Insignia A

Keskustelua Opeleista
Vastaa Viestiin
Avatar
Zeniitti
'Senator'
'Senator'
Viestit: 638
Liittynyt: 05 Tammi 2005, 02:00
Paikkakunta: 127.0.0.1
Viesti:

Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?

Viesti Kirjoittaja Zeniitti »

Juu tottakai, sellanen löytyy juu. Sellainen automaattivehje joka huuhtelee 100%.
dev.nul
Avatar
Ahnuld
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 2140
Liittynyt: 16 Helmi 2002, 02:00
Paikkakunta: Lempäälä

Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?

Viesti Kirjoittaja Ahnuld »

Mitäs akkua arvon Opelistit suosittelee traktrori versioon?
Motonetistä vai käännynkö suosiolla Hankkijan puoleen?
Patteriauto + Astra 5D 1.2T -20
Ex: Grandland X Hybrid4 -20, Insignia CT biturbo - 15, Astra -10, Insignia -11, Corsa -07, Vectra -05, Vectra -01, Astra GSi 16V -93, Vectra -90, Kadett ~82..
1,2sorsa
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 13467
Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
Paikkakunta: Keski-pohjanmaa

Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?

Viesti Kirjoittaja 1,2sorsa »

Exide joku parempi malli.
Traktorin akut voi olla parempia kun niissä.on jokseenkin löysemmät säännökset
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
ddude
'Senator'
'Senator'
Viestit: 382
Liittynyt: 14 Tammi 2007, 20:59

Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?

Viesti Kirjoittaja ddude »

Ahnuld kirjoitti:Mitäs akkua arvon Opelistit suosittelee traktrori versioon?
Motonetistä vai käännynkö suosiolla Hankkijan puoleen?
Vähän huonosti jaksaa kestää motonetin 100Ah "mersuakku" 2.0CDTI perässä, toki webasto lisäämässä kuormaa mut ostan itse suosiolla AGM akun ens kerralla...
1,2sorsa
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 13467
Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
Paikkakunta: Keski-pohjanmaa

Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?

Viesti Kirjoittaja 1,2sorsa »

Rookeri kirjoitti:Mikä perkeleen motonetin akku?
Just tämä ottaa itseäkin usein päähän
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
ddude
'Senator'
'Senator'
Viestit: 382
Liittynyt: 14 Tammi 2007, 20:59

Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?

Viesti Kirjoittaja ddude »

Jaa sorry onko niillä muitakin omia merkkejä ku sznajder?
majuva
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 348
Liittynyt: 14 Loka 2009, 06:40
Paikkakunta: vihti

Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?

Viesti Kirjoittaja majuva »

Mulla motonetin sznajder kestänyt nyt reilu pari vuotta ja yli 80tkm et hinta/laatu suhteen tyytyväinen.
Inex partners oy paikalla mutta ei läsnä :)
Nykyiset:insignia st -18 1.6cdti 176tkm
Astra k -16 1,4T 175tkm
Entiset insignia 09 418tkm ja x määrä ooppeleita :bonk:
ddude
'Senator'
'Senator'
Viestit: 382
Liittynyt: 14 Tammi 2007, 20:59

Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?

Viesti Kirjoittaja ddude »

Rookeri kirjoitti:Ei se mikää niiden oma merkki ole. Merkki on Sznajder ja Motonetti sattuu olemaan jälleenmyyjä. Myyhän ne vartaa, boschia ym onko neki "motonetin akkuja"?
Mä olen ymmärtänyt että tota sznajderia ei myy Suomessa kukaan muu kuin motonetti ja siks se tunnetaan "motonetin akkuna"
Sorry jos nyt loukkasin epäselvällä nopeasti kirjoitetulla viestillä jonkun tunteita, mut ei tollasesta kannata nyt herneenpalkoo tunkee nokkaan.
Avatar
Ahnuld
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 2140
Liittynyt: 16 Helmi 2002, 02:00
Paikkakunta: Lempäälä

Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?

Viesti Kirjoittaja Ahnuld »

Voiko tuollaisen AGM-akun vaihtaa suoraan normaalin tilalle ja mitä siitä hyötyy?
Muuta tiedettävää akun vaihdosta?
Patteriauto + Astra 5D 1.2T -20
Ex: Grandland X Hybrid4 -20, Insignia CT biturbo - 15, Astra -10, Insignia -11, Corsa -07, Vectra -05, Vectra -01, Astra GSi 16V -93, Vectra -90, Kadett ~82..
ddude
'Senator'
'Senator'
Viestit: 382
Liittynyt: 14 Tammi 2007, 20:59

Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?

Viesti Kirjoittaja ddude »

AGM akut kestää tavallista paremmin syväpurkauksia, käytetään ainakin start-stop järjestelmän autoissa.
Suositellaan myös webastollisiin autoihin.

Insigniassa ei liene mitään estettä vaihtamiselle AGM tai esim isompaan akkuun jos vain fyysisesti mahtuu, eli esim ohjelmointia kuten muissa Saksalaisissa ei tarvita.
Masi
'Senator'
'Senator'
Viestit: 830
Liittynyt: 26 Kesä 2002, 03:00

Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?

Viesti Kirjoittaja Masi »

majuva kirjoitti:Mulla motonetin sznajder kestänyt nyt reilu pari vuotta ja yli 80tkm et hinta/laatu suhteen tyytyväinen.
Täältä myös pisteet Sznajderille - useamman vuoden toiminut Insigniassa hyvin. Noita akkuja oli siis kahta erilaista mallia ja tuossa omassani on se kalliimpi - hinnaltaan aika lähellä Boschin vastaavaa.

Heikkona puolena pitäisin ainoastaan tuota vaikeasti sanottavaa/kirjoitettavaa nimeä - ennen kun joku kysyi mikä akku sulla on autossasi, niin oli helppoa vastata selvällä suomen kielellä: SALAMA :D
Avatar
Robertx
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 19745
Liittynyt: 13 Huhti 2004, 03:00
Paikkakunta: Hyvinkää - Helsinki

Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?

Viesti Kirjoittaja Robertx »

Itse vaihdoin Boschin Silver - akun alkuperäisen tilalle. Muistaakseni joku noin 90 AH - kapasiteetilla oleva. Akun korkeuden ja leveyden on syytä vastata alkuperäistä. Pituudessa on varaa olla hieman pidempi. Akun päälle tulevan sulakekotelon kaapeleissa ei ole kovin paljoa varaa.
Snajder tai Exide yli 80 Ah akku on ihan ok.
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
ddude
'Senator'
'Senator'
Viestit: 382
Liittynyt: 14 Tammi 2007, 20:59

Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?

Viesti Kirjoittaja ddude »

Onko teillä Masi ja Robertx webastoa/eberiä?
Itsellä tosiaan toi sznajder ja 100Ah.
Nyt menossa toinen talvi ja huomaa että esilämmitys kuormittaa jo selvästi kapasiteettia-> pyörittää hitaammin.
Toinen samanlainen akku, eka meni takuuseen, mutta sama homma.
Jos noita on kahta sarjaa niin mulla taitaa olla sitä halvempaa...
Masi
'Senator'
'Senator'
Viestit: 830
Liittynyt: 26 Kesä 2002, 03:00

Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?

Viesti Kirjoittaja Masi »

ddude kirjoitti:Onko teillä Masi ja Robertx webastoa/eberiä?
Itsellä tosiaan toi sznajder ja 100Ah.
Nyt menossa toinen talvi ja huomaa että esilämmitys kuormittaa jo selvästi kapasiteettia-> pyörittää hitaammin.
Toinen samanlainen akku, eka meni takuuseen, mutta sama homma.
Jos noita on kahta sarjaa niin mulla taitaa olla sitä halvempaa...
Joo - ei ole minulla webastoa. Akku on siis 85Ah / 800A ja suurin alkuperäiseen akkukoteloon kannen alle mahtuva. Esimerkiksi Exiden saman käynnistysvirran antava akku ei mahdu enää akkukoteloon kannen alle ja halusin pitää moottoritilan alkuperäisen näköisenä kansineen päivineen.

Kalliimmat ovat siis "hopea-kalsium" akkuja. Eli ei tuommoisen Sznajderin ostamisella juurikaan säästä, mutta halusin kokeilla merkkiä enkä ole vielä joutunut pettymään.
Avatar
Robertx
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 19745
Liittynyt: 13 Huhti 2004, 03:00
Paikkakunta: Hyvinkää - Helsinki

Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?

Viesti Kirjoittaja Robertx »

Kuten myös ei ole webastoa tai eberiä. Itsellä Exide : http://www.motonet.fi/fi/tuote/909522/E ... xL175xK175 . Tuo mahtuu hyvin akkukotelon kannen alle
Edellisessä Insigniassa oli eberi ja siihen oli vaihdettu jossain vaiheessa 100 Ah ihka oika MB akku , joka ei mahtunut akkukotelon alle. Siitäkin loppui puhti ja tialle vaihdoin Boschin 88Ah (?) S5 - sarjan akun, joka mahtui kannen alle. Jos / kun käyttää paljon eberiä , on kyllä suositeltavaa ladata akkua akkulaturilla välillä... varsinkin jos ajomatkat eivät ole pitkiä.
Szajderkin on joskus ollut , mutta bensakoneellisessa... ei ole pahaa sanottavaa kyseisestä akusta.
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Vastaa Viestiin