Saman voi tehä sillalla. Oon huomannu joskus. Ilmeisesti riittävän iso lämpötilaero luo jonkinlaisen "seinän", josta etäisyystutkan säteen heijastuu takaisin. 50 tai 60 km/h tais olla rajana tuolle jarrutustoiminnolle - sitä isommissa nopeuksissa vain varottelee. Itelle sattunu pari-kolme kertaa vuoden aikana. En usko, että ne toimii misäää autoissa virheettä. Sama noissa automaattivaloissa. Kaverin A6 Audikin vaihtelee lyhyitä ja pitkiä miten sattuun, vaikkei ole halpa auto. Automatiikat ei vaan oo täydellisiä.juhkuja kirjoitti: ↑15 Marras 2018, 18:58 Astra antoi tänään yllättäen etutörmäysvaroituksen rautatien alikulkuun ajaessa keskellä päivää. Jarrutehostin ilmeisesti toimi, kun meinasi pysähtyä kuin seinään. Ja edessä ei siis ollut mitään. Vähän reippaampi kaasunpainallus auttoi jatkamaan matkaa. Toivottavasti ei moottoritiellä vedä yllättäviä lukkojarrutuksia...
Astra K
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Insignia 1.6T Innovation Plus Gran Sport -19
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Itsellä teki täysjarrutuksen, kun rautatien alikulkuun mennessä tulee pyörätie oikealta alaspäin ja kääntyy jyrkästi sitten ajamani kadun suuntaiseksi - vauhdilla tullut pyöräilijä ilmeisesti näkyi tutkille ja jarrut kerralla pohjaan. Onneksi takana tuleva oli sen verran kauempana ettei rysähtänyt. Mitenkähän tuo tulkitaan, jos autoni tekee muiden mielestä täysin tarpeettoman jarrutuksen ja joku rysäyttää perään.
Markku
Markku
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Jos autossa ei ole mukautuvaa vakkaria, niin perustuu vain kameraan ja silloin automaattisessa hätäjarrutuksessa on 60km/h raja. Mukautuvan vakkarin kanssa toiminto perustuu tutkaan, jolloin tuota rajaa ei ohjekirjan mukaan ole. 85km/h asti kameraan perustuvassa sitten toimii jarrutusapu.mp71 kirjoitti: ↑16 Marras 2018, 10:13Saman voi tehä sillalla. Oon huomannu joskus. Ilmeisesti riittävän iso lämpötilaero luo jonkinlaisen "seinän", josta etäisyystutkan säteen heijastuu takaisin. 50 tai 60 km/h tais olla rajana tuolle jarrutustoiminnolle - sitä isommissa nopeuksissa vain varottelee. Itelle sattunu pari-kolme kertaa vuoden aikana. En usko, että ne toimii misäää autoissa virheettä. Sama noissa automaattivaloissa. Kaverin A6 Audikin vaihtelee lyhyitä ja pitkiä miten sattuun, vaikkei ole halpa auto. Automatiikat ei vaan oo täydellisiä.juhkuja kirjoitti: ↑15 Marras 2018, 18:58 Astra antoi tänään yllättäen etutörmäysvaroituksen rautatien alikulkuun ajaessa keskellä päivää. Jarrutehostin ilmeisesti toimi, kun meinasi pysähtyä kuin seinään. Ja edessä ei siis ollut mitään. Vähän reippaampi kaasunpainallus auttoi jatkamaan matkaa. Toivottavasti ei moottoritiellä vedä yllättäviä lukkojarrutuksia...
Grandland X PHEV Executive 300 Turbo A8 AWD MY20
Ex. Astra Sports Tourer Innovation 1.4T MY17.5, Ex. Astra Sports Tourer Sport 1.4T MY15.5, Ex. Astra Enjoy 1.4T MY13.5
Ex. Astra Sports Tourer Innovation 1.4T MY17.5, Ex. Astra Sports Tourer Sport 1.4T MY15.5, Ex. Astra Enjoy 1.4T MY13.5
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Nyt tuli omillakin standardeilla aika nopea auton vaihto. Kesäkuussa käyttöönotettu 1.4 farkku vaihtui 1.6 bensaan (molemmat matrix business malleja). Aika pirtsakka peli täytyy sanoa. Etupyörien kaaret on tässä pehmellä materiaalilla vuorattu ja oven ja pyöräkotelon välilläkin on jotain pehmustetta. Ehkä tämä on jopa hiljaisempi kuin tuo "vanha".
OPEL ASTRA Sports Tourer MATRIX BUSINESS 1.6 Turbo AT6
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Yritin samaa mutta olisi hyvittänyt toukokuussa ostetusta 1.4sta niin surkeasti että annoin olla.tension kirjoitti: ↑16 Marras 2018, 15:54 Nyt tuli omillakin standardeilla aika nopea auton vaihto. Kesäkuussa käyttöönotettu 1.4 farkku vaihtui 1.6 bensaan (molemmat matrix business malleja). Aika pirtsakka peli täytyy sanoa. Etupyörien kaaret on tässä pehmellä materiaalilla vuorattu ja oven ja pyöräkotelon välilläkin on jotain pehmustetta. Ehkä tämä on jopa hiljaisempi kuin tuo "vanha".
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Onko bensan kulutuksessa ollut eroa edelliseen verrattuna?tension kirjoitti: ↑16 Marras 2018, 15:54 Nyt tuli omillakin standardeilla aika nopea auton vaihto. Kesäkuussa käyttöönotettu 1.4 farkku vaihtui 1.6 bensaan (molemmat matrix business malleja). Aika pirtsakka peli täytyy sanoa. Etupyörien kaaret on tässä pehmellä materiaalilla vuorattu ja oven ja pyöräkotelon välilläkin on jotain pehmustetta. Ehkä tämä on jopa hiljaisempi kuin tuo "vanha".
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
135 km vasta takana, niin paha sanoa mitään suuntaan tai toiseen. Ajotietokone näyttää nyt 11 l
Vanhalla ajelin 10 tkm - 5.8 l/100 km ja tämä myös ajotietokoneen luku.
Vanhalla ajelin 10 tkm - 5.8 l/100 km ja tämä myös ajotietokoneen luku.
OPEL ASTRA Sports Tourer MATRIX BUSINESS 1.6 Turbo AT6
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Eli todellinen siellä 6,2-6,3. Ei paha siltikään bensa-automaatille.
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Nyt on vajaan kahden vuoden jälkeen omalla 1.6 CDTI automaatilla (Enjoy more) 60 tkm takana. Näitä muiden vikalistoja lueskellessa kuvittelin saaneeni käsiini poikkeuksellisen hyvän yksilön, kun kaikki pikkuviat loisti poissaolollaan. Sen sijaan 56 tkm kohdalla auto päätti luopua ylimääräisestä vaihteistoöljystä ja ruikki sitä kuuman lohkon kylkeen tms. Meinasi vähän kuumotella, kun lähes uuden auton konepellin alta alkoi savua/höyryä nousemaan kesken ajon . Huollossakaan eivät tarkkaa vuotokohtaa ilmeisesti osanneet paikantaa kun oli sen verran konehuonetta sotkenut. Diagnoosi oli "vaihteiston venttiilipesän kansi ja/tai jäähdytinputket vuotaa". Taisi olla aika yksilöllinen vika, kun en ole vastaavaan muualla törmännyt...
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Nyt taisi tulla isompi remontti eteen. Autosta on kuulunut hiljaisissa vauhdeissa kolinaa uudesta saakka, mutta huolto ei ole löytänyt syytä. Tänään kesken ajon voimakas jyrinä, joka taitaa tulla automaattilaatikosta. Kun laittaa tyhjäkäynnillä D-asentoon, niin jyrinä on sitä luokkaa, että taitaa pitää kutsua hinausauto viemään tarkempiin tutkimuksiin. Mittarissa 33 tkm.
Astra Sports Tourer Business Matrix cdti AT, 2018
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Andy`^ kirjoitti: ↑17 Marras 2018, 18:01Minulla on -17 vuosimalli 1.4 innovation farkku ja siinäkin on pyöräkaaret pehmeää matskua sekä etuoven kun avaa niin näkee pyöräkaaren maastossa, jotain foam tyylistä eristettä.tension kirjoitti: ↑16 Marras 2018, 15:54 Nyt tuli omillakin standardeilla aika nopea auton vaihto. Kesäkuussa käyttöönotettu 1.4 farkku vaihtui 1.6 bensaan (molemmat matrix business malleja). Aika pirtsakka peli täytyy sanoa. Etupyörien kaaret on tässä pehmellä materiaalilla vuorattu ja oven ja pyöräkotelon välilläkin on jotain pehmustetta. Ehkä tämä on jopa hiljaisempi kuin tuo "vanha".
Insignia GS 1.6 T Exexutive classic MY20
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Ei tullut otettua tehdas webastoa tulevaan 1,6 bensa turbo Astraan ja tuossa tuli katseltua lämmitys settejä. Hiukan hankala paikka säteilylämmittimelle näyttäisi ainakin asennuskuvan perusteella. Öljypohjan anturinjohto näyttää asennuskuvassa koskettavan tai lähes koskettavan lämmitintä kun kulkee lämmittimen päältä. Ei kyllä mitään hajua kuinka kuumaksi tuo mötikkä käy että pystyykö sulattamaan johtoa mikäli johto jossain vaiheessa pääsisi koskettamaan lämmitintä. 1,4 turbossa näyttäisi olevan selkeämpi asennuspaikka, ei ainakaan johtoja kulje lämmittimen poikki. Kuinka moni jättänyt webaston tai säteilylämppärin laittamatta kokonaan?
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Hinurilla korjaamolle ja pitkän tutkinnan jälkeen syyksi paljastui isohko kivi, joka oli kiilautunut jotenkin moottorin tuentaan aiheuttaen karmean metelin.
Astra Sports Tourer Business Matrix cdti AT, 2018
-
- OCF Member 2024
- Viestit: 13557
- Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
- Paikkakunta: Keski-pohjanmaa
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Defalta saa lämpösukkaa joka tulee kupari langalla kiinni. Toinen vaihtoehto on siirtää sitä johtoa esim.nippusiteellä sivuun. Ja se vastus ei kuumene juuri kuumemmaksi kuin moottori jos se on asennettu oikein.Andy`^ kirjoitti: ↑20 Marras 2018, 08:46 Ei tullut otettua tehdas webastoa tulevaan 1,6 bensa turbo Astraan ja tuossa tuli katseltua lämmitys settejä. Hiukan hankala paikka säteilylämmittimelle näyttäisi ainakin asennuskuvan perusteella. Öljypohjan anturinjohto näyttää asennuskuvassa koskettavan tai lähes koskettavan lämmitintä kun kulkee lämmittimen päältä. Ei kyllä mitään hajua kuinka kuumaksi tuo mötikkä käy että pystyykö sulattamaan johtoa mikäli johto jossain vaiheessa pääsisi koskettamaan lämmitintä. 1,4 turbossa näyttäisi olevan selkeämpi asennuspaikka, ei ainakaan johtoja kulje lämmittimen poikki. Kuinka moni jättänyt webaston tai säteilylämppärin laittamatta kokonaan?
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Eikai noissa paistinpannu lämmittimissä oikein ole järkeä nykypäivänä kun saatavilla on kiertovesipumpullisia vastuksia esim tt-thermo.
Astra ST 1.0 Innovation+