Uusi Astra (K) Suomessa

Keskustelua Opeleista
Vastaa Viestiin
Nible
'Senator'
'Senator'
Viestit: 685
Liittynyt: 16 Kesä 2013, 19:11
Paikkakunta: Imatra

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja Nible » 30 Heinä 2020, 11:40

Korpimetsä kirjoitti:
30 Heinä 2020, 11:07
Väität että ne asentaa erilaisen vetokoukun manuaalivehkeeseen?
CVT-vaihteisessa on vetopainot luokkaa 100kg, kun manuaalisissa ja diesel automaatissa puhutaan 600-700kg lukemista.

Tuon takia tipahti tuo bensa automaatti astrasta heti pois vaihtoehdoista.
Grandland X PHEV Executive 300 Turbo A8 AWD MY20
Ex. Astra Sports Tourer Innovation 1.4T MY17.5, Ex. Astra Sports Tourer Sport 1.4T MY15.5, Ex. Astra Enjoy 1.4T MY13.5

Korpimetsä
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 168
Liittynyt: 30 Tammi 2020, 19:49

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja Korpimetsä » 30 Heinä 2020, 11:57

Aivan. Luetun ymmärtämisen jalo taito :) Käsitin että tuo automaattivaihteisen vetokoukku kelpaa vaa pyörien kuskaamiseen mutta eihän se niin ollut.
Huoltokirja on kaiken A ja O.

KKN
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 106
Liittynyt: 14 Touko 2016, 22:09

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja KKN » 30 Heinä 2020, 13:11

skierri kirjoitti:
30 Heinä 2020, 08:39
Jäin miettimään, että olisko pitänyt kuitenkin ottaa roiskeläpät?
Kannattaa laittaa, jos meinaat autoa pidempään pitää. Alkuperäiset helppo ruuvata itse paikoilleen. Etuläpät saa laitettua ilman renkaan irroitusta, mutta takana tarvii ottaa pyörä pois. Talvirenkaiden vaihdon yhteydessä käy näppärästi. Eihän ne autoa kaunista, mutta ei se pyörien takaa pois kulunut maalipintakaan silmiä hivele. :wink:

KKN
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 106
Liittynyt: 14 Touko 2016, 22:09

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja KKN » 30 Heinä 2020, 13:45

Hyvin tyytyväisiä ollaan oltu meidän 2016 1.0 perus-Astraan. 130tkm tulee kohta täyteen. Parasta tuossa on hyvä ajettavuus, kohtuu hyvät tilat ja niiden muunneltavuus (40/20/40 takapenkki), taloudellisuus ja riittävät perusvarusteet. Halogeenivalot keskinkertaiset parhaimpiin nykyvaloihin verrattuna ja perus penkit ei mitenkään ihmeelliset. Vikojakin on matkan varrella tullut - Moottorin öljyvuotoa paikattu, radion softia päivtelty ja viimeisenä koko kytkin vaihdettu, työsylinterin antauduttua. Muuten auto on kyllä hyvin pysynyt ryhdissään ja kaikki toimii.

Pahimman koronakriisin helpotettua kävi niin, että pahemman luokan autokuume pääsi iskemään. Vaihtoehtoja pohdittiin, käytiin koeajoilla ja vaihtotarjouksia pyydettiin. Oli hyvin lähellä ettei nyt ajeltaisi facelift 1.2 Executivella. Vaihtotarjous uuteen Astraan oli todella hyvä, itseasiassa ylivoimaisesti paras verrattuna kaikkiin muihin. Lopulta vaimo ei kuitenkaan halunnut toista "samanlaista" putkeen, vaikka siinä faceliftissä oli muuten kaikki kohdallaan. Lopulta uusi Octavia meni sitten tilaukseen... Vähän hirvittää mitä ongelmia neloskoppainen Ocu tuo mukanaan, mut näillä mennään. :roll:

Askoik
'Senator'
'Senator'
Viestit: 304
Liittynyt: 08 Helmi 2018, 17:59

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja Askoik » 30 Heinä 2020, 20:47

skierri kirjoitti:
30 Heinä 2020, 08:39
-automaatilla ajo sujuu ihmeen hyvin siihen nähden, etten koskaan ole ennen automaattia ajanut. Liikkeelle lähdössä auto on kovin säpäkkä, mutta kovemmissa nopeuksissa on jälleen ikään kuin viive kiihdytettäessä. En tiedä, onko se yleensä tyypillistä automaateille?
Olikos siinä uudessa CVT-variaattori, josta puhut? Itsellä on 1.4T vm.2016 ja siinähän on 6-lovinen perinteinen automaatti. Omani on kyllä parhaimpia automaatteja, mitä olen ajanut. Kun kaasun polkaisee riittävän terävästi ja riittävän syvälle, niin kyllä se heti hakee pienempää pykälää. Jos liian varovasti pikkuhiljaa painaa syvemmälle ja syvemmälle, niin ensinhän auto luulee että haluat vaan vähän nostaa nopeutta ja pyrkii tekemään sen alaväännöllä, vaihdetta vaihtamatta. CVT-variaattori toimii vähän toisin, mutta kyllä sekin sitä terävämmin kiihtyy, mitä terävämmin painat kaasua.

Jokainen automaattiaskin ja moottorivaihtoehdon yhdistelmä on toki aina vähän erilainen ajaa. Vaikka olen automaateilla ajanut koko ikäni, niin aina uuteen autoon joutuu muutaman viikon totuttelemaan, että osaa sopivasti annostella kaasua.

KKN kirjoitti:
30 Heinä 2020, 13:45
Hyvin tyytyväisiä ollaan oltu meidän 2016 1.0 perus-Astraan. 130tkm tulee kohta täyteen. Parasta tuossa on hyvä ajettavuus, kohtuu hyvät tilat ja niiden muunneltavuus (40/20/40 takapenkki)
Mulla 2016 farmari Innovation ja siinä ei ole edes suksiluukkua. Tämä oli just niitä ikäviä yllätyksiä, joita en J-Astran suksiluukkuun tottuneena osannut odottaa. :x Kattotelineet piti ostaa, että mahtuu 2 hlöä takapenkille. Noh, seuraavaa autoa ostaessani osaan sit tarkistaa takapenkin muunneltavuudenkin.

huppu
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 27
Liittynyt: 10 Touko 2019, 08:09
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja huppu » 01 Elo 2020, 09:53

Täällä(kin) tuli mittaristoon viikko sitten kaarreajovalojärjestelmän ja ajovalojen suuntausjärjestelmän herjat. Aika lailla tasan vuosi auton saamisesta ja reilu 14tkm. Mielenkiintoista että monella muullakin tullut näihin aikoihin sama vika ilmi. Valojen valmistuksessa tullut selvästi jokin maanantaisarja tuotannon loppupäässä.

Ensimmäinen yhteydenotto sähköpostilla maahantuojan asiakaspalveluun ei tuottanut toivottua lähestymistä asiaan. Uskoteltiin että ilmastointi voisi tämän ilmoituksen aiheuttaa ja johtuisi kosteudesta kamerassa, joten ohjeistettiin käyttämään tietyissä tilanteissa puhallusta isommalla. Yllättäen tämä ei mennyt itselleni läpi, kun olin foorumia ehtinyt aiemmin lueskella. Nyt on vain se ongelma ettei paikkakunnallani ole tällä hetkellä jälleenmyyjää eli joko pitäisi ajaa auto n. 250 km päähän tai odottaa milloin uusi jälleenmyyjä tänne tulee (jos tulee). Ei viitsisi tässä vaiheessa lähteä vikakoodeja luetuttamaan tuonne asti. Hämärässä hallissa ajaessa huomaa ettei kaarrevalot toimi rattia käännettäessä, että selvää vikaahan on. Muuten valot näyttää toimivan valaistuksen mukaan.
Astra 1.4 TA 150hv OPC-line Innovation Plus leder MY19.5 8)

Avatar
jarkkis
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö
Viestit: 12405
Liittynyt: 27 Heinä 2008, 20:06

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja jarkkis » 01 Elo 2020, 13:34

Umpio vaihtoon, kaikki muu on turhaa elvytystä. Vielä tollanen välimatka ni ramppaaminen mahtavaa😅

Avatar
jarkkis
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö
Viestit: 12405
Liittynyt: 27 Heinä 2008, 20:06

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja jarkkis » 01 Elo 2020, 13:35

Niin ja viimeisin päivitys ajella sisään mikä on valoille.

Jape76
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 204
Liittynyt: 13 Helmi 2013, 13:07

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja Jape76 » 01 Elo 2020, 14:52

Itselläni korjaantui juurikin softan päivityksellä, eikä umpion vaihtoa tarvittu. Tapauksesta on jo yli vuosi, eikä ole herjoja enää ilmaantunut.
Muuta huomautettavaa 36 tkm:n aikana ei olekaan ollut. Luotettavin Opel siis alla mitä on koskaan ollut.
Opel Astra Sports Tourer Innovation 1.4 A 110 kW -18
ex. Opel Insignia Country Tourer 2.0 CDTI 125 kW -15
ex. Opel Insignia Sports Tourer Edition 2.0 CDTI 118 kW -11
ex. Opel Astra Wagon Enjoy 1.9 CDTI 88 kW -08

FUELJII
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 31
Liittynyt: 06 Syys 2017, 20:59
Paikkakunta: Vantaa

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja FUELJII » 01 Elo 2020, 19:06

"Itselläni korjaantui juurikin softan päivityksellä, eikä umpion vaihtoa tarvittu. Tapauksesta on jo yli vuosi, eikä ole herjoja enää ilmaantunut." Itsellä sama juttu, ainakin toistaiseksi on toiminut softan päivityksen jälkeen jo melkein vuoden.

"Luotettavin Opel siis alla mitä on koskaan ollut." Ja tätä ei voi täysin kompata. Korjattu takuuaikana: moottoritilan bensavuoto, adaptiivisessa vakkarissa meni joku bitti poikittain ja sitten ledivalojen herjat. Muuten kyllä ollut ihan tyytyväinen kulkupeliin :)
Astra Sportstourer 1.4 Innovation + 2018

Askoik
'Senator'
'Senator'
Viestit: 304
Liittynyt: 08 Helmi 2018, 17:59

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja Askoik » 01 Elo 2020, 21:48

huppu kirjoitti:
01 Elo 2020, 09:53
Hämärässä hallissa ajaessa huomaa ettei kaarrevalot toimi rattia käännettäessä, että selvää vikaahan on. Muuten valot näyttää toimivan valaistuksen mukaan.
Ei ne varsinaiset ajovalot kuulukaan kääntyä ratin mukana. LED-valojen nurkkaan syttyy joku ylimääräinen "kulmavalo" kun jyrkästi kääntää risteyksessä.

FUELJII kirjoitti:
01 Elo 2020, 19:06
"Luotettavin Opel siis alla mitä on koskaan ollut." Ja tätä ei voi täysin kompata.
Mulla tämä Astra K on 3. Opel ja vähiten tässä on ollut vikoja. Nyt ikää 3,5 vuotta / 135 tkm. Määräaikaishuolloissa käyty 30, 60, 90 ja 120 tkm. Sen lisäksi yksi käynti, jolloin tehtiin renkaiden paritus + intellilinkin takaisinkutsukampanja. Ja toinen käynti, jolloin vaihdettiin tuulilasi.

Niin ja olihan tämä viime talvena syönyt akkujännitteen alle 4 volttiin, mutta huollossa totesivat, että ilmeisesti ollut vaan bitti poikittain, latasivat akun täyteen ja sen jälkeen on taas toiminut. Tosin, tuolloinkin sit otin 120 tkm huollon samaan sessioon, niin eipä ole turhan usein tarvinut huollossa ravata. Eipä tarvi edes polttimoita vaihdella, kun on ledit. :)

LEDit on mullakin herjailleet ja polttaneet varoitusvaloa silloin tällöin nyt tässä tämän kesän aikana. Jos tuota alkaa tapahtua useamman kerran kuukaudessa ja jos se oikeasti vaikuttaa jotain intelliluxin toimintaankin, niin ehkä syystalvella täytyy käyttää tarkemmassa diagnoosissa.

Erittäin tyytyväinen olen kuitenkin ollut, ettei tämän enempää ole vikoja ollut. Edellisiä Opeleita (Corsa 2007 ja Astra 2011) sai käyttää takuukorjauksissa useampaan kertaan.

huppu
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 27
Liittynyt: 10 Touko 2019, 08:09
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja huppu » 02 Elo 2020, 14:15

Askoik kirjoitti:
01 Elo 2020, 21:48
huppu kirjoitti:
01 Elo 2020, 09:53
Hämärässä hallissa ajaessa huomaa ettei kaarrevalot toimi rattia käännettäessä, että selvää vikaahan on. Muuten valot näyttää toimivan valaistuksen mukaan.
Ei ne varsinaiset ajovalot kuulukaan kääntyä ratin mukana. LED-valojen nurkkaan syttyy joku ylimääräinen "kulmavalo" kun jyrkästi kääntää risteyksessä.
Tätä juuri tarkoitin, että ei ala sellainen sivuledi palaa tällä hetkellä käännettäessä. Hyvä tietää että voi hoitua hyvällä tuurilla softan päivityksellä. Ei auta kuin jossain kohtaa "käydä mutka" lähimmässä liikkeessä, ellei ala uutta liikettä näkymään :banghead: :bonk:
Astra 1.4 TA 150hv OPC-line Innovation Plus leder MY19.5 8)

Avatar
SB9x
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 66
Liittynyt: 01 Loka 2008, 22:21

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja SB9x » 02 Elo 2020, 22:23

Onkos joku laittanut Astraansa esim. Eibach-madallusjousia? Minkälaiseksi on meno muuttunut, jääkö minkäänlaista pintapehmeyttä jäljelle?
Jousitus toimii vakiona kyllä tosi hyvin, mutta ulkonäöllisesti on kuin olisi huonontien alusta.

Toinen vaihtoehto olisi laittaa 17-tuuman pyörät jollain crossclimate+ gummeilla, jotta olisi edes jollain tavoin hiljaisuus läsnä.
Ajossa Astra K 5d Innovation+ 1.4TA MY18

Avatar
jarkkis
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö
Viestit: 12405
Liittynyt: 27 Heinä 2008, 20:06

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja jarkkis » 02 Elo 2020, 23:10

Hei. Mulla on sports toureris eibach pro kit 35mm jousisarja orkkis iskareilla, ei pintakova mutta jämäköityy mukavasti verrattuna orkkikseen ja 19"pyörät viel alla. Tykkään👍🏻

Jenkkimalli
'Agila'
Viestit: 1
Liittynyt: 19 Tammi 2019, 19:32

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja Jenkkimalli » 03 Elo 2020, 08:22

Tapahtumaosiossa Hirvaskankaan ABC:ltä 1.8.2020 Vectra miittingissä oli eksynyt Astra K farkku jossa Eibach ja 18” rinkulat. Näkyy viimeisessä kuvassa.

Vastaa Viestiin