|777| kirjoitti: ↑03 Touko 2018, 11:09
hjesko kirjoitti: ↑27 Huhti 2018, 21:55
Täällä ei muuten hirveästi ole ollut puhetta Insignia herkkyydestä renkaiden tasapainottomuudelle. Olen jonkun verran tutkinut tätä brittien foorumilta ja siellä tästä on ollut enemmän puhetta. Miksi nostan tämän asian johtuu siitä, että itsellä jo toinen Insignia menossa ja molemmissa tämä on sellainen asia, jonka kyllä huomaa ajossa. Mielestäni pelkästään se, että vanteet ovat likaiset ja kuraa on enemmän jossain kohtaa vannetta alkaa tuntua ratissa tai penkissä riippuen missä vanteessa tuota likaa on. Puhumattakaan siitä, jos muutaamalla grammalla täytyy renkaita tasapainottaa. Olenko vain todella arka tärinälle vai onko muilla ollenkaan vastaavia kokemuksia asiasta?
Hep, pari viikkoa sitte ku vaihto kesänakit niin kyllä alko ratti täristään ja vetelee kyllä urissa ihan kiitettävästi. Johtuneeko siitä, että todennäkösesti meni vanteet eri nurkkiin mitä oli syksyllä. Sillon ei moista ongelmaa esiintyny. Vetely on kyllä sen verran rajua, että taitaa olla pyöränkulmat viturallaan, mutta ne tulee säädätettyä jousien vaihdon yhteydessä loppukuusta. Jossei tämä auta niin tasapainotettava rattaat uusiks. Renkaat 245/35/20.
Ei välttämättä ole kulmissa mitään vikaa, mutta sulla on 20 tuumaset 35 sarjan kumit. Tuollaiset kumit toimii Suomen uraisella asfaltilla jonkin aikaa uudekseltaan, kunnes kulutuspinta kulahtaa hieman vinoksi ja siihen sitten kun lisää vielä sen, että renkaiden paikat vaihtuu, niin varmasti vetelee.
Tasapainotushan ei auta vetelyyn - tietysti jos joku takanen on nyt edessä, niin siinähän se mahdollinen hieman heikompi tasapainotus tuloskin tulee nyt paremmin tärinänä esille.
Itse suosin nykyään hieman korkeampaa profiilia ja pienempiä vanteita, vaikkei ne niin hyviltä alla näytäkään - alkoi vain tuo jatkuva vetely ja ratin kanssa rimpuilu kyllästyttämään.