WTCC 2009
Re: WTCC 2009
Aika jännä vaan että tossa Priorassa oli menestyspainoja +60 kg, eli jopa enemmän kuin diesel Seateissa. Tolla painomäärällä se ei ainakaan kulje mihinkään se on aivan varma.
Kuskista se tosiaan tuskin on kiinni, on meinaan J. Thompson ajanut autoa ennenkin.
Kuskista se tosiaan tuskin on kiinni, on meinaan J. Thompson ajanut autoa ennenkin.
You can fool all the people some of the time, and some of the people all the time,
but you cannot fool all the people all the time.
-Abraham Lincoln
but you cannot fool all the people all the time.
-Abraham Lincoln
Re: WTCC 2009
Todennäköisesti homman ideana on se että Thompsonin kokemusta hyödynnetään auton kehityksessä ensikautta silmälläpitäen.
Melko erikoinen juttu nuo painot tuossa Priorassa vai aloitttaako uusi automalli aina +60 kg painoilla ??
Melko erikoinen juttu nuo painot tuossa Priorassa vai aloitttaako uusi automalli aina +60 kg painoilla ??
Re: WTCC 2009
En ihan tarkkaan kuullut mitä Eurosportin selostaja tuossa kohtaa sanoi, mutta ilmeisesti uuteen malliin ladataan aina +60 kg josta sitten menestyksen mukaan tasataan kuten muillakin. Jos vanhat merkit paikkansa pitää niin aika nopeasti Lada pääsee noista eroon. No ei, olishan se ihan mukava sarjankin kannalta että Lada sais vihdoin pakettinsa sellaiseen kuntoon että edes top10:iin olis realistiset mahdolliseet jokaisessa kisassa.telwin kirjoitti:Melko erikoinen juttu nuo painot tuossa Priorassa vai aloitttaako uusi automalli aina +60 kg painoilla ??
Nythän muuten tallipäällikkö Shapovalov oli hyllytetty kuljettajan tehtävistä, (vai oliko tapahtunut jo Brnossa?) ja Thompson otettu tilalle. Jos tuuri käy ja Thompson sekä koko talli saa tota Prioraa kehitettyä voi siitä olla edes jonkinlaista vastusta ensi kaudella. Valenciaan kun Lada sai uuden moottorin niin heti autot kulki selkeästi paremmin, ainoa vaan että uusi pannu ei ollut silloin vielä kovin luotettava ja niitä pamahtelikin useampi sinä viikonloppuna.
Edittiä sen verran että maksimipaino onkin +40 kg. Ens kisassa Ladalla on menestyspainoja vain 20 kg.
You can fool all the people some of the time, and some of the people all the time,
but you cannot fool all the people all the time.
-Abraham Lincoln
but you cannot fool all the people all the time.
-Abraham Lincoln
Re: WTCC 2009
No niin nyt on sitten korkattu Ladallakin kuljettajien henkilökohtainen pistetili .
James Thompson ajoi viikonlopun kilpailuissa molemmissa lähdöissä kuudenneksi ja saalisti yhteensä kuusi MM pistettä.
Rupeaa se Ladakin kulkemaan kun saatiin ammattimies puikkoihin.
Tosin Jaap Van Lagen olisi jo edellisessä osakilpailussa ollut toisessa lähdössä pisteillä ellei Nicola Larini olisi Chevyllään työntänyt Van Lagenin Ladaa ulos radalta viimeisessä mutkassa.
James Thompson ajoi viikonlopun kilpailuissa molemmissa lähdöissä kuudenneksi ja saalisti yhteensä kuusi MM pistettä.
Rupeaa se Ladakin kulkemaan kun saatiin ammattimies puikkoihin.
Tosin Jaap Van Lagen olisi jo edellisessä osakilpailussa ollut toisessa lähdössä pisteillä ellei Nicola Larini olisi Chevyllään työntänyt Van Lagenin Ladaa ulos radalta viimeisessä mutkassa.
Re: WTCC 2009
Go Lada go! Ei vaan onhan se hyvä myös koko sarjalle että Ladakin alkaa pikku hiljaa haastamaan muita pistesijoista. Ja hienostihan Thompson ajoi, varsinkin ekan lähdön, jossa joutui lähes kokoajan puolustamaan sijoitustaan mutta sai hienosti pidettyä itsensä kuudentena.telwin kirjoitti:No niin nyt on sitten korkattu Ladallakin kuljettajien henkilökohtainen pistetili .
James Thompson ajoi viikonlopun kilpailuissa molemmissa lähdöissä kuudenneksi ja saalisti yhteensä kuusi MM pistettä.
Rupeaa se Ladakin kulkemaan kun saatiin ammattimies puikkoihin.
Tosin Jaap Van Lagen olisi jo edellisessä osakilpailussa ollut toisessa lähdössä pisteillä ellei Nicola Larini olisi Chevyllään työntänyt Van Lagenin Ladaa ulos radalta viimeisessä mutkassa.
Harmi vaan että Farfusilla kävi huono tuuri ja mestaruushaaveet käytännössä meni ekan lähdön kolariin. Tosin, oli Seatit niskan päällä kyllä koko viikonlopun ja niiden vauhtiin tuskin olisi Farfusillakaan ollut mahdollisuuksia. Mutta ilman haavereita olis varmaan tullu vähän enemmän kuin se 1 piste...
You can fool all the people some of the time, and some of the people all the time,
but you cannot fool all the people all the time.
-Abraham Lincoln
but you cannot fool all the people all the time.
-Abraham Lincoln
Re: WTCC 2009
Kohta ratkeaa WTCC:n maailmanmestaruus. Farfusin mahdollisuudet menivät jo ensimmäisessä lähdössä kun vielä jättäytyi kahdeksanneksi saadakseen paalun kakkoslähtöön, mutta samalla ei voinut enää saada tarpeeksi pisteitä mestaruuteen. Eli Farfus jäi kolmanneksi.
Nyt juuri tuli päätös, että punaisten lippujen jälkeen ei kisaa jatketa ja Gabriele Tarquini on 2009 WTCC maailmanmestari.
Nyt juuri tuli päätös, että punaisten lippujen jälkeen ei kisaa jatketa ja Gabriele Tarquini on 2009 WTCC maailmanmestari.
Opel Calibra 2.0 16V Turbo 4x4 C20LET '92 - Pontiac GTO 5.7 V8 LS1 '04 (Holden) - Pontiac Tempest 2d HT Coupe V8 5.8 '70
Re: WTCC 2009
Vuoden 2009 mestari Gabriele Tarquini, Italia, Seat Leon TDI.
hopeaa Yvan Muller, Ranska, Seat Leon TDI
pronssia Augusto Farfus, Brasilia, BMW 320si
Nicola Larinin ura päättyi maanmiehensä Alessandro Zanardin peräänajoon...
Seat voitti myös merkkimestaruuden.
Tosi surkea kuvanlaatu tuossa Macaon osakilpailussa Eurosportilla (HD)... muut osakilpailut on tullut täydellä HDTV-laadulla, tämä tuli heikohkolla SD-laadulla ja 4:3-kuvasuhteella.
hopeaa Yvan Muller, Ranska, Seat Leon TDI
pronssia Augusto Farfus, Brasilia, BMW 320si
Nicola Larinin ura päättyi maanmiehensä Alessandro Zanardin peräänajoon...
Seat voitti myös merkkimestaruuden.
Tosi surkea kuvanlaatu tuossa Macaon osakilpailussa Eurosportilla (HD)... muut osakilpailut on tullut täydellä HDTV-laadulla, tämä tuli heikohkolla SD-laadulla ja 4:3-kuvasuhteella.
Re: WTCC 2009
Taisin olla ainoa joka valvoi ja katsoi tuota...
Rob Huff voitti ensimmäisen lähdön Chevrolet Cruze (DeltaII eli sama platform kuin Astra I) powered by Opel-autolla. Loppupisteissä hän oli sijalla 5 parhaana GM-autona ja Opel-moottorilla.
Rob Huff voitti ensimmäisen lähdön Chevrolet Cruze (DeltaII eli sama platform kuin Astra I) powered by Opel-autolla. Loppupisteissä hän oli sijalla 5 parhaana GM-autona ja Opel-moottorilla.
Opel Calibra 2.0 16V Turbo 4x4 C20LET '92 - Pontiac GTO 5.7 V8 LS1 '04 (Holden) - Pontiac Tempest 2d HT Coupe V8 5.8 '70
Re: WTCC 2009
katoin mä sen urheilukanavalta. Olivatten ryssineet aika-ajoissa aika asiallisesti kun radan siivoustoimet vaan liukastivat rahan pahemman kerran ja seattimiehet lenteli pitkin poikin.
Re: WTCC 2009
Tuli kanssa katsottua toi vasta jälkilähetyksenä kun ei jaksanut herätä aamulla niin aikaisin. Olipa kyllä hieno kausi, BMW sössi omat mahdollisuutensa molempiin mestaruuksiin periaatteessa jo kesällä, kun taas Seat ajoi koko kauden taktisesti ja viisaasti keräten pisteitä. Tiukaksihan se kyllä lopulta siltikin meni, ja hyvä näin.
Yvan Muller siirtyy nyt sitten Nicola Larinin lopetettua hänen tilalleen Chevrolet Cruzen rattiin. Saas nähdä kuinka Cruze kulkee ensi kaudella. Katuradoillahan tulosta on poikkeuksetta tullut, mutta tavallisilla kilparadoilla ei vauhti ole ihan vielä riittänyt.
Kausi 2010 alkaakin sitten maaliskuun alussa (olisko ollu 7. päivä tai jotain?) Sitä odotellessa.
Yvan Muller siirtyy nyt sitten Nicola Larinin lopetettua hänen tilalleen Chevrolet Cruzen rattiin. Saas nähdä kuinka Cruze kulkee ensi kaudella. Katuradoillahan tulosta on poikkeuksetta tullut, mutta tavallisilla kilparadoilla ei vauhti ole ihan vielä riittänyt.
Kausi 2010 alkaakin sitten maaliskuun alussa (olisko ollu 7. päivä tai jotain?) Sitä odotellessa.
You can fool all the people some of the time, and some of the people all the time,
but you cannot fool all the people all the time.
-Abraham Lincoln
but you cannot fool all the people all the time.
-Abraham Lincoln
Re: WTCC 2009
Kun Opel ei pahemmin aja kilpaa tehdastasolla juuri missään sarjoissa, nyt kun VX Racingkin lopetti BTCC:ssä, niin tätä tulee varmaan seurattua sitten ensi vuonna suurimmalla mielenkiinnolla. Kyllähän tuo Cruze kuitenkin jakaa rakenteensa Astra I:n kanssa ja moottorikin on ainakin tähän asti ollut Opelilta, että melkein Opel siis. Yvan Mullerin siirto Chevyn teamiin on kyllä varmaan hyvä veto, Muller on kova kuski ja onhan hän ajanut Vauxhall Astralla BTCC-sarjassa aiemmin, että ei GM-laitteet ihan vieraita ole, vaikka sen ja tämän viimeisimmän Seatin lisäksi hän on ajanut mm. Fordilla Australiassa ja BMW:llä kotimaassaan Ranskassa.
Opel Calibra 2.0 16V Turbo 4x4 C20LET '92 - Pontiac GTO 5.7 V8 LS1 '04 (Holden) - Pontiac Tempest 2d HT Coupe V8 5.8 '70
Re: WTCC 2009
Totta, näyttää keulasta tosiaan vähän a vectralta. Kattelin googlesta noita prioran kuvia ja kun avasin tämän piirretyn kuvan niin katoin ekana että kuvassa on joku tuunattu b vectra .:J:J kirjoitti:
http://prioraclub.com/wp-content/upload ... _wtcc2.jpg on muute noissa ladoissa tollanen ulkonenki yhteys 90-luvun alun opeleihin. Silmiä siristäen ku kattoo ni näyttää aika paljo a-veculta
Todennäköisesti väärässä.