K@ke kirjoitti: ↑23 Helmi 2021, 08:45
Grandlandia kirjoitti: ↑23 Helmi 2021, 08:28
Tuo MyOpel sovellus on todellakin surkea. Lataushybridissä sitä kuitenkin tarvitaan esilämmityksen säätelemiseen ja saapi sen kautta kauko-ohjattua lataustakin. Muuten se on toiminnoiltaan melko epäluotettava ja nuo päivitykset sen kautta ei kyllä onnistu.
Navipäivityksiä sain tältä palstalta ja myös Opel maahantuojalta (
asiakaspalvelu.opel@lansiauto.fi)
Kiitos vastauksesta. Opelin omilta nettisivuilta löysin karttapäivityksen, jonka saa USB-tikun avulla ajettua autoon. Päivitän sen nyt varmuuden vuoksi, vaikka käytössä on aina Google Maps. Ennemmin haluaisin löytää ohjelmistopäivityksen jostain.
Tuon My Opel sovelluksen saa varmaan puhelimesta poistaa. Se tosiaan vaikutti ihan turhalta tekeleeltä, kun ei se näytä päivittävän edes ajotietoja vaikka yhteys autoon on laitettu... tai sitten en vain ymmärrä tuon soveluksen logiikkaa. Itsellä bensakone, niin mitään akunlataus ohjauksia ei pääse hyödyntämään.
Parhaiten on ajot siirtynyt puhelimeen siten että kun auton käynnistänyt ja puhelimeen tulee se ranskankielinen ilmoitus, niin siitä sovellus auki. Tällöin se on siirrellyt ajot puhelimeen tai sitten ei.
Vähän ihmetyttää että miksi nuo ajot siirretään bt:n yli autosta puhelimeen, kun autossa on itsessäänkin joku datayhteys, jonka kautta nuo eRemote toiminnot toimivat, ja siellä on ainakin rajapinta dokumentaatioiden mukaan myös matkat haettavissa.
Kunhan PSA saisi julkaistua tuon loppukäyttäjän rajapinnan, niin voisi alkaa kaivelemaan vähän tietoja sieltä. Tuon Bisnesversion kanssa, kun pitäisi kaivella tuolta my Opel softasta avaimet, että pääsisi dataan kiinni.
"Navin" firmiksen hain peugeotin sivuilta, kun sieltä voi vin koodilla hakea. Opelin sivut kun tarjoaa väärää karttapäivitystä, joka ei tuohon hybridin naviin asennu.
Karttojen päivitykset haen sitten suoraan tomtom:n palvelimelta, johon siis nuo peugeotin sivutkin sen linkin antaa.