Insignia A
Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?
Mitäs mieltä olette noin kymppitonnin inkuista? Lähinnä kiinnostaisi 2.0cdti automaattilootalla, onko ongelmia tiedossa? Eihän nuo tietenkään uusia ole, mutta onko jotain pahempia tyyppivikoja noin paljon ajetuissa, jotain 200tkm noissa tuohon hintaan on jo.
Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?
Lisäkysymyksenä, onko bensassa aina pahamaineinen m32-laatikko? Diesel-manuaaleissa on kait f40 joka on kestävämpi?
Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?
ddude kirjoitti:Mulla on pre-fl ST Inkussa ongelma että takavaloissa ei pala "sisemmät" polttimot ollenkaan.
Ne W5W lasikannalla olevat.
Luulin että olivat kaikki kärähtäneet ja vaihdoin mutta edelleen pimeänä?!?
Onko noille oma sulake?
En löydä mitään takavaloille viittaavaa sulaketta:
http://www.autogenius.info/vauxhall-ins ... x-diagram/
Siis ne sisemmät W5W:t ei pala ja ulommat palaa? UFO juttu. Ei niille erikseen pitäisi sulaketta olla. Onhan normi polttimot eli et ledejä laittanut - ajattelin vain josko napaisuus olisi väärin...
Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?
Pienissä bensoissa on M32:set. 2-litraisessa bensassa F40. Aivan kaikissa dieseleissä ei kuitenkaan ole F40 eli se kannattaa tsekata kiinnostavasta yksilöstä.Pirhonen kirjoitti:Lisäkysymyksenä, onko bensassa aina pahamaineinen m32-laatikko? Diesel-manuaaleissa on kait f40 joka on kestävämpi?
Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?
Ihan normipolttimoilla mennään.Masi kirjoitti:ddude kirjoitti:Mulla on pre-fl ST Inkussa ongelma että takavaloissa ei pala "sisemmät" polttimot ollenkaan.
Ne W5W lasikannalla olevat.
Luulin että olivat kaikki kärähtäneet ja vaihdoin mutta edelleen pimeänä?!?
Onko noille oma sulake?
En löydä mitään takavaloille viittaavaa sulaketta:
http://www.autogenius.info/vauxhall-ins ... x-diagram/
Siis ne sisemmät W5W:t ei pala ja ulommat palaa? UFO juttu. Ei niille erikseen pitäisi sulaketta olla. Onhan normi polttimot eli et ledejä laittanut - ajattelin vain josko napaisuus olisi väärin...
Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?
Itsellä myynnissä n.180tkm ajettu ja hinta karvan päälle 10t. Eipä tossa 2.0cdti oikein ole muuta, kuin ahtoputken halkeaminen (n.50e osa ulkomailta) ja egr jäähdytyskotelon halkeaminen(40e länsiautosta). Itse Insigniassa korina menee jonkun verran parkkitutkanantureita ja pyörän laakerit joissain saattaa mennä aikaisinkin vaihtoon. Automaattilaatikkoa pidetään ainakin jossain määrin kestävimpänä laatikkona, varsinkin jos öljyt vaihtaa huuhtelemalla. Tosiaan m32 on ollut ongelmallinen laakereiden suhteen, mutta ei nekään joka laatikosta hajoa. F40 laatikossa taas ollut vauhtipyörän kanssa ongelmaa.Pirhonen kirjoitti:Mitäs mieltä olette noin kymppitonnin inkuista? Lähinnä kiinnostaisi 2.0cdti automaattilootalla, onko ongelmia tiedossa? Eihän nuo tietenkään uusia ole, mutta onko jotain pahempia tyyppivikoja noin paljon ajetuissa, jotain 200tkm noissa tuohon hintaan on jo.
Itse kyllä olen pitänyt oikein hyvänä pelinä, vaikka vaihtoon meneekin. Autossa ei varsinaisesti mitään vikaa ole, vaan tarkotus on vaihtaa uudempaan. Jos auto ei mene tässä alkutalven aikana, niin luultavammin jää sitten perheeseen ja sillä ajellaan sitten pidempään. Toi 200tkm ei vielä Insignian korissa näy kyllä missään, saatika sitten tekniikassa Omassa vaihdettu laatikon öljyt, ahtoputki ja hyllyssä odottelee egr jäähdyttimen kotelokin. Näiden lisäksi on kyllä ollut huolettomia kilometrejä kyseisellä tekniikalla
Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?
Täällä myös VM.2011 2,0 CDTI 118KW manuaaliaskilla oleva yksilö, jossa kilometrejä 147000.t3mu kirjoitti:Itsellä myynnissä n.180tkm ajettu ja hinta karvan päälle 10t. Eipä tossa 2.0cdti oikein ole muuta, kuin ahtoputken halkeaminen (n.50e osa ulkomailta) ja egr jäähdytyskotelon halkeaminen(40e länsiautosta). Itse Insigniassa korina menee jonkun verran parkkitutkanantureita ja pyörän laakerit joissain saattaa mennä aikaisinkin vaihtoon. Automaattilaatikkoa pidetään ainakin jossain määrin kestävimpänä laatikkona, varsinkin jos öljyt vaihtaa huuhtelemalla. Tosiaan m32 on ollut ongelmallinen laakereiden suhteen, mutta ei nekään joka laatikosta hajoa. F40 laatikossa taas ollut vauhtipyörän kanssa ongelmaa.Pirhonen kirjoitti:Mitäs mieltä olette noin kymppitonnin inkuista? Lähinnä kiinnostaisi 2.0cdti automaattilootalla, onko ongelmia tiedossa? Eihän nuo tietenkään uusia ole, mutta onko jotain pahempia tyyppivikoja noin paljon ajetuissa, jotain 200tkm noissa tuohon hintaan on jo.
Itse kyllä olen pitänyt oikein hyvänä pelinä, vaikka vaihtoon meneekin. Autossa ei varsinaisesti mitään vikaa ole, vaan tarkotus on vaihtaa uudempaan. Jos auto ei mene tässä alkutalven aikana, niin luultavammin jää sitten perheeseen ja sillä ajellaan sitten pidempään. Toi 200tkm ei vielä Insignian korissa näy kyllä missään, saatika sitten tekniikassa Omassa vaihdettu laatikon öljyt, ahtoputki ja hyllyssä odottelee egr jäähdyttimen kotelokin. Näiden lisäksi on kyllä ollut huolettomia kilometrejä kyseisellä tekniikalla
Viime viikolla oli jakopäähuollossa ja manuaalilaatikkoonkin öljyt vaihdatin samalla. Koneessakin on vielä custom softa ja hyvin on pelannut uudesta asti. Yksi pyörän laakeri, 3 parkkitutkaa ja vänkärin penkinlämmitin, nuo on ainoat viat jotka autossani on ollut. Todella luotettava peli on ollut ja tosi tyytyväinen olen tähän edelleen. Suosittelen!
Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?
Sorry siis sisemmät takavalot eli ne W5W polttimolla olevat ei pala mitkään, niitä siis 2kpl molemmilla puolilla.Masi kirjoitti:ddude kirjoitti:Mulla on pre-fl ST Inkussa ongelma että takavaloissa ei pala "sisemmät" polttimot ollenkaan.
Ne W5W lasikannalla olevat.
Luulin että olivat kaikki kärähtäneet ja vaihdoin mutta edelleen pimeänä?!?
Onko noille oma sulake?
En löydä mitään takavaloille viittaavaa sulaketta:
http://www.autogenius.info/vauxhall-ins ... x-diagram/
Siis ne sisemmät W5W:t ei pala ja ulommat palaa? UFO juttu. Ei niille erikseen pitäisi sulaketta olla. Onhan normi polttimot eli et ledejä laittanut - ajattelin vain josko napaisuus olisi väärin...
Noi reunimmaiset jotka toimivat myös jarruvaloina, joissa 21w polttimo, ne ainoastaan palaa.
https://photos.app.goo.gl/uBA2hgfN3GEuDcrq2
Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?
No niin - enpäs heti muistanut, mutta onhan tuommoinen sattunut kerran kohdallekin - ei tosin omassani ja sehän onkin sedan. Mutta kuitenkin luultiin parkkilamppujen olevan palaneet, mutta ei siellähän möllötti vikakoodi väylässä ja sen poiston jälkeen pelitti taas - eikä vika uusiutunut. Tuon koodin saanet pois ehkä aivan akun kaapeliakin tuulettamalla - ellei satu OPCOM olemaan käsillä. Kerro auttoiko vaivaan - ei ainakaan ole kallis kokeilu.ddude kirjoitti:Sorry siis sisemmät takavalot eli ne W5W polttimolla olevat ei pala mitkään, niitä siis 2kpl molemmilla puolilla.Masi kirjoitti:ddude kirjoitti:Mulla on pre-fl ST Inkussa ongelma että takavaloissa ei pala "sisemmät" polttimot ollenkaan.
Ne W5W lasikannalla olevat.
Luulin että olivat kaikki kärähtäneet ja vaihdoin mutta edelleen pimeänä?!?
Onko noille oma sulake?
En löydä mitään takavaloille viittaavaa sulaketta:
http://www.autogenius.info/vauxhall-ins ... x-diagram/
Siis ne sisemmät W5W:t ei pala ja ulommat palaa? UFO juttu. Ei niille erikseen pitäisi sulaketta olla. Onhan normi polttimot eli et ledejä laittanut - ajattelin vain josko napaisuus olisi väärin...
Noi reunimmaiset jotka toimivat myös jarruvaloina, joissa 21w polttimo, ne ainoastaan palaa.
https://photos.app.goo.gl/uBA2hgfN3GEuDcrq2
Muistaakseni farkuissa myös vetokoukun asennuksen yhteydessä (eli sen liitäntäboxin kanssa) alkuaikoina oli jotakin hämminkiä takaosan sähköissä, mutta ne taisi vaikuttaa enempi takatutkien toimintaan, eikä valoihin.
Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?
Hmm... Asennutin keväällä vetokoukun.Masi kirjoitti:No niin - enpäs heti muistanut, mutta onhan tuommoinen sattunut kerran kohdallekin - ei tosin omassani ja sehän onkin sedan. Mutta kuitenkin luultiin parkkilamppujen olevan palaneet, mutta ei siellähän möllötti vikakoodi väylässä ja sen poiston jälkeen pelitti taas - eikä vika uusiutunut. Tuon koodin saanet pois ehkä aivan akun kaapeliakin tuulettamalla - ellei satu OPCOM olemaan käsillä. Kerro auttoiko vaivaan - ei ainakaan ole kallis kokeilu.ddude kirjoitti:Sorry siis sisemmät takavalot eli ne W5W polttimolla olevat ei pala mitkään, niitä siis 2kpl molemmilla puolilla.Masi kirjoitti:ddude kirjoitti:Mulla on pre-fl ST Inkussa ongelma että takavaloissa ei pala "sisemmät" polttimot ollenkaan.
Ne W5W lasikannalla olevat.
Luulin että olivat kaikki kärähtäneet ja vaihdoin mutta edelleen pimeänä?!?
Onko noille oma sulake?
En löydä mitään takavaloille viittaavaa sulaketta:
http://www.autogenius.info/vauxhall-ins ... x-diagram/
Siis ne sisemmät W5W:t ei pala ja ulommat palaa? UFO juttu. Ei niille erikseen pitäisi sulaketta olla. Onhan normi polttimot eli et ledejä laittanut - ajattelin vain josko napaisuus olisi väärin...
Noi reunimmaiset jotka toimivat myös jarruvaloina, joissa 21w polttimo, ne ainoastaan palaa.
https://photos.app.goo.gl/uBA2hgfN3GEuDcrq2
Muistaakseni farkuissa myös vetokoukun asennuksen yhteydessä (eli sen liitäntäboxin kanssa) alkuaikoina oli jotakin hämminkiä takaosan sähköissä, mutta ne taisi vaikuttaa enempi takatutkien toimintaan, eikä valoihin.
Nyt vasta huomasim ettei toimi mutta ei noita tule niin valoisalla ajalla kiinnitettyä huomiota.
Täytyy koittaa selvittää voisiko johtua tuosta.
Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?
Ja siis tietty testaan eka ton akkukengän irroituksen.
EDIT: Toimii. Vetokoukun asennuksessa jäänyt yksi liitin irti jossa syöttö noille ja luukun sisäpuolen valoille.
EDIT: Toimii. Vetokoukun asennuksessa jäänyt yksi liitin irti jossa syöttö noille ja luukun sisäpuolen valoille.
- iso.kunkku
- OCF Member 2024
- Viestit: 4472
- Liittynyt: 26 Marras 2007, 14:24
- Paikkakunta: Kannus
Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?
Onkos normaalia, että jarrupoljin on tosi jäykkä? Saa ihan kunnolla polkasta ennenku jarruttaa. Tuli investoitua tommonen '09 2.0t inkku viikonloppuna.
Astra J 1.6T '10 | Astra H 1.6 '05 | Kadett E Frisco 2.0 '91 | Kadett D 1.2s '83 | Kadett D 1.2s '81 | Kadett D '80 | Rekord C 1.7 '69
Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?
Tuo ei kuullosta normaalilta - sen pitäisi olla kevyttoiminen. Olisiko jarrutehostaja pois pelistä, joko osittain tai kokonaan? Etujarrut lopussa+palat jumissa?|777| kirjoitti:Onkos normaalia, että jarrupoljin on tosi jäykkä? Saa ihan kunnolla polkasta ennenku jarruttaa. Tuli investoitua tommonen '09 2.0t inkku viikonloppuna.
Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?
Sisähalkaisijan pitää olla suurempi kuin tuo laippa eli yli 157 mm.t3mu kirjoitti:Ite tuskaillu, että milloin tulee eteen vaihto. Mittarissa on nyt 176tkm, eikä yhtään laakeria ole vielä vaihdettu. Tällähän se onnistuukin helposti, mitääkin ruveta haalimaan materiaalit tollaseen.Robertx kirjoitti:Ei onnistu ainakaan tavallisella ulosvetäjällä, eikä välttämättä lähde massavasaralla.
Voi itse tehdä työkalun:
https://www.youtube.com/watch?v=PEyFJn_-i1s
Minkä kokoista ton putken pitäis olla?
Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?
A20DTJ herjaa P2263 Turbocharger boost control.
Käy normaalisti mutta ahtopaineet ihan hukassa niin aika laiska toi farkku Insignia ja menee limp modeen jos yli 3000rpm. Ahtoletkut, alipaineletkut, hukkaportin kello tarkastettu. boost control valve vaihdettu. egr, kaasuläppä, map putsattu, turbon kompressorisiipi pyörii auto käynnissä eli tuskin akselikaan poikki...Onko vastaavaa ongelmaa ollut jollakin tai ideaa missä vika kun itseltä loppuu jo ideat??
Käy normaalisti mutta ahtopaineet ihan hukassa niin aika laiska toi farkku Insignia ja menee limp modeen jos yli 3000rpm. Ahtoletkut, alipaineletkut, hukkaportin kello tarkastettu. boost control valve vaihdettu. egr, kaasuläppä, map putsattu, turbon kompressorisiipi pyörii auto käynnissä eli tuskin akselikaan poikki...Onko vastaavaa ongelmaa ollut jollakin tai ideaa missä vika kun itseltä loppuu jo ideat??