Insignia A

Keskustelua Opeleista
Vastaa Viestiin
ddude
'Senator'
'Senator'
Viestit: 382
Liittynyt: 14 Tammi 2007, 20:59

Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?

Viesti Kirjoittaja ddude »

Ihan mutulla mennään:
Toimiiko se ahtopaine venttiili? Jos mahdollista niin kannattaisi ajaa testeri kiinni ja katsoa nostaako paineita.

Toinen mikä itselle tuli mieleen niin tukos pakopuolella, siis lähinnä joko EGR tai hiukkassuodatin.
Tuo siis lähinnä siitä kun jos kerta pienillä kierroksilla toimii ja isommalla kaasulla ei niin voisi viitata että joku estää virtausta.

Nämä siis ihan arvailua.

Edit: EGR:n olitkin jo tarkistanut
Avatar
t3mu
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1678
Liittynyt: 18 Marras 2008, 17:11
Paikkakunta: lahti

Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?

Viesti Kirjoittaja t3mu »

Masi kirjoitti:
t3mu kirjoitti:
Robertx kirjoitti:Ei onnistu ainakaan tavallisella ulosvetäjällä, eikä välttämättä lähde massavasaralla.
Voi itse tehdä työkalun:
https://www.youtube.com/watch?v=PEyFJn_-i1s
Ite tuskaillu, että milloin tulee eteen vaihto. Mittarissa on nyt 176tkm, eikä yhtään laakeria ole vielä vaihdettu. Tällähän se onnistuukin helposti, mitääkin ruveta haalimaan materiaalit tollaseen.

Minkä kokoista ton putken pitäis olla?
Sisähalkaisijan pitää olla suurempi kuin tuo laippa eli yli 157 mm.
Mittasin sen silloin ja ulkohalkasijana olisi passeli n.180mm...
Avatar
Zeniitti
'Senator'
'Senator'
Viestit: 638
Liittynyt: 05 Tammi 2005, 02:00
Paikkakunta: 127.0.0.1
Viesti:

Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?

Viesti Kirjoittaja Zeniitti »

Masi kirjoitti:
Zeniitti kirjoitti:Tässä on ketjua luettavaksi. Mutta kaikesta huolimatta kysyn, että onko jotain mitä kannattaa alkupään 1.6T bensamanuaalista tarkastella ennen ostopäätkösen tekoa? Missä menee pieleen? Jatkan kyllä topikin lukemista, mutta jokainen apu on tarpeen :)

Topikkia luetty nyt reilu 170 sivua. Penkin lämmitin pitää tarkastaa :) Eipä paljoa muuta jäänyt mieleen. Eli tommonen 2009 1.6T olis kiikarissa, Edition varustelu AFL-xenoneilla. Tutkia ei ole. Mitä kannattaa tarkastaa paikan päällä? Onkohan perussoittimessa, joku 300 bluetooth vakiona tai aux/usb?
Zeniitti kirjoitti:Koko topikki kahlattu läpi. M32 vaihteisto mietityttää kyllä. Se mitä nyt kyttään on reilu 100 ajettu. Miten koeajossa voisi parhaiten todeta laatikon toimivuuden?
Tuossahan on M32:n oireilujen osalta pitkä ketju aivan vieressä: http://www.opelclubfinland.fi/viewtopic ... 5&t=237878.

Jos yhtään epäilyttää, etkä ole valmis mahdolliseen remonttiin, niin ota suosiolla auto, jossa on F40-6 vaiheisto, tosin silloin konekin isonee, mutta onko se haitta :D .
Noniin, aikaa on kulunut ja suunnitelmat ovat muuttuneet :peukku:

Kiikarissa 2009 150tkm ajettu 2.0t bensaautomaattifarkku. Nimenomaan etuvetoinen, koska nelikkoa en tarvi.

Yksilössä lienee flexride joka vähän nostattaa kylmiä väreitä. Mitäpä tästä koeajolla olisi syytä tarkastella. Kai se vikailmoitusta antaa jo startissa, jos järjestelmässä on jotain häikkää? Miten lienee näkyvän tämä varusteluettelossa? Eikun taitaa se olla "FOR FLEXRIDE CHASSIS" ja "LOWERED SPORTS CHASSIS".

Entäpä muuten teknisesti, kone pitäisi olla ketjulla, onko odotettavissa jakopään murheita? Laatikko jos vaihtaa koeajossa ok, niin eipä sillekään muuta voi. Näyttää että autossa on tosiaankin kaikki varusteet nahkapenkeistä naviin. Opel eye taitaa puuttua, muttei haittaa yhtään :D

Koneena VIN:n mukaan "A20NHT[LDK] PETROL ENGINE" ja laatikkona "AF40-6 AUTOMATIC TRANSMISSION".
dev.nul
Masi
'Senator'
'Senator'
Viestit: 830
Liittynyt: 26 Kesä 2002, 03:00

Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?

Viesti Kirjoittaja Masi »

Zeniitti kirjoitti: Noniin, aikaa on kulunut ja suunnitelmat ovat muuttuneet :peukku:

Kiikarissa 2009 150tkm ajettu 2.0t bensaautomaattifarkku. Nimenomaan etuvetoinen, koska nelikkoa en tarvi.

Yksilössä lienee flexride joka vähän nostattaa kylmiä väreitä. Mitäpä tästä koeajolla olisi syytä tarkastella. Kai se vikailmoitusta antaa jo startissa, jos järjestelmässä on jotain häikkää? Miten lienee näkyvän tämä varusteluettelossa? Eikun taitaa se olla "FOR FLEXRIDE CHASSIS" ja "LOWERED SPORTS CHASSIS".

Entäpä muuten teknisesti, kone pitäisi olla ketjulla, onko odotettavissa jakopään murheita? Laatikko jos vaihtaa koeajossa ok, niin eipä sillekään muuta voi. Näyttää että autossa on tosiaankin kaikki varusteet nahkapenkeistä naviin. Opel eye taitaa puuttua, muttei haittaa yhtään :D

Koneena VIN:n mukaan "A20NHT[LDK] PETROL ENGINE" ja laatikkona "AF40-6 AUTOMATIC TRANSMISSION".
Mielestäni tuo kombinaatio on bensoista ehdottomasti paras. Itselläni vastaavan koetyypin edellisestä versiosta reilun 200 tkm:n kokemukset - tosin manuaalivaihteiston kanssa, mutta oli kyllä ehdottomasti vähävikaisin kone mitä on vastaan tullut - itseasiassa mitään remonttia ei koneeseen tai sen apulaitteisiin tarvinnut tehdä. Mieli tekisi itsekin vaihtaa nykyisillä vähillä kilometreillä tuo diesel Insignia vastaavaan autoon kuin mitä olet suunnitellut ja nimenomaan etuvetoisena.

Jakopää näissä on ketjulla ja jos vertaa muihinkin merkkeihin, niin varsin vähillä murheilla näissä pääsee sen puolesta. Laatikon öljynvaihto kannattaa tehdä heti, ellei sitä todistettavasti ole jo tehty. Istuinlämmittimien kunto kannattaa tsekata, että toimivat myös yli 60 sekuntia ja sopia kauppaan, että laittavat kuntoon ellei toimi (omalla kustannuksella maksaa reilut 300 per penkki jos joutuu myöhemmin korjauttamaan). Samoin AFL-valojen toiminta kannattaa tarkastaa, ettei tule vikailmoituksia autoa käynnistettäessä (AFL xenon-umpiot maksavat hunajaa näihin). Ja nimenomaan 2009 malleissa kannattaa vielä tarkastaa, että ei ole kosteutta umpioissa, sillä joissakin autoissa on ollut hieman liian pitkät etupuskurin/keulamuovin kiinnitysruuvit tuossa umpioon kiinnittyvässä kohdassa ja sitä kautta kosteutta on saattanut päästä umpioon.

Tuo flexride on aika toimiva, eikä sitä tarvitse pelätä - tosin sitten kun iskareiden vaihto on luonnollisen kulumisen kautta edessä, niin iskareiden hinta on moninkertainen normi-iskareihin verrattuna. Toki jotkut ovat vaihtaneet flexride-iskarit pois ja korvanneet ne alustasarjalla eli halutessaan sekin onnistuu hieman kikkailemalla. Noilla kilometreillä nuo flexride-iskarit pitäisi kyllä olla vielä pitkään iskussa.
Avatar
Zeniitti
'Senator'
'Senator'
Viestit: 638
Liittynyt: 05 Tammi 2005, 02:00
Paikkakunta: 127.0.0.1
Viesti:

Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?

Viesti Kirjoittaja Zeniitti »

Masi kirjoitti:Mielestäni tuo kombinaatio on bensoista ehdottomasti paras. Itselläni vastaavan koetyypin edellisestä versiosta reilun 200 tkm:n kokemukset - tosin manuaalivaihteiston kanssa, mutta oli kyllä ehdottomasti vähävikaisin kone mitä on vastaan tullut - itseasiassa mitään remonttia ei koneeseen tai sen apulaitteisiin tarvinnut tehdä. Mieli tekisi itsekin vaihtaa nykyisillä vähillä kilometreillä tuo diesel Insignia vastaavaan autoon kuin mitä olet suunnitellut ja nimenomaan etuvetoisena.

Jakopää näissä on ketjulla ja jos vertaa muihinkin merkkeihin, niin varsin vähillä murheilla näissä pääsee sen puolesta. Laatikon öljynvaihto kannattaa tehdä heti, ellei sitä todistettavasti ole jo tehty. Istuinlämmittimien kunto kannattaa tsekata, että toimivat myös yli 60 sekuntia ja sopia kauppaan, että laittavat kuntoon ellei toimi (omalla kustannuksella maksaa reilut 300 per penkki jos joutuu myöhemmin korjauttamaan). Samoin AFL-valojen toiminta kannattaa tarkastaa, ettei tule vikailmoituksia autoa käynnistettäessä (AFL xenon-umpiot maksavat hunajaa näihin). Ja nimenomaan 2009 malleissa kannattaa vielä tarkastaa, että ei ole kosteutta umpioissa, sillä joissakin autoissa on ollut hieman liian pitkät etupuskurin/keulamuovin kiinnitysruuvit tuossa umpioon kiinnittyvässä kohdassa ja sitä kautta kosteutta on saattanut päästä umpioon.

Tuo flexride on aika toimiva, eikä sitä tarvitse pelätä - tosin sitten kun iskareiden vaihto on luonnollisen kulumisen kautta edessä, niin iskareiden hinta on moninkertainen normi-iskareihin verrattuna. Toki jotkut ovat vaihtaneet flexride-iskarit pois ja korvanneet ne alustasarjalla eli halutessaan sekin onnistuu hieman kikkailemalla. Noilla kilometreillä nuo flexride-iskarit pitäisi kyllä olla vielä pitkään iskussa.
Hyvä homma, en muistanut tuota lamppuongelmaa. Pitääkin pyytää syynäämään valot tarkkaan. Samoin myös istuinlämmitys. Jos oikein ymmärsin, kaikki mahdolliset virheilmoitukset tulevat autoa käynnistettäessä ja jos koeajon aikana mitään ihmeellistä ei esiinny, niin sitten ollaan jo aika pitkällä. Itse asiassa auto tulee Saksasta ja tänään kaveri on menossa sitä katsomaan. Pitää vaan muistaa pyytää tsekata "kaikki" tosi tarkkaan ennen ostoa. Tulee muuten vaan 19" kesänakeilla eli tuleekin aika kiire hankkia jotain 1.12. alkavaan ajanjaksoon. :ruoska:

Tuossa yksilössä on ne srpottijakkarat ja näyttäis olevan vähän jo pussilla kuskin penkin nahka. Saako näitä elvyteltyä vai onko se vaan elettävä sen kanssa? Siis nämä

Kuva
dev.nul
ddude
'Senator'
'Senator'
Viestit: 382
Liittynyt: 14 Tammi 2007, 20:59

Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?

Viesti Kirjoittaja ddude »

Mulla on 2009 malli Afl valoilla ja niissä se herjaa vikaa aika epäsäännöllisesti.
Eli kun on kuivaa toimii ok kun taas kostealla ja muutaman plus asteen kelillä herjaa useimmin.
Eli vaikea tuollaista vikaa saada koeajolla näkyviin 100% varmasti.
Vikavalo sammuu kun käynnistää uudelleen, en tiedä jääkö tuosta merkintä vikamuistiin jos testerillä lukee koodit.
Avatar
Zeniitti
'Senator'
'Senator'
Viestit: 638
Liittynyt: 05 Tammi 2005, 02:00
Paikkakunta: 127.0.0.1
Viesti:

Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?

Viesti Kirjoittaja Zeniitti »

Tuli se ostopäätös sitten tehtyä. Saksasta tälläkin kertaa. Kaveri meni kattoon autoa ja olihan se kaikin puolin ryhdikäs. Persgrillit toimi, ajotietokoneelle ei herjoja, lamput kuivat vaikka jo kosteat yöt ja täydellinen huoltokirja riittivät. Musta farkku mustilla agr nahkapenkeillä on varmasti hyvä valinta. Joskis auton pitää aina olla puhdas, se vika mustassa on :) OPC linen etulippa näytti olevan myös. Enpä tosin osaa sanoa mitä muuta tuon ikäiseen opc linen ulkopakettiin kuuluu. Sivuvilkulla ei ainakaan ollut sitä opc-merkkiä. Tulevalla viikolla pitäis hakea inkku vuosaaresta :p

Käykö muuten -14 mallis vannesetti tähän -09? Onko vanteella samat speksit?
dev.nul
Kamppi
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 193
Liittynyt: 23 Huhti 2004, 03:00

Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?

Viesti Kirjoittaja Kamppi »

Zeniitti .... Oletko arvioinut verojen määrää? Katsoin yhden kuukauden päätöksiä ja kovin vähän insignijoja oli listassa. Emännykselle juuri kuukausi sitten vaihdettiin vm 2011 farmari. Itse kruisailen v70 mk2 d5:lla (11kk:ssä yli 45tkm ongelmitta). Hiukan mietteet kääntyneet insigniaan mutta katsotaan miten tuo opeli kulkee ja kukkuu. Kirjoittelen huomenna vertailutarinan noista kahdesta kokemusten perusteella jota tähän mennessä on kertynyt ja havaittu.
Muuten, Oletteko saanut puhelinta liitettyä näihin? Tunnistaa "parita" käskyn. Oma puhelin ei löydä mitään. Toki puhelin vanhahko Samsung Galaxy...
Avatar
Zeniitti
'Senator'
'Senator'
Viestit: 638
Liittynyt: 05 Tammi 2005, 02:00
Paikkakunta: 127.0.0.1
Viesti:

Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?

Viesti Kirjoittaja Zeniitti »

Olen tutkinut. Alle 3000e on ja se on ihan ok. Tämä tksikö on rekisteröity 05/2009. Harmittaa koska vero putoaisi tli 500e jos olisi ensirek. 02/2009. Muistaakseni. En mene takuuseen tuosta, mutta jos olisi hieman aiemmin otettu käyttöön, vero olisi pienempi. Yritän kyllä vatuloida syrjimisitkuvirrellä pienempää veroprosenttia, mutta tuskin onnistaa. Verotusarvon katsoin mahdista ja sitten veroprosentin kätevästi ottoauton sivuilta.

Mutta käykö 2014 tarvikevanne 2009? Onko samata speksit?
dev.nul
Masi
'Senator'
'Senator'
Viestit: 830
Liittynyt: 26 Kesä 2002, 03:00

Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?

Viesti Kirjoittaja Masi »

Zeniitti kirjoitti:
Mutta käykö 2014 tarvikevanne 2009? Onko samat speksit?
Jos ko. tarvikevanteet ovat ylipäätään sopivat 2009:iin, niin silloin ne sopivat kaikkiin Insignia A:n vuosimalleihin. Eli speksien puolesta kaikki on OK.

Miksi kirjoitin, että jos tarvikevanteet ylipäätään sopivat, no koska sellaista on tullut vastaan, että keskireijät eivät ole aina tarkasti ottaen oikeankokoisia ja silloinhan niitä ei oikeasti saa tasapainoon. Ja myös alkuperäisen rengasavaimen käyttö on on joillakin tarvikevanteilla osoittautunut mahdottomaksi, koska avain ei mahdu lainkaan pultinkoloon. Toki hyviäkin tarvikevanteita on eli kannattaa vain olla tarkkana ostovaiheessa.
Avatar
Zeniitti
'Senator'
'Senator'
Viestit: 638
Liittynyt: 05 Tammi 2005, 02:00
Paikkakunta: 127.0.0.1
Viesti:

Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?

Viesti Kirjoittaja Zeniitti »

Hyvä homma. Nappaan sitten jonku setin joka on ollu 2014 mallissa. Pitäisi olla siis direct fit.
dev.nul
Avatar
Robertx
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 19745
Liittynyt: 13 Huhti 2004, 03:00
Paikkakunta: Hyvinkää - Helsinki

Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?

Viesti Kirjoittaja Robertx »

Zeniitti kirjoitti:
Masi kirjoitti:Mielestäni tuo kombinaatio on bensoista ehdottomasti paras. Itselläni vastaavan koetyypin edellisestä versiosta reilun 200 tkm:n kokemukset - tosin manuaalivaihteiston kanssa, mutta oli kyllä ehdottomasti vähävikaisin kone mitä on vastaan tullut - itseasiassa mitään remonttia ei koneeseen tai sen apulaitteisiin tarvinnut tehdä. Mieli tekisi itsekin vaihtaa nykyisillä vähillä kilometreillä tuo diesel Insignia vastaavaan autoon kuin mitä olet suunnitellut ja nimenomaan etuvetoisena.

Jakopää näissä on ketjulla ja jos vertaa muihinkin merkkeihin, niin varsin vähillä murheilla näissä pääsee sen puolesta. Laatikon öljynvaihto kannattaa tehdä heti, ellei sitä todistettavasti ole jo tehty. Istuinlämmittimien kunto kannattaa tsekata, että toimivat myös yli 60 sekuntia ja sopia kauppaan, että laittavat kuntoon ellei toimi (omalla kustannuksella maksaa reilut 300 per penkki jos joutuu myöhemmin korjauttamaan). Samoin AFL-valojen toiminta kannattaa tarkastaa, ettei tule vikailmoituksia autoa käynnistettäessä (AFL xenon-umpiot maksavat hunajaa näihin). Ja nimenomaan 2009 malleissa kannattaa vielä tarkastaa, että ei ole kosteutta umpioissa, sillä joissakin autoissa on ollut hieman liian pitkät etupuskurin/keulamuovin kiinnitysruuvit tuossa umpioon kiinnittyvässä kohdassa ja sitä kautta kosteutta on saattanut päästä umpioon.

Tuo flexride on aika toimiva, eikä sitä tarvitse pelätä - tosin sitten kun iskareiden vaihto on luonnollisen kulumisen kautta edessä, niin iskareiden hinta on moninkertainen normi-iskareihin verrattuna. Toki jotkut ovat vaihtaneet flexride-iskarit pois ja korvanneet ne alustasarjalla eli halutessaan sekin onnistuu hieman kikkailemalla. Noilla kilometreillä nuo flexride-iskarit pitäisi kyllä olla vielä pitkään iskussa.
Hyvä homma, en muistanut tuota lamppuongelmaa. Pitääkin pyytää syynäämään valot tarkkaan. Samoin myös istuinlämmitys. Jos oikein ymmärsin, kaikki mahdolliset virheilmoitukset tulevat autoa käynnistettäessä ja jos koeajon aikana mitään ihmeellistä ei esiinny, niin sitten ollaan jo aika pitkällä. Itse asiassa auto tulee Saksasta ja tänään kaveri on menossa sitä katsomaan. Pitää vaan muistaa pyytää tsekata "kaikki" tosi tarkkaan ennen ostoa. Tulee muuten vaan 19" kesänakeilla eli tuleekin aika kiire hankkia jotain 1.12. alkavaan ajanjaksoon. :ruoska:

Tuossa yksilössä on ne srpottijakkarat ja näyttäis olevan vähän jo pussilla kuskin penkin nahka. Saako näitä elvyteltyä vai onko se vaan elettävä sen kanssa? Siis nämä

Kuva
Nahkapenkkien hoitoon tarkoitettua ainetta kannattaa käyttää penkin kunnostukseen:
viewtopic.php?f=10&t=120452
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
ddude
'Senator'
'Senator'
Viestit: 382
Liittynyt: 14 Tammi 2007, 20:59

Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?

Viesti Kirjoittaja ddude »

Verot olisi pienemmät jos ensirekisteröity 31.3.2009 tai ennen sitä.

Verotuspäätöksiä voi selailla parhaiten ottoauto.de ja vasemmalta "veropäätökset"
InsigniaTbo
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 53
Liittynyt: 04 Syys 2017, 20:11

Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?

Viesti Kirjoittaja InsigniaTbo »

Zeniitille: Eiköhän tuo flexride alustalla pääse sen minkä muillakin, AFL valot mielestäni melkosen turha varustus.. mutta mikäs siinä, autohan tuolla koneella ja vielä automaatilla on mukava paketti. Kaupunki ajossa tuo kulutus on näillä keleillä lähempänä 11l satasella vaikka kuinka kevyesti kaasua painaa..
Tuo on paraimmillaan matka-ajossa kulkee kuin juna! Melutaso oli pikkunen pettymys, tosin rengastuksella voi vaikuttaa. Nuo Pirellin Ice Zero nastat ei o hiljasimmasta päästä ja kesä kumeina Hankookin Ventus Prime2 ei myöskään hiljaisimmat kumit.. C vectrassani oli Dunlopin Sport Maxx 2 ja oli kyllä mukavan hiljaset (ja hyvät ajaa Nokian Zline jälkeen.) Tuon sun kulkinenn penkeistä olen kade..
Kamppi
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 193
Liittynyt: 23 Huhti 2004, 03:00

Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?

Viesti Kirjoittaja Kamppi »

Kuten kirjoittelin havainnoista niin tuo melu on kohtuullisen iso, selkeästi esillä. Tieten nastarenkaiden aiheuttama möykkä on aina läsnä. Sille ei juuri voi mitään. Mutta, kesärenkailla sen tulisi olla maltillinen. Ennen Michelin Crossclimet renkaiden alle laittoa (V70:seen) suoritin mittauksia karheahkolla, voisi sanoa normaalilla suomi tiellä, sekä noilla mainitsemillani renkailla niin selkeän eron havaitsi. Toki mittauksessani käytin kännykän sovellusta joka tieten on sinne päin. Mutta, kuitenkin silläkin tuloksessa oli selkeä ero. Mittauksen suoritin samana päivänä, samalla tieosuudella ja samalla nopeudella. Uudella päällysteellä ero ei ollut niin suuri, havaittavissa kuitenkin. Aikaisemmin ei kuulunut ajonopeuden suhinaa lainkaan ja noilla misukoilla se on selvästi kuultavissa. Alustasta ei kuulunut enää mitään. Toki on mainittava jotta vanhat renkaat olivat kuluneet mutta ei hampaille. Kesän aikana misukoilla ehdin ajella yli 20tkm eikä tuohon mennessä rengas- tms äänet kohonneet erottuvaksi. Tuolla kokemuksellani, tulen keväällä laitattamaan samanlaiset tuohon emännyksen Insigniaan. Vaikka eivät ole sieltä edullisemmasta päästä.

Mahtaisko jollain muullakin olla omakohtaista kokemusta noista renkaista? Tiedän jotta mielipiteitä on yhtä monta kuin on kuluttajaakin/kuskiakin. Kyseiset renkaathan on M+S merkinnällä mutta eivät ole kuitenkaan perinteisiä kitkarenkaita. Itse ajelin ensimmäiset lumi- ja todella sohjoisetkelit noilla (yli 200km) eikä ongelmia hallittavuudessa tms. Epäilin jotta olisivat liukkaat vaan yllättivät pidollaan. Verrokkina ajoin samoissa olosuhteissa ja matkan Insignialla jossa nykypäivän kesärengas (pitkittäisurilla) ihan kohtuullisella urasyvyydellä (lähes sama kuin Crossclimet:ssa) niin tarkkana sai olla. Mutta, tämä on sitten minun mielipiteeni :D .
Vastaa Viestiin