Insignia B

Keskustelua Opeleista
Piude81
OCF Member 2017
OCF Member 2017

Re: Insignia B

ViestiKirjoittaja Piude81 » 04 Joulu 2017, 16:09

Minä täällä mietin Astra K:n vaihtamista Inkku Beehen. Astralla on menty nyt kohta vuoden päivät ja 25 000km on takanapäin. Siitä asti kun uusi Inkku esiteltiin niin olen katsellut sitä vähän sillä silmällä. On kuitenkin pitänyt hieman odotella kun ei ihan heti kehdannut autoa vaihtamaan mennä.

Te kenellä oon niin kehukaa tai haukkukaa. Ajan tuon 25 000km vuodessa ja mietin että kun Astra on bensa että pitäiskö se Inkku sit olla diesel mut mun ajokilsat on niin just ja just siinä rajalla että ei se säästä olis jotain ajaa 200e vuodessä jos ajaisin dieselillä.
Opel Manta -77 2.0i GSi
Opel Astra K 2017 1.4 Spotrs Tourer

usvaa
'Kadett'
'Kadett'

ViestiKirjoittaja usvaa » 04 Joulu 2017, 22:05

Piude81 kirjoitti:Minä täällä mietin Astra K:n vaihtamista Inkku Beehen. Astralla on menty nyt kohta vuoden päivät ja 25 000km on takanapäin. Siitä asti kun uusi Inkku esiteltiin niin olen katsellut sitä vähän sillä silmällä. On kuitenkin pitänyt hieman odotella kun ei ihan heti kehdannut autoa vaihtamaan mennä.

Te kenellä oon niin kehukaa tai haukkukaa. Ajan tuon 25 000km vuodessa ja mietin että kun Astra on bensa että pitäiskö se Inkku sit olla diesel mut mun ajokilsat on niin just ja just siinä rajalla että ei se säästä olis jotain ajaa 200e vuodessä jos ajaisin dieselillä.

Ei taida olla kovin järkevää hukata noin vähän ajettua autoa pois. Astralla ja uudella Insigniallahan on paljon yhteistä. Molempia autoja jonkin verran ajaneena sanoisin, että Astrahan on koko- ja hintaluokassaan aivan killeri :)

AUGSI
'Agila'

ViestiKirjoittaja AUGSI » 05 Joulu 2017, 12:01

Melkoisten ennakkoluulojeni vastaisesti Insignia GS on osoittautunut kelpo autoksi. Kaikki toimii oikein ja hyvin. AT 8 vaihtaa hienosti, ei nyi eikä nypyttele, mäkilähtöavustimen kanssa ei mitään ongelmia edes S/S:n yhteydessä. Ainakin kitkarenkailla hyvä ajaa liukkaillakin. Kiihtyy kivasti pyydettäessä, mutta sallii myös tasaisen rauhallisen, melkein autonomisen, ajon vakionopeudella. Bensaa kuluu odotusarvon mukaisesti se 10l/100km normaalilla ajotavalla, pidemmillä matkataipaleilla hieman vähemmän. Auton luonnetta voi muuttaa eri ajomieltymyksille ja erot kyllä huomaa. Auton suuri koko hieman yllätti, mutta kamerat ja tutkat auttavat hyvin äkseerauksissa. Hieman nopeampaan ja tunnokkaampaan ohjaukseen olin kyllä tottunut, vaan niin varmaan tähänkin. Tuulilasinpyyhkimien automaattitoiminta on kyllä liian hermostunut, eikä manuaalista tihkusäätöä ole. Valot ovat hyvät, mutta puuttuvat pesimet alentavat arvosanaa. Pakkovalintaiset nahkaistuimet vaihtaisin kyllä oitis kankaisiin kaikista tuuletus- ja hierontatoiminnoista huolimatta. Mielestäni sain paljon autoa kohtuuhinnalla.

ascona_c
OCF Member 2017
OCF Member 2017

ViestiKirjoittaja ascona_c » 05 Joulu 2017, 13:48

Täällä 1.5AT nykii edelleen. Rinta-Jouppi ei pystynyt tekemään mitään, vaikka vian huomasivatkin. Soitto maahantuojan ystävälliselle huoltovastaavalle ei tuonut myöskään apua. Ongelma tiedossa, ja koskee kuulemma 1.5 automaatteja, mutta korjausapua ei tähän hätään löydy.

marlii
'Admiral'
'Admiral'

ViestiKirjoittaja marlii » 05 Joulu 2017, 14:13

AUGSI kirjoitti:Melkoisten ennakkoluulojeni vastaisesti Insignia GS on osoittautunut kelpo autoksi. Kaikki toimii oikein ja hyvin. AT 8 vaihtaa hienosti, ei nyi eikä nypyttele, mäkilähtöavustimen kanssa ei mitään ongelmia edes S/S:n yhteydessä. Ainakin kitkarenkailla hyvä ajaa liukkaillakin. Kiihtyy kivasti pyydettäessä, mutta sallii myös tasaisen rauhallisen, melkein autonomisen, ajon vakionopeudella. Bensaa kuluu odotusarvon mukaisesti se 10l/100km normaalilla ajotavalla, pidemmillä matkataipaleilla hieman vähemmän. Auton luonnetta voi muuttaa eri ajomieltymyksille ja erot kyllä huomaa. Auton suuri koko hieman yllätti, mutta kamerat ja tutkat auttavat hyvin äkseerauksissa. Hieman nopeampaan ja tunnokkaampaan ohjaukseen olin kyllä tottunut, vaan niin varmaan tähänkin. Tuulilasinpyyhkimien automaattitoiminta on kyllä liian hermostunut, eikä manuaalista tihkusäätöä ole. Valot ovat hyvät, mutta puuttuvat pesimet alentavat arvosanaa. Pakkovalintaiset nahkaistuimet vaihtaisin kyllä oitis kankaisiin kaikista tuuletus- ja hierontatoiminnoista huolimatta. Mielestäni sain paljon autoa kohtuuhinnalla.

Astrassa pystyy ajoneuvon asetuksista valitsemaan sadetunnistimen pois käytöstä. Sen jälkeen viiksen päässä oleva tihkukytkin toimii perinteiseen tapaan. En käytä tunnistinta, kun se saa niitä kohtauksia.
Astra K Sports Tourer Innovation 1.4 t mt6 MY17.5

Ekitheman
'Kadett'
'Kadett'

ViestiKirjoittaja Ekitheman » 05 Joulu 2017, 15:17

Sama nykiminen täälläkin jatkuu. Tuohon kun lisää 50% ajasta pois käytöstä olevan vakkarin niin mitta inkkuun on täysi. Ja huollossa ei mitään tietoa milloin näihin tulee parannus, jos tulee.

InsigniaNow
'Agila'

ViestiKirjoittaja InsigniaNow » 05 Joulu 2017, 16:36

Tänään tuli 1.5AT GS:llä ajettua yht 48km. Hki-Espoo väliä , kulutus oli 6,7l / 100:lla. Ihan ok.
Pelkkää kaupunkiajoa Stadissa nyt joulukuussa ja lyhyttä alle 10km matkaa jos on niin kulutus on ollut luokkaa 9,9l / 100:lla..

Alle 6 litran en tiedä pääsekö mutta 6.1 litraa sadalla varmaan mahollista kesällä.

En ole mitään nykimistä sun mutta havainnut, erittäin hyvin pelannut auto tähän asti.

Välillä tulee ajeltua manual modella myös, jos haluu enemmän kierroksia / kontrolloida enemmän vaihteita.
Ja muuten jos yksin ajelee ja koittaa vaikka 0-100 km/h kiihtyvyyttä niin kyllä se johonkin 8.5 sekkaan saa, se ilmoitettu 9.4 sekkaa taitaa vähän yläkanttiin tai 4:llä hengellä / kuormalla mitattu?

SuperbTPM
'Kadett'
'Kadett'

ViestiKirjoittaja SuperbTPM » 05 Joulu 2017, 21:17

Suomen liput olivat saloissa, kun uusi insignia haettiin liikkeestä alle. En nyt olis noin juhlavaa noutoa tarvinnut, mutta olihan se komian näköistä. :D

20.9 tilattiin ja tänään siis haettiin, mutta liikkeen kiireet viivästyttivät auton luovutuksen viikolla. Oli muuten pitkä viikko..

Auton väri jäi tilauksen jälkeen hieman arvelluttamaan, mutta nyt kun sen näki itse livenä niin olihan se upea. OPC-line oli kyllä hyvän näköinen lisä ulkomuotoon. 50 kilsaa nyt takana ja koeajossa saatu fiilis laadusta vahvistui. Oli vaan asentaja vissiin tehnyt pienen källin, kun oli asentanut liikennetiedotteiden äänenvoimakkuuden ISOLLE, jumankauta meni kolat väärään kurkkuun ku auto varoitti tietöistä :D

Auto siis on 1.5 A GS
*OPC-line
*led matrix
*mukautuva vakkari
*innovation+
*induktio lataus puhelimelle
* lämmitettävä tuulilasi
*defa paketti
* talvirengas paketti

PS. Ei se rengasmelu nyt häiritsevää ollut, samaa kaliiberia kilpailijoiden kanssa. Renkaina nasta hakka 9. Useamman kerran uuden mondeon kanssa olen kruisailut ja samanlainen melu siinäkin.

SuperbTPM
'Kadett'
'Kadett'

ViestiKirjoittaja SuperbTPM » 05 Joulu 2017, 21:19

Niin ja väri on siis darkmoon blue

Piude81
OCF Member 2017
OCF Member 2017

ViestiKirjoittaja Piude81 » 07 Joulu 2017, 11:44

usvaa kirjoitti:
Piude81 kirjoitti:Minä täällä mietin Astra K:n vaihtamista Inkku Beehen. Astralla on menty nyt kohta vuoden päivät ja 25 000km on takanapäin. Siitä asti kun uusi Inkku esiteltiin niin olen katsellut sitä vähän sillä silmällä. On kuitenkin pitänyt hieman odotella kun ei ihan heti kehdannut autoa vaihtamaan mennä.

Te kenellä oon niin kehukaa tai haukkukaa. Ajan tuon 25 000km vuodessa ja mietin että kun Astra on bensa että pitäiskö se Inkku sit olla diesel mut mun ajokilsat on niin just ja just siinä rajalla että ei se säästä olis jotain ajaa 200e vuodessa jos ajaisin dieselillä.

Ei taida olla kovin järkevää hukata noin vähän ajettua autoa pois. Astralla ja uudella Insigniallahan on paljon yhteistä. Molempia autoja jonkin verran ajaneena sanoisin, että Astrahan on koko- ja hintaluokassaan aivan killeri :)

Ei varmaankaan mutta kun on alkanut ottaamaan päähän kaikki sellainen pieni mitä autossa on nyt vuoden mittaan ilmennyt. Toki kaikki on korjattu mutta silti. Ja muutenkin, tuo Insignia Grand Sport edustaa ulkonäkönsä puoleta sitä mikä mua miellyttää enemmän kun tämä farkku Astra :) Autoissahan on paljon samaa ja Inkussa joutuu maksaa varusteista enemmän.
Opel Manta -77 2.0i GSi

DonTomerell
'Kadett'
'Kadett'

ViestiKirjoittaja DonTomerell » 07 Joulu 2017, 13:14

Piude81 kirjoitti:Ei varmaankaan mutta kun on alkanut ottaamaan päähän kaikki sellainen pieni mitä autossa on nyt vuoden mittaan ilmennyt. Toki kaikki on korjattu mutta silti. Ja muutenkin, tuo Insignia Grand Sport edustaa ulkonäkönsä puoleta sitä mikä mua miellyttää enemmän kun tämä farkku Astra :) Autoissahan on paljon samaa ja Inkussa joutuu maksaa varusteista enemmän.

Autokuume on kohtuullisen kallis tauti, kokemusta on 8)

Piude81
OCF Member 2017
OCF Member 2017

ViestiKirjoittaja Piude81 » 07 Joulu 2017, 14:32

DonTomerell kirjoitti:
Piude81 kirjoitti:Ei varmaankaan mutta kun on alkanut ottaamaan päähän kaikki sellainen pieni mitä autossa on nyt vuoden mittaan ilmennyt. Toki kaikki on korjattu mutta silti. Ja muutenkin, tuo Insignia Grand Sport edustaa ulkonäkönsä puoleta sitä mikä mua miellyttää enemmän kun tämä farkku Astra :) Autoissahan on paljon samaa ja Inkussa joutuu maksaa varusteista enemmän.

Autokuume on kohtuullisen kallis tauti, kokemusta on 8)

Se on ja se kun iskee muhun ainakin aivan liian usein :D
Opel Manta -77 2.0i GSi

Rookeri
OCF Moderaattori
OCF Moderaattori

ViestiKirjoittaja Rookeri » 07 Joulu 2017, 14:51

Siihen auttaa tunnetusti lompakon pitämistä otsalla :D
OCFormulatietäjä 2016

Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, tuntuu välillä vähän siltä että turha työ menee hukkaan.

usvaa
'Kadett'
'Kadett'

ViestiKirjoittaja usvaa » 07 Joulu 2017, 17:13

usvaa kirjoitti:
otj kirjoitti:Onkos sulla Usvaa Ledit? Saako niihinkin lisävalot liitettyä? Joissain Vaggineissa on vissiin niin fiksusti ohjaus, että pystyy ohjaamaan lisävaloa suoraan Can-väylästä ajovaloautomatiikalla. Taas toisaalta toisiin ei saa lisävaloja millään konstilla. Mikä lie Opelin tilanne?

Tässä on vain perushalogeenit. Vähän tuota canijuttua ihmettelin itsekin ja voi olla, että firma haluaa käyttää väylää koska sen avulla sisälle tulevan kytkimen saa asennettua pienemmällä työllä. Voin kyllä kysyä, että tulisiko ledivalojen kanssa jotakin ongelmaa kun sinne Malminkartanoon menen.

Laitan kuvan valmiista asennuksesta. Käyttökokemuksia ei ole vielä lainkaan.
Kuulemma näin uusiin autoihin on tapana laittaa aina väyläboksi, josta tarvittava ohjaus kaivetaan. Tällöin ledimatriisikaan ei ole mikään ongelma. Näin ainakin liikkeessä (Uudenmaan Autovarustelu) vakuutettiin. Palvelu oli ensiluokkaista. Tässä autossa ohjaus olisi kyllä ollut kyllä helppo saada halogeenipolttimoiltakin.

https://www.youtube.com/watch?v=chl5XoeDwmM

Masi
'Senator'
'Senator'

ViestiKirjoittaja Masi » 07 Joulu 2017, 17:35

usvaa kirjoitti:
usvaa kirjoitti:
otj kirjoitti:Onkos sulla Usvaa Ledit? Saako niihinkin lisävalot liitettyä? Joissain Vaggineissa on vissiin niin fiksusti ohjaus, että pystyy ohjaamaan lisävaloa suoraan Can-väylästä ajovaloautomatiikalla. Taas toisaalta toisiin ei saa lisävaloja millään konstilla. Mikä lie Opelin tilanne?

Tässä on vain perushalogeenit. Vähän tuota canijuttua ihmettelin itsekin ja voi olla, että firma haluaa käyttää väylää koska sen avulla sisälle tulevan kytkimen saa asennettua pienemmällä työllä. Voin kyllä kysyä, että tulisiko ledivalojen kanssa jotakin ongelmaa kun sinne Malminkartanoon menen.

Laitan kuvan valmiista asennuksesta. Käyttökokemuksia ei ole vielä lainkaan.
Kuulemma näin uusiin autoihin on tapana laittaa aina väyläboksi, josta tarvittava ohjaus kaivetaan. Tällöin ledimatriisikaan ei ole mikään ongelma. Näin ainakin liikkeessä (Uudenmaan Autovarustelu) vakuutettiin. Palvelu oli ensiluokkaista. Tässä autossa ohjaus olisi kyllä ollut kyllä helppo saada halogeenipolttimoiltakin.

https://www.youtube.com/watch?v=chl5XoeDwmM

Hei - mikä on tuo "tiplu" johon zoomasit tuossa videon lopussa? Siis tuossa lokarin kärjessä, umpion päällä.

Palaa sivulle “Opel-keskustelu”