Rokkiralli 2006

Keskustelua kaikenlaisesta moottoriurheilusta.
Avatar
janne75
'Senator'
'Senator'
Viestit: 544
Liittynyt: 28 Elo 2005, 21:37
Viesti:

Viesti Kirjoittaja janne75 »

Alik. Japala kirjoitti:yllättävän paljon kuitenkin akk:n lisenssin omaavia kuljettajia ajaa rokkirallia. Ottaako akk lisenssin pois jos ajaa rokkirallia vai mikä sanktio tulee ,5 min. aikasakko vai osallistumis maksun korotus seuraavaan jokkis kisaan ,kerrotko??? Yhtä nopeasti autosta ulos pääsee flees paita päällä kuin akk:n määräämän (200 euron ) ajopuvun kanssa.
AKK antaa kilpailukieltoa. Aika moni tuntemani akk:n lisenssin haltija ajaa rokkia salanimellä. :wink: Ei ne sitä seuraa ketä siellä ajaa, mutta kiellettyä kumminkin.
Ei sen ajopuvun ole tarkoituskaan nopeuttaa autosta poistumista, sillä on ihan eri tarkoitus.
Nopeiten autosta taitaa päästä pois ihan vaan kalsarit jalassa :D
18E
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1194
Liittynyt: 25 Syys 2002, 03:00
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja 18E »

Alik. Japala kirjoitti:Kypärät eikä vyöt eivät saa olla rikki , itse olen ajanut n.10 kisaa ja saman verran seurannut kisoja katsomossa.Yhden auton olen nähnyt syttyvän palamaan näissä kisoissa missä olen mukana ollut .Ja palokunta sammutti sen n. 1/2 min. siitä kun auto syttyi, oli muuten jokkiksesta rokkiralliin siirtynyt 96 saabbi missä oli volvon kone ja ilmeisesti kaasarit tulvivat ja sytytti auton palamaan.Yhtään loukkaantumista en ole nähnyt tai kuullut pois lukien vöiden aiheuttamat nirhaumat esim . auton kaaduttua.Viime kouvolan kisassa vetari luokassa autonsa kaatoi n.10 kuljettajaa ja jokaisen kaadon jälkeen ensiapu ryhmä ,mikä oli paikalla välittömästi, totesi kuskien olevan kunnossa eli se niistä huonoista turvavarusteista.Autosta katsastuksessa tarkistetaan mm. turvakaaret ja saumojen hitsaukset , penkki ,vyöt,vöiden kiinnitykset,akun sijainti/suojaus,bensatankki /linjat korin kuntoon myös puututaan jos aiheellista
En minäkään kyllä mitään huomauttamista antais turvallisuudesta, katsomon puolelta seuranneena..kolaripaikalle vipelsi aina joku hemmo,nopeasti!

noista turvavarusteista minä en ihmeitä tiedä. Kaverilta sain puoli-ilmaiseksi 6.pistevyöt ja kuppipenkin.. Mitään nirhautumia vöissä en havainnut vaikka paljon onkin käytetyt ja viimoset pari vuotta ollut vintillä. Vai pitääkö niistä tarkastella jotain muutakin? Kuppipenkin täytteet on kyllä kulmista työntynyt esiin,ei liene haittaa menoa..
Noi kaaret voi kyllä tuottaa harmaita hiuksia kun ikinä moisia rakennellut..

Hitto kun pitää rakentaa autotallia samaan aikaan, että pääsee sateelta suojaan :P
t:Ville

"Älä tuhlaa rahojasi, vaan
rällää ja ryyppää ne"
kumimuumi
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 3519
Liittynyt: 01 Maalis 2002, 02:00
Paikkakunta: Keskellä Uuttamaata

Viesti Kirjoittaja kumimuumi »

Vanhojen vöiden kanssa kannattaa olla tarkkoja. Ei kannata laittaa sellaisia vöitä jotka on "kaadettu" kunnolla. Ei niissä vöissä mitään välttämättä näy, mutta ei se niiden "törmäystestaaminen" hyvääkään tee niille.

Ajovarusteiden kanssa kannattaa miettiä miten ne palavat. Esim. sukkahousut sulavat ihoon kiinni (eihän sitä koskaan tiedä 8) )
ruma ascona | mätä volvo | luotettava susuki
00:43 < ShaquaR_> CIH nostaa aina kankea
19:42 <@Keme> nähdä CIH ja kuolla
Alik. Japala
'Agila'
Viestit: 4
Liittynyt: 29 Maalis 2006, 12:21

Viesti Kirjoittaja Alik. Japala »

http://www.sheikki.com/portal/index.php ... &Itemid=76 tossa säännöt .Ajopuvuista vielä et osa käyttää kunnon pukuja mut ei kaikki -(z)-
Avatar
Kettunen
OCF Member 2018
OCF Member 2018
Viestit: 570
Liittynyt: 28 Elo 2005, 02:37
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja Kettunen »

Kateellisen panettelua sanon minä (janne75). Rokki menee jokkiksesta ohi vielä lähivuosina.
Vectra C 2.8t - Signum 2.0t - Astra F C20XE
Kettusen viestit vaikuttavat mielestäni "kypsän" (positiivisessa mielessä) ihmisen mietteiltä. By: vsq
nicosamuli
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 129
Liittynyt: 31 Elo 2004, 03:00

Viesti Kirjoittaja nicosamuli »

eiköhän toi jokkis ole hinnoitellut ittensä ulos jo vuosia sitten. ei se enää ole jokamiesluokka.
Avatar
janne75
'Senator'
'Senator'
Viestit: 544
Liittynyt: 28 Elo 2005, 21:37
Viesti:

Viesti Kirjoittaja janne75 »

Kettunen kirjoitti:Kateellisen panettelua sanon minä (janne75). Rokki menee jokkiksesta ohi vielä lähivuosina.
En ole ikinä katsonut saati ajanut kumpaakaan lajia, enkä aiokkaan, se siitä kateellisuudesta.
Avatar
räpeltäjä
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 77
Liittynyt: 25 Maalis 2009, 16:39

Re: Rokkiralli 2006

Viesti Kirjoittaja räpeltäjä »

tarkotus ois ehkä jopa tänäkesänä mennä ooppelilla vetämään tuota rokkirallia.jo ekan kisan kun katoin niin laji napsahti päähän,ja nyt on treenattu vuosi aivan täysteholla tuolla sorapätkiä ja kaikkia nopeusajoja millon missäki.rokkirallissa on turvavarusteet aivan hyvin suunniteltu.en tajua miksi kaikessa pitää olla rahaa niin paljon pelissä,ennen kun pääsee mukaan.omaan autoon mennyt nyt 180e ja siihen tulee tiimin porukalta kaaret.300e eli hinta jää jopa alle viidensadan autoa rakentaessa.itse toki ostin sitten vielä kuppipenkin ja sille hintaa 180e.vyöt pitäs etsiä jostain,niin ois kisavalmis auto.työmäärältä tuo on paras laji.roiskeläpiks vanhaa auton jalkatilan muovimattoa(OPEL) ja keula pellitetty ihan omin pikkukätösin kymmenessä minuutissa.perässä vaan tupakan sytkän piuhasta haarotettuna joku punanen valo peräkontin päällä.jarruvaloksi yhden auton mukana tullut bilteman ledivalo :lollis: ei kallista ei.suosittelen kyllä kaikille. :peukku: rokkirallissa toki on ja niinkun pitääkin olla pientä kisailua vähän,mutta ei liikaa.ja se että autoja ei viritetä kauheasti on hyvä asia.korimuutoksia saa pienissä määrin tehdä,mutta niihinkin joku raja(j'rjestäjillä oikeus puuttua korin kuntoon)
Opel Vectra A -89 2.0i kat. hatchback
jaketech
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 217
Liittynyt: 23 Maalis 2010, 22:18
Paikkakunta: ii/haukipudas

Re: Rokkiralli 2006

Viesti Kirjoittaja jaketech »

taidan vielää pysyä rallissa ja jokkiksessa vaikka rokkiralli tulee tänä kesänä tänne pohjoseenki.
Avatar
räpeltäjä
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 77
Liittynyt: 25 Maalis 2009, 16:39

Re: Rokkiralli 2006

Viesti Kirjoittaja räpeltäjä »

niihä sitä on puhetta ollu että sinnekki yleisön pyynnöstä alkais kisojen järjestys :)
Opel Vectra A -89 2.0i kat. hatchback
Vastaa Viestiin