajilta. Ääni lähtee jostain jarruista, ja joidenkin mukaan kyseessä jonkunlainen hätäjarrutukseen valmistautuminen (auto pitää jarrupalat mahdollisimman lähellä jarrulevyjä hätäjarrutukseen valmistautuen tms). Eli ääni olisi normaali.

Kuulostaako tämä foorumilaisilla tutulta ja uskottavalta selitykseltä? Googlella löytyy mm. hakusanoilla "Adaptive Cruise Control grinding sound".

Ääni kuuluu edelleen muutaman kerran viikossa, ja edelleenkään en ole auton toiminnassa havainnut mitään vikaa.
Smudgah kirjoitti: 09 Heinä 2019, 18:58 Moi!

Uusi Insignian omistaja ilmoittautuu. Alla on nyt muutaman sadan kilometrin ajan ollut vm. 2016 2.0 CDTI Automaatti (käsittääkseni se 168hp versio). Auto on pelannut toistaiseksi moitteettomasti, ja sillä on todella mukava ajella.

Autosta vain kuuluu välillä aika erikoinen ääni. Tai noh, on kuulunut nyt kaksi kertaa.

Ääni on hieman samankuuloinen, kuin jos manuaalivaihteisella autolla yrität laittaa vaihdetta silmään painamatta kytkintä. Sellainen "grindaus", ikäänkuin hammasrattaat osuisivat yhteen. Tosin tuo ääni on "muovisemman" kuuloinen ja korkeampitaajuuksinen, ja se tuntuu kuuluvan matkustamon sisältä jostain navigaattorin tai mittariston takaa ehkä (se on tulee niin yllättäen ja poistuu niin nopeasti, että hieman vaikea havainnoida luotettavasti).

Molemmilla kerroilla ääni kuului tilanteessa, jossa minulla oli adaptiivinen vakionopeudensäädin säädetty 60km/h:iin, ja napsautin sitä "pari napsua" alaspäin 50km/h:iin. Auton hiljentäessä vauhtiaan, tuo ääni kuului. Se oli kestoltaan n. 0,5s, eli ei mitenkään pitkäkestoinen, mutta yllättävän voimakas. Auton toiminnassa en havainnut mitään ongelmaa tai muutosta.

Onko tällaisesta havaintoa kokeneemmilla Opel-kuskeilla? Toivottavasti ei ole mitään vakavaa ;)
Avatar
Ahnuld
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 2140
Liittynyt: 16 Helmi 2002, 02:00
Paikkakunta: Lempäälä

Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?

Viesti Kirjoittaja Ahnuld »

Pitäisi traktoriin vaihtaa lähiviikkoina taakse jarruihin levyt ja palat.
Onko mitään erityistä muistettavaa? Tarvitsenko erikoistyökaluja?
Patteriauto + Astra 5D 1.2T -20
Ex: Grandland X Hybrid4 -20, Insignia CT biturbo - 15, Astra -10, Insignia -11, Corsa -07, Vectra -05, Vectra -01, Astra GSi 16V -93, Vectra -90, Kadett ~82..
1,2sorsa
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 13460
Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
Paikkakunta: Keski-pohjanmaa

Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?

Viesti Kirjoittaja 1,2sorsa »

Ahnuld kirjoitti: 26 Heinä 2019, 14:36 Pitäisi traktoriin vaihtaa lähiviikkoina taakse jarruihin levyt ja palat.
Onko mitään erityistä muistettavaa? Tarvitsenko erikoistyökaluja?
Traktoriin?????

Insigniassa tarvit työkalun jarrumännän pyörittämiseen sisään. Esim bilteman 49,90 sarja on hyvä. Viila/teräsharja olkaimien puhdistukseen ja liukupeltien alle metalinsuojatahnaa tai kuparitahnaa. Liukutappeihin silikoonirasvaa eli jarruvaseliinia. Alempaan likutappiin taisi tarvita 12mm kiintoavaimen. Ylempi normi 13m kannalla. Olkaimen pultteja en muista millä kannalla
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Avatar
Janza1985
OCF Member 2018
OCF Member 2018
Viestit: 921
Liittynyt: 26 Tammi 2012, 09:26
Paikkakunta: Kuopio

Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?

Viesti Kirjoittaja Janza1985 »

Pelteihin voi laittaa myös tuota jarrurasvaa, laittanu ite joka autoon ilman ongelmaa. Joka nurkkaan ois vaihto eessä kuhan rojut tulee :yawn:
Insignia Hatchback A20DTE
Vastaa Viestiin