WTCC 2010

Keskustelua kaikenlaisesta moottoriurheilusta.
Avatar
ata
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö
Viestit: 15937
Liittynyt: 30 Tammi 2002, 02:00
Paikkakunta: Helsinki

WTCC 2010

Viesti Kirjoittaja ata »

Tänään potkaistiin käyntiin myös WTCC:n kausi vuodelle 2010 Brasilian Curitibassa, Chevy Cruzeilla meni aloitus aika hyvin, ensimmäisestä osakilpailusta kolmoisvoitto ja toisessa sijat 3-5 (lähtö 8 sijaa käännetyllä järjestyksellä). Eurosportiltahan tätä tulee ja vielä tulee uusintana kuka ei nähnyt suoraa lähetystä jos kiinnostaa. Lada ei ollut mukana ainakaan tässä Brasilian osakilpailussa.

Virallinen sivusto, josta löytyy mm. live timing-palvelut:
http://www.fiawtcc.com/

Chevrolet johtaa merkkisarjaa ekojen tänään ajettujen kahden osakilpailun jälkeen.
Opel Calibra 2.0 16V Turbo 4x4 C20LET '92 - Pontiac GTO 5.7 V8 LS1 '04 (Holden) - Pontiac Tempest 2d HT Coupe V8 5.8 '70
Avatar
ata
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö
Viestit: 15937
Liittynyt: 30 Tammi 2002, 02:00
Paikkakunta: Helsinki

Re: WTCC 2010

Viesti Kirjoittaja ata »

Oli sitten tänään kaikkien aikojen onnettomin kisa-organisaatio WTCC:n 2. kilpailussa tänä vuonna Marokon Marrakechissä. Ekassa lähdössä ei ensin lähettäminen onnistunut vaan ajettiin 3 lämmittelykierrosta ennenkuin kisa saatiin käyntiin. Sitten tuolla onnettoman kapealla betoniporsailla reunustetulla katuradalla tuli törmäys seinään (yllätys) ja järkkäreiltä meni sitten loppukisa kun maailman hitaimmat lavettiautomiehet yrittivät siirtää autoa pois radalta... eivät onnistuneet. Olen nähnyt normaalissa kaupunkiympäristössäkin nopeampia lavettiautojen operoijia. No eka lähtö siis ajettiin lähes kokonaan turva-auton takana, mutta onhan vielä toinen lähtö. No siinä sitten tuli iso kolari heti lähtösuoralla, jonka jälkeen ajettiin turva-auton perässä aika pitkään kun järkkärit eivät saaneet niitä autoja nopeasti pois radalta. Sitten kun n. puolet kisasta oli ajettu turva-auton perässä, kisa pääsi jatkumaan. No ekalla kisakierroksella turva-auton jälkeen tuli yllättäen taas paha kolari ja turva-auto radalle. Hinausautojen kuskit eivät olleet yhtään nopeutuneet tässäkään vaiheessa ja toisenkin lähdön loppu ajettiin turva-auton perässä... viimein kun kisaa oli pidennetty kahdella kierroksella, se viimeisin lisäkierros päästiin ajamaan jopa kilpaa! Eli vajaa 2 kierrosta oli siis tuo toinenkin lähtö. Tähän kun lisätään, että sama meno oli myös toisena luokkana tuolla Marokossa ajetussa kisassa FIA Formula 2 ja sielläkin suurin osa ajettiin turva-auton perässä, niin koko kisaviikonloppu oli aika täydellinen pannukakku. Toivottavasti tuolla ei enää ajeta WTCC-sarjaa. Pisteet jaettiin kuitenkin... ja Chevyjä tuhoutui kaksi kolmesta Cruzesta. Kummatkin koska niitä päin ajettiin.
Avatar
ata
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö
Viestit: 15937
Liittynyt: 30 Tammi 2002, 02:00
Paikkakunta: Helsinki

Re: WTCC 2010

Viesti Kirjoittaja ata »

Nyt tänä yönä päättyy tämä WTCC:n kausi Macaon kisoilla jotka ajetaan nyt yöllä Suomen aikaa. Yvan Muller on jo voittanut MM-tittelin Opel-moottorisella Opelin kanssa platforminsa jakavalla Chevrolet Cruzella eli siis melkein Opelilla.

Eli tänä yönä siis päättyy vihdoin myös legendaarisen Opelin C20XE-moottorin urakka MM-tason moottoriurheilussa. Ensi vuonna pellin alla on uusi 1,6-litrainen turbokone, siitä en tiedä millainen se tarkemmin on. Nyt vielä tuo XE viimeistä kertaa ja sillä tosiaan voitettiin myös tuo maailmanmestaruus.
Avatar
Ville
OCF Sprinttikunkku 2010
OCF Sprinttikunkku 2010
Viestit: 4370
Liittynyt: 01 Loka 2002, 03:00
Paikkakunta: Mikkeli

Re: WTCC 2010

Viesti Kirjoittaja Ville »

On se vaan ollut käsittämättömän kauan käytössä tuo XE :worship:
Manta B turbo -76
Manta B turbo -76
Omega B turbo -96
madi
OCF Moderaattori
OCF Moderaattori
Viestit: 4317
Liittynyt: 04 Kesä 2002, 03:00
Paikkakunta: Oulu

Re: WTCC 2010

Viesti Kirjoittaja madi »

paka moottori :(
Calibra A 2.0 16v Turbo 4x4 -90
Vectra A 2.0 8v Turbo 4x4 -93 "Turbo lookalike"
Calibra A 2.0 16v 4x4 Turbo -90 "Jäärata"
Calibra A 3.0 24v RWD twin turbo
Avatar
motorsport
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1527
Liittynyt: 18 Tammi 2007, 09:31
Paikkakunta: Etelä-Suomi

Re: WTCC 2010

Viesti Kirjoittaja motorsport »

Just luin Racecar Engineeringistä hehkutusta kuinka hyvin 25v vanha moottori on kestänyt ajan hammasta ammattitason motorsportissa kansainvälisillä kentillä. Ihan täysin käypä aihio on kuulemma edelleenkin.
madi
OCF Moderaattori
OCF Moderaattori
Viestit: 4317
Liittynyt: 04 Kesä 2002, 03:00
Paikkakunta: Oulu

Re: WTCC 2010

Viesti Kirjoittaja madi »

niittenhän kannattaisi kaivaa CIH moottori kans sieltä jostaki vajasta :D
Calibra A 2.0 16v Turbo 4x4 -90
Vectra A 2.0 8v Turbo 4x4 -93 "Turbo lookalike"
Calibra A 2.0 16v 4x4 Turbo -90 "Jäärata"
Calibra A 3.0 24v RWD twin turbo
Avatar
motorsport
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1527
Liittynyt: 18 Tammi 2007, 09:31
Paikkakunta: Etelä-Suomi

Re: WTCC 2010

Viesti Kirjoittaja motorsport »

madi kirjoitti:niittenhän kannattaisi kaivaa CIH moottori kans sieltä jostaki vajasta :D
Toki, jos panssarivaunuilla ajettaisiin ratakilpailuja.
Avatar
Ville
OCF Sprinttikunkku 2010
OCF Sprinttikunkku 2010
Viestit: 4370
Liittynyt: 01 Loka 2002, 03:00
Paikkakunta: Mikkeli

Re: WTCC 2010

Viesti Kirjoittaja Ville »

Voi hemmetti että repesin :lollis:
Manta B turbo -76
Manta B turbo -76
Omega B turbo -96
Vastaa Viestiin