Astra K
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Kakella weban saa moottoria käynnistäessä estettyä toimimasta mutta kun aina ei muista off-nappia painaa
Tälläkin viikolla on jo muutamana aamuna tohissut pätkäajossa. Ei varmaan tee hyvää weballe ?
Tälläkin viikolla on jo muutamana aamuna tohissut pätkäajossa. Ei varmaan tee hyvää weballe ?
Astra K Sports Tourer innovation 1.4T At6 My16
Ex: Astra J Spots Tourer cosmo 1.4T Mt6 My13
Ex: Astra J Spots Tourer cosmo 1.4T Mt6 My13
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Mistäs moinen " kielto "JPopeli kirjoitti: ↑20 Syys 2019, 15:13 Halusin itsekin Insigniasta Eberin pimeäksi, koska automatiikka pakottaa esim. pätkäajossa aivan turhaan päälle alle +10 asteen lämpötiloissa silloin kun moottori ei ole saavuttanut käyntilämpötilaansa. Vaikka lähtisit tallista ja ajat pätkän. Merkkihuolto tarjosi on/off-kytkimen asentamista ja kielsi sulakkeiden poiston. SIksi polttoainetoimista lämmitintä en K Astraan enää halunnutkaan ja hyvin on tullut toimeen, itse asiassa moottorinlämmitinkin on ollut hyvin harvoin käytössä.
-
- OCF Member 2024
- Viestit: 13554
- Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
- Paikkakunta: Keski-pohjanmaa
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
No jos eberistä nykkii sulakkeet irti niin voi se hukata ohjaimen ja pitää opettaa se uudestaan 10s sisällä sulakkeiden laitosta jos muistan oikein.
Tuo kytkin on pätevä. Niitä on laitettu vivaroihin paljon ja tulee lämpötilatunnistimen johtoihin ja huijataan ulkolämpötilatietoa sillä. Osaavalla korjaamolla varmaankin tunnin homma kun kytkimen jättää konetilaan.
Tuo kytkin on pätevä. Niitä on laitettu vivaroihin paljon ja tulee lämpötilatunnistimen johtoihin ja huijataan ulkolämpötilatietoa sillä. Osaavalla korjaamolla varmaankin tunnin homma kun kytkimen jättää konetilaan.
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
- kadett90
- OCF Member 2024
- Viestit: 12645
- Liittynyt: 09 Syys 2002, 03:00
- Paikkakunta: Hämeenlinna (Renko)
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
En kans ymmärrä.arpe kirjoitti: ↑21 Syys 2019, 07:50Mistäs moinen " kielto "JPopeli kirjoitti: ↑20 Syys 2019, 15:13 Halusin itsekin Insigniasta Eberin pimeäksi, koska automatiikka pakottaa esim. pätkäajossa aivan turhaan päälle alle +10 asteen lämpötiloissa silloin kun moottori ei ole saavuttanut käyntilämpötilaansa. Vaikka lähtisit tallista ja ajat pätkän. Merkkihuolto tarjosi on/off-kytkimen asentamista ja kielsi sulakkeiden poiston. SIksi polttoainetoimista lämmitintä en K Astraan enää halunnutkaan ja hyvin on tullut toimeen, itse asiassa moottorinlämmitinkin on ollut hyvin harvoin käytössä.
Ja mitä se haittaa vaikka se siellä pöhisee.
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
1.2sorsa tähän jo taisi vastatakin. En kysellyt enempää vaan päätin että seuraaviin autoihini ei tule automaattista polttoainetoimista lämmitintä ellei voi itse päättää milloin sitä tarvii ja milloin ei. Ja olen ollut siinä luulossa että polttoainetoimisen lämmittimen lyhytaikainen pakkokäyttö ei tee hyvää lämmittimelle eikä akulle.
-
- OCF Member 2024
- Viestit: 13554
- Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
- Paikkakunta: Keski-pohjanmaa
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Tuo lisävaruste on noin 1000e halvempi tilata tehtaalta mitä asennuttaa. Joten tilaa uusikin auto sillä mutta tilaa varustelu jossa tehdään lämpötunnistimelle huijauskytkin että saa kesäajaksi kytkettyä pois.JPopeli kirjoitti: ↑21 Syys 2019, 11:54 1.2sorsa tähän jo taisi vastatakin. En kysellyt enempää vaan päätin että seuraaviin autoihini ei tule automaattista polttoainetoimista lämmitintä ellei voi itse päättää milloin sitä tarvii ja milloin ei. Ja olen ollut siinä luulossa että polttoainetoimisen lämmittimen lyhytaikainen pakkokäyttö ei tee hyvää lämmittimelle eikä akulle.
Itsellä on 1200e maksanut eberi ilman sisätilanlämmitystä. Itse asentaen meni 10h aikaa.
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Osaisko joku täsmälleen sanoa mihinkä ja missä kohtaa sijaitsevaan piuhaan tuo kytkin laitetaan. Menisin kyllä heti konepellin alle asentamaan, sen verran ärsyttää tuo älytön reippailla +-keleillä ja pätkäajossa käynnistyminen
Astra K Sports Tourer innovation 1.4T At6 My16
Ex: Astra J Spots Tourer cosmo 1.4T Mt6 My13
Ex: Astra J Spots Tourer cosmo 1.4T Mt6 My13
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Kertokaas nyt, että miksi se lämmitin ei saa käynnistyä pätkäajossa jos lämpötila-anturi huomaa ulkolämpötilan olevan melko alhainen? Lämmitin varmaan kärsii, kun palamislämpötila lienee lyhyellä käytöllä normaalia lämpöä matalampi (ja nokeentuu ajan kanssa), mutta akulle tuskin tekee pahaa, kun laturihan siellä pyörii moottorin käydessä?
Itselle liisari-Insignia tulossa, niin tuskin on tarvetta huolehtia aiheesta enempiä?
Itselle liisari-Insignia tulossa, niin tuskin on tarvetta huolehtia aiheesta enempiä?
Autona Insignia Grand Sport 1.6T A MY20
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Ai miksi? Juuri siksi mitä viestissäsi kerroit. Parin kolmen kilometrin pätkäajossa se ei kerkiä edes juuri muuta tekemään kuin käynnistymään. Sen myös ymmärtäisin jos käynnistyisi ulkolämpötilan ollessa nollan tienoissa mutta +7- +8 asteen kesäkeleillä en lisälämpöä kaipaa. Bensaakin tuo polttaa mielestäni enemmän kuin mainoksissa luvataan.Errror kirjoitti: ↑21 Syys 2019, 14:10 Kertokaas nyt, että miksi se lämmitin ei saa käynnistyä pätkäajossa jos lämpötila-anturi huomaa ulkolämpötilan olevan melko alhainen? Lämmitin varmaan kärsii, kun palamislämpötila lienee lyhyellä käytöllä normaalia lämpöä matalampi (ja nokeentuu ajan kanssa), mutta akulle tuskin tekee pahaa, kun laturihan siellä pyörii moottorin käydessä?
Itselle liisari-Insignia tulossa, niin tuskin on tarvetta huolehtia aiheesta enempiä?
Talvikeleillä olen laitteeseen todella tyytyväinen mutta ihan oikeasti haluaisin ihan itse päättää milloin sitä käytän
Astra K Sports Tourer innovation 1.4T At6 My16
Ex: Astra J Spots Tourer cosmo 1.4T Mt6 My13
Ex: Astra J Spots Tourer cosmo 1.4T Mt6 My13
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Kiitos vastauksesta. Lähinnä itseä siis se huolestutti, että kärsiikö akku tuosta, kun liikkeelle pitää kuitenkin päästä lähtemään töiden takia aina. Liisariauton tapauksessa ei ole väliä, vaikka lämmitin huollettaisi joka vuosihuollon yhteydessä, mutta ymmärrän kyllä "oman rahan" autoilijoilla, että tuo ei ole taloudellista touhua.Fisherman kirjoitti: ↑21 Syys 2019, 14:45Ai miksi? Juuri siksi mitä viestissäsi kerroit. Parin kolmen kilometrin pätkäajossa se ei kerkiä edes juuri muuta tekemään kuin käynnistymään. Sen myös ymmärtäisin jos käynnistyisi ulkolämpötilan ollessa nollan tienoissa mutta +7- +8 asteen kesäkeleillä en lisälämpöä kaipaa. Bensaakin tuo polttaa mielestäni enemmän kuin mainoksissa luvataan.Errror kirjoitti: ↑21 Syys 2019, 14:10 Kertokaas nyt, että miksi se lämmitin ei saa käynnistyä pätkäajossa jos lämpötila-anturi huomaa ulkolämpötilan olevan melko alhainen? Lämmitin varmaan kärsii, kun palamislämpötila lienee lyhyellä käytöllä normaalia lämpöä matalampi (ja nokeentuu ajan kanssa), mutta akulle tuskin tekee pahaa, kun laturihan siellä pyörii moottorin käydessä?
Itselle liisari-Insignia tulossa, niin tuskin on tarvetta huolehtia aiheesta enempiä?
Talvikeleillä olen laitteeseen todella tyytyväinen mutta ihan oikeasti haluaisin ihan itse päättää milloin sitä käytän
Autona Insignia Grand Sport 1.6T A MY20
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
507€ 60tkm huolto josta osien osuus 352€. Osat varaosaliikkeestä n.150€, 200€ silkkaa säästöä...
Ristiselän tukea saisi olle enemmän, pyhä autona M5 ja siinä tukea tulee niin paljon ettei tarvitse täysille laittaa.
Ristiselän tukea saisi olle enemmän, pyhä autona M5 ja siinä tukea tulee niin paljon ettei tarvitse täysille laittaa.
-
- 'Kadett'
- Viestit: 31
- Liittynyt: 09 Touko 2019, 21:06
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Mulla on ollut yhdessä autossa tuollainen liian omatoiminen eberi (ei opel). Muutaman vuoden pätkäkäytön jälkeen sai teettää 600€ korjauksen eberiin ja seuraavana talvena vielä hiukan kalliimman laturin vaihdon ja akkukin siinä samalla vaihtui. Huollon mukaan laturi alunperin alitehoinen pätkäeberilatauksiin. Silkkaa typeryyttä näissä integroiduissa lämmittimissä ettei voi itse valita lämmittääkö vai ei ja kiitän hyvää viisauttani etten omaan astraani lämmitintä tilannut, kun nyt tuli ilmi tuo liiallinen omatoimisuus.Errror kirjoitti: ↑21 Syys 2019, 15:20Kiitos vastauksesta. Lähinnä itseä siis se huolestutti, että kärsiikö akku tuosta, kun liikkeelle pitää kuitenkin päästä lähtemään töiden takia aina. Liisariauton tapauksessa ei ole väliä, vaikka lämmitin huollettaisi joka vuosihuollon yhteydessä, mutta ymmärrän kyllä "oman rahan" autoilijoilla, että tuo ei ole taloudellista touhua.Fisherman kirjoitti: ↑21 Syys 2019, 14:45Ai miksi? Juuri siksi mitä viestissäsi kerroit. Parin kolmen kilometrin pätkäajossa se ei kerkiä edes juuri muuta tekemään kuin käynnistymään. Sen myös ymmärtäisin jos käynnistyisi ulkolämpötilan ollessa nollan tienoissa mutta +7- +8 asteen kesäkeleillä en lisälämpöä kaipaa. Bensaakin tuo polttaa mielestäni enemmän kuin mainoksissa luvataan.Errror kirjoitti: ↑21 Syys 2019, 14:10 Kertokaas nyt, että miksi se lämmitin ei saa käynnistyä pätkäajossa jos lämpötila-anturi huomaa ulkolämpötilan olevan melko alhainen? Lämmitin varmaan kärsii, kun palamislämpötila lienee lyhyellä käytöllä normaalia lämpöä matalampi (ja nokeentuu ajan kanssa), mutta akulle tuskin tekee pahaa, kun laturihan siellä pyörii moottorin käydessä?
Itselle liisari-Insignia tulossa, niin tuskin on tarvetta huolehtia aiheesta enempiä?
Talvikeleillä olen laitteeseen todella tyytyväinen mutta ihan oikeasti haluaisin ihan itse päättää milloin sitä käytän
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Mitähän se webasto vie sähköä, ehkä saman verran kuin kaukovalojen käyttö, joten ei siinä kyllä laturista tehot lopu. Jos ja kun se omatoimisesti käynnistynyt webasto osaa myös omatoimisesti sammua parkkiin saavuttaessa, niin ei se akkuakaan syö tyhjäksi. Bensaa palaa joo, ehkä desilitra sen 10 min aikana? Nokeentuminen lienee se pahin ongelma, mutta eikö sekin siitä sitten puhdistu kun ohjeen mukaisesti kerran kuukaudessa polttaa vähintään 20 minuuttia?
Aikoinaan kun mulla oli eberi ja opin tuntemaan tuon +10C pakkokäytön, niin mä vastasin siihen siten että napsautin eberin päälle kaukosäätimellä jo 10 min ennen starttia. Ei tullut pätkäkäyttöä, kun se sai lämmetä ihan kunnolla. Olihan se kabiinikin viihtyisämpi, kun ei ollut enää ihan jääkaappilämpötila autoon istuessa ja suulakkeistakin alkoi tulla reilusti lämmintä ilmaa heti startatessa. Käyttöä vartenhan se eber/webasto on ostettu, niin miksi ihmeessä siihen pitäisi jotain disablointikytkimiä askarrella?
Aikoinaan kun mulla oli eberi ja opin tuntemaan tuon +10C pakkokäytön, niin mä vastasin siihen siten että napsautin eberin päälle kaukosäätimellä jo 10 min ennen starttia. Ei tullut pätkäkäyttöä, kun se sai lämmetä ihan kunnolla. Olihan se kabiinikin viihtyisämpi, kun ei ollut enää ihan jääkaappilämpötila autoon istuessa ja suulakkeistakin alkoi tulla reilusti lämmintä ilmaa heti startatessa. Käyttöä vartenhan se eber/webasto on ostettu, niin miksi ihmeessä siihen pitäisi jotain disablointikytkimiä askarrella?
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Painii samas sarjas ku nää jotka moittii ilmastointia nuukiaasia on monehe lähtöhön.