Astra K

Keskustelua Opeleista
Vastaa Viestiin
Fisherman
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 185
Liittynyt: 17 Helmi 2013, 12:06

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja Fisherman »

Kakella weban saa moottoria käynnistäessä estettyä toimimasta mutta kun aina ei muista off-nappia painaa🙄
Tälläkin viikolla on jo muutamana aamuna tohissut pätkäajossa. Ei varmaan tee hyvää weballe ?
Astra K Sports Tourer innovation 1.4T At6 My16
Ex: Astra J Spots Tourer cosmo 1.4T Mt6 My13
arpe
OCF Member 2020
Viestit: 426
Liittynyt: 12 Tammi 2010, 18:25
Paikkakunta: Vantaa

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja arpe »

1,2sorsa kirjoitti: 20 Syys 2019, 18:10 Räppää kuva ennen irroitusta niin muistat järjestyksen
Ok
arpe
OCF Member 2020
Viestit: 426
Liittynyt: 12 Tammi 2010, 18:25
Paikkakunta: Vantaa

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja arpe »

JPopeli kirjoitti: 20 Syys 2019, 15:13 Halusin itsekin Insigniasta Eberin pimeäksi, koska automatiikka pakottaa esim. pätkäajossa aivan turhaan päälle alle +10 asteen lämpötiloissa silloin kun moottori ei ole saavuttanut käyntilämpötilaansa. Vaikka lähtisit tallista ja ajat pätkän. Merkkihuolto tarjosi on/off-kytkimen asentamista ja kielsi sulakkeiden poiston. SIksi polttoainetoimista lämmitintä en K Astraan enää halunnutkaan ja hyvin on tullut toimeen, itse asiassa moottorinlämmitinkin on ollut hyvin harvoin käytössä.
Mistäs moinen " kielto "
1,2sorsa
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 13554
Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
Paikkakunta: Keski-pohjanmaa

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja 1,2sorsa »

No jos eberistä nykkii sulakkeet irti niin voi se hukata ohjaimen ja pitää opettaa se uudestaan 10s sisällä sulakkeiden laitosta jos muistan oikein.

Tuo kytkin on pätevä. Niitä on laitettu vivaroihin paljon ja tulee lämpötilatunnistimen johtoihin ja huijataan ulkolämpötilatietoa sillä. Osaavalla korjaamolla varmaankin tunnin homma kun kytkimen jättää konetilaan.
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Avatar
kadett90
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 12645
Liittynyt: 09 Syys 2002, 03:00
Paikkakunta: Hämeenlinna (Renko)

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja kadett90 »

arpe kirjoitti: 21 Syys 2019, 07:50
JPopeli kirjoitti: 20 Syys 2019, 15:13 Halusin itsekin Insigniasta Eberin pimeäksi, koska automatiikka pakottaa esim. pätkäajossa aivan turhaan päälle alle +10 asteen lämpötiloissa silloin kun moottori ei ole saavuttanut käyntilämpötilaansa. Vaikka lähtisit tallista ja ajat pätkän. Merkkihuolto tarjosi on/off-kytkimen asentamista ja kielsi sulakkeiden poiston. SIksi polttoainetoimista lämmitintä en K Astraan enää halunnutkaan ja hyvin on tullut toimeen, itse asiassa moottorinlämmitinkin on ollut hyvin harvoin käytössä.
Mistäs moinen " kielto "
En kans ymmärrä.
Ja mitä se haittaa vaikka se siellä pöhisee.
JPopeli
'Senator'
'Senator'
Viestit: 328
Liittynyt: 04 Loka 2017, 13:50

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja JPopeli »

1.2sorsa tähän jo taisi vastatakin. En kysellyt enempää vaan päätin että seuraaviin autoihini ei tule automaattista polttoainetoimista lämmitintä ellei voi itse päättää milloin sitä tarvii ja milloin ei. Ja olen ollut siinä luulossa että polttoainetoimisen lämmittimen lyhytaikainen pakkokäyttö ei tee hyvää lämmittimelle eikä akulle.
1,2sorsa
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 13554
Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
Paikkakunta: Keski-pohjanmaa

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja 1,2sorsa »

JPopeli kirjoitti: 21 Syys 2019, 11:54 1.2sorsa tähän jo taisi vastatakin. En kysellyt enempää vaan päätin että seuraaviin autoihini ei tule automaattista polttoainetoimista lämmitintä ellei voi itse päättää milloin sitä tarvii ja milloin ei. Ja olen ollut siinä luulossa että polttoainetoimisen lämmittimen lyhytaikainen pakkokäyttö ei tee hyvää lämmittimelle eikä akulle.
Tuo lisävaruste on noin 1000e halvempi tilata tehtaalta mitä asennuttaa. Joten tilaa uusikin auto sillä mutta tilaa varustelu jossa tehdään lämpötunnistimelle huijauskytkin että saa kesäajaksi kytkettyä pois.

Itsellä on 1200e maksanut eberi ilman sisätilanlämmitystä. Itse asentaen meni 10h aikaa.
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Fisherman
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 185
Liittynyt: 17 Helmi 2013, 12:06

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja Fisherman »

Osaisko joku täsmälleen sanoa mihinkä ja missä kohtaa sijaitsevaan piuhaan tuo kytkin laitetaan. Menisin kyllä heti konepellin alle asentamaan, sen verran ärsyttää tuo älytön reippailla +-keleillä ja pätkäajossa käynnistyminen😕
Astra K Sports Tourer innovation 1.4T At6 My16
Ex: Astra J Spots Tourer cosmo 1.4T Mt6 My13
Errror
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 284
Liittynyt: 28 Touko 2019, 20:52

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja Errror »

Kertokaas nyt, että miksi se lämmitin ei saa käynnistyä pätkäajossa jos lämpötila-anturi huomaa ulkolämpötilan olevan melko alhainen? Lämmitin varmaan kärsii, kun palamislämpötila lienee lyhyellä käytöllä normaalia lämpöä matalampi (ja nokeentuu ajan kanssa), mutta akulle tuskin tekee pahaa, kun laturihan siellä pyörii moottorin käydessä?

Itselle liisari-Insignia tulossa, niin tuskin on tarvetta huolehtia aiheesta enempiä?
Autona Insignia Grand Sport 1.6T A MY20
Fisherman
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 185
Liittynyt: 17 Helmi 2013, 12:06

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja Fisherman »

Errror kirjoitti: 21 Syys 2019, 14:10 Kertokaas nyt, että miksi se lämmitin ei saa käynnistyä pätkäajossa jos lämpötila-anturi huomaa ulkolämpötilan olevan melko alhainen? Lämmitin varmaan kärsii, kun palamislämpötila lienee lyhyellä käytöllä normaalia lämpöä matalampi (ja nokeentuu ajan kanssa), mutta akulle tuskin tekee pahaa, kun laturihan siellä pyörii moottorin käydessä?

Itselle liisari-Insignia tulossa, niin tuskin on tarvetta huolehtia aiheesta enempiä?
Ai miksi? Juuri siksi mitä viestissäsi kerroit. Parin kolmen kilometrin pätkäajossa se ei kerkiä edes juuri muuta tekemään kuin käynnistymään. Sen myös ymmärtäisin jos käynnistyisi ulkolämpötilan ollessa nollan tienoissa mutta +7- +8 asteen kesäkeleillä en lisälämpöä kaipaa. Bensaakin tuo polttaa mielestäni enemmän kuin mainoksissa luvataan.
Talvikeleillä olen laitteeseen todella tyytyväinen mutta ihan oikeasti haluaisin ihan itse päättää milloin sitä käytän
Astra K Sports Tourer innovation 1.4T At6 My16
Ex: Astra J Spots Tourer cosmo 1.4T Mt6 My13
Errror
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 284
Liittynyt: 28 Touko 2019, 20:52

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja Errror »

Fisherman kirjoitti: 21 Syys 2019, 14:45
Errror kirjoitti: 21 Syys 2019, 14:10 Kertokaas nyt, että miksi se lämmitin ei saa käynnistyä pätkäajossa jos lämpötila-anturi huomaa ulkolämpötilan olevan melko alhainen? Lämmitin varmaan kärsii, kun palamislämpötila lienee lyhyellä käytöllä normaalia lämpöä matalampi (ja nokeentuu ajan kanssa), mutta akulle tuskin tekee pahaa, kun laturihan siellä pyörii moottorin käydessä?

Itselle liisari-Insignia tulossa, niin tuskin on tarvetta huolehtia aiheesta enempiä?
Ai miksi? Juuri siksi mitä viestissäsi kerroit. Parin kolmen kilometrin pätkäajossa se ei kerkiä edes juuri muuta tekemään kuin käynnistymään. Sen myös ymmärtäisin jos käynnistyisi ulkolämpötilan ollessa nollan tienoissa mutta +7- +8 asteen kesäkeleillä en lisälämpöä kaipaa. Bensaakin tuo polttaa mielestäni enemmän kuin mainoksissa luvataan.
Talvikeleillä olen laitteeseen todella tyytyväinen mutta ihan oikeasti haluaisin ihan itse päättää milloin sitä käytän
Kiitos vastauksesta. Lähinnä itseä siis se huolestutti, että kärsiikö akku tuosta, kun liikkeelle pitää kuitenkin päästä lähtemään töiden takia aina. Liisariauton tapauksessa ei ole väliä, vaikka lämmitin huollettaisi joka vuosihuollon yhteydessä, mutta ymmärrän kyllä "oman rahan" autoilijoilla, että tuo ei ole taloudellista touhua.
Autona Insignia Grand Sport 1.6T A MY20
Metula
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 263
Liittynyt: 24 Tammi 2018, 20:22

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja Metula »

507€ 60tkm huolto josta osien osuus 352€. Osat varaosaliikkeestä n.150€, 200€ silkkaa säästöä...

Ristiselän tukea saisi olle enemmän, pyhä autona M5 ja siinä tukea tulee niin paljon ettei tarvitse täysille laittaa.
PormestariSisu
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 31
Liittynyt: 09 Touko 2019, 21:06

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja PormestariSisu »

Errror kirjoitti: 21 Syys 2019, 15:20
Fisherman kirjoitti: 21 Syys 2019, 14:45
Errror kirjoitti: 21 Syys 2019, 14:10 Kertokaas nyt, että miksi se lämmitin ei saa käynnistyä pätkäajossa jos lämpötila-anturi huomaa ulkolämpötilan olevan melko alhainen? Lämmitin varmaan kärsii, kun palamislämpötila lienee lyhyellä käytöllä normaalia lämpöä matalampi (ja nokeentuu ajan kanssa), mutta akulle tuskin tekee pahaa, kun laturihan siellä pyörii moottorin käydessä?

Itselle liisari-Insignia tulossa, niin tuskin on tarvetta huolehtia aiheesta enempiä?
Ai miksi? Juuri siksi mitä viestissäsi kerroit. Parin kolmen kilometrin pätkäajossa se ei kerkiä edes juuri muuta tekemään kuin käynnistymään. Sen myös ymmärtäisin jos käynnistyisi ulkolämpötilan ollessa nollan tienoissa mutta +7- +8 asteen kesäkeleillä en lisälämpöä kaipaa. Bensaakin tuo polttaa mielestäni enemmän kuin mainoksissa luvataan.
Talvikeleillä olen laitteeseen todella tyytyväinen mutta ihan oikeasti haluaisin ihan itse päättää milloin sitä käytän
Kiitos vastauksesta. Lähinnä itseä siis se huolestutti, että kärsiikö akku tuosta, kun liikkeelle pitää kuitenkin päästä lähtemään töiden takia aina. Liisariauton tapauksessa ei ole väliä, vaikka lämmitin huollettaisi joka vuosihuollon yhteydessä, mutta ymmärrän kyllä "oman rahan" autoilijoilla, että tuo ei ole taloudellista touhua.
Mulla on ollut yhdessä autossa tuollainen liian omatoiminen eberi (ei opel). Muutaman vuoden pätkäkäytön jälkeen sai teettää 600€ korjauksen eberiin ja seuraavana talvena vielä hiukan kalliimman laturin vaihdon ja akkukin siinä samalla vaihtui. Huollon mukaan laturi alunperin alitehoinen pätkäeberilatauksiin. Silkkaa typeryyttä näissä integroiduissa lämmittimissä ettei voi itse valita lämmittääkö vai ei ja kiitän hyvää viisauttani etten omaan astraani lämmitintä tilannut, kun nyt tuli ilmi tuo liiallinen omatoimisuus.
Askoik
'Senator'
'Senator'
Viestit: 556
Liittynyt: 08 Helmi 2018, 17:59

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja Askoik »

Mitähän se webasto vie sähköä, ehkä saman verran kuin kaukovalojen käyttö, joten ei siinä kyllä laturista tehot lopu. Jos ja kun se omatoimisesti käynnistynyt webasto osaa myös omatoimisesti sammua parkkiin saavuttaessa, niin ei se akkuakaan syö tyhjäksi. Bensaa palaa joo, ehkä desilitra sen 10 min aikana? Nokeentuminen lienee se pahin ongelma, mutta eikö sekin siitä sitten puhdistu kun ohjeen mukaisesti kerran kuukaudessa polttaa vähintään 20 minuuttia?

Aikoinaan kun mulla oli eberi ja opin tuntemaan tuon +10C pakkokäytön, niin mä vastasin siihen siten että napsautin eberin päälle kaukosäätimellä jo 10 min ennen starttia. Ei tullut pätkäkäyttöä, kun se sai lämmetä ihan kunnolla. Olihan se kabiinikin viihtyisämpi, kun ei ollut enää ihan jääkaappilämpötila autoon istuessa ja suulakkeistakin alkoi tulla reilusti lämmintä ilmaa heti startatessa. Käyttöä vartenhan se eber/webasto on ostettu, niin miksi ihmeessä siihen pitäisi jotain disablointikytkimiä askarrella?
Avatar
jarkkis
OCF Member 2021
Viestit: 12739
Liittynyt: 27 Heinä 2008, 20:06
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja jarkkis »

Painii samas sarjas ku nää jotka moittii ilmastointia😂 nuukiaasia on monehe lähtöhön.
Vastaa Viestiin