Insignia A

Keskustelua Opeleista
Vastaa Viestiin
Masi
'Senator'
'Senator'
Viestit: 830
Liittynyt: 26 Kesä 2002, 03:00

Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?

Viesti Kirjoittaja Masi »

Kobbel kirjoitti: 17 Touko 2019, 23:42 Taas sitä himottelisi ostella Insignia. Silmään osui tälläinen yksilö.
https://www.nettiauto.com/opel/insignia ... 0&vifNav=Y

Konehan tuossa on ns. luotettava ilman suurempia huolenaiheita? Automaatti toimii, kunhan öljyjä joskus vaihdettu/vaihdetaan? AFL valot tosin aiheuttaa kai harmaita hiuksia, mutta taitaa aina xenonit ollaa AFL valoja?
Nuo AFL-valot lienevät kuitenkin se osa, joka vähiten Insigniassa murheita aiheuttaa - ennenminkin keskittyisin tuon automaattilaatikon kuntoon, tosin sekin toimii, jos siis jos on viitsitty vaihdella öljyjä.
Avatar
Robertx
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 19745
Liittynyt: 13 Huhti 2004, 03:00
Paikkakunta: Hyvinkää - Helsinki

Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?

Viesti Kirjoittaja Robertx »

Kone on luotettava , kunhan siihenkin on vaihdettu öljyt. Meilellään useammin kuin 30 000 tkm välein. Tuo on vielä tuo 130 hv malli. Turbossa voi tietty olla jotain , samoin ahtopaineletku kannattaa tarkistaa. 300 000 tkm kohdilla on jakohihnan ja hihnapyörien vaihto. Alkupään autoissa 150 000 km / 10 v . vaihtoväli. Automaattiin olisi pitänyt vaihtaa jo useamman kerran öljyt. Suositus on vaihtaa ensiksi 80-100 tkm kohdilla , sitten 60 tkm välein.
Joo , ei ole xenoneita Insigniassa ilman AFL- toimintoa. Niissä on joillakin ollut ongelmia. Itsellä ei ole tarvinnut kuin niitä kulmavaloja vaihtaa. Tosin ei ole koskaan ollut 2009 vuosimallia. Penkinlämmittimissä on ollut ongelmaa noissa alkupään malleissa.
Edit: Unohtu vielä pyöränlaakerit. Niitä kannattaa kuunnella. Noilla kilometreillä kannattaa myös tarkastaa tukivarsien puslat.
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Avatar
Kobbel
'Senator'
'Senator'
Viestit: 889
Liittynyt: 15 Kesä 2011, 13:26
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?

Viesti Kirjoittaja Kobbel »

Robertx kirjoitti: 18 Touko 2019, 09:54 Kone on luotettava , kunhan siihenkin on vaihdettu öljyt. Meilellään useammin kuin 30 000 tkm välein. Tuo on vielä tuo 130 hv malli. Turbossa voi tietty olla jotain , samoin ahtopaineletku kannattaa tarkistaa. 300 000 tkm kohdilla on jakohihnan ja hihnapyörien vaihto. Alkupään autoissa 150 000 km / 10 v . vaihtoväli. Automaattiin olisi pitänyt vaihtaa jo useamman kerran öljyt. Suositus on vaihtaa ensiksi 80-100 tkm kohdilla , sitten 60 tkm välein.
Joo , ei ole xenoneita Insigniassa ilman AFL- toimintoa. Niissä on joillakin ollut ongelmia. Itsellä ei ole tarvinnut kuin niitä kulmavaloja vaihtaa. Tosin ei ole koskaan ollut 2009 vuosimallia. Penkinlämmittimissä on ollut ongelmaa noissa alkupään malleissa.
Edit: Unohtu vielä pyöränlaakerit. Niitä kannattaa kuunnella. Noilla kilometreillä kannattaa myös tarkastaa tukivarsien puslat.
Ai jopa 60tkm välein? Johan kuulostaa todella alhaiselta vaihtoväliltä. Eli samantien saa varata sen 500€ jakopään tekoa varten ja tod. näköisesti sen 150-200€ laatikonöljyjen vaihtoon/huuhteleen jollei ole vaihdeltu ajallaan.

Laakereista tosiaan luin, että kesto on kaikkea 100-200tkm välillä. Ja näköjään n.300€ kakku AutoJerryn mukaan laakerin vaihdatus. Tosin eipä kai paha itsekkään ole vaihtaa.

Automaateista ei niin kokemusta ole, että millä tapaa tuota pitäisi kurmuuttaa jotta tietää onko se kunnossa? Vaihtonopeutta tarkkailla? Kickdownia testata?
Omega B2 -01 Z22XE, Astra F -95 X16SZ, Astra F -97 X16SZR,
EX: Omega B1 -96 X20SE EX: Omega B1 -94 X20XEV
Avatar
Robertx
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 19745
Liittynyt: 13 Huhti 2004, 03:00
Paikkakunta: Hyvinkää - Helsinki

Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?

Viesti Kirjoittaja Robertx »

Kobbel kirjoitti: 18 Touko 2019, 10:05
Robertx kirjoitti: 18 Touko 2019, 09:54 Kone on luotettava , kunhan siihenkin on vaihdettu öljyt. Meilellään useammin kuin 30 000 tkm välein. Tuo on vielä tuo 130 hv malli. Turbossa voi tietty olla jotain , samoin ahtopaineletku kannattaa tarkistaa. 300 000 tkm kohdilla on jakohihnan ja hihnapyörien vaihto. Alkupään autoissa 150 000 km / 10 v . vaihtoväli. Automaattiin olisi pitänyt vaihtaa jo useamman kerran öljyt. Suositus on vaihtaa ensiksi 80-100 tkm kohdilla , sitten 60 tkm välein.
Joo , ei ole xenoneita Insigniassa ilman AFL- toimintoa. Niissä on joillakin ollut ongelmia. Itsellä ei ole tarvinnut kuin niitä kulmavaloja vaihtaa. Tosin ei ole koskaan ollut 2009 vuosimallia. Penkinlämmittimissä on ollut ongelmaa noissa alkupään malleissa.
Edit: Unohtu vielä pyöränlaakerit. Niitä kannattaa kuunnella. Noilla kilometreillä kannattaa myös tarkastaa tukivarsien puslat.
Ai jopa 60tkm välein? Johan kuulostaa todella alhaiselta vaihtoväliltä. Eli samantien saa varata sen 500€ jakopään tekoa varten ja tod. näköisesti sen 150-200€ laatikonöljyjen vaihtoon/huuhteleen jollei ole vaihdeltu ajallaan.

Laakereista tosiaan luin, että kesto on kaikkea 100-200tkm välillä. Ja näköjään n.300€ kakku AutoJerryn mukaan laakerin vaihdatus. Tosin eipä kai paha itsekkään ole vaihtaa.

Automaateista ei niin kokemusta ole, että millä tapaa tuota pitäisi kurmuuttaa jotta tietää onko se kunnossa? Vaihtonopeutta tarkkailla? Kickdownia testata?
Voi olla , että riittää laatikkoöljyjen vaihto 80 000 tkm välein , mutta tuon kirjoittamani suosituksen bongasin useammalta saksalaiselta foorumilta ja vastaavaa on mainittu myös muiden toimesta tässä topicissa. Toki alkupään vaihteistoissa saattaa olla parempi materiaali venttiilipöydässä.
Jos laatikkoöljyjä ei ole vaihdettu kertaakaan , on tietty riski, että venttiilipöytä on kärsinyt. Vaihteistoöljyn vaihtoa ei ole välttämättä merkitty huoltokirjaan , koska se ei kuulu huolto-ohjelmaan.
Noilla summilla oletettavasti vaihtojen pitäisi onnistua.
Laakeri on halpa... 60-90 euroa netistä, mutta sitä vanhaa voi olla vaikea saada irti. Jos on kunnolla ruostunut , niin pitää napa varsineen irrottaa ja painaa prässillä irti.
Automaatin pitää vaihtaa sujuvasti kaikille vahteille ja teräviä nykäyksiä tai kolauksia ei saa esiintyä. Kannattaa kokeilla kick down ja tasaisella vedätyksellä ylämäkeen vaihto ja moottorijarrutus alamäkeen. Samoin kaikki vaihdekepin asennot... myös pakki.
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Masi
'Senator'
'Senator'
Viestit: 830
Liittynyt: 26 Kesä 2002, 03:00

Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?

Viesti Kirjoittaja Masi »

Kobbel kirjoitti: 18 Touko 2019, 10:05
Laakereista tosiaan luin, että kesto on kaikkea 100-200tkm välillä. Ja näköjään n.300€ kakku AutoJerryn mukaan laakerin vaihdatus. Tosin eipä kai paha itsekkään ole vaihtaa.
Tai sitten edes yli 250 000 km ajettuun ei ole tarvinnut vaihtaa yhtään pyöränlaakeria (näin esim. omassani vm. 2010). Samoin toisessa sukulaisten samanlaisessa Insigniassa.

Harvemmin foorumille kirjoitetaan, että joku osa on kestänyt - yleensä vain viat nostetaan esille eli äkkiä käsitys ns. "tyyppivioista" voi muodostua varsin pienestä kokonaisotannasta suhteessa kaikkien liikenteessä olevien Insignioiden määrään.
Avatar
Kobbel
'Senator'
'Senator'
Viestit: 889
Liittynyt: 15 Kesä 2011, 13:26
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?

Viesti Kirjoittaja Kobbel »

Näillä eväillä taas fiksumpi Insignian suhteen. :) Yksilöitähän nämä kaikki ja tosiaan harvoin netissä hehkutetaan toimivia asioita.

Ihan hyvän hintainen kyllä tuo venttiilipöytä jos sellaisen joutuisi vaihtamaan.

Koeajolle tarttee varmaan sitten ensiviikolla mennä niin loppuu ehkä tämä autokuume.
Omega B2 -01 Z22XE, Astra F -95 X16SZ, Astra F -97 X16SZR,
EX: Omega B1 -96 X20SE EX: Omega B1 -94 X20XEV
Avatar
Larske
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 55
Liittynyt: 29 Joulu 2016, 18:12
Paikkakunta: Ilmajoki

Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?

Viesti Kirjoittaja Larske »

Nyt on allekirjoituksen Opelista vaihdettu rikkinäinen ahtoputki. Oletettua helpompi projekti oli, ainakin uuden letkun kiinnikkeet olivat helppokäyttöisiä ja paljon paremman oloisia, kuin alkuperäisen. letkun. Paikalleenlaitto oli helppoa. Eniten varmaan aikaa vei sen suojalevyn irroitus etupuskurista. Mutta nyt ei vikakoodia enää ilmaannu ja pelaa kuten pitää.

Uuden tosiaan ostin eBaysta myyjältä "leader-gm-packed-parts", kuljetuksineen hintaa 83,55. Oli sitä mitä pitikin ja erittäin hyvin pakattu.
Opel Insignia | Sedan | 2.0 CDTI | M32 6v | 2009 | Black Sapphire
NakkeN
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 33
Liittynyt: 28 Joulu 2017, 23:01

Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?

Viesti Kirjoittaja NakkeN »

NakkeN kirjoitti: 08 Touko 2019, 15:04 Kiitos kommentista. Menee oman mukavuusalueen ulkopuolelle, joten saavat huollossa vilkaista kun sekin varattuna parin viikon päähän. Onko tuo o-renkaan vaihto isokin jumppa (jos siinä vika), saako varautua isommalla lompakolla reissulle?
----
Kardaani etupäästä irti, oikea vetari irti ja jakolaatikko laskea alas ja vaihtaa se o-rengas siihen. Ajallisesti heittäisin pari tuntia Oma kokemus on 2,0t koneisen automaattivaihteiston irroituksesta ja asennuksesta viimevuodelta joten en osaa sanoa ihan varma asiaan.
No eipä siellä huollossa mitään sanottu öljystä, ilmeisesti normaalia kun ei tarvitse edes mainita asiasta. Ei kyllä tuo Länsiauto taaskaan oikein vakuuttanut, 300e maksoi "öljynvaihto" (vain öljyt ja suodatin siis vaihtui), ja kaupan päälle sai rasvaiset kädenjäljet konepeltiin. Varatessa eivät myöskään maininneet että tankki pitäisi olla täynnä, joten jokin lisäaine jäi nyt laittamatta.
Ex - Insignia Sports Tourer Sport 2.0T 4x4 A 2014
Astra 1.3T CVT Ultimate Executive 2021
1,2sorsa
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 13464
Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
Paikkakunta: Keski-pohjanmaa

Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?

Viesti Kirjoittaja 1,2sorsa »

Suosittelen laittamaan asiakaspalautteen sähköpostiin.
Öljynvaihdon lisäksi ohjelman mukaisessa huollossa on tarkastuksia jotka käy ilmi huoltolapusta. Kurkaa onko niitä tehty mahdolisuuksien mukaan.
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
NakkeN
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 33
Liittynyt: 28 Joulu 2017, 23:01

Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?

Viesti Kirjoittaja NakkeN »

Huoltotarkistukset näytti olevan ok, ja siellä myös tiiveystarkastus ruksittu "ok". Ehkä se sitte oli pärskynyt suodattimesta tms. Pitää seurata, ei tuo ainakaan vielä maata ole merkannut. Jännänä detailina oli, että 2wd mallin öljytäyttö on litran vähempi kuin 4wd (4,7l vs. 5,7l). Raitisilmasuodattimen vaihtoväli näköjään 2v/60tkm, melkosen paljon. Itse tottunut vaihtamaan 2x vuoteen...onneksi se sentään helppo homma tehdä itse.
Ex - Insignia Sports Tourer Sport 2.0T 4x4 A 2014
Astra 1.3T CVT Ultimate Executive 2021
1,2sorsa
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 13464
Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
Paikkakunta: Keski-pohjanmaa

Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?

Viesti Kirjoittaja 1,2sorsa »

Missäpäin näissä on se öljynsuodatin?

Sisäpatruunasta voi öljyt valua pitkin konettakin jos se patruuna ei jääkkään nostettaessa kanteen jos tässä semmoinen tuolla ylempänä olisi
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
NakkeN
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 33
Liittynyt: 28 Joulu 2017, 23:01

Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?

Viesti Kirjoittaja NakkeN »

Se on ihan siinä koneen edessä. Näkee jopa yläkautta.
Ex - Insignia Sports Tourer Sport 2.0T 4x4 A 2014
Astra 1.3T CVT Ultimate Executive 2021
Avatar
Larske
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 55
Liittynyt: 29 Joulu 2016, 18:12
Paikkakunta: Ilmajoki

Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?

Viesti Kirjoittaja Larske »

Kellään mitään hajua, miksi Insignia jo jonkun aikaa tehnyt niin, että kolmosvaihteesta neloselle vaihtaessa, jos kierrokset on about 1700-2200, jäävät kierrokset "jumiin" vaihteenvaihdon ajaksi. Nyppii välillä ikävästi vaihtaessa kun ei huomaa. Kauan pitää odottaa kytkin pohjassa, että tippuvat. Tai sitten antaa välikaasua, niin laskevat tyhjäkäynnille.

Voisiko mahdollisesti yhdistää siihen, että eilen jäivät jarruvalot päälle ja vakkari ei toiminut, ja kaasuun vastaaminen loppui ajoittain: Piti pari kertaa painella kaasua, että palasi taas toimintaan. Kuitenkaan "Huolla auto" tms. ilmoitusta ei näy. Vikakoodeja aion käydä lukasemassa, mutta ei ole ainakaan viime lukukerroilla (abs-anturi, ahtoletkuvuoto) tullut mitään vikaan viittaavaa.
Opel Insignia | Sedan | 2.0 CDTI | M32 6v | 2009 | Black Sapphire
Avatar
Robertx
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 19745
Liittynyt: 13 Huhti 2004, 03:00
Paikkakunta: Hyvinkää - Helsinki

Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?

Viesti Kirjoittaja Robertx »

Jos johtuisi jarruvalojen päällejäämisestä, voisi olettaa , että tekisi saman muillakin vaihteilla vaihdettaessa. Jarruvalokytkimen päälle jääminen vaikuttaa kyllä vakkariin. Se ei silloin pysy päällä. Samoin voi vaikuttaa kaasuun vastaamiseen.
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Avatar
Nortter
OCF Member 2020
Viestit: 1080
Liittynyt: 17 Loka 2006, 07:47
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?

Viesti Kirjoittaja Nortter »

NakkeN kirjoitti: 24 Touko 2019, 13:57 Huoltotarkistukset näytti olevan ok, ja siellä myös tiiveystarkastus ruksittu "ok". Ehkä se sitte oli pärskynyt suodattimesta tms. Pitää seurata, ei tuo ainakaan vielä maata ole merkannut. Jännänä detailina oli, että 2wd mallin öljytäyttö on litran vähempi kuin 4wd (4,7l vs. 5,7l). Raitisilmasuodattimen vaihtoväli näköjään 2v/60tkm, melkosen paljon. Itse tottunut vaihtamaan 2x vuoteen...onneksi se sentään helppo homma tehdä itse.
Häh miks 2wd muka litran vähempi :lol:
Corsa B GSi 1.6 16v -95 & Astra G 1.6 16v -02

Menneitä opeleita: Opel Insignia 2.0t -09 || Opel Astra H Wagon 1.8 -05 II Opel Astra Coupé Bertone 2.2 -01 || Opel Calibra Dtm -95
Opel Kadett c 1.2N -76 || Opel Vectra 1.8i -95
Vastaa Viestiin