Frontera

Keskustelua Opeleista
Avatar
Aapeli
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 172
Liittynyt: 12 Joulu 2003, 02:00

Frontera

Viesti Kirjoittaja Aapeli »

Maasturi polttelee kauheasti ja eri vaihtoehtoja kartoitetaan. Hinta on vissiinkin jotain 5000 - 10000EUR ja tohon väliin mahtuu noita Frontera-nimisiä kulkineitakin. Toki sillä rahalla saisi jotain muutakin.

Onko studioraadilla näkemystä Oopelin maastureista. Tuollainen näppärän kokoinen Sport-malli jäi varsinkin hieman laittamaan ajatuksia liikkeelle. Noita maasturi palstoja kun lukee, niin näyttää että merkki ja malli saa olla mikä vaan kunhan se on Toyota LandCruiser (HJ, LJ tai BJ).

Olisiko kuitenkin Ooppelista vastusta?
Avatar
Juke1985
'Senator'
'Senator'
Viestit: 475
Liittynyt: 26 Huhti 2005, 13:41
Paikkakunta: Sodankylä

Viesti Kirjoittaja Juke1985 »

Kokemuksia mulla ei fronterasta ole mutta tuossa ois vaihtoehto, vähän liian kallis mutta varmaan hyvin pidetty: http://www.harjutorinauto.fi/?p=productsMore&iProduct=9
Opel Vectra B CD 2.0 1997 Farkku (X20XEV)
Opel Corsa A 1.2s 1988
Avatar
Aapeli
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 172
Liittynyt: 12 Joulu 2003, 02:00

Viesti Kirjoittaja Aapeli »

Toi pitäis kyllä saada sitten rekisteröityä huoltoautoksi, kun näyttää olevan dieseli.

Toki hintakin menee budjetista yli että paukkuu. Lähinnä vaihtoehtoine on ollut Toyota LandCruiser LJ 73 tai sitten tuo Frontera Sport. Vois kesällä painaa katto kotona pitikin kyliä. :lol:
Avatar
Juho M-P
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 15814
Liittynyt: 24 Kesä 2003, 03:00
Paikkakunta: Kannus

Viesti Kirjoittaja Juho M-P »

Fronterahan on Isuzun tekemä(Rodeo). Pitkä malli on tosi hyvä ajaa. Yhdellä lyhyellä olen ajanu ja se oli melkoinen hyppykeppi(yksilö?).


Sportin takepenkiltä on tosi V-mäistä tulla pois. :lol:
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
t.steel
'Senator'
'Senator'
Viestit: 349
Liittynyt: 27 Heinä 2002, 03:00

Viesti Kirjoittaja t.steel »

Parivuotta kohta ollut tuollainen. Sport versio on Izuzun Amigo kopio. Ihan kiva menijä, paitsi nelikko päällä 20 cm lumessa, tuolloin kaipaisi VOIMAA lisää. Alustan vääntösauva-lehtijousi yhdistelmä toimii riittävästi normi käytössä, kunhan on hyvät iskarit. Renkaista löytyy isot orkkispyörät joten lain mukaan jopa 33*12.5 R15 on lailliset alle. Meinaan jos haluaa ISOT :o Gumit. Nelikkoa ei voi kytkeä vauhdissa päälle ja automaattinapalukot on vähän huonot jos haluaa leikkiä OFF Roudia, kytkeytyy peruuttaessa irti :(
Avatar
ata
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö
Viestit: 15937
Liittynyt: 30 Tammi 2002, 02:00
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja ata »

t.steel kirjoitti:Parivuotta kohta ollut tuollainen. Sport versio on Izuzun Amigo kopio.
Ei nuo Fronterat varsinasesti ole Isuzun mallien "kopioita", vaan ns. badge-engineeringiä, eli kun Isuzukin kuuluu GM-perheeseen, niin Isuzun maastuireita on sitten myyty Euroopassa ihan "virallisesti" Opelin merkillä, eli tavallaan ne on kyllä ihan "aitoja" Isuzuja siinä mielessä, toisin kuin esimerkiksi monet kiinalaiset vehkeet (kuten esim. Landwind) joka tosiaan OLI Isuzun maasturin ja samalla myös Opel Fronteran kopio...
rocket-73
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 116
Liittynyt: 01 Loka 2003, 03:00
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja rocket-73 »

ata kirjoitti:
t.steel kirjoitti:Parivuotta kohta ollut tuollainen. Sport versio on Izuzun Amigo kopio.
Ei nuo Fronterat varsinasesti ole Isuzun mallien "kopioita", vaan ns. badge-engineeringiä, eli kun Isuzukin kuuluu GM-perheeseen, niin Isuzun maastuireita on sitten myyty Euroopassa ihan "virallisesti" Opelin merkillä, eli tavallaan ne on kyllä ihan "aitoja" Isuzuja siinä mielessä, toisin kuin esimerkiksi monet kiinalaiset vehkeet (kuten esim. Landwind) joka tosiaan OLI Isuzun maasturin ja samalla myös Opel Fronteran kopio...
itse kohta 10,000km ajanut frontera sport 2l 8ventiilikonella niin voin sanoa että ihan jees auto.koneja sais olla vähän lisää 116hv,ajatus jos laittais 16v punakantinen 150hv kone pellin alle
niin vois olla enemmän vääntöö
Avatar
Juho M-P
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 15814
Liittynyt: 24 Kesä 2003, 03:00
Paikkakunta: Kannus

Viesti Kirjoittaja Juho M-P »

ata kirjoitti:
t.steel kirjoitti:Parivuotta kohta ollut tuollainen. Sport versio on Izuzun Amigo kopio.
Ei nuo Fronterat varsinasesti ole Isuzun mallien "kopioita", vaan ns. badge-engineeringiä, eli kun Isuzukin kuuluu GM-perheeseen, niin Isuzun maastuireita on sitten myyty Euroopassa ihan "virallisesti" Opelin merkillä, eli tavallaan ne on kyllä ihan "aitoja" Isuzuja siinä mielessä, toisin kuin esimerkiksi monet kiinalaiset vehkeet (kuten esim. Landwind) joka tosiaan OLI Isuzun maasturin ja samalla myös Opel Fronteran kopio...

Juu, paitti että näissä euroopan malleissa käytetään Opelin koneita(poislukien 2.8TD(isuzu) ja 2.5TDS(VenturiMotori).
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
t.steel
'Senator'
'Senator'
Viestit: 349
Liittynyt: 27 Heinä 2002, 03:00

Viesti Kirjoittaja t.steel »

Pistin YV:tä.
frontera
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 20
Liittynyt: 22 Joulu 2006, 21:29
Paikkakunta: jämsänkoski

Viesti Kirjoittaja frontera »

itellä on fronteran pitkä malli 2,4l pensakone orkkis korkunen ja on hyvä ajaa tiellä ja menee erittäin hyvin maastossa olkoot lunta miten paljo vaan se on kuskista kii miten se auto kulkee offi poluilla ja voimaa piisaa ihan riittävästi kun osaa lukee vähän maastoo kova poika offaan :D
frontera
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 20
Liittynyt: 22 Joulu 2006, 21:29
Paikkakunta: jämsänkoski

Viesti Kirjoittaja frontera »

itse olen kyllä fronteraan tyytyväinen en ole päivääkään katunu ostosta ja voin suositella muillekkin jotka haluu maasturia
-ToniH-
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 61
Liittynyt: 28 Marras 2005, 14:22
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja -ToniH- »

t.steel kirjoitti:Parivuotta kohta ollut tuollainen. Sport versio on Izuzun Amigo kopio. Ihan kiva menijä, paitsi nelikko päällä 20 cm lumessa, tuolloin kaipaisi VOIMAA lisää. Alustan vääntösauva-lehtijousi yhdistelmä toimii riittävästi normi käytössä, kunhan on hyvät iskarit. Renkaista löytyy isot orkkispyörät joten lain mukaan jopa 33*12.5 R15 on lailliset alle. Meinaan jos haluaa ISOT :o Gumit. Nelikkoa ei voi kytkeä vauhdissa päälle ja automaattinapalukot on vähän huonot jos haluaa leikkiä OFF Roudia, kytkeytyy peruuttaessa irti :(
Ei ole 33" mitkään kummoisen kokoiset, jos oikeista maastureista puhutaan. Tommoisilla kolmekolmosilla sitä löylyä pellin alle kaipaa todellakin jo maantielläkin. Ja eikös napalukot kytkeydy peruutettaessa irti vain jos on kytketty ensin takavedolle? Ja lj-73:sta jos haluaa, niin eipä löydy helposti, ainakaan järkevän hintaisia. Ulkomailta tuotava melkeinpä..
Avatar
Juho M-P
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 15814
Liittynyt: 24 Kesä 2003, 03:00
Paikkakunta: Kannus

Viesti Kirjoittaja Juho M-P »

Automaattinapalukot hajoaa juurikin "heijaamisessa". Eli kun ollaan kiinni ja otetaan eteen-taakse nytkytystä. Peruutettaessa lukot aukeaa ja taas eteenpäinvedettäessä kytkeytyy. Tuloksena kivaa rutinaa. Tosin Fronteraa on manuaalilukoillakin...
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Avatar
TJT
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 21201
Liittynyt: 16 Helmi 2003, 02:00
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja TJT »

En tiedä miten fronterassa on nuo automaattinapalukot toteutettu,mutta pajerossa ne kytkeytyy vasta sitten pois,kun kytketään pois low rangelta ja peruutetaan muistaakseni vähintään 5metriä,eli ei pienellä heijaamisella pitäisi vielä hajota.
Avatar
Juho M-P
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 15814
Liittynyt: 24 Kesä 2003, 03:00
Paikkakunta: Kannus

Viesti Kirjoittaja Juho M-P »

No tuo mun kertoma on joltain 4x4 mieheltä kuultua(koski yleisesti automaattilukkoja). Kamala rytinä ja pauke siitä lähtee.
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Vastaa Viestiin