Muuten luulisin liittyvän tuohon, mutta jää päälle ainoastaan 3->4 vaihteen välillä, ja tapahtunut useasti, monta kertaa ennen kuin jarruvalojen päällejäämistä rupesi tapahtumaan. Hetkeen eivät ole jarruvalotkaan taas jääneet päälle, kun akkua on muutaman kerran käyttänyt pidemmän aikaa irti. Mutta kierrosongelma 3->4 ilmenee edelleen, eipä se mitään sinänsä haittaa, mutta epämiellyttäviä vaihtoja tulee.
Insignia A
Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?
Opel Insignia | Sedan | 2.0 CDTI | M32 6v | 2009 | Black Sapphire
Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?
Tuli tänään käytyä itsellekin tommonen 2011 diesel automaatti insignia, 111tkm mittarissa. Kävin tuon koeajamassa pari viikkoa takaperin enkä sillon huomannu mitään erityistä ajokäytöksessä.
Nyt kun ajoin liikkeeltä pidemmän siivun kotiin, 55km ja osa motaria niin perillä laatikko alkoi satunnaisesti tehdä todella rajuja nykäisyjä moottorijarrulla ja välillä kiihdytyksissä pienemmälle vaihtaessa.
Onko tämä nyt se surullisen kuuluisa laatikkoöljyihin ja venttiilipöytään liittyvä vika? Ilmeisesti on koeajolla ajanut tarpeeksi pitkään/ kovaa että laatikko olisi lämmennyt kunnolla, tuntui toimivan ihan yhtä jouhevasti kuin edellisessä diesel automaatti h astrassa.
Nyt kun ajoin liikkeeltä pidemmän siivun kotiin, 55km ja osa motaria niin perillä laatikko alkoi satunnaisesti tehdä todella rajuja nykäisyjä moottorijarrulla ja välillä kiihdytyksissä pienemmälle vaihtaessa.
Onko tämä nyt se surullisen kuuluisa laatikkoöljyihin ja venttiilipöytään liittyvä vika? Ilmeisesti on koeajolla ajanut tarpeeksi pitkään/ kovaa että laatikko olisi lämmennyt kunnolla, tuntui toimivan ihan yhtä jouhevasti kuin edellisessä diesel automaatti h astrassa.
Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?
Omassa 2017 Insigniassa ei mittaristossa ole ollenkaan öljynvaihtoväliä näyttävää valikkoa, auto oli 60tkm huollossa ja ihmettelivät että valikko puuttuu eikä saa nollattua öljynvaihtoväliä. Kaverin vastaavassa näkyy tuo mittari joka näyttää prosenteissa öljynvaihtotarpeen ja siitä sen myös saa nollattua, mikähän tuossa mahtaa olla vialla?
Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?
Kyllähän öljyn käyttöikänäytön pitäisi olla kaikissa mittaristoissa. Käyttöikä saattaa vaihdella ajotavan mukaan ja siksi on tärkeää, että se näkyy.Sam79 kirjoitti: ↑20 Kesä 2019, 10:27 Omassa 2017 Insigniassa ei mittaristossa ole ollenkaan öljynvaihtoväliä näyttävää valikkoa, auto oli 60tkm huollossa ja ihmettelivät että valikko puuttuu eikä saa nollattua öljynvaihtoväliä. Kaverin vastaavassa näkyy tuo mittari joka näyttää prosenteissa öljynvaihtotarpeen ja siitä sen myös saa nollattua, mikähän tuossa mahtaa olla vialla?
Minkä tason mittaristo autossa on ? Joitakin näkymiä tai ominaisuuksia saa valittua päälle / pois.
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?
En osaa sanoa minkä tason mittaristo, työsuhdeauto johon ruksattiin hankittaessa aika pitkälti kaikki mitä valittavissa oli. Eikä muuten ilmoittanut huollon tarpeestaan yhtään mitään, leasing yhtiöstä tuli viestiä että auto kaipaa huoltoa, mittarissa 59850km
Yritin etsiä mittariston ja ison näytön valikoista mutta ei löytynyt mitään valintoja mitä mittaristossa näytetään.
Yritin etsiä mittariston ja ison näytön valikoista mutta ei löytynyt mitään valintoja mitä mittaristossa näytetään.
Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?
Kuljettajan tietonäyttö -> asetukset -> info sivut , nuolipainike oikealle, muokkaa listaa, infosivut käytössä. Sieltä voi ruksia, mitkä näkyvät.
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?
Kiitos, sieltähän se löytyi.
Mutta ei nollannut tuota lukemaa vaan kun kysyy että nollataanko niin ei nollannut vaikka painaa kyllä, onko tuossa joku temppu miten onnistuu?
Mutta ei nollannut tuota lukemaa vaan kun kysyy että nollataanko niin ei nollannut vaikka painaa kyllä, onko tuossa joku temppu miten onnistuu?
Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?
Hep, nyt men sormisuuhun "asetusten" kanssa.
Eli Inkku (vm15) piippailee mulle, kun auto on käynnissä ja kävelen riittävän kauas auton luota.
Avaimeton käynnistys ja avain on taskussa. Saako ominaisuuden jotekin pois päältä?
Kiitos.
Eli Inkku (vm15) piippailee mulle, kun auto on käynnissä ja kävelen riittävän kauas auton luota.
Avaimeton käynnistys ja avain on taskussa. Saako ominaisuuden jotekin pois päältä?
Kiitos.
Insignia Sports Tourer A 2.0 cdti 4x4
Astra H Ultima Wagon
Astra H Ultima Wagon
Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?
Auton moottori ei saa olla käynnissä, eli vain virrat päällä ja mahdollisesti pitää painaa pidempään. Auton ohjekirjasta löytyy siihen ohje.
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?
Ja muistaakseni nollaantuu vasta kun uudelleenkäynnistää. Itse joskus Inkun kanssa samaa ihmettelin, kun olivat huollossa unohtaneet nollata tuon.
Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?
Kokeile: Infonäytöstä : asetukset; ajoneuvo; lukitus,avaus,käynn.kaukos; passiivinen oven lukitus; pass.lukitus äänitorvi... ruksi pois
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?
Kiitos. Pitääpä kokeilla.
Insignia Sports Tourer A 2.0 cdti 4x4
Astra H Ultima Wagon
Astra H Ultima Wagon
Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?
Mihis pääkaupunkiseudulla kannattaa viedä Insignia automaattilaatikon huoltoon? Menee myyjäliikkeen extra takuuseen ni melkein houkuttais vaihdattaa tuo venttiilipöytä jos näyttää yhtään siltä että ongelmat johtuu siitä eikä öljyistä ja saa ton menemään läpi takuuseen...
Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?
Täällä tuore Opelin omistaja ilmottautuu. Ostin siis ensimmäisen Opelini pari viikkoa sitten, kun vajaa 50tkm ajettu 01/2017 rekisteröity OPEL Insignia Sports Tourer Edition 1,6 Turbo 125kW AT6 tuli taloon. Edellisellä autolla ajelin 15 vuotta, joten samaan pitäisi toki tälläkin päästä.
Ensi vaikutelmat Inkusta erittäin positiiviset, mukava vehje kuin mikä. Tuohon toki vaikuttaa osaltaan myös se, että tämän kokoluokan ja kaliiberin uudehkoista autoista kokemukset rajoittuvat lähinnä taksin takapenkkiin. Autoihin en kyllä lähtökohtaisesti kovinkaan suurella intohimolla suhtaudu, työkalujahan nuo ennemminkin. Kilometrejäkään ei kauheasti tule, tuon 15v aikana sain mittariin 167tkm.
Muutama kysymys tuosta kuitenkin on mieleen tullut, osa vähän konkreettisempia ja osa sitten vähän ehkä kauempaa haettuja.. Tätä ketjua olen aika paljon lukenut, mutta en nyt sentään ihan kannesta kanteen, joten voi toki olla, että osaa on jo joskus takavuosina sivuttukin.
1) Onko koneen softaamisissa/optimoinneissa mitään järkeä? Tehoa tai kiihtyvyyttä en varsinaisesti tuohon edes kaipaa, kulutuksen pieni hillitseminen kiinnostaa enemmän. Ei sillä että, se näillä kilometreillä se ihan kovin nopeasti edes itseään takaisinkaan maksaissi, mutta jotenkin ajatus silti viehättää, eikä se lisätehokaan toki koskaan pahasta ole. Ihan kovin suuria ja turhia riskejä kestävyyden suhteen en kyllä halua ottaa.
Jos vastaus on edes orastava kyllä, niin sitten kiinnostaa toki myös hyvät pajat ja niiden hinnat pk-seudulla.
2) Tuossa yksilössä on tehdasasenteinen Eber EasyStart Remote+ -kauko-ohjaimella. Kaken kantama ei kuitenkaan nopealla testaamisella kauheasti mieltä lämmitä, ei saa yhteyttä sen enempää kotoa parkkihalliin, kuin työpaikalta kadun varteenkaan. Patterit vaihdoin, mutta sillä nyt ei näkyvää vaikutusta, on toki molemmissa päissä matka ja olosuhteetkin haastavat, että sikäli tuo ei yllätys toki ole. Onko kenelläkään käsitystä kuinka mahdoton ja kallis ajatus olisi saada tuohon tuo EasyStart Web (tai muu iot/sms-pohjainen ohjaus)? Jälleen taas kelpaa myös vinkit hyvistä paikoista pk-seudulla.
3) Vähän korkealentoisempi ajatus, mutta se vähän harmittaa, että muistipenkki on jäänyt alkuperäiseltä ostajalta lisävarusteista ruksimatta. Penkit ovat ainakin myyjän mukaan "urheiluistuimet", mustaa nahkaa ne ainakin on ja säätöjä joka suuntaan.
Sellaisen saaminen tuohon jostain järkevään hintaan lienee sentään haastavahkoa?
4) Vakkarin 5km pykäliä ei ilmeisesti ole mitenkään kierrettävissä? Ei ole mitään softapäivitystä jonka saisi jostain pyytämällä?
5) Huolto ylipäätään. Itse en tekniikasta isommin ymmärrä, eikä se pahemmin kiinnostakaan. Mieluummin viihdyn auton sisällä kuin alla. Marmorin käyttöön ei mitään pakottavaa tarvetta, mutta kiva olisi jos huoltomies ymmärtäisi nimenomaan Opelien päälle. Sikäli kyselen suosituksia (jälleen pk-seutu ja mieluiten vielä itäpuoli) huoltoliikkeistä, joissa Opelia kohdeltaisiin "kuin omaa". Eli käytännössä niin, että huoltomies osaa ja uskaltaa kertoa myös ne kohteet jotka kannattaa korjata vaikkei huolto-ohjelma niin käskisikään, mutta kuitenkin vedättämättä hölmöä, eli allekirjoittanutta.
Lisäksi myös tietää mistä löytyy nimenomaan hinta-/laatusuhteeltaan parhaat osat. Semmoinen luottopaja, johon voipi auton kipata aina kun on joku ongelma tai muuten vaan huollon aika. Absoluuttisesti halvinta en etsi, enkä halua. Hyvästä työstä kuuluu saada asiallinen korvaus, mutta tosiaan pelkästä marmoritiskistä en koe isoa tarvetta maksaa.
Ensi vaikutelmat Inkusta erittäin positiiviset, mukava vehje kuin mikä. Tuohon toki vaikuttaa osaltaan myös se, että tämän kokoluokan ja kaliiberin uudehkoista autoista kokemukset rajoittuvat lähinnä taksin takapenkkiin. Autoihin en kyllä lähtökohtaisesti kovinkaan suurella intohimolla suhtaudu, työkalujahan nuo ennemminkin. Kilometrejäkään ei kauheasti tule, tuon 15v aikana sain mittariin 167tkm.
Muutama kysymys tuosta kuitenkin on mieleen tullut, osa vähän konkreettisempia ja osa sitten vähän ehkä kauempaa haettuja.. Tätä ketjua olen aika paljon lukenut, mutta en nyt sentään ihan kannesta kanteen, joten voi toki olla, että osaa on jo joskus takavuosina sivuttukin.
1) Onko koneen softaamisissa/optimoinneissa mitään järkeä? Tehoa tai kiihtyvyyttä en varsinaisesti tuohon edes kaipaa, kulutuksen pieni hillitseminen kiinnostaa enemmän. Ei sillä että, se näillä kilometreillä se ihan kovin nopeasti edes itseään takaisinkaan maksaissi, mutta jotenkin ajatus silti viehättää, eikä se lisätehokaan toki koskaan pahasta ole. Ihan kovin suuria ja turhia riskejä kestävyyden suhteen en kyllä halua ottaa.
Jos vastaus on edes orastava kyllä, niin sitten kiinnostaa toki myös hyvät pajat ja niiden hinnat pk-seudulla.
2) Tuossa yksilössä on tehdasasenteinen Eber EasyStart Remote+ -kauko-ohjaimella. Kaken kantama ei kuitenkaan nopealla testaamisella kauheasti mieltä lämmitä, ei saa yhteyttä sen enempää kotoa parkkihalliin, kuin työpaikalta kadun varteenkaan. Patterit vaihdoin, mutta sillä nyt ei näkyvää vaikutusta, on toki molemmissa päissä matka ja olosuhteetkin haastavat, että sikäli tuo ei yllätys toki ole. Onko kenelläkään käsitystä kuinka mahdoton ja kallis ajatus olisi saada tuohon tuo EasyStart Web (tai muu iot/sms-pohjainen ohjaus)? Jälleen taas kelpaa myös vinkit hyvistä paikoista pk-seudulla.
3) Vähän korkealentoisempi ajatus, mutta se vähän harmittaa, että muistipenkki on jäänyt alkuperäiseltä ostajalta lisävarusteista ruksimatta. Penkit ovat ainakin myyjän mukaan "urheiluistuimet", mustaa nahkaa ne ainakin on ja säätöjä joka suuntaan.
Sellaisen saaminen tuohon jostain järkevään hintaan lienee sentään haastavahkoa?
4) Vakkarin 5km pykäliä ei ilmeisesti ole mitenkään kierrettävissä? Ei ole mitään softapäivitystä jonka saisi jostain pyytämällä?
5) Huolto ylipäätään. Itse en tekniikasta isommin ymmärrä, eikä se pahemmin kiinnostakaan. Mieluummin viihdyn auton sisällä kuin alla. Marmorin käyttöön ei mitään pakottavaa tarvetta, mutta kiva olisi jos huoltomies ymmärtäisi nimenomaan Opelien päälle. Sikäli kyselen suosituksia (jälleen pk-seutu ja mieluiten vielä itäpuoli) huoltoliikkeistä, joissa Opelia kohdeltaisiin "kuin omaa". Eli käytännössä niin, että huoltomies osaa ja uskaltaa kertoa myös ne kohteet jotka kannattaa korjata vaikkei huolto-ohjelma niin käskisikään, mutta kuitenkin vedättämättä hölmöä, eli allekirjoittanutta.
Lisäksi myös tietää mistä löytyy nimenomaan hinta-/laatusuhteeltaan parhaat osat. Semmoinen luottopaja, johon voipi auton kipata aina kun on joku ongelma tai muuten vaan huollon aika. Absoluuttisesti halvinta en etsi, enkä halua. Hyvästä työstä kuuluu saada asiallinen korvaus, mutta tosiaan pelkästä marmoritiskistä en koe isoa tarvetta maksaa.