Insignia A
Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?
Osanro: 22915135 eli tuo ensimmäisenä keskusteltu on "anti pinch sensor" eli puristumisen esto sensori.
Osanro: 22906040 eli tuo joka on luukun alareunassa on "angle sensor" eli kulma sensori.
Löytäisikö joku vielä mulle noi vikakoodien selitykset Suomeksi niin voisin arpoa minkä sensorin tilaan ensimmäiseksi.
Eli koodit:
B153A
B153E
Osanro: 22906040 eli tuo joka on luukun alareunassa on "angle sensor" eli kulma sensori.
Löytäisikö joku vielä mulle noi vikakoodien selitykset Suomeksi niin voisin arpoa minkä sensorin tilaan ensimmäiseksi.
Eli koodit:
B153A
B153E
Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?
Vikakoodien selitykset ovat ihan ensimmäiseksi postaamassani taulukossa.
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?
Nyt tuli itselle vastaan ensimmäistä kertaa tilanne, että vähemmän hienoja varusteita olisi parempi. Kuolleen kulman varoitusjärjestelmä lopetti toimintansa ja viaksi epäillään toista takana sijaitsevaa moduulia. Pelkästään moduulin hinta reilu 500€. Se ei ole uutta, että auton huolto maksaa, mutta osasta millä ei ole mitään merkitystä ajamisen kanssa tuntuu tyhmältä maksaa noin paljoa. Kaiken kukkuraksi kun miettii, että mitä tuollainen osa maksaa tehdä. Onko kenelläkään muulla kokemusta vastaavasta ongelmasta?
Insignia Country Tourer BiTurbo 4x4 -14
Ex: Insignia Sports Tourer Sport -12
Ex: Insignia Sports Tourer Sport -12
-
- OCF Member 2024
- Viestit: 13543
- Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
- Paikkakunta: Keski-pohjanmaa
Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?
On toisesta saksalais merkistä. Ja hinta nelinkertainen.
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?
Mulla oli samaa ongelmaa ja poistu putsaamalla kaikki hiekat ja muut roinat sieltä tunnistimien luota takapuskurin sisäpuolelta, paineilmalla puhalsin. Pitäisi suojata ne anturit/yksiköt paremmin kun sama ongelma edessä aina tietyin väliajoin.hjesko kirjoitti: ↑10 Huhti 2018, 18:07 Nyt tuli itselle vastaan ensimmäistä kertaa tilanne, että vähemmän hienoja varusteita olisi parempi. Kuolleen kulman varoitusjärjestelmä lopetti toimintansa ja viaksi epäillään toista takana sijaitsevaa moduulia. Pelkästään moduulin hinta reilu 500€. Se ei ole uutta, että auton huolto maksaa, mutta osasta millä ei ole mitään merkitystä ajamisen kanssa tuntuu tyhmältä maksaa noin paljoa. Kaiken kukkuraksi kun miettii, että mitä tuollainen osa maksaa tehdä. Onko kenelläkään muulla kokemusta vastaavasta ongelmasta?
Insignia 2.0CDTI OPC-Line -14
Kawasaki ZX-6R -04
Kawasaki ZX-6R -04
Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?
Laittelin tonne toiseen ketjuun kyselyä mutta täällähän tästä keskustellaankin..missä kohtaa toi katvealuuen tunnistin tarkemmin ottaen sijaitsee.
Ärsyttävää tossa myös se että vaikka sen ottaa asetuksista pois käytöstä niin silti herjaa koko ajan siitä..ja vielä ns sekkunin välein vilkkuen..
Ärsyttävää tossa myös se että vaikka sen ottaa asetuksista pois käytöstä niin silti herjaa koko ajan siitä..ja vielä ns sekkunin välein vilkkuen..
2014 Insignia Hatchback 2,0 CDTI automaatti
Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?
Pitäisikö kaikissa malleissa (esim. omassa 2014) olla rengaspaineiden seuranta? Katselin, että talvipyörissä anturit kyllä on, mutta valikoista en löydä ohjekirjan mukaista kuvaa, missä näkisi paineet per rengas. Myöskään mitään resetointiin tms. viittaavaa ei valikoista löydy. Voisiko nuo olla koodattuna pois edellisen omistajan toimesta? Asia tuli vain nyt ajankohtaiseksi, kun renkaiden vaihto lähellä ja mietin tuleeko reissu liikkeeseen joka tapauksessa vaikka itse vaihteleekin.
Toinen samaan, onko porukka irroitellu keskikonsolia? Millaista hommaa ja kuinka helposti tehtävissä. Pitäisi vaihtaa rispaantunut kyynärnoja ja myöhemmin myös keskikonsolin päällimäinen muovi naarmujen takia.
Toinen samaan, onko porukka irroitellu keskikonsolia? Millaista hommaa ja kuinka helposti tehtävissä. Pitäisi vaihtaa rispaantunut kyynärnoja ja myöhemmin myös keskikonsolin päällimäinen muovi naarmujen takia.
Ex - Insignia Sports Tourer Sport 2.0T 4x4 A 2014
Astra 1.3T CVT Ultimate Executive 2021
Astra 1.3T CVT Ultimate Executive 2021
Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?
2014 ei pitäisi olla alkuvuoden malleissa, tuli kuitenkin 2014 näihin.
Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?
Ei ole tosiaan välttämättä 2014 alkuvuoden malleissa. Tuli pakolliseksi uusiin autoihin marraskuussa 2014. Itsellä oli vuoden 2013 mallissa ja nyt 2014,5 mallissa ei ole. Ei löydy itselläkään valikosta rengaspainemittausta.
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?
Ok, kiitos vastauksista. Ehkä tuossa bensakrematoriossa ei sitten ole niin väliä jos renkaat löysinä, kun ei start/stoppiakaan löydy.
Ex - Insignia Sports Tourer Sport 2.0T 4x4 A 2014
Astra 1.3T CVT Ultimate Executive 2021
Astra 1.3T CVT Ultimate Executive 2021
Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?
Mulla ei ole käsitystä missä nuo moduulit tuolla perässä sijaitsevat. Sanottiin vain, että molemmilla puolilla on omansa ja muistaakseni vasemmalla puolella on "päämoduuli", jonka kautta homma pyörii ja virta menee oikealle. Voi olla, että kätisyydet menee nyt väärin.Iku64 kirjoitti: ↑12 Huhti 2018, 10:01 Laittelin tonne toiseen ketjuun kyselyä mutta täällähän tästä keskustellaankin..missä kohtaa toi katvealuuen tunnistin tarkemmin ottaen sijaitsee.
Ärsyttävää tossa myös se että vaikka sen ottaa asetuksista pois käytöstä niin silti herjaa koko ajan siitä..ja vielä ns sekkunin välein vilkkuen..
Tuo sama vilkkuminen ärsytti itseä vähän aikaa, varsinkin kun ajoi pidempää matkaa. Sitten yhden 200km lenkin kaikki toimi normaalisti, kunnes lopetti kokonaan toimintansa ja ilmoittaa nyt ongelmasta vain kerran ajoon lähdettäessä.
Insignia Country Tourer BiTurbo 4x4 -14
Ex: Insignia Sports Tourer Sport -12
Ex: Insignia Sports Tourer Sport -12
Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?
Ok..mulla kanssa nyt "rauhottunut" ja kun kerran kuittaa joka ajoon lähdön jälkeen niin ei enää vingu asiasta. Kun vaihtelin renkaita niin yritin katsella paikkoja mutta mulla ei ainakaan takana näy ku ne sivu peruutus tutkat (vai onko ne juuri nuo joilla se katvealue tunnistetaan)..no muuta en sitten nääkään ku mulla orggis peräkoukku jonka tarvikkeet peittää koko takapuskurin keskiosan. Siinä on jokin pehmuste (suoja?) tuon vetokoukun ja puskurin välissä joka esti näkemästä esim. nuo keskimmäiset peruutustutkat...sitä katsellessa aattelin et toivottavasti ei nuo keskitutkat mee rikki..joutuu repimään vetokoukun irti et niihin pääsee käsiksi.
Vai voiko etututkat aiheuttaa myös tämän ongelman..eli pitäiskö katsella onko ne paskan peitossa.
Onko kellä varmaa tietoa haittaako katsastuksessa jos lisävaruste ei toimi (esim. tämä katvealueen tunnistin)?
Vai voiko etututkat aiheuttaa myös tämän ongelman..eli pitäiskö katsella onko ne paskan peitossa.
Onko kellä varmaa tietoa haittaako katsastuksessa jos lisävaruste ei toimi (esim. tämä katvealueen tunnistin)?
2014 Insignia Hatchback 2,0 CDTI automaatti
Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?
Olen ainakin antanut itseni ymmärtää, että tuo oma viallinen moduuli on joku aivan eri osa kuin nuo itse tutkat. Koska peruutustutkat toimii normaalisti pysäköidessä. Nuo tutkathan näissä on kulutustavaraa, ainakin pre-faceliftissä. Olen kyllä vähän siinä toivossa, että tässä country tourerissa olisi vähän enemmän kiinnitetty huomiota siihen miten tuo takapuskuri imee itseensä kaiken lian ja kosteuden.
Yritin tätä tutkia muilta foorumeilta, niin etelä-euroopassa on ollut ongelmia lämpotilan kanssa, eli jos laskee liian alas tai sitten nousee liian ylös. Tuo on silti poistunut kai pelkällä softan päivityksellä, enkä oikein jaksa uskoa, että itsellä olisi tällaista ongelmaa.
Yritin tätä tutkia muilta foorumeilta, niin etelä-euroopassa on ollut ongelmia lämpotilan kanssa, eli jos laskee liian alas tai sitten nousee liian ylös. Tuo on silti poistunut kai pelkällä softan päivityksellä, enkä oikein jaksa uskoa, että itsellä olisi tällaista ongelmaa.
Insignia Country Tourer BiTurbo 4x4 -14
Ex: Insignia Sports Tourer Sport -12
Ex: Insignia Sports Tourer Sport -12
Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?
Joo..tuollaista inofa minäkin löysin et lämpötilalla olis vaikutusta..mutta kaikkien antureiden resetointi saattaisi auttaa..
No issues at all since reset. All working as it should.
Might be worth asking them to do what the garage did to my car, recalibrate/reset all 4 tpms and all 12 parking sensors then take it for a test in a busy car park.
After the first reset of the tpms sensors mine faulted again when I tried self park and it failed to park properly, Only when they reset all sensors above at the same time did it cure it.
Saakohan noi anturit resetoitua noilla perus OBD softilla?Fault
Occasional missed alerts can occur under normal circumstances and will increase in wet conditions.
Side blind spot alert does not operate when the left or right corners of the rear bumper are covered with mud, dirt, snow, ice, slush, or in heavy rainstorms.
In the event of a fault in the system or if the system does not work due to temporary conditions, the symbols in the mirrors will be permanently
illuminated and a message is displayed in the Driver Information Centre. Seek the assistance of a workshop.
2014 Insignia Hatchback 2,0 CDTI automaatti
Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?
Äh...olinpa lukenut huonosti ton..tuossahan puhutaan tosta itseparkkeraus jutusta..mutta se oli sellaisen ketjun sisällä jossa käytiin läpi tätä blind spot alert ongelmaa...
ps. huono kun täällä ei saa editoitua vanhoja viestejään..
ps. huono kun täällä ei saa editoitua vanhoja viestejään..
2014 Insignia Hatchback 2,0 CDTI automaatti