WTCC 2009

Keskustelua kaikenlaisesta moottoriurheilusta.
Jonppa
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1226
Liittynyt: 17 Touko 2005, 16:19
Paikkakunta: Järvenpää

Re: WTCC 2009

Viesti Kirjoittaja Jonppa »

Aika jännä vaan että tossa Priorassa oli menestyspainoja +60 kg, eli jopa enemmän kuin diesel Seateissa. Tolla painomäärällä se ei ainakaan kulje mihinkään se on aivan varma.

Kuskista se tosiaan tuskin on kiinni, on meinaan J. Thompson ajanut autoa ennenkin.
You can fool all the people some of the time, and some of the people all the time,
but you cannot fool all the people all the time.
-Abraham Lincoln
Avatar
telwin
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö
Viestit: 8699
Liittynyt: 16 Joulu 2005, 12:30
Paikkakunta: Heinola

Re: WTCC 2009

Viesti Kirjoittaja telwin »

Todennäköisesti homman ideana on se että Thompsonin kokemusta hyödynnetään auton kehityksessä ensikautta silmälläpitäen.
Melko erikoinen juttu nuo painot tuossa Priorassa vai aloitttaako uusi automalli aina +60 kg painoilla ??
Jonppa
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1226
Liittynyt: 17 Touko 2005, 16:19
Paikkakunta: Järvenpää

Re: WTCC 2009

Viesti Kirjoittaja Jonppa »

telwin kirjoitti:Melko erikoinen juttu nuo painot tuossa Priorassa vai aloitttaako uusi automalli aina +60 kg painoilla ??
En ihan tarkkaan kuullut mitä Eurosportin selostaja tuossa kohtaa sanoi, mutta ilmeisesti uuteen malliin ladataan aina +60 kg josta sitten menestyksen mukaan tasataan kuten muillakin. Jos vanhat merkit paikkansa pitää niin aika nopeasti Lada pääsee noista eroon. :D No ei, olishan se ihan mukava sarjankin kannalta että Lada sais vihdoin pakettinsa sellaiseen kuntoon että edes top10:iin olis realistiset mahdolliseet jokaisessa kisassa.

Nythän muuten tallipäällikkö Shapovalov oli hyllytetty kuljettajan tehtävistä, (vai oliko tapahtunut jo Brnossa?) ja Thompson otettu tilalle. Jos tuuri käy ja Thompson sekä koko talli saa tota Prioraa kehitettyä voi siitä olla edes jonkinlaista vastusta ensi kaudella. Valenciaan kun Lada sai uuden moottorin niin heti autot kulki selkeästi paremmin, ainoa vaan että uusi pannu ei ollut silloin vielä kovin luotettava ja niitä pamahtelikin useampi sinä viikonloppuna.


Edittiä sen verran että maksimipaino onkin +40 kg. Ens kisassa Ladalla on menestyspainoja vain 20 kg.
You can fool all the people some of the time, and some of the people all the time,
but you cannot fool all the people all the time.
-Abraham Lincoln
Avatar
telwin
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö
Viestit: 8699
Liittynyt: 16 Joulu 2005, 12:30
Paikkakunta: Heinola

Re: WTCC 2009

Viesti Kirjoittaja telwin »

No niin nyt on sitten korkattu Ladallakin kuljettajien henkilökohtainen pistetili :thumbsup: .
James Thompson ajoi viikonlopun kilpailuissa molemmissa lähdöissä kuudenneksi ja saalisti yhteensä kuusi MM pistettä. :thumbsup:
Rupeaa se Ladakin kulkemaan kun saatiin ammattimies puikkoihin.
Tosin Jaap Van Lagen olisi jo edellisessä osakilpailussa ollut toisessa lähdössä pisteillä ellei Nicola Larini olisi Chevyllään työntänyt Van Lagenin Ladaa ulos radalta viimeisessä mutkassa.
Jonppa
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1226
Liittynyt: 17 Touko 2005, 16:19
Paikkakunta: Järvenpää

Re: WTCC 2009

Viesti Kirjoittaja Jonppa »

telwin kirjoitti:No niin nyt on sitten korkattu Ladallakin kuljettajien henkilökohtainen pistetili :thumbsup: .
James Thompson ajoi viikonlopun kilpailuissa molemmissa lähdöissä kuudenneksi ja saalisti yhteensä kuusi MM pistettä. :thumbsup:
Rupeaa se Ladakin kulkemaan kun saatiin ammattimies puikkoihin.
Tosin Jaap Van Lagen olisi jo edellisessä osakilpailussa ollut toisessa lähdössä pisteillä ellei Nicola Larini olisi Chevyllään työntänyt Van Lagenin Ladaa ulos radalta viimeisessä mutkassa.
Go Lada go! :thumbsup: Ei vaan onhan se hyvä myös koko sarjalle että Ladakin alkaa pikku hiljaa haastamaan muita pistesijoista. Ja hienostihan Thompson ajoi, varsinkin ekan lähdön, jossa joutui lähes kokoajan puolustamaan sijoitustaan mutta sai hienosti pidettyä itsensä kuudentena.

Harmi vaan että Farfusilla kävi huono tuuri ja mestaruushaaveet käytännössä meni ekan lähdön kolariin. Tosin, oli Seatit niskan päällä kyllä koko viikonlopun ja niiden vauhtiin tuskin olisi Farfusillakaan ollut mahdollisuuksia. Mutta ilman haavereita olis varmaan tullu vähän enemmän kuin se 1 piste...
You can fool all the people some of the time, and some of the people all the time,
but you cannot fool all the people all the time.
-Abraham Lincoln
Avatar
ata
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö
Viestit: 15937
Liittynyt: 30 Tammi 2002, 02:00
Paikkakunta: Helsinki

Re: WTCC 2009

Viesti Kirjoittaja ata »

Kohta ratkeaa WTCC:n maailmanmestaruus. Farfusin mahdollisuudet menivät jo ensimmäisessä lähdössä kun vielä jättäytyi kahdeksanneksi saadakseen paalun kakkoslähtöön, mutta samalla ei voinut enää saada tarpeeksi pisteitä mestaruuteen. Eli Farfus jäi kolmanneksi.

Nyt juuri tuli päätös, että punaisten lippujen jälkeen ei kisaa jatketa ja Gabriele Tarquini on 2009 WTCC maailmanmestari.
Opel Calibra 2.0 16V Turbo 4x4 C20LET '92 - Pontiac GTO 5.7 V8 LS1 '04 (Holden) - Pontiac Tempest 2d HT Coupe V8 5.8 '70
Avatar
ata
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö
Viestit: 15937
Liittynyt: 30 Tammi 2002, 02:00
Paikkakunta: Helsinki

Re: WTCC 2009

Viesti Kirjoittaja ata »

Vuoden 2009 mestari Gabriele Tarquini, Italia, Seat Leon TDI.

hopeaa Yvan Muller, Ranska, Seat Leon TDI
pronssia Augusto Farfus, Brasilia, BMW 320si


Nicola Larinin ura päättyi maanmiehensä Alessandro Zanardin peräänajoon...

Seat voitti myös merkkimestaruuden.

Tosi surkea kuvanlaatu tuossa Macaon osakilpailussa Eurosportilla (HD)... muut osakilpailut on tullut täydellä HDTV-laadulla, tämä tuli heikohkolla SD-laadulla ja 4:3-kuvasuhteella.
Avatar
ata
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö
Viestit: 15937
Liittynyt: 30 Tammi 2002, 02:00
Paikkakunta: Helsinki

Re: WTCC 2009

Viesti Kirjoittaja ata »

Taisin olla ainoa joka valvoi ja katsoi tuota... :)

Rob Huff voitti ensimmäisen lähdön Chevrolet Cruze (DeltaII eli sama platform kuin Astra I) powered by Opel-autolla. Loppupisteissä hän oli sijalla 5 parhaana GM-autona ja Opel-moottorilla.
Opel Calibra 2.0 16V Turbo 4x4 C20LET '92 - Pontiac GTO 5.7 V8 LS1 '04 (Holden) - Pontiac Tempest 2d HT Coupe V8 5.8 '70
Avatar
:J:J
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1443
Liittynyt: 12 Loka 2007, 18:16
Paikkakunta: K-Uusimaa

Re: WTCC 2009

Viesti Kirjoittaja :J:J »

katoin mä sen urheilukanavalta. Olivatten ryssineet aika-ajoissa aika asiallisesti kun radan siivoustoimet vaan liukastivat rahan pahemman kerran ja seattimiehet lenteli pitkin poikin.
Jonppa
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1226
Liittynyt: 17 Touko 2005, 16:19
Paikkakunta: Järvenpää

Re: WTCC 2009

Viesti Kirjoittaja Jonppa »

Tuli kanssa katsottua toi vasta jälkilähetyksenä kun ei jaksanut herätä aamulla niin aikaisin. Olipa kyllä hieno kausi, BMW sössi omat mahdollisuutensa molempiin mestaruuksiin periaatteessa jo kesällä, kun taas Seat ajoi koko kauden taktisesti ja viisaasti keräten pisteitä. Tiukaksihan se kyllä lopulta siltikin meni, ja hyvä näin.

Yvan Muller siirtyy nyt sitten Nicola Larinin lopetettua hänen tilalleen Chevrolet Cruzen rattiin. Saas nähdä kuinka Cruze kulkee ensi kaudella. Katuradoillahan tulosta on poikkeuksetta tullut, mutta tavallisilla kilparadoilla ei vauhti ole ihan vielä riittänyt.

Kausi 2010 alkaakin sitten maaliskuun alussa (olisko ollu 7. päivä tai jotain?) Sitä odotellessa.
You can fool all the people some of the time, and some of the people all the time,
but you cannot fool all the people all the time.
-Abraham Lincoln
Avatar
ata
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö
Viestit: 15937
Liittynyt: 30 Tammi 2002, 02:00
Paikkakunta: Helsinki

Re: WTCC 2009

Viesti Kirjoittaja ata »

Kun Opel ei pahemmin aja kilpaa tehdastasolla juuri missään sarjoissa, nyt kun VX Racingkin lopetti BTCC:ssä, niin tätä tulee varmaan seurattua sitten ensi vuonna suurimmalla mielenkiinnolla. Kyllähän tuo Cruze kuitenkin jakaa rakenteensa Astra I:n kanssa ja moottorikin on ainakin tähän asti ollut Opelilta, että melkein Opel siis. Yvan Mullerin siirto Chevyn teamiin on kyllä varmaan hyvä veto, Muller on kova kuski ja onhan hän ajanut Vauxhall Astralla BTCC-sarjassa aiemmin, että ei GM-laitteet ihan vieraita ole, vaikka sen ja tämän viimeisimmän Seatin lisäksi hän on ajanut mm. Fordilla Australiassa ja BMW:llä kotimaassaan Ranskassa.
Opel Calibra 2.0 16V Turbo 4x4 C20LET '92 - Pontiac GTO 5.7 V8 LS1 '04 (Holden) - Pontiac Tempest 2d HT Coupe V8 5.8 '70
Avatar
omega16T
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 7179
Liittynyt: 12 Syys 2004, 03:00
Paikkakunta: Mikkeli
Viesti:

Re: WTCC 2009

Viesti Kirjoittaja omega16T »

:J:J kirjoitti:
http://prioraclub.com/wp-content/upload ... _wtcc2.jpg on muute noissa ladoissa tollanen ulkonenki yhteys 90-luvun alun opeleihin. Silmiä siristäen ku kattoo ni näyttää aika paljo a-veculta
Totta, näyttää keulasta tosiaan vähän a vectralta. Kattelin googlesta noita prioran kuvia ja kun avasin tämän piirretyn kuvan niin katoin ekana että kuvassa on joku tuunattu b vectra :o :lol: .
Kuva
Todennäköisesti väärässä.
Vastaa Viestiin