Corsa A/B sprinttiin
Corsa A/B sprinttiin
Tässä mielessä pyöritellyt ajatusta corsan rakentamisesta sprinttiin rallin sääntöjä silmällä pitäen, että jos joskus kiinnostuisi rallista niin saisi auton pienin muutoksin sinnekkin.
Mutta probleema minkä takia täällä huutelen niin millähän tekniikalla corsa kannattaisi rakentaa. Luokkana olisi joko max.1300cc tai max.1600cc. Löytyykö opelilta alle 1300cc konetta josta saisi edes vähän kilpailukykyisen vai löytyykö alle 1600cc parempia vaihtoehtoja. Entäpä voimansiirto, mistä lukko ja minkälaista laatikkoa?
Tarkoitus ei ole rakentaa mitään voittaja autoa vaan auto jolla on mukava ja edullinen harrastaa.
Mutta probleema minkä takia täällä huutelen niin millähän tekniikalla corsa kannattaisi rakentaa. Luokkana olisi joko max.1300cc tai max.1600cc. Löytyykö opelilta alle 1300cc konetta josta saisi edes vähän kilpailukykyisen vai löytyykö alle 1600cc parempia vaihtoehtoja. Entäpä voimansiirto, mistä lukko ja minkälaista laatikkoa?
Tarkoitus ei ole rakentaa mitään voittaja autoa vaan auto jolla on mukava ja edullinen harrastaa.
Re: Corsa A/B sprinttiin
Kyllä tuosta rakentaa kumpaan vaan 1.6 16 v lienee melkoinen menijä, Sprintissä oli kait vieras moottori sallittu.
Tuosta saa potkua ihan budjetti ratkaisulla kivasti kaakkeja. http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... 6&t=121539 tuolta kun lukee niin on aikaspaljon viisaampi. Lukko, se onkin jo makukysymys jos luulee pärjäävänsä rataslukolla niin http://www.rallydesign.co.uk/product_in ... qj6eq4f000 olisi nyt halvan punnan aikana edukas. Googlettamalla Waux Novaa saa Lontoon kielisiä sivuja ihan kivasti. Kyllä tosta 16 tappisesta pitäis semmoset 175hp saada avaamatta, liikkuu Corsa taatusti sen mitä ranteet kärsii. katoppa http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... 3&t=166884
Tuosta saa potkua ihan budjetti ratkaisulla kivasti kaakkeja. http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... 6&t=121539 tuolta kun lukee niin on aikaspaljon viisaampi. Lukko, se onkin jo makukysymys jos luulee pärjäävänsä rataslukolla niin http://www.rallydesign.co.uk/product_in ... qj6eq4f000 olisi nyt halvan punnan aikana edukas. Googlettamalla Waux Novaa saa Lontoon kielisiä sivuja ihan kivasti. Kyllä tosta 16 tappisesta pitäis semmoset 175hp saada avaamatta, liikkuu Corsa taatusti sen mitä ranteet kärsii. katoppa http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... 3&t=166884
Re: Corsa A/B sprinttiin
Jos auton pitää olla F-Ryhmäläinen (ralli) niin ei ole oikeastaan kuin yksi vaihtoehto kummassakaan korissa.
Eli A-Corsa E16SE tai C16SE koneella eli GSi:n 8V koneet.
Tai B-Corsa C16XE tai X16XE koneella eli GSi:n koneet.
Eli A-Corsa E16SE tai C16SE koneella eli GSi:n 8V koneet.
Tai B-Corsa C16XE tai X16XE koneella eli GSi:n koneet.
Re: Corsa A/B sprinttiin
8venasesta saa enemmän ja paremmin kuin 16venasesta.
Niin isot pojat kertoo, jotka rallia tollasella on joutunu ajamaan.
Niin isot pojat kertoo, jotka rallia tollasella on joutunu ajamaan.
"Haista hurri vittu" - Lurttinen
Re: Corsa A/B sprinttiin
Tuota en ihan heti usko.
Alfa 75 3.0 V6 America
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
Re: Corsa A/B sprinttiin
8v saa tehdä kevyemmän sen puolesta parenpi. Ja jos jotain särkyy niin taitaa olla kaikin puolin halvenpi vaihtoehto? Kuitenkin kun ajamista meinaa aloittaa niin mielestäni ei kannattaisi ensimmäisenä tehdä sitä viimeisen päälle olevaa moottoria ja autoa vaan ensin opetella ajamaan. Jarrut, alusta, kuski sitten vasta moottoriin voimaa
Kyl määki niin kauhiast huonoist autois kärssii sain.
Re: Corsa A/B sprinttiin
Periatteessa koneella ei ole niin väliä. Koneen saa vaihdettua jos alkaa rallia ajamaan (f-ryhmää). Mutta mitään vetotavan muutoksia ym. rakenteellisia muutoksia ei tehdä.
16v tekniikat ovat olleet eniten mielessä. Niillä voi nyt alkuunsa ajaa vakiona tai kevyesti viritettynä,
16v tekniikat ovat olleet eniten mielessä. Niillä voi nyt alkuunsa ajaa vakiona tai kevyesti viritettynä,
Re: Corsa A/B sprinttiin
Sopiiko corsan 1.6 16v koneeseen f20 laatikko?
Re: Corsa A/B sprinttiin
Sopii, mutta kytkimen ja vetoakselit joutuu säveltämään.
Alfa 75 3.0 V6 America
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
Re: Corsa A/B sprinttiin
varmaan pääsisi kivasti alkuun sillä 1.6 16v koneella ja esim sbd motorsportin Basic Taper Throttle kitin kanssa.jvmh kirjoitti:16v tekniikat ovat olleet eniten mielessä. Niillä voi nyt alkuunsa ajaa vakiona tai kevyesti viritettynä,
Re: Corsa A/B sprinttiin
Mielessä pyöriny moottoripyörän läppärungot, peltisarja, pientä kanavien siistimistä ja ms ohjaamaan ainakin näin alkuun.X20XER kirjoitti:varmaan pääsisi kivasti alkuun sillä 1.6 16v koneella ja esim sbd motorsportin Basic Taper Throttle kitin kanssa.jvmh kirjoitti:16v tekniikat ovat olleet eniten mielessä. Niillä voi nyt alkuunsa ajaa vakiona tai kevyesti viritettynä,
Re: Corsa A/B sprinttiin
Jos välitettyä askia meinaat niin on aika sama onko siellä F16,18 vai 20:
http://www.quaife.co.uk/Vauxhall-Opel-A ... nt-gearkit
http://www.quaife.co.uk/Vauxhall-Opel-A ... nt-gearkit
Re: Corsa A/B sprinttiin
Viime kesänä ainaki Ikaalisten sprintissa oli yks keltanen A Corsa ja kulki aika kivasti
Hevov vittua 24/7
Amatöörit tasentaa.
Amatöörit tasentaa.
Re: Corsa A/B sprinttiin
Kannattaa selvittää saako 1.3l kuinka paljon verrattuna 1.6l...Auto sais painaa silloin tottakai vähemmän, mutta myös kilpailijoita on tuossa luokassa yleensä paljon vähemmän..Sais tuoda helpommin pytyt kotiin...
007 ja Pallosalama
Re: Corsa A/B sprinttiin
1.6 sinällään parempi niin ei tartte alkaan keventämään niin paljoa. Mitä seurannu corsalla kilpailevia niin kaikki ajaa 1.6:lla ja menevät pirun kovaa eivätkä ole mitään hitec laitteita.
Korimallinvalinta alkaa olemaan selvä, eli a corsaan olen päätynyt mutta kone vielä askarruttaa 16v vaiko 8v. 16 tappisesta saisi pelkällä ohjelmoitavalla boksilla, läppärungoilla ja peltisarjalla hyvin tehoa. Mutta kun kunnolla aletaan virittään niin 8v halvempi ja auto saa olla kevyempi. Viritetyillä koneilla tulee kummallakin kuitenkin aikalailla sama tehopaino suhde.
Onko 1.6 16v ja 8v alakerroissa eroa?
Korimallinvalinta alkaa olemaan selvä, eli a corsaan olen päätynyt mutta kone vielä askarruttaa 16v vaiko 8v. 16 tappisesta saisi pelkällä ohjelmoitavalla boksilla, läppärungoilla ja peltisarjalla hyvin tehoa. Mutta kun kunnolla aletaan virittään niin 8v halvempi ja auto saa olla kevyempi. Viritetyillä koneilla tulee kummallakin kuitenkin aikalailla sama tehopaino suhde.
Onko 1.6 16v ja 8v alakerroissa eroa?