Insignia A
Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?
Kivaan hintaan saisi kyllä 2.0 cdti Inkkua kohtuukilometrein, esimerkkinä: https://www.nettiauto.com/opel/insignia/10752497
Parissa katselemassani yksilössä on ollut juurikin tuo 120kW (163hp?) moottori. Onko tuolla ja vähän uudemmalla 125kW mallilla mitään oleellista eroa? Päästövöyhötykseen liittyen itse ajattelin että oisko vanhempi Euro5 ja uudempi Euro6, tiedä sitten... Onko tuo Quickheat vakiovaruste dieseleissä ja lämpiääkö sillä hyvin/nopeasti auto pakkasillakin?
Onko mitään ihmeellistä mitä kannattaa tsekata esim. about 100tkm ajetuissa? Automaattivaihteiston öljynvaihto ei ilmeisesti kuulu ohjelmaan, mutta jos sitä ei ole esim. 100tkm kohdalla tehty kertaakaan niin lienee olis ihan paikallaan sitten teetättää. Hihnanvaihtoon on ilmeisesti 150tkm rajana?
Insignia on iso auto, mutta selvinnee vain testaamalla onko se kuitenkaan todellisuudessa tarpeeksi tilava auto pitkälle (190cm tai yli) kuljettajalle jos taakse pitää mahtua esim. lasten turvaistuimia. Käsittääkseni uusikorinen Insignia on tilavampi, mutta hintakin on luonnollisesti ihan eri.
Katsellut siis alustavasti faceliftia, automaatilla, OPC-ulkoasupaketilla (sisältääkö muuten vakiota matalampaa alustaa?) ja muutenkin mukavilla varusteilla joihin pitää vielä tutustua tarkemmin.
Parissa katselemassani yksilössä on ollut juurikin tuo 120kW (163hp?) moottori. Onko tuolla ja vähän uudemmalla 125kW mallilla mitään oleellista eroa? Päästövöyhötykseen liittyen itse ajattelin että oisko vanhempi Euro5 ja uudempi Euro6, tiedä sitten... Onko tuo Quickheat vakiovaruste dieseleissä ja lämpiääkö sillä hyvin/nopeasti auto pakkasillakin?
Onko mitään ihmeellistä mitä kannattaa tsekata esim. about 100tkm ajetuissa? Automaattivaihteiston öljynvaihto ei ilmeisesti kuulu ohjelmaan, mutta jos sitä ei ole esim. 100tkm kohdalla tehty kertaakaan niin lienee olis ihan paikallaan sitten teetättää. Hihnanvaihtoon on ilmeisesti 150tkm rajana?
Insignia on iso auto, mutta selvinnee vain testaamalla onko se kuitenkaan todellisuudessa tarpeeksi tilava auto pitkälle (190cm tai yli) kuljettajalle jos taakse pitää mahtua esim. lasten turvaistuimia. Käsittääkseni uusikorinen Insignia on tilavampi, mutta hintakin on luonnollisesti ihan eri.
Katsellut siis alustavasti faceliftia, automaatilla, OPC-ulkoasupaketilla (sisältääkö muuten vakiota matalampaa alustaa?) ja muutenkin mukavilla varusteilla joihin pitää vielä tutustua tarkemmin.
ex: Vectra C GTS 2.0t -04, Astra G 1.6 16V -99
Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?
191cm pitkä vm17 A Inkun omistaja voi tuohon vastata, että siinä rajoilla se on. Muutaman sentin joudun istuinta vetämään eteenpäin, että taakse mahtuu turvakaukalo. Vielä ihan ok, ei nyt ihan polvet suussakaan tarvii istua, mutta ihan aavistuksen ottaisin tosiaan jakkaraa taakse, jos tilaa riittäisi.papuusi kirjoitti: ↑05 Syys 2019, 09:21 Insignia on iso auto, mutta selvinnee vain testaamalla onko se kuitenkaan todellisuudessa tarpeeksi tilava auto pitkälle (190cm tai yli) kuljettajalle jos taakse pitää mahtua esim. lasten turvaistuimia. Käsittääkseni uusikorinen Insignia on tilavampi, mutta hintakin on luonnollisesti ihan eri.
Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?
Kyllä se kannattaa käydä testaamassa, mielestäni ulkomittoihin nähden Insignia A on pieni sisältä.
Raajojen pituudetkin vaihtelee, itse 175cm ja penkki säädetty niin taakse kuin mahdollista jotta ylettyy hyvin painamaan polkimet pohjaan ja kun 170cm vaimo laittaa penkin omien mittojensa mukaan niin en itse yletä kunnolla polkimille
Raajojen pituudetkin vaihtelee, itse 175cm ja penkki säädetty niin taakse kuin mahdollista jotta ylettyy hyvin painamaan polkimet pohjaan ja kun 170cm vaimo laittaa penkin omien mittojensa mukaan niin en itse yletä kunnolla polkimille
Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?
Uudempi 125 kW moottori on tosiaan Euro6 ja siinä käytetään ad blue lisäainetta. On niin sanottu whisper diesel, eli moottorin ääntä on vaimennettu äänieristysrakenteilla. Moottorissa on enemmän tehoa ja myös enemmän vääntöä. Quickheat on vakiovaruste niissä "Suomi autoissa" , joissa ei ole polttoainekäyttöistä lisälämmitintä. Quickheat lämmittää nopeasti auton sisätilat. Toimii oikein hyvin pakkasella. On 1 kW lisävastus lämmityslaitteessa. Pyöränlaakereita kannattaa yrittää kuunnella. Jarrulevyjen ja palojen kuluneisuus kannattaa tarkastaa. Samoin vaihteiston toiminta. Automaattivaihteiston öljynvaihto ei tosiaan kuulu huolto-ohjelmaan ja kannattaa vaihdattaa heti , jos ei ole vaihdettu , jos autolla on ajettu enemmän kuin 80 tkm. Kannattaa vaihtaa täyssynteettiset öljyt huuhteluvaihdolla. Jakohihnan vaihto on 150tkm/6v. Vähän ajetuilla voi tulla tuo 6v ensin täyteen.papuusi kirjoitti: ↑05 Syys 2019, 09:21 Kivaan hintaan saisi kyllä 2.0 cdti Inkkua kohtuukilometrein, esimerkkinä: https://www.nettiauto.com/opel/insignia/10752497
Parissa katselemassani yksilössä on ollut juurikin tuo 120kW (163hp?) moottori. Onko tuolla ja vähän uudemmalla 125kW mallilla mitään oleellista eroa? Päästövöyhötykseen liittyen itse ajattelin että oisko vanhempi Euro5 ja uudempi Euro6, tiedä sitten... Onko tuo Quickheat vakiovaruste dieseleissä ja lämpiääkö sillä hyvin/nopeasti auto pakkasillakin?
Onko mitään ihmeellistä mitä kannattaa tsekata esim. about 100tkm ajetuissa? Automaattivaihteiston öljynvaihto ei ilmeisesti kuulu ohjelmaan, mutta jos sitä ei ole esim. 100tkm kohdalla tehty kertaakaan niin lienee olis ihan paikallaan sitten teetättää. Hihnanvaihtoon on ilmeisesti 150tkm rajana?
Insignia on iso auto, mutta selvinnee vain testaamalla onko se kuitenkaan todellisuudessa tarpeeksi tilava auto pitkälle (190cm tai yli) kuljettajalle jos taakse pitää mahtua esim. lasten turvaistuimia. Käsittääkseni uusikorinen Insignia on tilavampi, mutta hintakin on luonnollisesti ihan eri.
Katsellut siis alustavasti faceliftia, automaatilla, OPC-ulkoasupaketilla (sisältääkö muuten vakiota matalampaa alustaa?) ja muutenkin mukavilla varusteilla joihin pitää vielä tutustua tarkemmin.
Insignia A ei ole erityisen tilava, kuten jo mainittu.
Dieseleissä ei ole edes sporteissa matalampaa alustaa. Löytyy kuitenkin myös varusteena flex ride alusta , jota ainakin itse voin suositella. Alustan muutokset tour / normal / sport välillä eivät ole suuria , mutta ainakin itse huomaan eron.
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?
Piti vielä mainita että 125kw diesel on käsittämättömän hengetön alle 2000rpm.
En kyllä muista että olisin aiemmin ajanut autoa jossa joutuu joskus laittamaan 1 vaihteen päälle liikkeellä ollessa. Ei mitään vääntöä alakierroksilla.
En kyllä muista että olisin aiemmin ajanut autoa jossa joutuu joskus laittamaan 1 vaihteen päälle liikkeellä ollessa. Ei mitään vääntöä alakierroksilla.
Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?
Sen verran tuohon edelliseen viestiin lisäystä, että alkuperäisissä eli prefacelift malleissa on kyllä dieseleissä madalletut alustat 2010 alkaen Ecoflex-malleissa. Madallus on maltillinen, muistaakseni maksimissaan 14 mm. Mutta kun vertasin noita tallissani vierekkäin, niin vakiossa samoilla renkailla jää huomattavasti enemmän ilmaa renkaan ja lokarin väliin - varsinkin takana.
Facelift-mallien tilanne onkin sitten eri kuten Robertx totesikin.
Facelift-mallien tilanne onkin sitten eri kuten Robertx totesikin.
Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?
OPC- line ulkoasupaketti ja vastaava myös sisälle
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?
Itellä 120kw 2014 facelift malli ja optimoiautosi softa sisällä, ohituskiihtyvyys kyllä parani paljon mutta lähtee vasta 3000rpm loistavasti, alle 2000rpm ei tapahdu mitään täälläkään edes ohjelmalla, heti ku bensakone vaikka diesel, ei opelilla oikein oo hanskassa tuo alavääntö
Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?
auttaskohan koittaa eri maf: lla? ku joskus lukenu että ihan eri vääntökäyrä maffia vaihtamalla..
Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?
Eri merkkiä meinasin esim. Delphi tai Pierburg ku nyt taitaa olla Bosch paikoilla, 80 eur uus ja vanhalla menty 218tkm ni eikait tuo ois pahitteeks vaihtaa jo jos ois eroa alaväännössä
Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?
Edellinen Inkku antoi softattuna 300nm@1500rpm, 400nm1650rpm ja 450nm@1900rpm.mikes75 kirjoitti: ↑16 Syys 2019, 14:45 Itellä 120kw 2014 facelift malli ja optimoiautosi softa sisällä, ohituskiihtyvyys kyllä parani paljon mutta lähtee vasta 3000rpm loistavasti, alle 2000rpm ei tapahdu mitään täälläkään edes ohjelmalla, heti ku bensakone vaikka diesel, ei opelilla oikein oo hanskassa tuo alavääntö
Eli kyllä nuo vääntää jos kaikki on kunnossa. Tosin olihan tuossa pieni ahtoviive.
Patteriauto + Astra 5D 1.2T -20
Ex: Grandland X Hybrid4 -20, Insignia CT biturbo - 15, Astra -10, Insignia -11, Corsa -07, Vectra -05, Vectra -01, Astra GSi 16V -93, Vectra -90, Kadett ~82..
Ex: Grandland X Hybrid4 -20, Insignia CT biturbo - 15, Astra -10, Insignia -11, Corsa -07, Vectra -05, Vectra -01, Astra GSi 16V -93, Vectra -90, Kadett ~82..
Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?
Jos ahtoputkissa tai letkuissa turbon jälkeen on vuoto , ei ole vääntöä. Tämä ilmeni itsellä ensimmäisessä Insigniassa. Tosin siitä kyllä tuli vikakoodi.Rookeri kirjoitti: ↑19 Syys 2019, 13:11Mikähän siel vois olla antautunu jos ei anna koodia mutta ei tuntuis olevan kunnossakaan?Ahnuld kirjoitti: ↑19 Syys 2019, 12:20Edellinen Inkku antoi softattuna 300nm@1500rpm, 400nm1650rpm ja 450nm@1900rpm.mikes75 kirjoitti: ↑16 Syys 2019, 14:45 Itellä 120kw 2014 facelift malli ja optimoiautosi softa sisällä, ohituskiihtyvyys kyllä parani paljon mutta lähtee vasta 3000rpm loistavasti, alle 2000rpm ei tapahdu mitään täälläkään edes ohjelmalla, heti ku bensakone vaikka diesel, ei opelilla oikein oo hanskassa tuo alavääntö
Eli kyllä nuo vääntää jos kaikki on kunnossa. Tosin olihan tuossa pieni ahtoviive.
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?
Hep,
Auto vm15 farkku inkku
Pesun jälkeen takaluukun "sisälle" jää näköjään merkittävä määrä vettä.
Asia selvisi, kun pesun jälkeen aukaisee luukun, niin jostain takalamppujen raoista tulee isosti vettä. Asia ei sinänsä iso, kun sen nyt tietää.
Edellisessä vm11 vastaavassa samanlaista juttua ei ollut. Onko tuo ominaisuus vai joku muu juttu?
Onko muilla vastaavia kokemuksia?
Auto vm15 farkku inkku
Pesun jälkeen takaluukun "sisälle" jää näköjään merkittävä määrä vettä.
Asia selvisi, kun pesun jälkeen aukaisee luukun, niin jostain takalamppujen raoista tulee isosti vettä. Asia ei sinänsä iso, kun sen nyt tietää.
Edellisessä vm11 vastaavassa samanlaista juttua ei ollut. Onko tuo ominaisuus vai joku muu juttu?
Onko muilla vastaavia kokemuksia?
Insignia Sports Tourer A 2.0 cdti 4x4
Astra H Ultima Wagon
Astra H Ultima Wagon
Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?
Sama edellisessä ja nykyisessä Inkussa. Taitaa olla ihan "ominaisuus".
Vaikuttaa kummasti onko pesty painepesurilla vai pelkästään letkulla. Mutta kumminkin menee ja se kannattanee muistaa poistaa.
Itsekin miettinyt, että pitäisikö tuohon jokin ylimääräinen vesireikä porata... Muoviahan se luukku pääasiassa on, joten pitäisi olla turvallista tehdä reikä tai pari ?
Vaikuttaa kummasti onko pesty painepesurilla vai pelkästään letkulla. Mutta kumminkin menee ja se kannattanee muistaa poistaa.
Itsekin miettinyt, että pitäisikö tuohon jokin ylimääräinen vesireikä porata... Muoviahan se luukku pääasiassa on, joten pitäisi olla turvallista tehdä reikä tai pari ?
Patteriauto + Astra 5D 1.2T -20
Ex: Grandland X Hybrid4 -20, Insignia CT biturbo - 15, Astra -10, Insignia -11, Corsa -07, Vectra -05, Vectra -01, Astra GSi 16V -93, Vectra -90, Kadett ~82..
Ex: Grandland X Hybrid4 -20, Insignia CT biturbo - 15, Astra -10, Insignia -11, Corsa -07, Vectra -05, Vectra -01, Astra GSi 16V -93, Vectra -90, Kadett ~82..
Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?
Itsellä myös tähän mennessä kaikista Insignia ST :sta on tullut takaluukun sisältä vettä pesun jälkeen.
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i