Nyt on koukku autosa. Aikaa meni laitosa 1,5h @koukkupaja Lielahti.
Insignia A
- iso.kunkku
- OCF Member 2024
- Viestit: 4472
- Liittynyt: 26 Marras 2007, 14:24
- Paikkakunta: Kannus
Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?
Astra J 1.6T '10 | Astra H 1.6 '05 | Kadett E Frisco 2.0 '91 | Kadett D 1.2s '83 | Kadett D 1.2s '81 | Kadett D '80 | Rekord C 1.7 '69
-
- OCF Member 2024
- Viestit: 13555
- Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
- Paikkakunta: Keski-pohjanmaa
Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?
Varmaan kaksi miestä tekee koukkupajalla niin että toinen tekee sähköt ja toinen koukun
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?
Insignian AF40 - automaattivaihteistosta. Löysin muutaman saksalaisen automaattivaihteistokorjaajan sivuilta , että AF40:n / TF-80:n (Volvo) öljynvaihtoväliksi suositellaan : 1. kerran 100 000 km jälkeen , sen jälkeen 60 000 km välein.
Öljyksi käy JWS 3309 vaatimusten mukainen öljy. Uudempiin Euro 5 autoihin ilmeisesti JWS 3324 vaatimusten mukainen öljy (Näin ainakin Volvojen kohdalla)
Itsellä vaihtui just 90 000 km kohdalla laatikkoöljyt. Nyt laatikossa Total Fluidmatic MV LV .
Öljyksi käy JWS 3309 vaatimusten mukainen öljy. Uudempiin Euro 5 autoihin ilmeisesti JWS 3324 vaatimusten mukainen öljy (Näin ainakin Volvojen kohdalla)
Itsellä vaihtui just 90 000 km kohdalla laatikkoöljyt. Nyt laatikossa Total Fluidmatic MV LV .
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?
Joo itekki lyön ensikerralla täyssynteettiset öljyt 2014 inkku 163hv cdti lootaan kuhan täsmää tuo Aw-1 luokitus, joko Aisinin omaa tai tuota Totalia tai vastaavaa, mm motonetistä muutama vaihtoehto. Nyt meni vielä gm:n omaa kallista mineraali kuraa
Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?
Löytyy tosiaan useampia öljyjä , joissa on AW-1 luokitus. GM:n öljy on ymmärtääkseni JWS3309 - vaatimukset täyttävät. JWS 3324 - vaatimukset täyttävät öljyt (tai nesteet) ovat alhaisemmalla viskositeetilla kuin JWS 3309 öljyt. Lisäaineistus on sama.
GM:n öljy on kaiketi semisynteettistä.
GM:n öljy on kaiketi semisynteettistä.
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?
Pitkästä aikaa otin allekirjotuksen Opelin takajarrut työnalle. Projektin pisti alkuun se, että takapään(luultavasti, jonkun aikaa jo kuunnellut) pitkään jatkunut kolina alkoi vaivaamaan päätä, ja samalla koitin pistää takakoiranluut uusiksi: ei auttanut kolinaan, pitää siirtyä seuraavaan vaihdettavaan alustaosaan.
Mutta takaisin jarruihin: Poljintuntuma on mennyt erittäin huonoksi. Jarrumäntätyökalun oon hommannut, ja aloitin vasemmalta takaa, pyörittelin ja rasvailin, koitin polkea jarrua ja todeta männän liikkuvuus, myös käsijarruvivusta, ja kattelin että kaikki kunnossa.
Seuraavaksi pitikin siirtyä oikealle taakse: Suojakummi aivan rutussam, lähti pyörimään männän mukana, eikä pysynyt urassaan kunnolla. Polkimella mäntä ei liikkunut läheskään yhtä paljon kuin toisella puolella. Jarrusatulan päässä olevalla käsijarrun vivulla ei manuaalisesti painamalla/käsijarrukahvasta vääntämällä ole minkäänlaista funktiota jarrumännän liikkuvuuteen: Toisella puolella jarrusatulassa olevan käsijarrun vivun ei tarvinnut kuin pari milliä liikahtaa niin mäntä jo painui paloihin kiinni.
Tässäkö nyt pitkään vaivannut käsijarruongelman aiheuttaja? Onko tuo satula vielä jotenkin järkevästi pelastettavissa, vai kannattaako suunnitella uuden hankkimista? Kai se nyt kuitenkin satulasta johtuu, vuotoja ei ole ja nesteet pysyy.
Mutta takaisin jarruihin: Poljintuntuma on mennyt erittäin huonoksi. Jarrumäntätyökalun oon hommannut, ja aloitin vasemmalta takaa, pyörittelin ja rasvailin, koitin polkea jarrua ja todeta männän liikkuvuus, myös käsijarruvivusta, ja kattelin että kaikki kunnossa.
Seuraavaksi pitikin siirtyä oikealle taakse: Suojakummi aivan rutussam, lähti pyörimään männän mukana, eikä pysynyt urassaan kunnolla. Polkimella mäntä ei liikkunut läheskään yhtä paljon kuin toisella puolella. Jarrusatulan päässä olevalla käsijarrun vivulla ei manuaalisesti painamalla/käsijarrukahvasta vääntämällä ole minkäänlaista funktiota jarrumännän liikkuvuuteen: Toisella puolella jarrusatulassa olevan käsijarrun vivun ei tarvinnut kuin pari milliä liikahtaa niin mäntä jo painui paloihin kiinni.
Tässäkö nyt pitkään vaivannut käsijarruongelman aiheuttaja? Onko tuo satula vielä jotenkin järkevästi pelastettavissa, vai kannattaako suunnitella uuden hankkimista? Kai se nyt kuitenkin satulasta johtuu, vuotoja ei ole ja nesteet pysyy.
Opel Insignia | Sedan | 2.0 CDTI | M32 6v | 2009 | Black Sapphire
Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?
Vastaan vähän ohi aiheen: Itsellä lähti kolina iskareiden vaihdolla.
Kysyn täälläkin kun toi toinen ketju aika hiljainen:
Autoon tosiaan vaihdettiin takaiskarit ja tehtiin perushuolto.
Sen jälkeen sähkötoiminen takaluukku on ollut mykkä. Ei liiku mihinkään suuntaan.
Voiko jotenkin korreloida huollon kanssa?
Omasta mielestä ei mutta ihmetyttää kun luukku toimi moitteettomasti ennen huoltoon menoa.
Toisekseen pitäisikö siitä tulla joku vikakoodi?
En saa tolla elm327 pulikalla ja puhelimella mitään mutta vika voi tietysti olla niissäkin.
Kysyn täälläkin kun toi toinen ketju aika hiljainen:
Autoon tosiaan vaihdettiin takaiskarit ja tehtiin perushuolto.
Sen jälkeen sähkötoiminen takaluukku on ollut mykkä. Ei liiku mihinkään suuntaan.
Voiko jotenkin korreloida huollon kanssa?
Omasta mielestä ei mutta ihmetyttää kun luukku toimi moitteettomasti ennen huoltoon menoa.
Toisekseen pitäisikö siitä tulla joku vikakoodi?
En saa tolla elm327 pulikalla ja puhelimella mitään mutta vika voi tietysti olla niissäkin.
Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?
Nämäkin jo vaihtanut yrittäessäni etsiä kolinan aiheuttajaa.
Ja tosiaan tänään pidemmältä reissulta kotiinpäin tultaessa yhdessä terävemmässä mutkassa räpsähti Huolla auto -ilmoitus näytölle. En ihmeempiä huomannut auton käytöksessä, ja jatkoin muutaman kilometrin matkan tuvalle saakka: Konepelti auki, ja heti ensimmäisenä tulivat mieleen jarrut; ja yllätys yllätys, nestesäiliö päässyt alle minimiin...
Saapi nähdä mitä siellä nyt on tapahtunut... Huomenna selvittää.
Opel Insignia | Sedan | 2.0 CDTI | M32 6v | 2009 | Black Sapphire
Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?
Lähteekö tuo keskikonsolissa oleva multimedia-rulla nappeineen vain ylöspäin repimällä.
Reipas repsikka keksi kaataa siihen energiajuomat oikein kunnolla eilen.
Tänään töihin mentäessä rulla aivan pirun tiukka ja napit touhuilee aivan omiaan multimedia näytöllä. Nappeja painamalla eivät edes nouse heti takaisin ylös. Kirjottaminen todella vaikeaa tuollaisella. Jostain pitäisi tälläinen löytää pikaisesti sekä käsijarrun nappula. Isolla Navilla tämä -13 inkku...
Sitten samainen kaveri ajoi autoani ja repi rattiin komeet jäljet kaikilla työmaansa työkaluillaan joita kuljettaa työhousuissaa. Mites ratti lähtee irti mitään rikkomatta? OPC-line ratti kelpais ehjällä nahkapinnalla...
Marmorilta koitin kysellä osia mutta varaosamyyjällä on niin kiire ettei kerkee palveleen... lupasi soitella takasin.
Reipas repsikka keksi kaataa siihen energiajuomat oikein kunnolla eilen.
Tänään töihin mentäessä rulla aivan pirun tiukka ja napit touhuilee aivan omiaan multimedia näytöllä. Nappeja painamalla eivät edes nouse heti takaisin ylös. Kirjottaminen todella vaikeaa tuollaisella. Jostain pitäisi tälläinen löytää pikaisesti sekä käsijarrun nappula. Isolla Navilla tämä -13 inkku...
Sitten samainen kaveri ajoi autoani ja repi rattiin komeet jäljet kaikilla työmaansa työkaluillaan joita kuljettaa työhousuissaa. Mites ratti lähtee irti mitään rikkomatta? OPC-line ratti kelpais ehjällä nahkapinnalla...
Marmorilta koitin kysellä osia mutta varaosamyyjällä on niin kiire ettei kerkee palveleen... lupasi soitella takasin.
Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?
Jälleen uutta vikailmotusta ja tiedustelua aiheesta: Väläytti "Huolla auto" -ilmoitusta taas kun koitti isommalla vaihteella, esim. 5 kiihdytellä. Tuli ilmamassamittarin vikakoodi ja "Air leak between throttle body and intake valve" ja se surullisen kuuluisi letku paljastui vian aiheuttajaksi, semi iso repeämä siinä, ja öljyä tihkuttaa.
Onko minkämoinen homma itte vaihtaa? Ja ilmeisesti siihen olemassa korvaava, päivitetty letku? Jotain keskustelua täälä ilmeisesti siitä onkin...
Onko minkämoinen homma itte vaihtaa? Ja ilmeisesti siihen olemassa korvaava, päivitetty letku? Jotain keskustelua täälä ilmeisesti siitä onkin...
Opel Insignia | Sedan | 2.0 CDTI | M32 6v | 2009 | Black Sapphire
Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?
Kyllä sen itse vaihtaa. En tosin ole itse vaihtanut , mutta ainakin yksi foorumilainen on sen itse vaihtanut. Siitä löytyy juttua. Lähinnä kysymys siitä , miten pääsee kiinnittämään sen letkun alapään. En nyt muista, pitikö ottaa sumuvalon kehys irti, tms. Pyöräkotelon kautta ei muistaakseni pääse käsiksi. Voi hyvinkin olla tässä samaisessa varsin pitkässä viestiketjussa. Kannattaa käyttää hakua. Letkusta on tosiaan päivitetty , parannettu versio.
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?
Pääsinkin jo kiinni vaihto-operaatioon. Mutta en tosiaan siihen, mistä kannattaa hankkia uusinta letkua, kun myyvät vanhoja uusien oem-numerolla? Pitää varmaan marmoriltakin kysyä. Jahka ei paljon yli satasta maksaisi uusin, niin voin satsata.
Opel Insignia | Sedan | 2.0 CDTI | M32 6v | 2009 | Black Sapphire
Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?
Tästä samasta topicista poimittuna : 23163578/1302277
Tuolla osanumerolla olevan pitäisi olla uusinta versiota... ainakin vuonna 2016.
Tuolla osanumerolla olevan pitäisi olla uusinta versiota... ainakin vuonna 2016.
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?
Kyllä mä tuon varaosanumeron löysin, mutta niin kuin viestissäni sanoinkin, en tiedä mistä kaupasta ostan, että tulee tuo 1302277 varmasti. Lähinnä jos joku täällä olisi kyseisen letkun uusimman version onnistuneesti saanut käsiinsä hyvällä hinnalla kertoisi, mistä mahtoi tilata. Esimerkiksi ensimmäisen mallin letkua yhdistetään myös tuohon uusimman letkuversion varaosanumeroon muutamassakin paikkaa pikaisella googlettelulla...
Opel Insignia | Sedan | 2.0 CDTI | M32 6v | 2009 | Black Sapphire
Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?
Hei,
tuota letkua on tosiaan päivitetty sekä yläpään Henn-liittimen tiiveysongelmien osalta, että välijäähdyttimen kiinnitysmekanismin osalta. Itse irroitan aina mieluummin tuon etupuskurin, koska se ei ole kummoinenkaan homma ja saa samalla työtilaa.
Tuo välijäähdyttimeen tuleva kiinnityspanta on uudessa osassa valmiiksi lukittuna auki asentoon ja asennettaessa sitä hieman pyöräytetään jolloin lukitus "laukeaa" ja osa jää kiinni.
En muista valitettavasti vuotta mistä lähtien on tuo uudempi putki parannetuine liitoksineen ollut vakiona tuotannossa.
Ja kannattaa huomata, että Ebayssa myyvät pääasiassa pelkkää tuon letkun kumista osaa, joka ei sisällä lainkaan tuota kovaa kulmakappaletta kiinnittimineen välijäähdyttimeen. Vanhaan kulmakappaleeseen kumisen letkun kiinnittäminen normi lemmareilla voi pitää tai sitten ei - jokatapauksessa se ei auta alkuperäisen kiinnikkeen irtoamisongelmaan välijäähdyttimestä.
t: Masi
tuota letkua on tosiaan päivitetty sekä yläpään Henn-liittimen tiiveysongelmien osalta, että välijäähdyttimen kiinnitysmekanismin osalta. Itse irroitan aina mieluummin tuon etupuskurin, koska se ei ole kummoinenkaan homma ja saa samalla työtilaa.
Tuo välijäähdyttimeen tuleva kiinnityspanta on uudessa osassa valmiiksi lukittuna auki asentoon ja asennettaessa sitä hieman pyöräytetään jolloin lukitus "laukeaa" ja osa jää kiinni.
En muista valitettavasti vuotta mistä lähtien on tuo uudempi putki parannetuine liitoksineen ollut vakiona tuotannossa.
Ja kannattaa huomata, että Ebayssa myyvät pääasiassa pelkkää tuon letkun kumista osaa, joka ei sisällä lainkaan tuota kovaa kulmakappaletta kiinnittimineen välijäähdyttimeen. Vanhaan kulmakappaleeseen kumisen letkun kiinnittäminen normi lemmareilla voi pitää tai sitten ei - jokatapauksessa se ei auta alkuperäisen kiinnikkeen irtoamisongelmaan välijäähdyttimestä.
t: Masi