Uusi Astra (K) Suomessa
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Omituisesti menee päästöt wltp laskennalla. 5ov 1.4 automaatti päästää enemmän kuin manu mutta wagonissa toisinpäin.
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Onkos muilla ollut ongelmia navin kanssa? Ei toimi ollenkaan osoitteen syötössä numeropainike 2. Ja aikansa saa myös painella "käynnistä" painiketta että ottaa sen. Vai onkohan näytössä jotain häikkää muutenkin ylä ja ala reunoissa sitten?


Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Ja taas asiaa lisää tutkittuani joudun toteamaan, että tätä ”puutumista” esiintyy ainoastaan kaasulla ajettaessa. Kun käytetään bensaa, niin oiretta ei esiinnySportsT_Innovation kirjoitti: ↑14 Kesä 2018, 11:47Niin tämä Astran 1.4 litranen turbohan ei ole mikään tämän kokoisten moottorien onnistunein esitys. Moottorilla kyllä pärjää ja se on arkiajoon riittävä, mutta kyllä muilta merkeiltä löytyy paljon pirteämpiäkin tekeleitä vastaavassa kokoluokassa. Monet autolehdetkin ovat antaneet hieman miinusta moottorin ominaisuuksista verrattuna ilmoitettuun tehoon. Moottorin alavääntö ei tosiaan ole parasta A luokkaa ja kone on joissakin tilanteissa hieman "nuhainen", mutta kyllä tuolla hyvin pärjää, kun on tottunut ajamaan.pkuitune kirjoitti: ↑14 Kesä 2018, 08:29Nykimisestä/ontumisesta/tehokuopasta kirjoittelin tuossa huhtikuussa, ja nyt kun auto on pajalla ja mulla sijaisautona samanlainen Astra 3-pyttyisellä bensalla, niin voisin todeta, ettei tätä vastaavaa hämminkiä vaihdetta vaihtaessa ole tässä sijaisautossa. Kysymys kuuluukiin, että onko tuossa 1,4-litraisessa niin paljon heikompi alavääntö, että sitä pitää ajaa jotenkin "poikkeavalla" tavalla? Vai onko vääntökäyrä jotenkin epätavallisen muotoinen, sillä en ole muilla autoilla tähän vaivaan törmännyt.pkuitune kirjoitti: ↑24 Huhti 2018, 09:50Onko muilla kokemuksia 1.4-litraisen bensakoneen ontumisesta vaihdettaessa ykköseltä kakkoselle. Tuntuu, että kun vaihdan ykköseltä kakkoselle, niin neljä kertaa viidestä kytkimen ylös nostamisen jälkeen auto ei lähdekään välittömästi vetämään vaan puutuu ja "nytkähtää". Moottorin kierrosluku on tässä vaiheessa noin 1500 rpm kieppeillä. Jos taas vaihdan hyvin pikaisesti kakkoselle siten, että kierrosluku vaihtamisen jälkeen putoaa 1000 rpm tuntumaan, niin vastaavaa ontumista ei esiinny. Ongelmaa ei myöskään ole ole kakkoselta kolmoselle vaihdettaessa eikä tätä suuremmilla vaihteilla.
Onko siis kyseessä ongelma, johon pitäisi huollossa puuttua, vai pitääkö minun opetella vaan ajamaan bensa-autolla diesel-auton jälkeen?Mietin että pitääkö tuossa vaihteen vaihdon jälkeen kytkimen ylösnoston yhteydessä antaa kaasua ja sillä tavalla välttyä tuolta "tehokuopalta"?
![]()
![]()

Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Nyt sekos sit kokonaan tää navi 900. Ei toimi mitkään nappulat eikä kosketusnäyttö. Ratista toimii kuitenkin kanavan vaihdot ja volumen säädöt. Onkos näissä ollut jotain vikoja ?


Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Voisko olla Navin sekoamiseen syynä alhainen akkuvirta? Edellisessä Astra J:ssä teki sitä, jos akkuvirta pääsi alhaiseksi.
Astra K 1.4 MY18
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Mielestäni täällä oli aiemmin jollakulla juttua navin totaalijäätymisestä, ja se korjattiin vaihtamalla huollossa koko toosa uuteen. Eli jos ei tokene niin huoltoon vaan yhteyttä.

Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Juu on nois näytöis ollu vikoja, meidän piiliin vaihdettiin perjantaina näyttö ja avoinna olevat päivitykset ajettiin sisään sekä kuskin oven pystypilari meni takuuseen kun oli hiushalkeema. Sormet ristis et nyt pelaa loppuun asti tuo astra ku jousetki hommattuna.
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Eilen oli eka määräaikaishuolto LänsiAutossa Vantaalla ja hintaa tuli 249€.
Normihuolto+älyboksin- sekä radion päivitys ajot.
Kuvittelenko vai onko auto jotenkin pehmeämpi ajaa ja vaihtaa vaihteetkin huomaamattomammin?
Radio ei ainakaan enää rätise samalla tavalla, mutta seurataan tilannetta...
Siis -17 Astra K 1.4T HB.
Onks muilla kokemuksia noista päivityksistä? Nyt vielä tää ainakin tosi tyytyväinen...
Normihuolto+älyboksin- sekä radion päivitys ajot.
Kuvittelenko vai onko auto jotenkin pehmeämpi ajaa ja vaihtaa vaihteetkin huomaamattomammin?
Radio ei ainakaan enää rätise samalla tavalla, mutta seurataan tilannetta...
Siis -17 Astra K 1.4T HB.
Onks muilla kokemuksia noista päivityksistä? Nyt vielä tää ainakin tosi tyytyväinen...
Astra Matrix Business 1.4T Aut. vm. -17
Aikoinaan pari Vectraa, Astra, Kadett.
Aikoinaan pari Vectraa, Astra, Kadett.

Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Mulle vaihdettiin koko Navi 900 näyttöineen päivineen. Tosin päivityksen yhteydessä sen huollossa pimensivät. Näytössä luki vaan GM Linux ja näytti kun se olisi ollut jossain Linuxin Shellissä. Radiota pystyi kuuntelemaan ja ratista vaihtelemaan kanavia ja volumea.
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Eli vikoja on ollut. Täytyy kiikuttaa auto sit huoltoon jos se ei tosta tokene enään.


Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Myös brittifoorumilla oli muutama tapaus. Jotenkin ajattelisin, että nuo koski enemmän alkupään autoja, mutta näemmä niitä voi tulla sitten uudempiinkin. Jossain vaiheessa laitteen versio hieman muuttui, kun siihen tuli Android Auto-tuki. Muistelen, että silloin tuli muutosta myös rautapuolelle, koska AA:n asennus ei onnistunut kaikkiin malleihin.
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Joo luin kanssa sieltä brittifoorumilta. Tänään taas toimi normaalisti. Paitsi että navigaattorin numero 2 ei toimi. Veikkaan että siitä on koko soiro ylhäältä alas rikki.


Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Ois pitänyt viedä Vantaalle, Helsingin LänsiAutossa maksoi eka huolto 350€KPH kirjoitti: ↑17 Heinä 2018, 22:02Eilen oli eka määräaikaishuolto LänsiAutossa Vantaalla ja hintaa tuli 249€.
Normihuolto+älyboksin- sekä radion päivitys ajot.
Kuvittelenko vai onko auto jotenkin pehmeämpi ajaa ja vaihtaa vaihteetkin huomaamattomammin?
Radio ei ainakaan enää rätise samalla tavalla, mutta seurataan tilannetta...
Siis -17 Astra K 1.4T HB.
Onks muilla kokemuksia noista päivityksistä? Nyt vielä tää ainakin tosi tyytyväinen...

-Jouni
Commodore B ja Astra K ST 1.6T AT
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Rinta-Joupilla Lappeenrannassa keväällä ensimmäinen huolto 190€.JJH kirjoitti: ↑18 Heinä 2018, 14:12Ois pitänyt viedä Vantaalle, Helsingin LänsiAutossa maksoi eka huolto 350€KPH kirjoitti: ↑17 Heinä 2018, 22:02Eilen oli eka määräaikaishuolto LänsiAutossa Vantaalla ja hintaa tuli 249€.
Normihuolto+älyboksin- sekä radion päivitys ajot.
Kuvittelenko vai onko auto jotenkin pehmeämpi ajaa ja vaihtaa vaihteetkin huomaamattomammin?
Radio ei ainakaan enää rätise samalla tavalla, mutta seurataan tilannetta...
Siis -17 Astra K 1.4T HB.
Onks muilla kokemuksia noista päivityksistä? Nyt vielä tää ainakin tosi tyytyväinen...![]()
-Jouni
Kuun alkupuolella käytin moottoriohjauksen päivityksessä ja kyllähän tuo vähän tasaisemmin tuntuu käyvän ja kulutus näyttäisi vähän tippuneen.
Penkin tuuletus ollut kyllä näillä keleillä ihan tarpeellinen vekotin.
Astra Sports Tourer Innovation 1.4T MY17.5
Ex. Astra Sports Tourer Sport 1.4T MY15.5
Ex. Astra Sports Tourer Sport 1.4T MY15.5
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Mitä huollossa tehtiin kun noin pirusti maksaa ekahuolloksi?JJH kirjoitti: ↑18 Heinä 2018, 14:12Ois pitänyt viedä Vantaalle, Helsingin LänsiAutossa maksoi eka huolto 350€KPH kirjoitti: ↑17 Heinä 2018, 22:02Eilen oli eka määräaikaishuolto LänsiAutossa Vantaalla ja hintaa tuli 249€.
Normihuolto+älyboksin- sekä radion päivitys ajot.
Kuvittelenko vai onko auto jotenkin pehmeämpi ajaa ja vaihtaa vaihteetkin huomaamattomammin?
Radio ei ainakaan enää rätise samalla tavalla, mutta seurataan tilannetta...
Siis -17 Astra K 1.4T HB.
Onks muilla kokemuksia noista päivityksistä? Nyt vielä tää ainakin tosi tyytyväinen...![]()
-Jouni
Corsa E grasshopper cdti
corsa a 1,2 s -> c18xel
Corsa b gsi grillaillaan kun joutaa
Suvussa ja lähipiirissä vajaa tusina
corsa a 1,2 s -> c18xel
Corsa b gsi grillaillaan kun joutaa
Suvussa ja lähipiirissä vajaa tusina
