Jos painat liikenne-kuvaketta näytöltä, näkyykö tiedotteet siellä listattuna? Kaikki mahdolliset varoitukset ruksattuna, muttei ilmoita vaikka valittu reitiltä olevat kuin ulkopuoleltakin. Pitänee vielä R-J:lle tutkittavaksi.Askoik kirjoitti: ↑24 Kesä 2019, 22:02 Muutkin valitelleet vm 2019 TMCstä. Siihen ei kukaan ole kommentoinut, joten kommentoidaan nyt edes vm. 2016 osalta...
vm. 2016 navin valikossa saan itse ruksailla, millaisista TMC-tiedotteista haluan radion kuunteluani häirittävän. Kyllä tuo varoittaa liukkaudesta, vesiliirtovaarasta, hirvivaarasta ja kolareista. Tietyövaroitukset olen tarkoituksella ruksannut pois, kun tulee enimmäkseen tuttuja reittejä ajeltua. Muistaakseni noin 4 kpl niitä rukseja siellä valikossa on. Olethan ruksannut kaiken haluamasi?
Navin karttanäkymää pidän 2D moodissa ja sellaisella zoomauksella, että Helsingin keskustassa ollessani näytöllä näkyy Kehä II asti. Kyllä tuohon pk-seudun karttanäkymään viikoittain joitain kolaripaikkoja ilmestyy, vaikka eivät omalla reitilläni olekaan. Täytynee kokeilla joskus ajella viikko sellaisella zoom-levelillä, että siinä näkyy koko suomi... mahtaako se TMC esittää 1000 km päässäkin olevat liikennetapahtumat?
Astra K
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Opel Astra 1.4T AT Sports Tourer Innovation+ 2019.0
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
En oo sitä listanäkymää kokeillut, mutta tänään zoomailin karttaa ulospäin, niin ei se näyttänyt mitään TMC-tiedotteita pk-seudun ulkopuolella. Joko sieltä ei ole dataa tarjolla, tai sitten auto näyttää vain 50 - 100 km säteellä olevia TMC-tiedotteita. Helsingissä ollessani näin tiedotteita Salosta ja Porvoosta, mutta en sen kauempaa, en vaikka aktivoin reittiopastuksenkin Rovaniemelle.
Luulis nyt ainakin Turussa ja Tampereella olevan TMC-tiedotteita tarjolla, kun niitä tässä pk-seudullakin tietyöt mukaan laskien on yli 10 kpl?
Luulis nyt ainakin Turussa ja Tampereella olevan TMC-tiedotteita tarjolla, kun niitä tässä pk-seudullakin tietyöt mukaan laskien on yli 10 kpl?
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Sulla toimii oudosti takaluukku.PormestariSisu kirjoitti: ↑21 Kesä 2019, 07:25 Peräkärryn vetämisestä muutama ihmetys. Onko ihan tarkoituksellista että kun kärry on kytkettynä niin takaluukku ei mene sähköisesti kiinni, aukipäin kyllä? Ja kuuluuko kuolleen kulman varoitusvalojen palaa jatkuvasti kun kärry perässä? Koukku asennettu ennen luovutusta ja kerran jo käytin takuussa kun parkkitutkille oli jäänyt kertomatta vetokoukun olemassaolo, epäilyttää että muutakin ohjelmassa vituillaan.
Kärry tyhjänä motarilla tekee pientä nypytystä, edellisellä kerralla oli huomattavaa nykimistä mutta pieneni kun pistin kärryn rengaspaineet paremmin kohdilleen. 200kg kuormalla ei nypytä, mutta melko levotonta meno on. Kyydissä oli vanerilevyjä joten täysin tasainen kuormitus. Edellisessä autossani V50 välillä unohti että on kärry perässä kuormaa tai ei, astrassa ei pysty unohtamaan.
2016 mallisessa farkussa takaluukku aukeaa vain "luukun kahvasta" painamalla sähköisesti. Kuskin ovessa olevasta nappulasta ei saa auki. Luukku menee sähköisesti kiinni luukun nappia painamalla.
Kuolleenkulman varoitusvalot toimivat samalla tavalla.
Perässä on kulkenut kaverin JC-28L kuomulla ilman ongelmia.
ASTRA Sports Tourer Innovation 1,6 CDTI Ecotec 100kW AT6 + Webasto
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
2016 Astrassa ei luukku auennut sähköllä, heti kun koukun adapteri on kytketty. Tehdaskoukku oli. Insignia B toimii samalla tavalla, eli automatiikka kytkeytyy pois kun kärry perässä. Astrassa kuolleen kulman varoitus sekosi, Inkussa toimii oikein, eli Astrassa ohjelmisto tässä suhteessa hölmömpi.
-
- 'Kadett'
- Viestit: 14
- Liittynyt: 07 Marras 2018, 22:24
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Minusta on aika hyvä, jos noin paljon vastaan tulevat. 99 000 km on jo aika paljon ja jos saat ihka uuden moottorin, niin tuleehan siitä etua itselle eli kestää sitten sitä myötä enemmän koko auto. Tuolla kilometrimäärällä yleensä moottori pettää ennen kuin kori ruostuu.UncleTmo kirjoitti: ↑21 Kesä 2019, 10:03Tästä väännetty Metroauton kanssa jo sen verran että tuon alemmaksi eivät tinkineet itselle jäävästä summasta. Jäi siinä samalla uusi Insigniakin kauppaan kun palvelu oli tuollaistajarkkis kirjoitti: ↑05 Kesä 2019, 16:46UncleTmo kirjoitti: ↑03 Kesä 2019, 21:13Tervetuloo maanantai-Astrojen kerhoon! Itsellä toimi yhtä maadoitusvikaa lukuunottamatta moitteettomasti 99tkm asti 1.4 turbokone. Sitten kuulukin ilman varoituksen sanaa koneessa kopsista ja lähtikin koko hela moottori vaihtoon tuossa huhtikuun puolella. Sain auton vasta viime viikolla ekaa kertaa ajoon. 5000€ lasku josta itse joutui vuosisadan taistelun jälkeen pulittaan 1200€ Metroautolle. On viimeinen kerta kun siihen konserniin jätän pennin latiakaan. Toivottavasti ei muilla tän tyyppisiä vikoja tuu eteen...
Miten ihmeessä tosta piti ylipäänsä maksaa itse yhtäkään euroa? Luulis ton ikäses autos ja noilla kilsoilla vielä olevan kuluttajasuojalaki takana vaikka miten vedottaisiin takuun loppumiseen.
Tuliko selvyyttä mikä sen rikkoi ettei tuu muilla samaa vastaan.
Auton takuu mennyt jo umpeen, koska en ostanut lisäkilsoja tai -vuosia ostohetkellä. Luotin vissiin liikaa siihen että uusi auto kestää... Ei kestänyt
Sellaisen diagnoosin tekivät autollle, että yhdessä sylinterissä "ohilaukauksia" ja tästä syystä eivät ruvenneet aukomaan konetta sen enempää, vaan laittoivat uuden tilaukseen ja vaihtoivat...
Opel Astra K Sport Tourer 1.0 ECT Innovation 2018
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Jos ei uutta moottoria jaksa maksaa, niin täältä esimerkkinä:innovationisti kirjoitti: ↑26 Kesä 2019, 17:34Minusta on aika hyvä, jos noin paljon vastaan tulevat. 99 000 km on jo aika paljon ja jos saat ihka uuden moottorin, niin tuleehan siitä etua itselle eli kestää sitten sitä myötä enemmän koko auto. Tuolla kilometrimäärällä yleensä moottori pettää ennen kuin kori ruostuu.UncleTmo kirjoitti: ↑21 Kesä 2019, 10:03Tästä väännetty Metroauton kanssa jo sen verran että tuon alemmaksi eivät tinkineet itselle jäävästä summasta. Jäi siinä samalla uusi Insigniakin kauppaan kun palvelu oli tuollaistajarkkis kirjoitti: ↑05 Kesä 2019, 16:46UncleTmo kirjoitti: ↑03 Kesä 2019, 21:13Tervetuloo maanantai-Astrojen kerhoon! Itsellä toimi yhtä maadoitusvikaa lukuunottamatta moitteettomasti 99tkm asti 1.4 turbokone. Sitten kuulukin ilman varoituksen sanaa koneessa kopsista ja lähtikin koko hela moottori vaihtoon tuossa huhtikuun puolella. Sain auton vasta viime viikolla ekaa kertaa ajoon. 5000€ lasku josta itse joutui vuosisadan taistelun jälkeen pulittaan 1200€ Metroautolle. On viimeinen kerta kun siihen konserniin jätän pennin latiakaan. Toivottavasti ei muilla tän tyyppisiä vikoja tuu eteen...
Miten ihmeessä tosta piti ylipäänsä maksaa itse yhtäkään euroa? Luulis ton ikäses autos ja noilla kilsoilla vielä olevan kuluttajasuojalaki takana vaikka miten vedottaisiin takuun loppumiseen.
Tuliko selvyyttä mikä sen rikkoi ettei tuu muilla samaa vastaan.
Auton takuu mennyt jo umpeen, koska en ostanut lisäkilsoja tai -vuosia ostohetkellä. Luotin vissiin liikaa siihen että uusi auto kestää... Ei kestänyt
Sellaisen diagnoosin tekivät autollle, että yhdessä sylinterissä "ohilaukauksia" ja tästä syystä eivät ruvenneet aukomaan konetta sen enempää, vaan laittoivat uuden tilaukseen ja vaihtoivat...
https://en.bildelsbasen.se/?link=list&s ... =120101100
Aikoinaan tilasin Saab 9-5 Aero automaattilaatikon alle 100tkm ajettuna ja rahteineen 1300€. Marmoritiskillä maksoi uusi 5500€...
Seat Ibiza 2018 1.0 TGI M5
Astra Tourer 2019 1.4T CNG M6
Seuraa: https://www.instagram.com/kaasuautoilen/
Astra Tourer 2019 1.4T CNG M6
Seuraa: https://www.instagram.com/kaasuautoilen/
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
No niin, eilen sain Astran ajoon korjausten jälkeen. Nyt on vaihdettu katalysaattori, hiukkassuodatin, erinäisiä antureita ja tehty ohjelmointeja ja päivityksiä. Samalla myös kalibroitiin mukautuva vakkari käyttökuntoon.J.A.S kirjoitti: ↑10 Kesä 2019, 22:03 Mun Astran vietti viime viikon Länsiautossa odottamassa korjausaikaa, joka oli siis tänään.
Auto tosiaan herjasi hiukkassuodattimen polttoa melko useasti joka päättyi siihen, että moottorinhäiriö-valo syttyi ja auto kulki rajoitetulla teholla. Katalysaattori siihen vaihdettiin jo ennen luovutusta.
Eikä sillä tänäänkään ajamaan päässyt. Nyt odotellaan seuraavaksi uutta hiukkassuodatinta. Kuulemma puhutaan taas viikoista.
Onneks sentään antoivat toisen auton käyttöön täksi aikaa.
Pientä nykimistä on havaittavissa edelleen. Pitää nyt ajella hetki ja katsoa loppuuko se.
Mutta nyt näyttää jo huomattavasti paremmalta kuin kuukausi sitten.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Astra ST 1.6 T aut. 2019
Astra ST 1.6 T aut. 2019
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Astra 1.0T pitäisi viedä 30tkm huoltoon, hinnaksi sanoivat 170€
Suodattimen hinta 34€ ja öljyn hintaa eivät saaneet kaivettua. Jos vie omat pitää öljyn olla Dexos1 Gen2, ja suodattimen alkuperäislaatua.
Vastaakohan tämä motonetin suodatin sitä "alkuperäislaatua"?
https://www.motonet.fi/fi/varaosatuote/ ... neuvo=2827
Tämä on ilmeisesti oikea öljy? Sanoivat ettei tuota gen2 vielä kaupasta saisi =)
https://www.motonet.fi/fi/tuote/590234/ ... 013-#menu2
Paljonkos tuo litrainen turbo öljyä ottaa sisäänsä?
Tuossa ilmeisesti säästäisi 25€ suodattimessa ja jonkin verran öljyissä, jos ne vie itse?
Suodattimen hinta 34€ ja öljyn hintaa eivät saaneet kaivettua. Jos vie omat pitää öljyn olla Dexos1 Gen2, ja suodattimen alkuperäislaatua.
Vastaakohan tämä motonetin suodatin sitä "alkuperäislaatua"?
https://www.motonet.fi/fi/varaosatuote/ ... neuvo=2827
Tämä on ilmeisesti oikea öljy? Sanoivat ettei tuota gen2 vielä kaupasta saisi =)
https://www.motonet.fi/fi/tuote/590234/ ... 013-#menu2
Paljonkos tuo litrainen turbo öljyä ottaa sisäänsä?
Tuossa ilmeisesti säästäisi 25€ suodattimessa ja jonkin verran öljyissä, jos ne vie itse?
-
- OCF Member 2024
- Viestit: 13544
- Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
- Paikkakunta: Keski-pohjanmaa
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Soita motonettiin ja kysy valmistaja. Alkuperäinen on delco tai manfiltter.
Öljytilavuus on 4-litraa.
Seuraava huolto on sitten isompi. Ja tuo 170e ekahuollosta ilman raikkaria ei ole paljon. Varsinkin jos polttoaineen lisäaine on tuossa mukana (noin13e purkki)
Öljytilavuus on 4-litraa.
Seuraava huolto on sitten isompi. Ja tuo 170e ekahuollosta ilman raikkaria ei ole paljon. Varsinkin jos polttoaineen lisäaine on tuossa mukana (noin13e purkki)
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
-
- 'Admiral'
- Viestit: 255
- Liittynyt: 20 Helmi 2016, 10:30
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Vai ei kaupasta vielä saisi gen2 öljyä Sitä sai jo pari vuotta sitten Motonetistä, kun oma Astra kävi huollossa. Ja eiköhän niillä öljyn hinta olisi ollut tiedossa, mutta eivät kehdanneet sanoa, koska toivovat, että asiakas ottaa öljyt heiltä. Ainakin Länsiautossa öljyn osuus huollosta olisi ollut 100 euroa, eli katteet on kyllä kohdallaan Kannattaa siis ehdottomasti viedä omat öljyt.Palvaamo kirjoitti: ↑28 Kesä 2019, 11:07 Astra 1.0T pitäisi viedä 30tkm huoltoon, hinnaksi sanoivat 170€
Suodattimen hinta 34€ ja öljyn hintaa eivät saaneet kaivettua. Jos vie omat pitää öljyn olla Dexos1 Gen2, ja suodattimen alkuperäislaatua.
Vastaakohan tämä motonetin suodatin sitä "alkuperäislaatua"?
https://www.motonet.fi/fi/varaosatuote/ ... neuvo=2827
Tämä on ilmeisesti oikea öljy? Sanoivat ettei tuota gen2 vielä kaupasta saisi =)
https://www.motonet.fi/fi/tuote/590234/ ... 013-#menu2
Paljonkos tuo litrainen turbo öljyä ottaa sisäänsä?
Tuossa ilmeisesti säästäisi 25€ suodattimessa ja jonkin verran öljyissä, jos ne vie itse?
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Itse kun kyselin 1.4T:lle syksyllä 2. Vuoden huoltoa niin kysyin öljyn hintaa sanoilla ”paljonko öljy huollon yhteydessä maksaa kun sitä saa Motonetista pöntön 40 eurolla” ja sain vastaukseksi huollon hinnan jossa luki ”... sis. suodatin, moottoriöljy (40€)...”Palvaamo kirjoitti: ↑28 Kesä 2019, 11:07 Astra 1.0T pitäisi viedä 30tkm huoltoon, hinnaksi sanoivat 170€
Suodattimen hinta 34€ ja öljyn hintaa eivät saaneet kaivettua. Jos vie omat pitää öljyn olla Dexos1 Gen2, ja suodattimen alkuperäislaatua.
Vastaakohan tämä motonetin suodatin sitä "alkuperäislaatua"?
https://www.motonet.fi/fi/varaosatuote/ ... neuvo=2827
Tämä on ilmeisesti oikea öljy? Sanoivat ettei tuota gen2 vielä kaupasta saisi =)
https://www.motonet.fi/fi/tuote/590234/ ... 013-#menu2
Paljonkos tuo litrainen turbo öljyä ottaa sisäänsä?
Tuossa ilmeisesti säästäisi 25€ suodattimessa ja jonkin verran öljyissä, jos ne vie itse?
Edit: ja ainakin mun autoon Motonetin oe-laatuinen suodin oli Bosch, ostin kannun ja suodattimen ja teetin extra öljynvaihdon keväällä paikallisella nyrkkipajalla kun öljylaskuri oli tippunut reilussa puolessa vuodessa 29%:iin
Astra K ST 1.4T 150hv AT
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Mullakin olisi kohta öljynvaihto edessä. Ajattelin samalla myös huollattaa auton. Kyseessä ensimmäiset huollot omistukseni aikana niin en ole oikein perillä. Viimeisin huolto tehty viime syksynä ja kilometrit olivat 57000. Ensi kuussa ajattelin huoltaa ja silloin kilometrejä n. 75000.
Omat öljyt (yllä olikin linkattu ja oikea öljy ja määrä, kiitos!) ja suodattimet ajattelin viedä mukanani. Mitäs kaikkea sieltä noilla kilometreillä vaihdetaan? Öljysuodatin ja raitisilmasuodatin? Jotain muuta? Voisiko joku ystävällinen sielu linkata esimerkiksi Motonetin sivuilta tarvittavat suodattimet, kun oma osaamiseni aiheesta on aika minimaalinen. Kiitos!
Omat öljyt (yllä olikin linkattu ja oikea öljy ja määrä, kiitos!) ja suodattimet ajattelin viedä mukanani. Mitäs kaikkea sieltä noilla kilometreillä vaihdetaan? Öljysuodatin ja raitisilmasuodatin? Jotain muuta? Voisiko joku ystävällinen sielu linkata esimerkiksi Motonetin sivuilta tarvittavat suodattimet, kun oma osaamiseni aiheesta on aika minimaalinen. Kiitos!
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Viestiä ei vissiin pysty editoimaan, joten kysytään tässä.
Näkyykö jostain ylipäätään mitä Opelin huolto-ohjelmaan kuuluu? Yritin huoltokirjasta ja ohjekirjasta katsoa, mutta ei osunut silmään.
Näkyykö jostain ylipäätään mitä Opelin huolto-ohjelmaan kuuluu? Yritin huoltokirjasta ja ohjekirjasta katsoa, mutta ei osunut silmään.
-
- OCF Member 2024
- Viestit: 13544
- Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
- Paikkakunta: Keski-pohjanmaa
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Ei eikä oikeastaan muilla kuin japanilaisilla autoilla. Tähän topikiin olen usein vastaillutkin.
1v/30tkm
Öljyt+suodatin
2-vuodenvälein kilometreistä riippumatta
jarruneste
60tkm tai 4-vuotta
Moottorinilmansuodatin
Bensamoottoreissa sytytystulpat
Diesel moottoreissa polttoainesuodatin
Raitisilmasuodatin 60tkm huollossa tai joka toisessa huollossa ajallisesti.
Lisäksi huollon tarkastuslistan mukaiset tarkastukset.
Ja bensakoneissa polttoaineenlisäaine
Automaattivaihteiston öljynvaihtoa ei ole huolto-ohjelmassa mutta suosittelisin sen öljyt vaihtamaan huuhtelemalla vaikka 90tkm tai 5-vuodenvälein koska kyseessä on kuitenkin perinteinen automaattivaihteisto
Dexos 2 dieselmoottoreihin
Dexos 1gen2 bensamoottoreihin
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
-
- 'Kadett'
- Viestit: 21
- Liittynyt: 13 Maalis 2010, 13:58
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Nyt sitten alko kuulumaan 1.4 t automaatista hienoista ulinaa, kun 12000 km takana. Kuuluu selvimmin noin 50 km/h vauhdissa ja jonkin verran erotettavissa 80 ja 100 km/h vauhdissa. Mitä mieltä olette kannattaako olla tästä huolissaan? Kuuluu etupäästä ja epäilen laatikkoa, mutta voi tietysti olla muukin. Takuutahan on reippaasti jäljellä. Mitä tästä automaattilaatikosta on lukenut, niin kehutaan kyllä silti lujaksi. Kiinnostaisi onkohan tällaista ollut muilla? Harmittaa,,,, kun muuten niin käteen istuva auto kaikin puolin.