telwin kirjoitti:Olisin kuitenkin vakaasti sitämieltä että noita autoja on ollut se 4kpl.eli 2 vapaastihengittävää Dakar autoa,tuo remmiahdettu Vauxhall ja Zakspeed/Ford koneinen proto.
Kuka laittaa s-postia tuonne Kristofferson Motorsportille ja rupeaa kyselemään Kadetin kohtaloa...
http://www.kms.s.se/default.asp?c=news
Mutta se Vauxhall Astra 4S:kin on alunperin Opeliksi tehty, koska se on a) vasemmalta ohjattava ja b) oli alunperin Saksalaisissa Rüsselsheimin GG-kilvissä, nykyään samalla tunnuksella mutta brittikilvillä. Vauxhalliksi se muuttui vasta syksyllä 1986 kun Dakar-kisakin oli ajettu jo edellisenä talvena. Jostainhan se oli repäisty, eikä niitä varmaan enää uusia tehty vuonna 1986. Olisiko tuo Vauxhall siis kenties ahdetulle 400-tekniikalle konvertoitu proto (jonka olinpaikka tai olemassaolo ei ole tiedossa ja 1985 uudempia kuviakaan ei taida olla). Vauxhallin ekat kuvat ovat vasta lokakuulta 1986 ja Rüsselsheimin kilvissä. Mitä kaikkea on rallicross-hommissa hävinnyt, sekoittunut ja tuhoutunut? Missä se alkuperäinen proto on? Jossain kuvassa oli kuva irtokoneestakin, miksei sitä olisi voitu muuttaa Opel 400-koneiseksi jotta kiusallisesta Ford-moottorista olisi päästy eroon?
Faktaa on seuraavat:
Dakar-autoja oli 2.
Proto on hävinnyt, jo ennen Dakar-kisaa.
Vauxhall Astra 4S on olemassa, mutta ilmestyi vasta puoli vuotta Dakarin jälkeen ja auto on alkuperältään saksalainen.
Ruotissa on purettu yksi auto.
Jerseyllä on yksi Dakar-väreissä oleva auto
Briteissä ajettiin rallicrossia useammalla 4x4 Astralla/Kadetilla, Jerseyn Kadett 4x4, nykyinen Vauxhallin Astra 4S ja se Ruotsin mahdollinen auto. Paitsi jos Ruotsin hylsy ja Astra 4S ovat sama auto. Astra 4S:ssä on kyllä nykyään Xtrac ja ahdettu 400, mutta oliko siinä ne tallella ennen erittäin laajaa entisen rallicross-kopan entisöintiä?
Eli onko tuo Astra 4S alunperin entinen Dakar-auto vai mikä? Ja mitä se on tehnyt sen ainoan 1986 lokakuun rallin ja 2000-luvulla suoritetun entisöinnin välillä paitsi ajanut rallicrossia.
Saattoihan niitä olla kolmekin. Tai neljä. Tällä hetkellä ilmeisesti niitä on kuitenkin jäljellä ainakin vain kaksi, jotka on nähty tuoreissa kuvissa.
Kristofferssonin Audi oli rakennettu kaudelle 1988, eli kun Dakar ajettiin tammikuussa 1986 ja taas Astra 4S:n ensiesiintyminen ja viimeinen rallipoluilla lokakuussa 1986, niin 1987 olisi ollut ehkä rallicrossia Briteissä jonka kauden jälkeen siitä olisi purettu Xtracit siihen Kristofferssonin Audiin.
Täytyy koittaa etsiä se Total Vauxhall-lehden numero missä on se Astra 4S:n juttu... siinä voisi olla jotain infoa myös. Tätä on hauska spekuloida...
Seuraavaksi sitten vaikka missä ovat DTM-Calibrat ja DTM-Omegat nykyään...