Astra K
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Webastolla lämpenee niin moottori kuin matkustamokin. Valitsin tuon koska sillä säteilylämmittimellä öljypohjasa ei tee mitään. Auto otettu käyttöön lokakuussa 2019.
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Niin mitä säteilylämmittimellä ei tee? Kyl mä ainaki sillä pärjäsin. Paukkupakkasilla paris tunnis sai venttiilikopan kädenlämpöseks, niin varmaan samalla se öljyki oli vähintään yhtä lämpöstä.
Toki Webasto on parempi jos ei oo mahdollisuutta lämmittää sähköllä tai haluaa puoles tunnis saada lämpöseks. Muuten en kyllä ymmärrä, miks öljypohjan säteilylämppärillä "ei tee mitään". Toki sitä samaa marinaa itseki pidin kunnes ensimmäistä kertaa sellasen hommasin.
Toki Webasto on parempi jos ei oo mahdollisuutta lämmittää sähköllä tai haluaa puoles tunnis saada lämpöseks. Muuten en kyllä ymmärrä, miks öljypohjan säteilylämppärillä "ei tee mitään". Toki sitä samaa marinaa itseki pidin kunnes ensimmäistä kertaa sellasen hommasin.
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Eihän se säteilylämppäri yhtä tehokas ole kuin perinteinen lohkolämppäri, mutta kyllä sillä tosiaankin jotain tekee. Ihan eri tavalla lähtee ja käy auto kun kovalla pakkasella lämmittää etukäteen.
Astra K ST 1.4T 150hv AT
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Eikös nuo koneet (öljypohja, lohko & kansi) ole olleet jo jonkun aikaa alumiisia? Muoviöljypohjiakin jo jollain merkeillä.
Johan tuolla alumiinilla on moninkertainen lämmönjohtavuus rautaan verrattuna. Kone lämpiää jo pienemmälläkin lämppärillä.
Defan säteilylämppäri kans käytössä ja olishan mulla joku obd-lukijakin, kun vain muistas käyttää, niin varmaan sillä jotain lämpöjä sais tietoon.
Johan tuolla alumiinilla on moninkertainen lämmönjohtavuus rautaan verrattuna. Kone lämpiää jo pienemmälläkin lämppärillä.
Defan säteilylämppäri kans käytössä ja olishan mulla joku obd-lukijakin, kun vain muistas käyttää, niin varmaan sillä jotain lämpöjä sais tietoon.
Ajossa Astra K 5d Innovation+ 1.4TA MY18
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
arpe kirjoitti: ↑11 Loka 2020, 12:22arpe kirjoitti: ↑28 Syys 2020, 13:35? ? ?arpe kirjoitti: ↑13 Heinä 2020, 01:12 Astra K 2018 Taittuvat peilit,se taittumisliike alkaa normaalisti,sitten pieni nykäisy (?) ja taittumisliike jatkuu loppuun,eli mistä tuo "nykäisy"
Peileihin ei ole tullut kolhuja tai osumia,uskaltaako tuota enää käyttää,jos se jää johonkin väliasentoon,sitä ei käsin käännetä
Takuu on sopivasti loppunut
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
No niin, nyt on uusi K ajossa ja tyytyväinen päällisin puolin olen. Huomenna tosin pääsee heti uudestaan myyjän juttusille kun vien vanhan K:n renkaat ja kyselee onko ihan normaalia nämä umpioiden ”kastuminen”/huurtuminen, molemmat umpiot ihan samaan tyyliin kosteuden kyllästämiä. Vanhassa -16 Astra K:ssa ei vastaavaa ongelmaa ilmennyt. Paljosta veto, että lyödään kategoriaan ominaisuus?
https://photos.app.goo.gl/ZjipCU6tQgqVTNg28
https://photos.app.goo.gl/ZjipCU6tQgqVTNg28
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Viime perjantaina oli oman Astran luovutus. Samalla lailla näkyy keräävän huurua umpion sisään kuin omassani. Omassa autossa huuru kyllä poistuu. Mullakin oli vaihtoautona -16 farkkuAstra. Siinä huurut/pisarat ei ikinä poistuneet umpiosta. Toinen umpio vaihdettiin takuuseen sen takia. Eli mahtaa olla ominaisuus niin kauan kuin huuru poistuu itsestään.ftce kirjoitti: ↑28 Loka 2020, 22:14 No niin, nyt on uusi K ajossa ja tyytyväinen päällisin puolin olen. Huomenna tosin pääsee heti uudestaan myyjän juttusille kun vien vanhan K:n renkaat ja kyselee onko ihan normaalia nämä umpioiden ”kastuminen”/huurtuminen, molemmat umpiot ihan samaan tyyliin kosteuden kyllästämiä. Vanhassa -16 Astra K:ssa ei vastaavaa ongelmaa ilmennyt. Paljosta veto, että lyödään kategoriaan ominaisuus?
https://photos.app.goo.gl/ZjipCU6tQgqVTNg28
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Sivusta kommentoin, että kilpailevalla merkillä (Hyundai i30) täysin sama "ongelma"
Maahantuojan virallinen ohje että jos asiakas valittaa huurtumisesta, annetaan valojen olla päällä hallissa 30min. Jos huuru poistuu, vikaa ei ole.
Maahantuojan virallinen ohje että jos asiakas valittaa huurtumisesta, annetaan valojen olla päällä hallissa 30min. Jos huuru poistuu, vikaa ei ole.
Perheen ex-Opelit 1990-2023 49kpl + 1.6milj.km.
Nyt vähän muitakin..
Nyt vähän muitakin..
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Juuh, ”ominaisuus” kuulema. Eipä siinä, mikäli porsii niin takuuseen uutta. Saa nähdä tasoittuuko kulutus, nyt ajellut 350km seka-ajoa ja 5.1l tietokoneen mukaan, keskinopeus 59km/h. Ex-Astrassa 4,4 tietokoneen mukaan 26tkm ajalta, keskinopeus ~56km/h. Melkoinen pettymys mikäli ei laske alle viiden.
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
arpe kirjoitti: ↑28 Loka 2020, 01:35arpe kirjoitti: ↑11 Loka 2020, 12:22arpe kirjoitti: ↑28 Syys 2020, 13:35? ? ? ?arpe kirjoitti: ↑13 Heinä 2020, 01:12 Astra K 2018 Taittuvat peilit,se taittumisliike alkaa normaalisti,sitten pieni nykäisy (?) ja taittumisliike jatkuu loppuun,eli mistä tuo "nykäisy"
Peileihin ei ole tullut kolhuja tai osumia,uskaltaako tuota enää käyttää,jos se jää johonkin väliasentoon,sitä ei käsin käännetä
Takuu on sopivasti loppunut
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Eka lämmitys defalla tänään ja moottori virhetilassa. Veikkaan samaa ongelmaa mikä oli J astrassa jälkiasenteisen weban kanssa, joku moottoriohjausyksikön lämpötila-anturi menee sekaisin. Virheilmo ruudussa: ”moottorin tehoa on rajoitettu” ja jäähdytysnesteen lämmöt ei noussut kojetaulussa lainkaan, öljyn lämmöt nousi. Vein takas LänsiAutolle ja assistancen kautta sijaisauto ajoon, olihan se 700km jo tien päällä tuo yksilö. Jospa loppuviikosta saisi takas, SEAT Ateca hirveää kuraa.
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Mulla on varmaan sama kohtalo edessä oman autoni lämppärin kanssa. Eivät ole vielä saaneet lämmityselementtiä pajalle. Onko sulla letkulämppäri? Ihme säätöä moottorilämppärin suhteen kun ekana sanottiin että asennetaan Defa, sitten se muuttui Calixiksi ja nyt kuulemma taas Defa. Ja parasta tietty jos lämppäri vetää auton vikatilaan. Auton kone on 3-pyttynen 1,4-litranen bensa-automaatti. Oliko sulla samalla koneella?ftce kirjoitti: ↑02 Marras 2020, 19:08 Eka lämmitys defalla tänään ja moottori virhetilassa. Veikkaan samaa ongelmaa mikä oli J astrassa jälkiasenteisen weban kanssa, joku moottoriohjausyksikön lämpötila-anturi menee sekaisin. Virheilmo ruudussa: ”moottorin tehoa on rajoitettu” ja jäähdytysnesteen lämmöt ei noussut kojetaulussa lainkaan, öljyn lämmöt nousi. Vein takas LänsiAutolle ja assistancen kautta sijaisauto ajoon, olihan se 700km jo tien päällä tuo yksilö. Jospa loppuviikosta saisi takas, SEAT Ateca hirveää kuraa.
-Jukkis
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Lohkolämppäriksi väittivät, ei letku eikä säteily. 3-pyttynen 1.5L diesel automaatti. Hieman kritisoisin LänsiAuton ”luovutushuoltoa” jossa myyjän mukaan tsekataan kaiken toimivan. Ja tiedossa kuulema että aiemmissa malleissa ollut ongelmia lämppäreiden suhteen.. miksei voisi testata että toimii 100 varmasti ennen luovutusta, säästyisi tällaiselta säätänänmoiselta säätämiseltä.Jukkis69 kirjoitti: ↑02 Marras 2020, 20:00Mulla on varmaan sama kohtalo edessä oman autoni lämppärin kanssa. Eivät ole vielä saaneet lämmityselementtiä pajalle. Onko sulla letkulämppäri? Ihme säätöä moottorilämppärin suhteen kun ekana sanottiin että asennetaan Defa, sitten se muuttui Calixiksi ja nyt kuulemma taas Defa. Ja parasta tietty jos lämppäri vetää auton vikatilaan. Auton kone on 3-pyttynen 1,4-litranen bensa-automaatti. Oliko sulla samalla koneella?ftce kirjoitti: ↑02 Marras 2020, 19:08 Eka lämmitys defalla tänään ja moottori virhetilassa. Veikkaan samaa ongelmaa mikä oli J astrassa jälkiasenteisen weban kanssa, joku moottoriohjausyksikön lämpötila-anturi menee sekaisin. Virheilmo ruudussa: ”moottorin tehoa on rajoitettu” ja jäähdytysnesteen lämmöt ei noussut kojetaulussa lainkaan, öljyn lämmöt nousi. Vein takas LänsiAutolle ja assistancen kautta sijaisauto ajoon, olihan se 700km jo tien päällä tuo yksilö. Jospa loppuviikosta saisi takas, SEAT Ateca hirveää kuraa.
-Jukkis
Ja se on saletti että jos ei 4 päivässä ole homma selvä (assistance sijaisauto) niin en todellakaan aja omakustanteisesti vuokra-autolla vaan myyjäliike saa luvan tarjota sijaisauton tai puran kaupan (palautan tuotteen, kun etämyynnistä kyse).
-
- 'Kadett'
- Viestit: 11
- Liittynyt: 13 Syys 2020, 18:11
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Uusi hinnasto näyttäis tulleen Opelin sivuille, 1.11.2020.
Varusteet suunnilleen samat ja hinnoissakin vain pieniä korotuksia
Ultimate innovation -varustetasoon lisätty peruutuskamera ja Flex organizer poistunut, myös lisävarusteista.
Lisävarusteisiin "inflaatiokorotuksia", 40/20/40-takaistuin 300 -> 550 (eikä edes saa enää Ultimate-tasoon), analoginen peruutuskamera 300 -> 550 € (Ultimate), lämmitettävä tuulilasi 330 -> 450, ja webasto kaikkiin varustetasoihin 1990 € (paikallinen lisävaruste). Sisäänpäin taittuvat sivupeilit, ennen 250 €, nyt ei ole erikseen saatavilla, sisältyy Innovation driver -pakettiin (990€) sekä Edistynyt pysäköintiavustin -paketiin (850€). Musta optiikka -paketti 450 -> 650 €.
Varusteet suunnilleen samat ja hinnoissakin vain pieniä korotuksia
Ultimate innovation -varustetasoon lisätty peruutuskamera ja Flex organizer poistunut, myös lisävarusteista.
Lisävarusteisiin "inflaatiokorotuksia", 40/20/40-takaistuin 300 -> 550 (eikä edes saa enää Ultimate-tasoon), analoginen peruutuskamera 300 -> 550 € (Ultimate), lämmitettävä tuulilasi 330 -> 450, ja webasto kaikkiin varustetasoihin 1990 € (paikallinen lisävaruste). Sisäänpäin taittuvat sivupeilit, ennen 250 €, nyt ei ole erikseen saatavilla, sisältyy Innovation driver -pakettiin (990€) sekä Edistynyt pysäköintiavustin -paketiin (850€). Musta optiikka -paketti 450 -> 650 €.
--
Ex. Astra G Caravan 1.6 Eco Comfort -02
Ex. Astra G 1.6i Eco Club 3d -98
Ex. Astra F 1.6 8v Young 3d -94
Ex. Kadett 1.6s LS 2d -89
Ex. Astra G Caravan 1.6 Eco Comfort -02
Ex. Astra G 1.6i Eco Club 3d -98
Ex. Astra F 1.6 8v Young 3d -94
Ex. Kadett 1.6s LS 2d -89
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Nyt pimeän tultua muutaman kerran todettua: Jos vastaantulijalla on tehokas (ehkä ylitehokas?) led-bar, joka häikäisee kilometrin päästä niin Astra sammutaa ledit siitä sektorista. No vastaantulija myös sammuttaa pitkänsä, jolloin Astra toteaa että sehän onkin vielä kovin kaukana ja sytyttää kaikki ledit uudestaan. Siitäkös vastaantulija riemastuu ja alkaa vilkuttelemaan valoja...ja kierre on valmis. Viimeeksi tuli vielä kostoksi pitkät päälle ennen aikojaan
Insignia GS 2.0T AT9 MY22
Corsa-e MY23
Calibra 2.0i museorek. -91
Ex-Opelit: Astra ST 1.2 130 -20, Astra ST 1.0 -19, Astra ST 1.4 150 -18, Vectra C CDTI -08, Vectra C 1.8 -03, Omega B2 2.2 -01, Ascona B 1.9 -76, Manta A 1.9 -71
Corsa-e MY23
Calibra 2.0i museorek. -91
Ex-Opelit: Astra ST 1.2 130 -20, Astra ST 1.0 -19, Astra ST 1.4 150 -18, Vectra C CDTI -08, Vectra C 1.8 -03, Omega B2 2.2 -01, Ascona B 1.9 -76, Manta A 1.9 -71