Insignia A

Keskustelua Opeleista
Vastaa Viestiin
Btr-
OCF Member 2018
OCF Member 2018
Viestit: 187
Liittynyt: 31 Elo 2011, 11:07
Paikkakunta: Porvoo

Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?

Viesti Kirjoittaja Btr- »

Onkos kellään ylimääräisenä Inkun ahtoputkea? Maanantaina pitäisi lähteä reissuun ja tuo rupesi nyt vuotamaan. Lyö tauluun huolla auto ja vikakoodia maffiin, muttei sytytä vikavaloa. Ahtoputki läpeensä öljyssä. Yyveetä jos löytyy. :lollis:
Opel Insignia A OPC
Opel Insignia A CDTI
Vecculiko
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 246
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 03:00

Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?

Viesti Kirjoittaja Vecculiko »

Mistäs tuon pyöränlaakeri vian parhaiten tunnistaa?. Mielestäni autoon on nyt tullyt ylimääräinen tasainen matala ääni joka kuuluu vain 90-100 km/h nopeudella ja kun rullailee 60 km/h vauhdista alaspäin automaatin vaihde päällä. Moottoritienopeuksilla en ääntä enää erota. En ole kyllä sata varma onko tuo ääni aina ollut siellä kun yleensä poppikoneet on aika isolla autossa.
Avatar
Robertx
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 19745
Liittynyt: 13 Huhti 2004, 03:00
Paikkakunta: Hyvinkää - Helsinki

Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?

Viesti Kirjoittaja Robertx »

Itsellä pyöränlaakeri piti varsin korkeataajuista ulinaa. Kuului parhaiten 80-90 km/h nopeudessa.
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
1,2sorsa
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 13464
Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
Paikkakunta: Keski-pohjanmaa

Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?

Viesti Kirjoittaja 1,2sorsa »

Kaartelemalla pitäisi muuttua ääni, vasen oikee mutkia kokeilemaan
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Vecculiko
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 246
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 03:00

Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?

Viesti Kirjoittaja Vecculiko »

Vecculiko kirjoitti:
Vecculiko kirjoitti:Diesel Inkku on kerännyt kaikki tyyppiviat parin vuoden aikana mitä tuo on minulla ollut matkalla 110tkm -> 145tkm.

- välijäähdyttimeltä lähtevä letku (autoliikkeen piikkiin)
- takaluukuun mikrokytkin
- hehkut
- EGR-jäähdyttimen kotelo (onneksi alkoi vuotaa kunnolla vasta kotipihalla Lapin rundin jälkeen)

- automaattilaatikon öljyt vaihdoin vapaaehtoisesti

Ei nuo mitään hirveän hintaisia ole olleet mutta ärsyttäviä lisävaivoja/kuluja. Onhan noita kilometrejä toisaalta jo jonkin verran.

Seuraavaksi varmaan sitten ne pyörän laakerit. Mitäs muuta voisi olla odotettavissa?

Edelliset pari Opelia Astrat (H ja J) menivät ilman mitään ylimääräisiä huoltoja yhteensä 200 tkm.
No niin listaan voi sitten lisätä
- jakohihnan vaihdon
- etupyörän jarrulevyt ja palat
- takapyörän laakeri

Nyt ei tarvisi vähään aikaan mitään lisäjuttuja tulla. Eipä tarvi nyt auton vaihtoa miettiä ihan heti kun tähän nyt tuli investoitua korjauksiin ihan riittävästi.
jonze
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 35
Liittynyt: 14 Maalis 2011, 06:56

Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?

Viesti Kirjoittaja jonze »

Oliko täällä jossain listaa insignian sisävaloista? Mieli tekis vaihtaa ledeiksi.
jonze
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 35
Liittynyt: 14 Maalis 2011, 06:56

Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?

Viesti Kirjoittaja jonze »

Oliko täällä jossain listaa insignian sisävaloista? Mieli tekis vaihtaa ledeiksi.
Btr-
OCF Member 2018
OCF Member 2018
Viestit: 187
Liittynyt: 31 Elo 2011, 11:07
Paikkakunta: Porvoo

Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?

Viesti Kirjoittaja Btr- »

Onko muilla Insignian kanssa ajavilla ja tuolla AF40 laatikolla olevaa ärsyttävää "ominaisuutta".

Eli laatikko yrittää väkisin ajattaa todella suurella vaihteella ja jurnuttaa silloin aika paljon, pahin on 60km/h kohilla, niin pomppii 5 ja 4 välillä kokoajan. Eli vitosella ei meinaa jaksaa ja nelosta käyttää pesässä ja taas vaihtas vitoselle.

Öljyt juuri vaihdettu ja learned valuesin resetointi tehty, muttei vaikutusta. Seuraavaksi varmaankin Opelilla laatikon ohjaus päivitys, ellei teiltä löydy jotain ratkasua asiaan.
Opel Insignia A OPC
Opel Insignia A CDTI
Avatar
t3mu
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1678
Liittynyt: 18 Marras 2008, 17:11
Paikkakunta: lahti

Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?

Viesti Kirjoittaja t3mu »

Mikähän inkkuun nyt tuli. Tuntuu ettei ahda kunnolla ja on tosi nuhasen olonen. Torquella katoin, että ahtais kuitenki n.2psi. Ahtoletkun vaihdoin viime kesänä, eikä mitään vikakoodia anna tällä hetkellä. Tyhjäkäynnillä kulutus 0.9l/h. Moottori A20DT

E: pitkään ajamalla turbo meni vikatilaan ja tuli vikakoodi p0299-00 engine underboost, eli viittaa ahtoputkee. Vaihdoin viimeksi pelkän pehmeän putken, niin onkohan nyt sitten muovikulma hajonnut?
Masi
'Senator'
'Senator'
Viestit: 830
Liittynyt: 26 Kesä 2002, 03:00

Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?

Viesti Kirjoittaja Masi »

t3mu kirjoitti:Mikähän inkkuun nyt tuli. Tuntuu ettei ahda kunnolla ja on tosi nuhasen olonen. Torquella katoin, että ahtais kuitenki n.2psi. Ahtoletkun vaihdoin viime kesänä, eikä mitään vikakoodia anna tällä hetkellä. Tyhjäkäynnillä kulutus 0.9l/h. Moottori A20DT

E: pitkään ajamalla turbo meni vikatilaan ja tuli vikakoodi p0299-00 engine underboost, eli viittaa ahtoputkee. Vaihdoin viimeksi pelkän pehmeän putken, niin onkohan nyt sitten muovikulma hajonnut?
Tuotannon alkuvuosina noissa saattoi ilmetä myös sellaista vikaa, että se ahtoputken kovamuovinen käyrä, johon siis olet vaihtanut pelkän uuden kumiosan lipeää kiinnityksistään välijäähdyttimeltä. Uudemmissa putkiversioissa tuota kiinnitystä on muutettu jämäkämmäksi.
Avatar
t3mu
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1678
Liittynyt: 18 Marras 2008, 17:11
Paikkakunta: lahti

Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?

Viesti Kirjoittaja t3mu »

Masi kirjoitti:
Tuotannon alkuvuosina noissa saattoi ilmetä myös sellaista vikaa, että se ahtoputken kovamuovinen käyrä, johon siis olet vaihtanut pelkän uuden kumiosan lipeää kiinnityksistään välijäähdyttimeltä. Uudemmissa putkiversioissa tuota kiinnitystä on muutettu jämäkämmäksi.
Tätä muistelin lukeneeni, saako vanhaa korjattua vao tarviiko hommata uusi? Eli osa itsessään halki/rikki vai vain irronnut välijäähdyttimestä? Itsellä my11.
Masi
'Senator'
'Senator'
Viestit: 830
Liittynyt: 26 Kesä 2002, 03:00

Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?

Viesti Kirjoittaja Masi »

t3mu kirjoitti:
Masi kirjoitti:
Tuotannon alkuvuosina noissa saattoi ilmetä myös sellaista vikaa, että se ahtoputken kovamuovinen käyrä, johon siis olet vaihtanut pelkän uuden kumiosan lipeää kiinnityksistään välijäähdyttimeltä. Uudemmissa putkiversioissa tuota kiinnitystä on muutettu jämäkämmäksi.
Tätä muistelin lukeneeni, saako vanhaa korjattua vao tarviiko hommata uusi? Eli osa itsessään halki/rikki vai vain irronnut välijäähdyttimestä? Itsellä my11.
Katso ensin onko sinulla uusi vai vanha malli tuosta putkesta. Eli vanhan mallin tunnistaa siitä, että siinä on ruuvimeisselillä kirittävä klemmari ja tämä versio voi yksinkertaisesti luistaa pois paikoiltaan. Jos sinulla on tuo vanha malli, niin sitähän voi tietty yrittää kiristää, mutta usein kun se kerran lipsahtaa pois niin kyllä se tuppaa lähtemään toisenkin kerran.

Uudemmassa mallissa mutkaputki taasen lukitaan paikoilleen kiertämällä teräksinen lukituspanta oikeaan asentoon. Uudemman rakenne on sen verran järeä, että se ei kyllä itsekseen irtoa ja tuo uudempi putki toimitetaankin aina lukituspanta aukiasentoon käännettyä, josta se vain vapautetaan kiertämällä lukitusasentoon.

Uudemman osanumero on 23163578 / 1302277. Ebaysta tuollakin numerolla löytyy vaikka minkänäköistä putkenpätkää, mutta oikeasti tuo on täydellisen putken uudemman mallin koodi. Pelkkää muovikäyrää ei saa.
Avatar
t3mu
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1678
Liittynyt: 18 Marras 2008, 17:11
Paikkakunta: lahti

Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?

Viesti Kirjoittaja t3mu »

Selvittelin vähän hommaa tossa taloyhtiön parkkipailla. Muovikulma on uuden mallinen ja ei ollut irti eikä rikki. Konehuoneesta löysin yhden irtonaisen alipaineputken, mistä tehottomuus johtui. En tiedä miksi se on irronnut, mutta sen kun laittoi takaisin paikalleen niin rupesi autokin toimimaan. Eli kuvan oikeassa reunassa ja alaspäin lähtevä kova putki.
Kuva
ddude
'Senator'
'Senator'
Viestit: 382
Liittynyt: 14 Tammi 2007, 20:59

Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?

Viesti Kirjoittaja ddude »

Hiphei mulla jatkuu ohjelma ahtimen kanssa:
Tilasin Saksasta takuukunnostetun kun vanha herjasi p0234 overboost.
No uusi ahdin "sakkaili" ja sitä säädeltiin niin mökkireissulla työnsi sisuskalut ulos:
https://goo.gl/photos/685N8wuM1t5zRmtu7
https://goo.gl/photos/vgR82h15mXosHtBt8

Huomenna uutta ahdinta taas paikalleen ja jos vielä oireilee niin ei kai auta kuin palauttaa softa vakioksi ja viedä opelin omaan huoltoon.
Btr-
OCF Member 2018
OCF Member 2018
Viestit: 187
Liittynyt: 31 Elo 2011, 11:07
Paikkakunta: Porvoo

Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?

Viesti Kirjoittaja Btr- »

ddude kirjoitti:Hiphei mulla jatkuu ohjelma ahtimen kanssa:
Tilasin Saksasta takuukunnostetun kun vanha herjasi p0234 overboost.
No uusi ahdin "sakkaili" ja sitä säädeltiin niin mökkireissulla työnsi sisuskalut ulos:
https://goo.gl/photos/685N8wuM1t5zRmtu7
https://goo.gl/photos/vgR82h15mXosHtBt8

Huomenna uutta ahdinta taas paikalleen ja jos vielä oireilee niin ei kai auta kuin palauttaa softa vakioksi ja viedä opelin omaan huoltoon.
Kenen tekemä ohjelma sulla on ja paljonko pitäis olla tehoa?
Opel Insignia A OPC
Opel Insignia A CDTI
Vastaa Viestiin