Jos oikein kovasti miettii, niin joku saattaa keksiä jonkun kalliimman autourhelulajin harrastukseksi.temenstein kirjoitti:ascona77 kirjoitti: Ei todellakaan. Jokkishan on varmasti kallein autoharrastus.
j.h
Jos oikein kovasti miettii, niin joku saattaa keksiä jonkun kalliimman autourhelulajin harrastukseksi.temenstein kirjoitti:ascona77 kirjoitti: Ei todellakaan. Jokkishan on varmasti kallein autoharrastus.
Joo, minäkin keksin, joku f1. Mutta se nyt ei minusta ole lähellä tätä normaalia autourheilua. Mitä siellä sinun pitää tehdä? ajaa... ei tarvitse kasata eikä käsiäsi mustata autojen takia eikä omassa tallissa pajottaa yömyöhään.jpisteh kirjoitti:Jos oikein kovasti miettii, niin joku saattaa keksiä jonkun kalliimman autourhelulajin harrastukseksi.temenstein kirjoitti:ascona77 kirjoitti: Ei todellakaan. Jokkishan on varmasti kallein autoharrastus.
j.h
Harrastus pohjalta on ilmeisesti aika vähän porukkaa F1, tuttu jo on ollut siellä pitkään siellä, hän saa ainakin tukevan palkan...temenstein kirjoitti:Joo, minäkin keksin, joku f1. Mutta se nyt ei minusta ole lähellä tätä normaalia autourheilua. Mitä siellä sinun pitää tehdä? ajaa... ei tarvitse kasata eikä käsiäsi mustata autojen takia eikä omassa tallissa pajottaa yömyöhään.jpisteh kirjoitti:Jos oikein kovasti miettii, niin joku saattaa keksiä jonkun kalliimman autourhelulajin harrastukseksi.temenstein kirjoitti:ascona77 kirjoitti: Ei todellakaan. Jokkishan on varmasti kallein autoharrastus.
j.h
Siksi kirjoitinkin että "minusta 300 ellei enemmänkin" joten en varmaksi maininnut. Mutta joka tapauksessa rahalla tehty kone ja heppoja oli sen 240, väännöstä en niin varma.telwin kirjoitti:Mitä tuohon Hirvosen Asfalttikunkku autoon tulee niin en kyllä heti nielaise noita 300 tai yli nm lukemia Fordin OHC koneesta vaikka tilavuutta olisi yli 2 litraa,ei siellä kuitenkaan mitään avaruusteknologiaa ollut.
Tietääkseni Saabin kanget ja kuplan männät......ainakin olin paikalla yhdessä koneistamossa kun osia pakattiin matkaan ja osoite oli juurikin se mistä tuo Hirvosenkin auton moottori on lähtöisin...
Minullakin eukon velipoika ajaa sprinttiä ja jokkista ja käynyt kokeileen f-ryhmän ralliakin, seuraavana lähtee jyskälään ja eukon eno ajaa historic luokassa a mallin asconalla. Kyllähän se tosi on että kirpasee se ostaa 20 000e gt corolla ja sillä lähtä ajeleen, varsinkin jos se hajoaa. Mutta se että rakennat monta autoa kesässä jokkikseen ja voittaja koneeseen helposti se 5000e töineen menee niin kalliiksi se tulee sekin harrastus, varsinkin jos laskee ajan mitä autoa joudut rakentamaan. Rallissa kun ei kuitenkaan joudu myymään sitä autoa. Juurikin talvella kemi-rallissa tämän emännän eno ajoi sen asconansa metikköön, onneksi selvisi peltien oikomisella kotikonstein ja tukivarsia ym. löytyy tallista.jpisteh kirjoitti:
Harrastus pohjalta on ilmeisesti aika vähän porukkaa F1, tuttu jo on ollut siellä pitkään siellä, hän saa ainakin tukevan palkan...
Olen kiertänyt Rallin SM-sarjaa 4 v. ja Historiccia 2 v. huollossa harrastuspohjalla... Kuljettajalla oli hyvin harvoin kädet rasvassa, useammin hän onneksi oli podiumilla.
Voi ostaa 400 Asconan tai Manta ja lähteä kokeilemaan kuinka edullista on Historic, varsinkin jos kansi hajoaa
En tiedä missä menee tällä hetkellä N-ryhmän Mitsun kilometrikustannukset , enkä muista missä ne olivat 2000 paikkeilla (silloin kaveri kertoi), mutta alle 10€/km se ei mene missään tapauksessa... Sitten kun autolipeää ojaan kunnolla tai pahimmassa tapauksessa palaa... niin ei paljon naurata, kun vakuutuksia ei ole tai ne on ainakin reilusti alakanttiin...
j.h
Voihan sitä tehdä aikaisemminkin ettei tarvitse tehdä yömyöhään Tosin viimeisenä yönä saa eniten aikaan
KitCar Astran X-tracin vaihdelaatikon uushankinta hinta oli aikaan n. 200.000 mk (a-ryhmä)
Jos N-ryhmässä meinaa pärjätä SM-sarjassa (pitää ajaa määrätyt kisat) ja muutama lahjaton vielä treenaa. 20 k€ vuosibudjetilla meinaa pärjätä, niin kannattaa unohtaa koko juttu ja auto vielä päälle .temenstein kirjoitti: tällä tavalla kun laskee että 3-5 jokkisautoa vuodessa ~ 20 000e ja jokainen menee 1150e niin ei sitä välttämättä rallin aikana tarvitse autoon sitä 20 000e upottaa, tietenkin riippuen kiertääkö kaikki mahdolliset ajot vai tietyt vain.
Niin ei autoja tuolla hinnalla N-ryhmään saakkaan. Ja ei myöskään historicciin niitä 400 asconoita tai mantoja. Mutta jos laskee asian näin että 3 jokkiskisan voittaja auton rakentamiseen saattaa mennä se 15 000e, ja joudut myymään sen auton 1150e kisan jälkeen, Kisat ovat hieman eritasoiset kuin esim N-ryhmän Sm-sarja ja jokkiksessa ei ole niin elämä ja kuolema kyseessä, näin ajatellen tulee autolle aika paljon hintaa laskien tehon ym. varusteet mitä autoon menee.(vrt. n-ryhmän auton varusteet ja tehot) Ja se että jostakin ruttusesta 133 fiatista tehään 180hp hirmu usealla tonnilla vain sen takia, että hyvällä tuurilla saadaan ajaa 3 lähtöä, on minusta aika kallista. Kun sen ralliauton saa pitää itsellään ja sponsoritkin ovat tuolla sarjassa jo eri ryhmää.jpisteh kirjoitti:Jos N-ryhmässä meinaa pärjätä SM-sarjassa (pitää ajaa määrätyt kisat) ja muutama lahjaton vielä treenaa. 20 k€ vuosibudjetilla meinaa pärjätä, niin kannattaa unohtaa koko juttu ja auto vielä päälle .
oho, naputtelu virhe, korjataanpatelwin kirjoitti:Öhm...123 on mersu se fiude on 133...
Siis ei saa tuolla hinnalla "ja auto vielä päälle"temenstein kirjoitti:Niin ei autoja tuolla hinnalla N-ryhmään saakkaan. Ja ei myöskään historicciin niitä 400 asconoita tai mantoja. Mutta jos laskee asian näin että 3 jokkiskisan voittaja auton rakentamiseen saattaa mennä se 15 000e, ja joudut myymään sen auton 1150e kisan jälkeen, Kisat ovat hieman eritasoiset kuin esim N-ryhmän Sm-sarja ja jokkiksessa ei ole niin elämä ja kuolema kyseessä, näin ajatellen tulee autolle aika paljon hintaa laskien tehon ym. varusteet mitä autoon menee.(vrt. n-ryhmän auton varusteet ja tehot) Ja se että jostakin ruttusesta 123 fiatista tehään 180hp hirmu usealla tonnilla vain sen takia, että hyvällä tuurilla saadaan ajaa 3 lähtöä, on minusta aika kallista. Kun sen ralliauton saa pitää itsellään ja sponsoritkin ovat tuolla sarjassa jo eri ryhmää.jpisteh kirjoitti:Jos N-ryhmässä meinaa pärjätä SM-sarjassa (pitää ajaa määrätyt kisat) ja muutama lahjaton vielä treenaa. 20 k€ vuosibudjetilla meinaa pärjätä, niin kannattaa unohtaa koko juttu ja auto vielä päälle .
Ja auto vielä päälle? No en minä ainakaan montaa aitoa 400 mantaa tai asconaa alle 20 nähnyt. Niin voihan se olla jokkiksessakin elämä ja kuolema, monet jokkis kuskit varmaan pitävätkin siitä enemmän kuin jostakin isommasta ryhmästä.jpisteh kirjoitti:
Siis ei saa tuolla hinnalla "ja auto vielä päälle"
Mitäköhän ne maksavat, jos ei tuolla hinnalla pääse käsiksi?
j.h
Jokkiksessa ei ole niin elämä ja kuolema (tuo on aika helppo uskoa... tai ... vähän... )
Olen nähnyt alla 20 kpl 400 Mantaa/Asconaa rallikäytössä ja sellaisia jätti kuljettaja taakseen kilpailussa... Vanhalla Escortilla...temenstein kirjoitti:Ja auto vielä päälle? No en minä ainakaan montaa aitoa 400 mantaa tai asconaa alle 20 nähnyt. Niin voihan se olla jokkiksessakin elämä ja kuolema, monet jokkis kuskit varmaan pitävätkin siitä enemmän kuin jostakin isommasta ryhmästä.jpisteh kirjoitti:
Siis ei saa tuolla hinnalla "ja auto vielä päälle"
Mitäköhän ne maksavat, jos ei tuolla hinnalla pääse käsiksi?
j.h
Jokkiksessa ei ole niin elämä ja kuolema (tuo on aika helppo uskoa... tai ... vähän... )