Insignia A

Keskustelua Opeleista
Vastaa Viestiin
Avatar
Ahnuld
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 2141
Liittynyt: 16 Helmi 2002, 02:00
Paikkakunta: Lempäälä

Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?

Viesti Kirjoittaja Ahnuld »

1,2sorsa kirjoitti: 26 Heinä 2019, 17:34 Traktoriin?????
Country Tourer = Traktorimalli :lol:

Mutta kiitos vinkeistä!
Patteriauto + Astra 5D 1.2T -20
Ex: Grandland X Hybrid4 -20, Insignia CT biturbo - 15, Astra -10, Insignia -11, Corsa -07, Vectra -05, Vectra -01, Astra GSi 16V -93, Vectra -90, Kadett ~82..
Avatar
Janza1985
OCF Member 2018
OCF Member 2018
Viestit: 921
Liittynyt: 26 Tammi 2012, 09:26
Paikkakunta: Kuopio

Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?

Viesti Kirjoittaja Janza1985 »

Mites toi ylläpitolaturin laitto insigniaan? Ihan niks naks vai tekemätön paikka? Auto -15 2.0cdti
Insignia Hatchback A20DTE
1,2sorsa
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 13544
Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
Paikkakunta: Keski-pohjanmaa

Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?

Viesti Kirjoittaja 1,2sorsa »

Helppo. Akku napoineen nätisti keulalla. Nosturi olisi kiva ja sen laturin saa tuonne vaihdelaatikonpuolelle peltiin jäähdytinpaketin vasemmalla reunalla olevaan palkkiinaika nätisti kun tuo 2,0cdti viee vähän liikaa tilaa.

Nosturin ja pohkamuovien irroitusta vaatii
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
imaC
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 671
Liittynyt: 06 Syys 2006, 19:31
Paikkakunta: JANAKKALA

Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?

Viesti Kirjoittaja imaC »

Mulla on defan ylläpitolaturi apparinpuolella tulipellissä kun lämppärin johdot oli mulla siin tyrkyllä...
Avatar
=KASSU=
OCF Member 2017
Viestit: 395
Liittynyt: 02 Loka 2006, 16:30
Paikkakunta: Kangasala

Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?

Viesti Kirjoittaja =KASSU= »

imaC kirjoitti: 01 Elo 2019, 21:33 Mulla on defan ylläpitolaturi apparinpuolella tulipellissä kun lämppärin johdot oli mulla siin tyrkyllä...
Mä laitoin samaan paikkaan :D
Volvo V60 D4 AWD - 19
Ex:Opel Insignia Country Tourer 2.0CDTI 4x4 A -16 ja lisäksi opeleita varmaan 20kpl.. vaan ei tule enää ainoatakaan.
Ford Fiesta 1.0T -21
Avatar
Janza1985
OCF Member 2018
OCF Member 2018
Viestit: 921
Liittynyt: 26 Tammi 2012, 09:26
Paikkakunta: Kuopio

Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?

Viesti Kirjoittaja Janza1985 »

Pitää se sinne askarrella ennen talvea, nosturia kyllä tohon hommaan ei todellakaan tarvia :lollis:
Insignia Hatchback A20DTE
Kurkkumopo
'Agila'
Viestit: 9
Liittynyt: 28 Heinä 2019, 20:15

Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?

Viesti Kirjoittaja Kurkkumopo »

Onko kellään tietoa mitkä pyörälaakerit menee sports tourer turbo 4x4 takapyörille? Tarkempana tietona Insignia 2010 sports tourer turbo 4x4 220hp koneella.
Kovan selvittelyn jälkeen olen tullut tulokseen että SKF VBKA 6765 olisi oikea, mutta jos jollain on oikeaa tietoa niin arvostaisin :peukku:
Opel Insignia 2010 Sports Tourer Turbo 4x4.
Kurkkumopo
'Agila'
Viestit: 9
Liittynyt: 28 Heinä 2019, 20:15

Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?

Viesti Kirjoittaja Kurkkumopo »

Rookeri kirjoitti: 03 Elo 2019, 21:40 Just pari viikkoa sitten vaihdoin omaan sport toureriin takanavan ja ihan sama napa käy taakse kuin eteenkin. Hain Motonetistä SKF:n laakerin. Outoa että OEM osa halvempi kuin heidän tarvikeosansa :D Kone mulla 2.0cdti mutta tuskin merkitystä kun kumminkin 4x4.
Kiitoksia, lähdenpä sitten kokeilemaan tuolla Motonetin osalla. En uskaltanut aiemmin ostaa kun nuo 21-3273 ja 21-2050 uhmaavat kovasti että eivät käy 4WD malleihin :roll:
Opel Insignia 2010 Sports Tourer Turbo 4x4.
Masi
'Senator'
'Senator'
Viestit: 830
Liittynyt: 26 Kesä 2002, 03:00

Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?

Viesti Kirjoittaja Masi »

Rookeri kirjoitti: 04 Elo 2019, 00:24
Kurkkumopo kirjoitti: 03 Elo 2019, 22:43
Rookeri kirjoitti: 03 Elo 2019, 21:40 Just pari viikkoa sitten vaihdoin omaan sport toureriin takanavan ja ihan sama napa käy taakse kuin eteenkin. Hain Motonetistä SKF:n laakerin. Outoa että OEM osa halvempi kuin heidän tarvikeosansa :D Kone mulla 2.0cdti mutta tuskin merkitystä kun kumminkin 4x4.
Kiitoksia, lähdenpä sitten kokeilemaan tuolla Motonetin osalla. En uskaltanut aiemmin ostaa kun nuo 21-3273 ja 21-2050 uhmaavat kovasti että eivät käy 4WD malleihin :roll:
Siis nelivedolle löytyy joo omansa mutta siinä on edessä ja takana sama napa. Ei ole siis ilmeisesti sama kuin etuvetoisessa.

Tosta:
Screenshot_20190804-002324_Samsung Internet.jpg

Tuosta tuo halvempi oli SKF
Hei, ei ole olemassa erikseen napaa etuvetoiselle versiolle, vaan sekä etu-, että nelivetoisissa on samat navat eli myös etuvetoisten orkkis takalaakereissa on vakiona vetoakselin spoorit. -Masi-
imaC
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 671
Liittynyt: 06 Syys 2006, 19:31
Paikkakunta: JANAKKALA

Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?

Viesti Kirjoittaja imaC »

Mulla oli spoorit mut vetarin mutteri puuttui mun paketista ja vanha kävi siihen oikein hyvin...
Joppefin
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 22
Liittynyt: 25 Kesä 2019, 19:52

Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?

Viesti Kirjoittaja Joppefin »

Smudgah kirjoitti: 26 Heinä 2019, 11:00 Itse itselleni vastaten.. en ole edelleenkään saanut asiaan varmuutta, mutta vastaavaa ihmettelyä löytyy internetistä muiden automerkkien/mallien (mm. Ford, Chrysler, Acura, Audi) omistajilta. Ääni lähtee jostain jarruista, ja joidenkin mukaan kyseessä jonkunlainen hätäjarrutukseen valmistautuminen (auto pitää jarrupalat mahdollisimman lähellä jarrulevyjä hätäjarrutukseen valmistautuen tms). Eli ääni olisi normaali.

Kuulostaako tämä foorumilaisilla tutulta ja uskottavalta selitykseltä? Googlella löytyy mm. hakusanoilla "Adaptive Cruise Control grinding sound".

Ääni kuuluu edelleen muutaman kerran viikossa, ja edelleenkään en ole auton toiminnassa havainnut mitään vikaa.
Smudgah kirjoitti: 09 Heinä 2019, 18:58 Moi!

Uusi Insignian omistaja ilmoittautuu. Alla on nyt muutaman sadan kilometrin ajan ollut vm. 2016 2.0 CDTI Automaatti (käsittääkseni se 168hp versio). Auto on pelannut toistaiseksi moitteettomasti, ja sillä on todella mukava ajella.

Autosta vain kuuluu välillä aika erikoinen ääni. Tai noh, on kuulunut nyt kaksi kertaa.

Ääni on hieman samankuuloinen, kuin jos manuaalivaihteisella autolla yrität laittaa vaihdetta silmään painamatta kytkintä. Sellainen "grindaus", ikäänkuin hammasrattaat osuisivat yhteen. Tosin tuo ääni on "muovisemman" kuuloinen ja korkeampitaajuuksinen, ja se tuntuu kuuluvan matkustamon sisältä jostain navigaattorin tai mittariston takaa ehkä (se on tulee niin yllättäen ja poistuu niin nopeasti, että hieman vaikea havainnoida luotettavasti).

Molemmilla kerroilla ääni kuului tilanteessa, jossa minulla oli adaptiivinen vakionopeudensäädin säädetty 60km/h:iin, ja napsautin sitä "pari napsua" alaspäin 50km/h:iin. Auton hiljentäessä vauhtiaan, tuo ääni kuului. Se oli kestoltaan n. 0,5s, eli ei mitenkään pitkäkestoinen, mutta yllättävän voimakas. Auton toiminnassa en havainnut mitään ongelmaa tai muutosta.

Onko tällaisesta havaintoa kokeneemmilla Opel-kuskeilla? Toivottavasti ei ole mitään vakavaa ;)
Ihan hirveästi kokeneempi Opel-kuski en ole minäkään, kilometrejä takana noin 3500 ja kalenteriaikaa reilu kuukausi, mutta kolme kertaa kuvittelen tämän äänen nyt myöskin kuulleeni. Ensimmäisellä parilla kerralla en osannut edes ihan yhdistää tähän viestiin (jonka olin kyllä aiemminkin lukenut), mutta tänään kun kuulin vielä kertaalleen, niin luulen että samasta aiheesta kuitenkin puhutaan.

Jotenkin se kyllä tosiaan liittynee nimenomaan vakkarin tekemään jarrutukseen. Parilla ensimmäisellä kerralla tilanne taisi olla sellainen, että alamäessä (kun vakkari muutenkin jarruttaa) tiputin vielä napista vauhtia entisestään. Tänäänkin oli vakkari päällä ja alamäki, kun edessäajava polkaisi sen verran jarrua, että vakkari joutui reagoimaan (ei tosin kyllä mitenkään kauhean kovasti, ei mikään läheltäpiti-tilanne edes).

Eli minun analyysi tuosta on, että silloin kun vakkari joutuu jo muutenkin vauhtia hillitsemään ja sitten tulee vastaan jotain, mikä käskee jarruttamaan vielä lisää, niin silloin tuo joskus tapahtuu, mutta ei aina. Sikäli tuo hätäjarrutus-valmistautumisteoria kyllä voisi vaikka osuakin.
Kurkkumopo
'Agila'
Viestit: 9
Liittynyt: 28 Heinä 2019, 20:15

Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?

Viesti Kirjoittaja Kurkkumopo »

Rookeri kirjoitti: 04 Elo 2019, 00:24
Kurkkumopo kirjoitti: 03 Elo 2019, 22:43
Rookeri kirjoitti: 03 Elo 2019, 21:40 Just pari viikkoa sitten vaihdoin omaan sport toureriin takanavan ja ihan sama napa käy taakse kuin eteenkin. Hain Motonetistä SKF:n laakerin. Outoa että OEM osa halvempi kuin heidän tarvikeosansa :D Kone mulla 2.0cdti mutta tuskin merkitystä kun kumminkin 4x4.
Kiitoksia, lähdenpä sitten kokeilemaan tuolla Motonetin osalla. En uskaltanut aiemmin ostaa kun nuo 21-3273 ja 21-2050 uhmaavat kovasti että eivät käy 4WD malleihin :roll:
Siis nelivedolle löytyy joo omansa mutta siinä on edessä ja takana sama napa. Ei ole siis ilmeisesti sama kuin etuvetoisessa.

Tosta:
Screenshot_20190804-002324_Samsung Internet.jpg

Tuosta tuo halvempi oli SKF
Kiitoksia vastauksista :thumbsup: .
Paikallisesta motonetistä löytyi tuo ei-alkuperäinen osa, joten lähden sillä kokeilemaan tulevana viikonloppuna vaikka maksoikin vähän enemmän.
Opel Insignia 2010 Sports Tourer Turbo 4x4.
Joppefin
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 22
Liittynyt: 25 Kesä 2019, 19:52

Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?

Viesti Kirjoittaja Joppefin »

Pimeni eilen kauppareissulla keskikonsolista näyttö. Mennessä se vielä toimi, mutta paluumatkalle lähtiessä pysyi pimeänä (ei edes mitään taustavalon kajastusta), muutaman kerran sammuttelin ja starttailin autoa uudestaan, mutta ei vaikutusta. Muuten radio ja bluetooth ja kaikki kyllä tuntui toimivan.

Yön yli nukkumalla tuo kuitenkin tokeni, ainakin hetkellisesti. Äsken näytti olevan taas ihan ruutu ennallaan, kun kävin nopeasti asioilla pyörähtämässä.

Onko kenellekään muulle sattunut vastaavaa? Onko oire jostain alkavasta ongelmasta, vai meneekö vain eilispäivän tähtien asennon piikkiin? "Ehjän" näytön kanssa ei kehtaa mennä kitisemään, mutta kun autossa on takuu loppunut puoli vuotta takaperin (ja minä hain auton Länsi-Autosta vajaa pari kuukautta takaperin), niin varmaan tuossa vielä kyllä virhevastuuseen ja oletettuun käyttöikään voisi hyvinkin yrittää vedota, jos tuo vaihtohommiksi menee. Silloin vain reagoisi siihen mieluummin aika nopeasti kuin vaikka vuoden päästä.
JPopeli
'Senator'
'Senator'
Viestit: 328
Liittynyt: 04 Loka 2017, 13:50

Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?

Viesti Kirjoittaja JPopeli »

Joppefin kirjoitti: 07 Elo 2019, 12:22 Pimeni eilen kauppareissulla keskikonsolista näyttö. Mennessä se vielä toimi, mutta paluumatkalle lähtiessä pysyi pimeänä (ei edes mitään taustavalon kajastusta), muutaman kerran sammuttelin ja starttailin autoa uudestaan, mutta ei vaikutusta. Muuten radio ja bluetooth ja kaikki kyllä tuntui toimivan.

Yön yli nukkumalla tuo kuitenkin tokeni, ainakin hetkellisesti. Äsken näytti olevan taas ihan ruutu ennallaan, kun kävin nopeasti asioilla pyörähtämässä.

Onko kenellekään muulle sattunut vastaavaa? Onko oire jostain alkavasta ongelmasta, vai meneekö vain eilispäivän tähtien asennon piikkiin? "Ehjän" näytön kanssa ei kehtaa mennä kitisemään, mutta kun autossa on takuu loppunut puoli vuotta takaperin (ja minä hain auton Länsi-Autosta vajaa pari kuukautta takaperin), niin varmaan tuossa vielä kyllä virhevastuuseen ja oletettuun käyttöikään voisi hyvinkin yrittää vedota, jos tuo vaihtohommiksi menee. Silloin vain reagoisi siihen mieluummin aika nopeasti kuin vaikka vuoden päästä.
Minulle sattui vastaava eli näyttö pimeni pari kertaa 2014 facelift mallissa. Sanoin aikoinaan tästä huollon yhteydessä, enkä tiedä olisiko huollon yhteydessä tehty ohjelmistopäivitys auttanut vai mikä, mutta tämän jälkeen toimi ok. 2017 mallinen on toiminut ok.
Joppefin
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 22
Liittynyt: 25 Kesä 2019, 19:52

Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?

Viesti Kirjoittaja Joppefin »

JPopeli kirjoitti: 07 Elo 2019, 14:53
Joppefin kirjoitti: 07 Elo 2019, 12:22 Pimeni eilen kauppareissulla keskikonsolista näyttö. Mennessä se vielä toimi, mutta paluumatkalle lähtiessä pysyi pimeänä (ei edes mitään taustavalon kajastusta), muutaman kerran sammuttelin ja starttailin autoa uudestaan, mutta ei vaikutusta. Muuten radio ja bluetooth ja kaikki kyllä tuntui toimivan.

Yön yli nukkumalla tuo kuitenkin tokeni, ainakin hetkellisesti. Äsken näytti olevan taas ihan ruutu ennallaan, kun kävin nopeasti asioilla pyörähtämässä.

Onko kenellekään muulle sattunut vastaavaa? Onko oire jostain alkavasta ongelmasta, vai meneekö vain eilispäivän tähtien asennon piikkiin? "Ehjän" näytön kanssa ei kehtaa mennä kitisemään, mutta kun autossa on takuu loppunut puoli vuotta takaperin (ja minä hain auton Länsi-Autosta vajaa pari kuukautta takaperin), niin varmaan tuossa vielä kyllä virhevastuuseen ja oletettuun käyttöikään voisi hyvinkin yrittää vedota, jos tuo vaihtohommiksi menee. Silloin vain reagoisi siihen mieluummin aika nopeasti kuin vaikka vuoden päästä.
Minulle sattui vastaava eli näyttö pimeni pari kertaa 2014 facelift mallissa. Sanoin aikoinaan tästä huollon yhteydessä, enkä tiedä olisiko huollon yhteydessä tehty ohjelmistopäivitys auttanut vai mikä, mutta tämän jälkeen toimi ok. 2017 mallinen on toiminut ok.
Ok, kiitos tiedosta. Tämä myös vm17, eli ihan viimeisiä A-Inkkuja. Täytyypi seurailla tilannetta ja käydä huollossa kyselemessä / sanoa seuraavan huollon yhteydessä, jos tuo alkaa useamminkin toistumaan.
Vastaa Viestiin