Insignia A
Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?
Okei, pitänee seurailla, uus akku kyllä hommattava muutenkin.
Käyttis: Opel Insignia ST A20DTH opc-line
Ex:Opel vectra 1.8 caravan -98, Opel astra h -08 1.9cdti OPC-Line
Ex:Opel vectra 1.8 caravan -98, Opel astra h -08 1.9cdti OPC-Line
Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?
Kovalla pakkasella latausjännite nousee automaattisesti jos on kulutuslaitteita päällä. Samoin nousevat hieman moottorin kierrokset. Kyseessä on ihan automaatinen toiminto.
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?
Oukei Tänään kävin akun vaihtamassa eikä ainakaan kotimatkalla tai parkissa ollessa noussut yli 14.5V.
Käyttis: Opel Insignia ST A20DTH opc-line
Ex:Opel vectra 1.8 caravan -98, Opel astra h -08 1.9cdti OPC-Line
Ex:Opel vectra 1.8 caravan -98, Opel astra h -08 1.9cdti OPC-Line
Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?
Noista latausjännitteiden mittauksista vielä sen verran, että periaatteessa kaikki täälläkin edellä esitetyt mittaustulokset ovat yhtä oikeita tai vääriä.
Insignian latausjännite nimittäin vaihtelee normaalisti 11 - 15,5 V välillä BCM:n (Body Control Module) ohjaamana. Noiden arvojen ulkopuoliset (alle 11 tai yli 16V) arvot ovat sitten vääriä ja tuottavat vikailmoituksen kuljettajalle.
Yleismittarilla mittaaminen ei siis anna luotettavia tuloksia, koska latausjännitettä säädetään automaattisesti seuraavista asioista johtuen, eikä mittaaja voi tietää mittaushetkellä missä moodissa BCM-akkua lataa:
- akun lämpötila
- havaittu lataustarve(=lämmityslaite, ilmastointi, lasinpyyhkijät, akunjännitteen lasku alle 12,56V jne...)
- taloudellisuuden tavoittelu
- ajovalojen käyttö
- juuri tapahtunut käynnistys
- akun sulfatoituminen
Insignian latausjännite nimittäin vaihtelee normaalisti 11 - 15,5 V välillä BCM:n (Body Control Module) ohjaamana. Noiden arvojen ulkopuoliset (alle 11 tai yli 16V) arvot ovat sitten vääriä ja tuottavat vikailmoituksen kuljettajalle.
Yleismittarilla mittaaminen ei siis anna luotettavia tuloksia, koska latausjännitettä säädetään automaattisesti seuraavista asioista johtuen, eikä mittaaja voi tietää mittaushetkellä missä moodissa BCM-akkua lataa:
- akun lämpötila
- havaittu lataustarve(=lämmityslaite, ilmastointi, lasinpyyhkijät, akunjännitteen lasku alle 12,56V jne...)
- taloudellisuuden tavoittelu
- ajovalojen käyttö
- juuri tapahtunut käynnistys
- akun sulfatoituminen
Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?
Ulkona -20'c. CDTI inkun lämmöt nousee vain noin 65'c.
Onko joku värkännyt viimasuojaa, jeesaako se?
Syylärin eteen ei tainnut saada mitään pahvia järkevästi vaan helpoin "tekele" lienee teipata maski umpeen?
Onko joku värkännyt viimasuojaa, jeesaako se?
Syylärin eteen ei tainnut saada mitään pahvia järkevästi vaan helpoin "tekele" lienee teipata maski umpeen?
Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?
Jos ajat maantieajoa ja lämmöt nousee vain 65 asteeseen on termostaatissa mahdollisesti vikaa. Viimasuoja auttaa lämpenemään nopeammin. C-Vectraan aikoinaan tein etupuskurin alaosaan solukumista viimasuojan , jonka kiinnitin nippusiteillä puskurin alaosan ritilään.
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?
No ajo on pääosin kaupunkiajoa.Robertx kirjoitti: ↑21 Tammi 2019, 22:33Jos ajat maantieajoa ja lämmöt nousee vain 65 asteeseen on termostaatissa mahdollisesti vikaa. Viimasuoja auttaa lämpenemään nopeammin. C-Vectraan aikoinaan tein etupuskurin alaosaan solukumista viimasuojan , jonka kiinnitin nippusiteillä puskurin alaosan ritilään.
Eikö jos termarissa olisi vikaa lämmöt nousisi normaaliksi mutta vain hitaammin? Siis jos termari jäänyt auki asentoon.
Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?
ddude kirjoitti: ↑21 Tammi 2019, 23:08No ajo on pääosin kaupunkiajoa.Robertx kirjoitti: ↑21 Tammi 2019, 22:33Jos ajat maantieajoa ja lämmöt nousee vain 65 asteeseen on termostaatissa mahdollisesti vikaa. Viimasuoja auttaa lämpenemään nopeammin. C-Vectraan aikoinaan tein etupuskurin alaosaan solukumista viimasuojan , jonka kiinnitin nippusiteillä puskurin alaosan ritilään.
Eikö jos termarissa olisi vikaa lämmöt nousisi normaaliksi mutta vain hitaammin? Siis jos termari jäänyt auki asentoon.
Ei nouse lämmöt normiksi jos kierto on auki kokoajan..
Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?
Kaupunkiajo saattaa selittää, ettei saavuta normaalia lämpötilaa. Kannattaa kokeilla ajaa maantiellä. Kuten jo kirjoitettu , jos termari jää hieman liikaa auki ei lämmöt nouse normaaleiksi.ddude kirjoitti: ↑21 Tammi 2019, 23:08No ajo on pääosin kaupunkiajoa.Robertx kirjoitti: ↑21 Tammi 2019, 22:33Jos ajat maantieajoa ja lämmöt nousee vain 65 asteeseen on termostaatissa mahdollisesti vikaa. Viimasuoja auttaa lämpenemään nopeammin. C-Vectraan aikoinaan tein etupuskurin alaosaan solukumista viimasuojan , jonka kiinnitin nippusiteillä puskurin alaosan ritilään.
Eikö jos termarissa olisi vikaa lämmöt nousisi normaaliksi mutta vain hitaammin? Siis jos termari jäänyt auki asentoon.
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?
Ok. Kiitoksia molemmille.
Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?
Hei,
veikkaan myös, että termostaatti ei ole enää parhaassa vedossaan ja jumittaa osin avoimena.
Tuosta viimasuojasta sen verran, että omassa dieselissäni oli alunperin lähes täysin suljettu Ecoflex maski, jonka sitten muutamia vuosia sitten vaihdoin OPC:n täysin avoimeen maskiin. Noiden eroa lämpenemisnopeudessa ei juuri huomannut ja molemmat ovat aina saavuttaneet normilämmöt.
Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?
Rookeri kirjoitti: ↑28 Tammi 2019, 13:20 Onko kuinka monelta hajonnut ahtoputki siitä laatikon päältä? Alapää on kiinni ilmeisesti välijäähdyttimessä. Mitä vikakoodeja antaa, miten oireilee?
Omassani tuo on öljynen mutta vuodonetsintäaineella ei näkyny mitää kuplia kun toinen kaasutteli parkkiruudus ja mä suihkuttelin ainetta putken päälle.
https://www.opelclubfinland.fi/viewtopi ... start=2550
Perheen ex-Opelit 1990-2023 49kpl + 1.6milj.km.
Nyt vähän muitakin..
Nyt vähän muitakin..
Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?
Vikakoodit tuossa:Rookeri kirjoitti: ↑28 Tammi 2019, 13:20 Onko kuinka monelta hajonnut ahtoputki siitä laatikon päältä? Alapää on kiinni ilmeisesti välijäähdyttimessä. Mitä vikakoodeja antaa, miten oireilee?
Omassani tuo on öljynen mutta vuodonetsintäaineella ei näkyny mitää kuplia kun toinen kaasutteli parkkiruudus ja mä suihkuttelin ainetta putken päälle.
Ursache: "Ladeluftschläuche (Fehlercode P2282 Fehlercode P2452 Leistungsminderung*)
Fehlersymptome:
Leistungsminderung
Motorkontrollleuchte leuchtet.
Fehlercode(s)
P2282
P2458
Ursache(n):
Ladeluftschlauch vom Turbolader abgerutscht.
Abhilfe:
Ladeluftschläuche befestigen.
Nuo ylläolevat vikakoodit ovat mahdollisia, jos ahtoletku vuotaa.
Itsellä oli aikoinaan repeämä (viiltomainen) sen ahtoletkun takapuolella. Oireena oli huolla auto ilmoitus ja vaihtoi ylämäessä kuormituksella automaatin pienemmälle vaihteelle... eli ei löytynyt enää vääntöä.
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?
Jaahas alkoi sitten Flexride iskari vuotamaan Inkusta. Aika tyyristä lystiä.
Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?
Voisko sinne laittaa normi-iskarit ja huijausboxin? Ainakin joskus alustasarjojen yhteydessä oli saatavilla boxi.
Ps. Paljo maksaa iskarit?
dev.nul