Turvavyön kiristin häiriömerkkivalo palaa

Koriin ja sisustaan liittyvät asiat. Keskuslukko, sähkölasit, sisustan purku, jne...
ninni74

Turvavyön kiristin häiriömerkkivalo palaa

Viesti Kirjoittaja ninni74 »

Me käytettiin kuskinpuolen penkkiä pois, kun sullottiin kajarinjohtoa listan alle. Penkin alta johdot on laitettu kiinni, mutta nyt kun käynnistää, niin merkkivalo ensin sammuu, mutta sitten alkaa palamaan uudestaan hetkenpäästä. Voiko tuolle tehdä jotain vai saako edes muuten sammumaan, kuin käyttämällä liikkeessä tai lyömällä valon paskaksi? :D

vielä...onko siinä sähköpeilissä (siinä vivun sisällä josta niitä liikutellaan sisältä)kaksi vai kolme niitä kultaista pikkumötikkää? Kolmehan niitä "piikkistä" vastakappaletta on. Nyt näkyy liikkuvan sivulle, mutta ei ylös alas. Paikoillaan on ne jotka on vierekkäin. Kyllä on sekavaa, toivottavasti joku saa tolokkua.
Avatar
ama
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1230
Liittynyt: 08 Touko 2005, 09:34
Paikkakunta: Leppäkoski

Viesti Kirjoittaja ama »

Helpottais kovasti jos tietäis autosta:
-Merkki????
-Malli
-Vuosimalli
-Ja extrana vaikka koneen koko
Vetästään 1x2 tohon merkki valo ongelmaan. Ota akun kenkä irti noin puoleksi tunniksi.Sen pitäis tyhjätä toi vika muisti jos se ois jotenki jääny sinne.
ascona_c
OCF Member 2020
Viestit: 9276
Liittynyt: 05 Helmi 2004, 02:00

Viesti Kirjoittaja ascona_c »

mikko1 kirjoitti: Vetästään 1x2 tohon merkki valo ongelmaan. Ota akun kenkä irti noin puoleksi tunniksi.Sen pitäis tyhjätä toi vika muisti jos se ois jotenki jääny sinne.
Airbagin valoa ei saa nollattua kotikonstein, vaatii aina testerissä käytön.
Perheen ex-Opelit 1990-2023 49kpl + 1.6milj.km.

Nyt vähän muitakin..
Avatar
ama
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1230
Liittynyt: 08 Touko 2005, 09:34
Paikkakunta: Leppäkoski

Viesti Kirjoittaja ama »

ascona_c kirjoitti: Airbagin valoa ei saa nollattua kotikonstein, vaatii aina testerissä käytön.
Onko muuten turvavyön valo ja airbagin valo sama asia?
Jos ei ole airbagia ni palaako sillon turvavyölle oma valonsa.
ninni74

Turvavyön kiristin häiriömerkkivalo palaa

Viesti Kirjoittaja ninni74 »

:oops: :oops: -96 vectra B, 2 litranen kone.

Meillä ainakin manuaalin mukaan sama vöille ja bägille tuo valo.
ascona_c
OCF Member 2020
Viestit: 9276
Liittynyt: 05 Helmi 2004, 02:00

Viesti Kirjoittaja ascona_c »

mikko1 kirjoitti:
ascona_c kirjoitti: Airbagin valoa ei saa nollattua kotikonstein, vaatii aina testerissä käytön.
Onko muuten turvavyön valo ja airbagin valo sama asia?
Jos ei ole airbagia ni palaako sillon turvavyölle oma valonsa.
Airbagin ja turvavyön esikiristimen häiriövalo, syttyy jos järjestelmässä on vikakoodi päällä:

Kuva

Ja tässä taas turvavyön käyttämättömyydestä ilmoittava valo:

Kuva

Nämä valothan ovat sitten kaksi täysin eri valoa, jotka eivät millään tavalla liity toisiinsa. Jos sitä meinasit.

Ja B-Vectroissa ei ole tuota turvavyön muistuttimen keltaista valoa, kun se ei kuulunut suomen tuontimalleihin. Toki paikka löytyy mittaristosta ko. valolle, mutta siinä ei ole poltinta.
Perheen ex-Opelit 1990-2023 49kpl + 1.6milj.km.

Nyt vähän muitakin..
Avatar
DieselDaddy
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 250
Liittynyt: 27 Heinä 2006, 01:25
Paikkakunta: Lahti

Re: Turvavyön kiristin häiriömerkkivalo palaa

Viesti Kirjoittaja DieselDaddy »

ninni74 kirjoitti: tai lyömällä valon paskaksi? :D
Katsastussetä oli sitten niin tarkka että ei leimaa antanut, kun oli poltin pimeenä. Tuli edelliselle omistajalle yllärinä tuo koko merkki, kun ei ollut palanut ilmeisesti vuosiin.
Avatar
Ile84
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1563
Liittynyt: 19 Joulu 2005, 20:14
Paikkakunta: Länsi-Palokka

Viesti Kirjoittaja Ile84 »

Eihän se kiristin vaan päässyt laukeamaan..? :roll: :wink:
Kummallista, mutta isän kolaroimattomaan Corsaan pääsin sen patruunan vaihtamaan kun katsastuksessa vaativat. :no:
"Sculptural Artistry and German Precision"
Omega B Caravan 2.6 V6 2001 (Y26SE)

Mercedes-Benz Vito 112CDI 2002
Avatar
-Roy-
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 213
Liittynyt: 07 Loka 2003, 03:00
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja -Roy- »

Aina kun irrottaa niitä penkin liittimiä niin kannattaa varmuuden vuoksi ottaa akun kenkä irti. Veikkaan että kun lyövät testerin kiinni niin herjaa vikakoodina sivuturvatyynyn jännitettä liian suureksi, jos autossa sellanen on... Tai sit turvavyön kiristintä. Mun Vectrassa ei tartte ku vähän taputella sitä liitin nippua niin syttyy valo.. Ja aina kun sammutettu valo niin joko turvatyynyn tai kiristimen jännite liian suuri.
How low can you go?
veksu
in memoriam
in memoriam
Viestit: 2937
Liittynyt: 19 Loka 2002, 03:00
Paikkakunta: Kuivaniemi/ Ii
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veksu »

juu siis liikkeessä tai jossakin missä on laite.

ja tosiaan syttyy aika helpolla.

jos merkkivalokin palaa ni riittää sytyttämään valon
Kuva
Niin no suoralla, mutta entäs mutkaan...
ninni74

Viesti Kirjoittaja ninni74 »

-Roy- kirjoitti:Aina kun irrottaa niitä penkin liittimiä niin kannattaa varmuuden vuoksi ottaa akun kenkä irti. Veikkaan että kun lyövät testerin kiinni niin herjaa vikakoodina sivuturvatyynyn jännitettä liian suureksi, jos autossa sellanen on... Tai sit turvavyön kiristintä. Mun Vectrassa ei tartte ku vähän taputella sitä liitin nippua niin syttyy valo.. Ja aina kun sammutettu valo niin joko turvatyynyn tai kiristimen jännite liian suuri.
No ootko opeliksin liikkeessä tuota valoa käyny sammuttelemassa?? Meillä ei ole sivuturvatyynyjä joten taitaa kettuilla vain tuota penkin irrottamista. Eikä olla koko airbäggeihin koskettu, alkoi herjaamaan, kun tuo penkki irrotettiin. 42 € ois ollu vailla siitä vikakoodin tsekkauksesta. Kiristää turvavyön normaalisti jos riuhtoo.
poikarukka
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 185
Liittynyt: 30 Touko 2006, 15:53

Viesti Kirjoittaja poikarukka »

Turvavyön kiristin ei tarkoita sitä että se menee lukkoon kun nykäset lujasti, vaan panosta mikä lauetessaan kiristää vyön kolari tilanteessa. sijaitsee kaiketi penkin sivussa kiinnittyneenä turvavyön vastakappaleeseen. ja se on sähkötoiminen-->mahdollisesti siitä vikavalo?
Avatar
-Roy-
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 213
Liittynyt: 07 Loka 2003, 03:00
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja -Roy- »

ninni74 kirjoitti:
-Roy- kirjoitti:Aina kun irrottaa niitä penkin liittimiä niin kannattaa varmuuden vuoksi ottaa akun kenkä irti. Veikkaan että kun lyövät testerin kiinni niin herjaa vikakoodina sivuturvatyynyn jännitettä liian suureksi, jos autossa sellanen on... Tai sit turvavyön kiristintä. Mun Vectrassa ei tartte ku vähän taputella sitä liitin nippua niin syttyy valo.. Ja aina kun sammutettu valo niin joko turvatyynyn tai kiristimen jännite liian suuri.
No ootko opeliksin liikkeessä tuota valoa käyny sammuttelemassa?? Meillä ei ole sivuturvatyynyjä joten taitaa kettuilla vain tuota penkin irrottamista. Eikä olla koko airbäggeihin koskettu, alkoi herjaamaan, kun tuo penkki irrotettiin. 42 € ois ollu vailla siitä vikakoodin tsekkauksesta. Kiristää turvavyön normaalisti jos riuhtoo.
Vajaa 20€ jouduin maksaa kun kävin valon kuittaamassa sammuksiin, ja tohon hintaan vielä asentaja vielä tsekkas löytyykö mitään muita vikakoodeja. Viime kerral ei tarvinnu maksaa mitään kun meni "takuun" piikkiin. Siitä suurkiitos asentajalle jonka harraste autona on Senator!! Nyt viikonloppuna kun kerkiäis niin lähtee pikaliitin nippu pellolle kun juotan piuhat yhteen. Kuulemma vakiovika Vectroissa toi liitin, ikää kun tulee niin alkaa antamaan enempi vastusta jännitteisiin ja naps valo palaa.
How low can you go?
Avatar
Cantoona
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 43
Liittynyt: 23 Elo 2005, 10:08

Viesti Kirjoittaja Cantoona »

ite oon käyny joskus kanssa nollaamassa juuri kyseisen valon penkkien irroituksen takia.. Vastaisuuden varalle ottakaa akunkengät irti n.30min ennen irroituksia. sillo ei valot syty.. paitsi jos tulee tuo kontaktiongelma.
Taitava kuski selviää tilanteista joihin hyvä kuski ei joudu..
Avatar
Takling
'Agila'
Viestit: 6
Liittynyt: 05 Maalis 2007, 17:27
Paikkakunta: Harjavalta

Viesti Kirjoittaja Takling »

pystyykö jokainen korjaamo kuittaamaan sen merkkivalon pois vai täytyykö mennä oikein merkkiliikkeen korjaamoon kuittaamaan?
Vastaa Viestiin