Eikäkö sorsa,sorsajpisteh kirjoitti:Uskoisin, että Kadett olisi parempi kevyemmän korin puolesta, mutta Astrassa taitaa olla vähempi peltitöitä.kumimuumi kirjoitti: Aihioita kun on ihmetelty, niin miten olisi gsi-corsa vai olisiko suoraan kadetti (vai peräti astra) fiksumpi vaihtoehto lähteä rakentamaan..
j.h
Miksiköhän Opeleita vain muutama Endurance kilpailuissa?
Johnny, la gente esta muy loca.
-
- OCF Member 2024
- Viestit: 3519
- Liittynyt: 01 Maalis 2002, 02:00
- Paikkakunta: Keskellä Uuttamaata
No sorsa-sorsaJohnny kirjoitti:Eikäkö sorsa,sorsa
Paljonko siitä ohc:stä saa käyttökelpoista voimaa ilman että se haukkaa kakkua saman mitä isommatkin voimamoottorit? Onhan esim f-cupissa yksi kovakulkuinen sorsa.
ruma ascona | mätä volvo | luotettava susuki
00:43 < ShaquaR_> CIH nostaa aina kankea
19:42 <@Keme> nähdä CIH ja kuolla
00:43 < ShaquaR_> CIH nostaa aina kankea
19:42 <@Keme> nähdä CIH ja kuolla
-
- OCF Member 2024
- Viestit: 3519
- Liittynyt: 01 Maalis 2002, 02:00
- Paikkakunta: Keskellä Uuttamaata
Re: Miksiköhän Opeleita vain muutama Endurance kilpailuissa?
Noniin, täällä taas
Pikkuhiljaa voisi saloon-aihion hankinta olla edessä kun alkaa olla toivoa saada koko porukalla koulut hoidettua alta pois seuraavien 6-12kk aikana... Kaikki on edelleen auki ja yhtenä heittona on ollut X-alustainen a-vectra. Kuinka lähelle sääntöjen toistaiseksi sallimaa 960kg minimipainoa moisella kopalla voi päästä, toistaiseksi kun kaikki järkevä keventäminen on kiellettyä... Ja sama kadetillekin?
Kadetti on edelleenkin korkealla meidän listalla, sen taka-akselirakenne vaan on vähän kivikautinen verrattuna muihin vaihtoehtoihin.
Pikkuhiljaa voisi saloon-aihion hankinta olla edessä kun alkaa olla toivoa saada koko porukalla koulut hoidettua alta pois seuraavien 6-12kk aikana... Kaikki on edelleen auki ja yhtenä heittona on ollut X-alustainen a-vectra. Kuinka lähelle sääntöjen toistaiseksi sallimaa 960kg minimipainoa moisella kopalla voi päästä, toistaiseksi kun kaikki järkevä keventäminen on kiellettyä... Ja sama kadetillekin?
Kadetti on edelleenkin korkealla meidän listalla, sen taka-akselirakenne vaan on vähän kivikautinen verrattuna muihin vaihtoehtoihin.
ruma ascona | mätä volvo | luotettava susuki
00:43 < ShaquaR_> CIH nostaa aina kankea
19:42 <@Keme> nähdä CIH ja kuolla
00:43 < ShaquaR_> CIH nostaa aina kankea
19:42 <@Keme> nähdä CIH ja kuolla
- motorsport
- 'Diplomat'
- Viestit: 1527
- Liittynyt: 18 Tammi 2007, 09:31
- Paikkakunta: Etelä-Suomi
Re: Miksiköhän Opeleita vain muutama Endurance kilpailuissa?
2-tonnista A-omppua joskus miettinyt moiseen leikkiin, mutta taitaa olla auttamattoman A) tehoton B) painava. Etuveto ei kertakaikkiaan olisi vaihtoehto, miten se muumikin nyt tolleen
-
- OCF Member 2024
- Viestit: 3519
- Liittynyt: 01 Maalis 2002, 02:00
- Paikkakunta: Keskellä Uuttamaata
Re: Miksiköhän Opeleita vain muutama Endurance kilpailuissa?
Niin kauan kun noissa kikkareissa ei saa lukkoja olla, mä en näe takavetoisessa mitään hyvääkään. Ja olenhan mä toistaiseksi kaikki kisatouhuni ajanut etuvetoisilla mikroautoja lukuunottamatta..motorsport kirjoitti:2-tonnista A-omppua joskus miettinyt moiseen leikkiin, mutta taitaa olla auttamattoman A) tehoton B) painava. Etuveto ei kertakaikkiaan olisi vaihtoehto, miten se muumikin nyt tolleen
..mutta voipi olla että saataisiin racing-luokkaan aihio mistä alkaa rakentamaan, sittenhän sen näkisi kun pääsisi taas ajamaan pitkästä aikaa.
Ja oli se vaan niin kivaa silloin muutama vuosi sitten rataleimaa uusiessa kun pääsi jallittamaan Eaglen vuokraamia Puimureita lainatulla 205-pösöttimellä
ruma ascona | mätä volvo | luotettava susuki
00:43 < ShaquaR_> CIH nostaa aina kankea
19:42 <@Keme> nähdä CIH ja kuolla
00:43 < ShaquaR_> CIH nostaa aina kankea
19:42 <@Keme> nähdä CIH ja kuolla
- motorsport
- 'Diplomat'
- Viestit: 1527
- Liittynyt: 18 Tammi 2007, 09:31
- Paikkakunta: Etelä-Suomi
Re: Miksiköhän Opeleita vain muutama Endurance kilpailuissa?
Ne eaglen puimurit ei taida aina olla ihan hyvässä hapessa. On kuulunut tarinaa aivan h..mona tärisevistä jarruista.. ja mokomat on rajoitettu 5-tonniin, just kun rupeisi tapahtumaan niin kioski laittaa luukut kii
Oi sitä iloa kun tuonti-Mantalla sai piäksee leimaa. Tosin lukottomuus kieltämättä hieman häiritsi kun sisäpuolen pyörä huusi viuh viuh viuh palmasissa . Linkkuakselinen varmaan sietäisi tuotakin asiaa vähän paremmin, mutta onhan siinä vinha perä että lukottomuus ei oikein kuulu motorsporttiin.
Oi sitä iloa kun tuonti-Mantalla sai piäksee leimaa. Tosin lukottomuus kieltämättä hieman häiritsi kun sisäpuolen pyörä huusi viuh viuh viuh palmasissa . Linkkuakselinen varmaan sietäisi tuotakin asiaa vähän paremmin, mutta onhan siinä vinha perä että lukottomuus ei oikein kuulu motorsporttiin.
Re: Miksiköhän Opeleita vain muutama Endurance kilpailuissa?
Kadett painaa XE:llä ilman tehostimia n.1010-1030kg. Siitä pääsee sisustan ja vararenkaan riisumisella sinne 950kg. Vectra taitaa olla XE:llä ja varusteilla lähemmäs 1200kg...
-
- 'Senator'
- Viestit: 704
- Liittynyt: 07 Tammi 2009, 08:01
- Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa Töysä
- Viesti:
Re: Miksiköhän Opeleita vain muutama Endurance kilpailuissa?
Vastaus aiheeseen
Opeleita ei siksi näy Endurance kilpailuissa, koska järkihän sen jo sanoo ettei laatuautoa ruveta kisoissa särkemään
Opeleita ei siksi näy Endurance kilpailuissa, koska järkihän sen jo sanoo ettei laatuautoa ruveta kisoissa särkemään
Re: Miksiköhän Opeleita vain muutama Endurance kilpailuissa?
Heitetään nyt hieman omia kokemuksiakin sekaan joita vuosien varrella on kertynyt.
Jos puhutaan endurancesta ja opelin autovaihtoehdoista niin kyllä se paras on munakadetti xe-koneella.
Tähän on monta syytä:
- se on jo vakiokunnossa tarpeeksi kevyt, joten riisumalla pääsee kohtuu helposti minimipainoon tai jopa sen alle
- xe-koneessa on jo valmiiksi hyvä alavääntö, joka auttaa melkoisesti mutkasta ulos lähdettäessä, radalla tarvitaan nimenomaan vääntöä
- vesikelillä etuveto on lyömätön kun ajetaan saloon-luokan renkailla
- xe on kohtuullisen taloudellinen saavutettuun tehoon nähden, ainakin verrattuna 8 venaisiin tai kutoskoneisiin
- eri välityksellisiä laatikoita ja periä on kohtuu hyvä valikoima
- etuveto syö teoriassa vähemmän menovettä, ehkä käytännössäkin riippuen virityksistä
Huonoja puolia on etupainoisuus jonka takia etujarrut täytyy olla rajun kokoiset takajarruihin nähden ja tämä taas aiheuttaa vaikeuksia jarrubalanssin löytämisessä. Käytännössä kadetti pysähtyy aika pitkälti pelkillä etujarruilla. Etupainoisuuden takia painonjakauma on huonompi kuin takavetoisella ja renkaat kuluu etupäästä vauhdilla vielä kun vetokin on kääntyvillä pyörillä. Lisäksi xe kone on aika korkealla ja edessä kadetin nokalla ja tämä aiheuttaa nopeissa mutkissa aliohjautumista ja edellä mainittuja ongelmia. Kadettia on myös hankala madaltaa edestä tarpeeksi ajettavuuden ja voimansiirron kestävyyden kärsimättä.
Kaikki tietenkin riippuu kaikesta, alustasta, kelistä, renkaista, rengaspaineista, kuskeista jne jne jne, mutta lähtökohdiltaan yllä oleviin ongelmiin on syytä varautua mikäli kadetista mielii kilpuria.
Omegat unohtaisin suosiolla mikäli nyt ei halua vaan mennä leikkimään. Omega on liian painava eikä todellakaan taloudellinen ja 3.0 24V kone on kielletty koska sen vakio tehot ylittää suurimman sallitun 177hv. Astra taas on liian painava, vaikkakin koriltaan varmasti tukevampi kuin munakadetti. Vectra ja Calibra takapään erillisjousituksella olisivat muuten hyviä (varsinkin calibra virtaviivaisuutensa takia) mutta molempia vaivaa iso paino. Kaikki yllä mainitut saa toki kulkemaan sääntöjen puitteissa, mutta kun tankin suurin määritelty koko on 26litraa ja minimitankkausaika paikallaan seisten on 3min (+varikon sisään ja ulostulot) niin sitä antaa auttamattomasti jo viivalla periksi samantehoisiin ja/tai kevyempiin vehkeisiin verrattuna vaikkei ole ajettu vielä metriäkään.
Meidän B-ascona ei todellakaan ole paras aihio enduranceen, mutta olosuhteiden pakosta (lue: köyhyyden sanelemana) alettiin sitä rakentaa. Toinen ajatus oli että eipä noita ole kyllästymiseen asti nähty endurance kisoissa. B-asconan/mantan hyviä puoliakin on paljon:
- melko hyvä painojakauma > renkaat ja jarrut kuluu tasaisemmin ja nopeat mutkat pääsee läpi hyvällä vauhdilla
- saloon-luokan renkailla oikein säädetyllä alustalla sutimista ei esiinny ollenkaan vaikkei lukkoa olekaan, uskokaa pois!
- tekniikka yksinkertaista ja osat kohtuu halpoja
- sopivalla alustalla ja perävälityksellä varustettuna yllättävän nopea
- alustasta saa todella matalan ajettavuuden silti kärsimättä mikä auttaa kaarrenopeuksiin ja painonsiirtymisiin
Huonoja puolia myös on
Ja vielä palatakseni alkuperäiseen topicin kysymykseen, niin vastaus on helppo:
Opelilla ei ole tarjolla niin hyvää kokonaisuutta ko luokkaan kuin Hondalla (Civic) tai BMW:llä (E30, E36)
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Hyvin nukutun yön jälkeen jatketaas vielä tarinaa
MIkä sitten tekee BMW:stä niin hyvän?
- 2,5 kutonen on jo vakiona suurimman sallitun tehon omaava kone, hyvä vääntö ja kevyillä virityksellä tehot saa helposti 180-200hv:n nurkille
- aihioita ja osia on maailma pullollaan
- viriosia on maailma pullollaan niin koneeseen kuin alustaan
- kestävä tekniikka
- alusta mietitty jo tehtaalla urheilulliseen ajoon sopivaksi
- matala painopiste ja hyvä painonjakauma
- sopivia perävälityksiä hyvin tarjolla
Honda taas on bemariin verrattuna vieläkin parempi, mutta osien saatavuus, hinta ja kestävyys ovat Hondan heikkoudet. Vahvuuksia taas on:
- keveys / taloudellisuus > vähemmän 3min tankkauksia kuin muilla merkeillä
- teho suhteessa tilavuuteen jo vakiona hyvä
- 1.6:n säännöissä sallittu minimipaino alhaisempi kuin 2,0 tai 2,5 koneen omaavilla > bensaa säästyy
- nerokas alustarakenne, ei tarvi camberia juuri ollenkaan jolloin veto- ja jarrutuspito on aina maksimaalinen
- etuvetoisuus, märällä täysin pitelemätön, saa pitää muita pilkkanaan
- pienen painon johdosta ei tarvi niin isoja jarruja > jousittamaton massa pienempi kuin muilla > kaarrenopeus paranee
- ei tarvitse edes välttämättä leveintä säännöissä sallittua rengasta, koska pito riittää kapeammallakin kumilla > taas säästyy bensaa
Asiat mitä yllä selostan perustuu omiin kokemuksiin, ja niin kuin aina poikkeuksia ja mielipiteitä löytyy joka asiasta.
Huonosti rakennettu/säädetty bemari tai honda voi pyöriä b-asconankin jaloissa, mutta sama pätee myös toisinpäin. Se on vaan monesti niin että ne kokeneimmat tiimit ei säädä autojaan päin persettä ja niiden tekniikka kestää kun on tiedossa mitkä ovat ne heikot paikat.
Joka tapauksessa laji on helevetin hauska ja siinä saa ajaa paljon suhteessa sijoitettuun euromäärään jos vehkeet kestää
Jos puhutaan endurancesta ja opelin autovaihtoehdoista niin kyllä se paras on munakadetti xe-koneella.
Tähän on monta syytä:
- se on jo vakiokunnossa tarpeeksi kevyt, joten riisumalla pääsee kohtuu helposti minimipainoon tai jopa sen alle
- xe-koneessa on jo valmiiksi hyvä alavääntö, joka auttaa melkoisesti mutkasta ulos lähdettäessä, radalla tarvitaan nimenomaan vääntöä
- vesikelillä etuveto on lyömätön kun ajetaan saloon-luokan renkailla
- xe on kohtuullisen taloudellinen saavutettuun tehoon nähden, ainakin verrattuna 8 venaisiin tai kutoskoneisiin
- eri välityksellisiä laatikoita ja periä on kohtuu hyvä valikoima
- etuveto syö teoriassa vähemmän menovettä, ehkä käytännössäkin riippuen virityksistä
Huonoja puolia on etupainoisuus jonka takia etujarrut täytyy olla rajun kokoiset takajarruihin nähden ja tämä taas aiheuttaa vaikeuksia jarrubalanssin löytämisessä. Käytännössä kadetti pysähtyy aika pitkälti pelkillä etujarruilla. Etupainoisuuden takia painonjakauma on huonompi kuin takavetoisella ja renkaat kuluu etupäästä vauhdilla vielä kun vetokin on kääntyvillä pyörillä. Lisäksi xe kone on aika korkealla ja edessä kadetin nokalla ja tämä aiheuttaa nopeissa mutkissa aliohjautumista ja edellä mainittuja ongelmia. Kadettia on myös hankala madaltaa edestä tarpeeksi ajettavuuden ja voimansiirron kestävyyden kärsimättä.
Kaikki tietenkin riippuu kaikesta, alustasta, kelistä, renkaista, rengaspaineista, kuskeista jne jne jne, mutta lähtökohdiltaan yllä oleviin ongelmiin on syytä varautua mikäli kadetista mielii kilpuria.
Omegat unohtaisin suosiolla mikäli nyt ei halua vaan mennä leikkimään. Omega on liian painava eikä todellakaan taloudellinen ja 3.0 24V kone on kielletty koska sen vakio tehot ylittää suurimman sallitun 177hv. Astra taas on liian painava, vaikkakin koriltaan varmasti tukevampi kuin munakadetti. Vectra ja Calibra takapään erillisjousituksella olisivat muuten hyviä (varsinkin calibra virtaviivaisuutensa takia) mutta molempia vaivaa iso paino. Kaikki yllä mainitut saa toki kulkemaan sääntöjen puitteissa, mutta kun tankin suurin määritelty koko on 26litraa ja minimitankkausaika paikallaan seisten on 3min (+varikon sisään ja ulostulot) niin sitä antaa auttamattomasti jo viivalla periksi samantehoisiin ja/tai kevyempiin vehkeisiin verrattuna vaikkei ole ajettu vielä metriäkään.
Meidän B-ascona ei todellakaan ole paras aihio enduranceen, mutta olosuhteiden pakosta (lue: köyhyyden sanelemana) alettiin sitä rakentaa. Toinen ajatus oli että eipä noita ole kyllästymiseen asti nähty endurance kisoissa. B-asconan/mantan hyviä puoliakin on paljon:
- melko hyvä painojakauma > renkaat ja jarrut kuluu tasaisemmin ja nopeat mutkat pääsee läpi hyvällä vauhdilla
- saloon-luokan renkailla oikein säädetyllä alustalla sutimista ei esiinny ollenkaan vaikkei lukkoa olekaan, uskokaa pois!
- tekniikka yksinkertaista ja osat kohtuu halpoja
- sopivalla alustalla ja perävälityksellä varustettuna yllättävän nopea
- alustasta saa todella matalan ajettavuuden silti kärsimättä mikä auttaa kaarrenopeuksiin ja painonsiirtymisiin
Huonoja puolia myös on
Ja vielä palatakseni alkuperäiseen topicin kysymykseen, niin vastaus on helppo:
Opelilla ei ole tarjolla niin hyvää kokonaisuutta ko luokkaan kuin Hondalla (Civic) tai BMW:llä (E30, E36)
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Hyvin nukutun yön jälkeen jatketaas vielä tarinaa
MIkä sitten tekee BMW:stä niin hyvän?
- 2,5 kutonen on jo vakiona suurimman sallitun tehon omaava kone, hyvä vääntö ja kevyillä virityksellä tehot saa helposti 180-200hv:n nurkille
- aihioita ja osia on maailma pullollaan
- viriosia on maailma pullollaan niin koneeseen kuin alustaan
- kestävä tekniikka
- alusta mietitty jo tehtaalla urheilulliseen ajoon sopivaksi
- matala painopiste ja hyvä painonjakauma
- sopivia perävälityksiä hyvin tarjolla
Honda taas on bemariin verrattuna vieläkin parempi, mutta osien saatavuus, hinta ja kestävyys ovat Hondan heikkoudet. Vahvuuksia taas on:
- keveys / taloudellisuus > vähemmän 3min tankkauksia kuin muilla merkeillä
- teho suhteessa tilavuuteen jo vakiona hyvä
- 1.6:n säännöissä sallittu minimipaino alhaisempi kuin 2,0 tai 2,5 koneen omaavilla > bensaa säästyy
- nerokas alustarakenne, ei tarvi camberia juuri ollenkaan jolloin veto- ja jarrutuspito on aina maksimaalinen
- etuvetoisuus, märällä täysin pitelemätön, saa pitää muita pilkkanaan
- pienen painon johdosta ei tarvi niin isoja jarruja > jousittamaton massa pienempi kuin muilla > kaarrenopeus paranee
- ei tarvitse edes välttämättä leveintä säännöissä sallittua rengasta, koska pito riittää kapeammallakin kumilla > taas säästyy bensaa
Asiat mitä yllä selostan perustuu omiin kokemuksiin, ja niin kuin aina poikkeuksia ja mielipiteitä löytyy joka asiasta.
Huonosti rakennettu/säädetty bemari tai honda voi pyöriä b-asconankin jaloissa, mutta sama pätee myös toisinpäin. Se on vaan monesti niin että ne kokeneimmat tiimit ei säädä autojaan päin persettä ja niiden tekniikka kestää kun on tiedossa mitkä ovat ne heikot paikat.
Joka tapauksessa laji on helevetin hauska ja siinä saa ajaa paljon suhteessa sijoitettuun euromäärään jos vehkeet kestää
Re: Miksiköhän Opeleita vain muutama Endurance kilpailuissa?
Erittäin hienoja kommentteja Hakolalta! Etenkin nuo perustelut mikä E-Kadettissa mättää (+muissa painavemmissa opeleissa) olivat todella hyviä perusteluja. Moni varmaan sai hyvää vinkkiä oman Kadettin alustan säätöön, koska kerholaisilla on monilla varsin nopeita etuveto Kadetteja.
-
- 'Senator'
- Viestit: 704
- Liittynyt: 07 Tammi 2009, 08:01
- Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa Töysä
- Viesti:
Re: Miksiköhän Opeleita vain muutama Endurance kilpailuissa?
Hakola, viestistäsi tuli monia kysymyksiä mieleen esim. jos sääntöjä katsotaan, saako tuota kadetin konetta siirtää taaksepäin?Hakola kirjoitti:Lisäksi xe kone on aika korkealla ja edessä kadetin nokalla ja tämä aiheuttaa nopeissa mutkissa aliohjautumista ja edellä mainittuja ongelmia. Kadettia on myös hankala madaltaa edestä tarpeeksi ajettavuuden ja voimansiirron kestävyyden kärsimättä.
Miten C Ascona kävisi enduranceen?
Tai Honda CRX?
Missä hinnoissa nuo endurance autot nykyään liikkuvat (saloon? racing?) ja onko kyseinen harrastus kalliskin?
Re: Miksiköhän Opeleita vain muutama Endurance kilpailuissa?
Mietippä hetki tuota koneen siirtoa taaksepäin,vaikka se olisikin säännöissä sallittua niin siitä seuraa ripakopallinen muita ongelmia.S.Tiensuu kirjoitti:Hakola, viestistäsi tuli monia kysymyksiä mieleen esim. jos sääntöjä katsotaan, saako tuota kadetin konetta siirtää taaksepäin?
Miten C Ascona kävisi enduranceen?
Tai Honda CRX?
Missä hinnoissa nuo endurance autot nykyään liikkuvat (saloon? racing?) ja onko kyseinen harrastus kalliskin?
Katseleppa hieman noita Endurance tuloksia ja hämmästy siellä on mukana C-Asconoita.
Mahtaako CRX olla kiellettyjen listalla vai onko tuo 3-ovinen versio kenties kevyempi kuin CRX ??
Re: Miksiköhän Opeleita vain muutama Endurance kilpailuissa?
Kyllähän sitä takavetoisen konetta olisi kiva siirtää taaksepäin, mutta etuvetoisessa se voikin olla hauskempi juttuS.Tiensuu kirjoitti:Hakola, viestistäsi tuli monia kysymyksiä mieleen esim. jos sääntöjä katsotaan, saako tuota kadetin konetta siirtää taaksepäin?Hakola kirjoitti:Lisäksi xe kone on aika korkealla ja edessä kadetin nokalla ja tämä aiheuttaa nopeissa mutkissa aliohjautumista ja edellä mainittuja ongelmia. Kadettia on myös hankala madaltaa edestä tarpeeksi ajettavuuden ja voimansiirron kestävyyden kärsimättä.
Miten C Ascona kävisi enduranceen?
Tai Honda CRX?
Missä hinnoissa nuo endurance autot nykyään liikkuvat (saloon? racing?) ja onko kyseinen harrastus kalliskin?
Säännöt sanoo ettei konetta saa siirtää alkuperäiseltä paikaltaan ja hyvä niin kun kyseessä on kuitenkin "harrastajaluokka".
On noita C-asconiakin ollut ja on ne ihan kulkenutkin. Siinä on aika kevyt kone joka on hyvä asia, mutta virtaviivaisuus on aikalailla tiiliskiven luokkaa eikä sen alustarakenne ole kovin kummoinen... Ei se tosin ole B-asconassakaan vakiona, mutta saa siitä kyllä paremman kuin c-asconasta.
CRX:ät ei pitäisi olla mitenkään kielletty koska oon niitä kisoissa nähnytkin, ja v**tumaisen lujaa nekin on pyyhkinyt. Kuitenkin yleisempi honda on ollut se perus 3-ovinen civic.
"Valmiin" endurance racing-luokan auton saa kisoista ostettua 1150€:lla (viime vuonna tuo summa) kuten jokkis kisoista. Auton entisellä omistajalla on tosin oikeus ottaa penkin, vyöt, ratin ja kisarenkaat vanteineen alta pois. Sitten tarvii tenttiä endurance tutkinto, liittyä AKK:n alaiseen jäsenseuraan ja hankkia lisenssi (90€). Siihen tietenkin noin 400-1000€ ajovarusteet riippuen mistä ja minkälaiset ostaa.
Jos haluaa saloon-luokan auton niin valmiit sellaiset onkin sitten jostain 5000€ ylöspäin ja myytiinpä erästä sikanopeaa honda joskus yli 20000€:lla eikä se kauaa myynnissä ollut! Voi tosin aloittaa ihan hylsystä kuten me, mutta ei sekään ihan helppoa tai halpaa ole jos ei ole kokemusta kilpa-auton rakentelusta tarpeeksi. Mekin ollaan helevetin monta paikkaa tehty kahteen kertaan!! Tuo meidän vehje on noin 3,5 vuoden aikana maksamaan noin 13-17000€ riippuen miten laskee kun seassa on kisakuluja ja tallivuokria ja kaikkien miesten ajokamoja. On meitä tosin tiimissä viisi.
Re: Miksiköhän Opeleita vain muutama Endurance kilpailuissa?
Joo mä luulen että se on painavampi kun ei niitä ole kovin montaa näkyny, varmaa tietoa ei tosin ole.telwin kirjoitti:Mietippä hetki tuota koneen siirtoa taaksepäin,vaikka se olisikin säännöissä sallittua niin siitä seuraa ripakopallinen muta ongelmia.S.Tiensuu kirjoitti:Hakola, viestistäsi tuli monia kysymyksiä mieleen esim. jos sääntöjä katsotaan, saako tuota kadetin konetta siirtää taaksepäin?
Miten C Ascona kävisi enduranceen?
Tai Honda CRX?
Missä hinnoissa nuo endurance autot nykyään liikkuvat (saloon? racing?) ja onko kyseinen harrastus kalliskin?
Katseleppa hieman noita Endurance tuloksia ja hämmästy siellä on mukana C-Asconoita.
Mahtaako CRX olla kiellettyjen listalla vai onko tuo 3-ovinen versio kenties kevyempi kuin CRX ??
-
- 'Senator'
- Viestit: 704
- Liittynyt: 07 Tammi 2009, 08:01
- Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa Töysä
- Viesti:
Re: Miksiköhän Opeleita vain muutama Endurance kilpailuissa?
Herätys! Perkele, miten mä voin unohtaa että munakadetti on etuveto??? Ajovarusteet löytyy, tosin lisenssiä ei. Mutta eiköhän se tästä jollei kiinnostus lopahda.. Sitten siirrytäänkin jokkikseen kuten alkp. suunnitelma oli