Kaikki pultit auki sentin verran ja paineilmatalttaa pulttien päihin työntäen paketin ulos.
Jos sinulla on tarvike laakeri eikä uusia pultteja niin ne pultit irti ja paineilma taltalla laakerin juureen niin että se lähtisi pyörähtämään mukana.
Kaikki pultit auki sentin verran ja paineilmatalttaa pulttien päihin työntäen paketin ulos.
No minulla on diesel sedanista manuaali laatikolla A20DTH + F40-6WR kokemusta n. 240000 km:n verran ja täytyy sanoa, että on huolettomin auto ikinä, mitä minulla on ollut. Dieseleissä on quick-heat, joka antaa lämpöä heti kun laturi pyörii - sen teho on 1kW. En ole polttoainetoimista lämmitintä kaivannut -28 lämpötilassa puhaltimen 2-nopeudella tarkenee paitahihasillaan - asia johon Saabin bensakrematorio ei kyennyt... eli jotakin sekin varmaan kertoo. Manuaalilaatikoita on "normaali" ja pitempivälityksellinen eli WR (ecoflexeissä).Kobbel kirjoitti: ↑24 Heinä 2018, 22:23 Kun jossain vaiheessa tuosta Omegasta tulee aika luopua niin vähän on sedan Insignia alkanut tuntumaan seuraavalta kehonsiirtäjältä. Oma ajo 60% motaria ja 30% maantieajoa sekä 10% kaupunkia.
M32 laatikolla varustettua en kelpuuta eli heikkotehosimmat dieselit ja 1.4T kone on ulkona.
2.0T himottaisi, kun potenttiaalia viritykselle olisi hieman lastun muodossa, ja laite liikkuisikin johonkin tämän jälkeen, mutta jakoketjuhan on edelleen kai se suurin synti. Tosin se vaihdettuna ja 10tkm öljynvaihtoväleillä pitäisi saada tämä ongelma eliminoitua. Toistaiseksi aika vähän tarjolla tälläisi 2.0T Insignioita.
1.6T ilmeisesti sitten aika huoleton yksilö ketjunkin puolesta, mutta vähän väärä valinta silti Insigniaan väännön puutteen vuoksi?
Mistään Ooppelin ( onko nämäkään... ) dieselistä ei ole kokemusta, mutta en silti karsi näitä Insignian dieseleitä pois, kun suurimpia murheita ei näissä ole? Mitenkähän talvella lämpiäminen? Jostain lämmitysvastuksesta taidetiin täällä puhua, että sisälle alkaa tulemaan lämmintä heti? Kaikissa malleissa tälläinen?
Myöskään automaateista ei ole kokemusta, mutta ilmeisesti automaattilootat on tämän ketjun mukaan hyviä, kunhan öljyt vaihtaa tyyliin 80tkm välein. Onko kaikissa tuo AF40-6 vaihteisto vai löytyykö näitäkin vielä erilaisia versioita?
Juurikin tälläistä 09-10 mallia katsellut. Ja tästä kytkin jutusta löysinkin mainintasi jälkeen teikäläisen hyvän "muistilista" tuolta 2.0CDTI viritys topicissa. Kiitän hyvästä huomiosta!Masi kirjoitti: ↑25 Heinä 2018, 10:13 Huom! En tiedä miten uutta olet hankkimassa, mutta jos mietit manuaalidieseliä vm. 2009-2010, niin varmista että kytkimeen on tehty korjaus eli 240mm kytkin nelivetoisen 250 milliseen. Tämä koskee siis vain 160 hp:n versiota. Tuo pienempi kytkin oireili välyksellä/kolahduksella kaasua nostettaessa/löysättäessä. Näitä on siis vaihdettu takuuaikana.
Lienee ollut autossa/termostaatissa tms. jotakin vikaa, jos ei lämmöt nousseet - epäilen näin siksi, koska omassani, joka on myös vm. 2010 Ecoflex olen vieläpä vaihtanut nelisen vuotta sitten Ecoflexin normaalin tukossa olevan maskin paikalle OPC Insignian alkuperäisen, lähes täysin avoimen maskin ja siitä huolimatta lämmöt nousee normaaliin pakkasella kuin pakkasella.imaC kirjoitti: ↑25 Heinä 2018, 16:48 Itsellä oli -10 160hp ecoflex niin se vaati pahvia keulaan et lämpömittari kohosi yli -10 keleissä mun normi työ ajossa mut nykynen automaatti ei taasen tarvi... lämpöä kyl sisälle piisas kiitos quick-heatin... automaatti syö senverta reilummin et piisaa lämpöä koneen lämmittämiseenkin...
No mun normi työ ajoni on 4km suuntaansa ja siinäkin matkalla kaksi sammutusta... päiväkoti ja aamusumppi... mut automaatti saavuttaa normilämmön tuossakin mut ecoflexillä piti ajaa yli 10km et lämmöt on normit...Masi kirjoitti: ↑25 Heinä 2018, 18:29Lienee ollut autossa/termostaatissa tms. jotakin vikaa, jos ei lämmöt nousseet - epäilen näin siksi, koska omassani, joka on myös vm. 2010 Ecoflex olen vieläpä vaihtanut nelisen vuotta sitten Ecoflexin normaalin tukossa olevan maskin paikalle OPC Insignian alkuperäisen, lähes täysin avoimen maskin ja siitä huolimatta lämmöt nousee normaaliin pakkasella kuin pakkasella.imaC kirjoitti: ↑25 Heinä 2018, 16:48 Itsellä oli -10 160hp ecoflex niin se vaati pahvia keulaan et lämpömittari kohosi yli -10 keleissä mun normi työ ajossa mut nykynen automaatti ei taasen tarvi... lämpöä kyl sisälle piisas kiitos quick-heatin... automaatti syö senverta reilummin et piisaa lämpöä koneen lämmittämiseenkin...
PS. Ja sedan Insignian omistajien kannattaa hakea Audin varaosista tavaratilan kattoon automaattisesti nousevat vaimennuksella olevat kassikoukut, niin ei ostoskassit kaatuile tavaratilassa. Ovat kuin Insigniaan vartavasten tehdyt - luonnollisesti soveltuvat vain sedaniin.
Ei oo.
Noista kahvan kromiosista on erikoistoiminta tapa tiedote ja näkyy aina kun tis2web tarkistaa kamppanjat joten voisi kannattaa niistä valittaa?
Varmaankin tehty jo kamppanjat.
Muistatko heittää käyttämäsi paineilmavasaran merkkiä/mallia? Näitä kun on lyhytiskuisia 3000-4000 minuutissa iskeviä ja sitten pitkäiskuisia 2000-2200 iskeviä - ajattelin vain, että ostaisin samantien sellaisen, millä nuokin laakerit liikahtaa, jos/kun tarve siihen tulee.1,2sorsa kirjoitti: ↑17 Heinä 2018, 21:09Kaikki pultit auki sentin verran ja paineilmatalttaa pulttien päihin työntäen paketin ulos.
Jos sinulla on tarvike laakeri eikä uusia pultteja niin ne pultit irti ja paineilma taltalla laakerin juureen niin että se lähtisi pyörähtämään mukana.