Rallin Super2000 luokka.

Keskustelua kaikenlaisesta moottoriurheilusta.
Avatar
telwin
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö
Viestit: 8699
Liittynyt: 16 Joulu 2005, 12:30
Paikkakunta: Heinola

Rallin Super2000 luokka.

Viesti Kirjoittaja telwin »

Luin uusimmasta Vauhdin Maailmasta mielenkiintoisen jutun varikolla kuiskitaan palstalta:
Opel Corsa on tarkoitus luokitella S2000 luokkaan Helmikuun alussa.
Autoja on tähänmennessä valmistettu jo neljä.

Kaikkihan tietävätkin jo sen että ensivuodesta alkaen rallin MM-sarjan autot perustuvat S2000 autoihin.
Mielenkiinnolla odotellaan jatkoa,olisi todella hienoa nähdä Opel mukana MM-sarjassa.

S2000 Autoja löytyy tällähetkellä Fiat Punto,Skoda Fabia,Peugeot 207,Proton Satria Neo,VW Polo,Toyota Corolla ja Auris,MG S2000,Ford Fiesta ja Lada 112 VK.
Toyota Aurista,Ford Fiestaa ja Ladaa ei ole luokiteltu,muut on FIA luokiteltu joten niillä voi osallistua MM-rallien N-ryhmään.
Kuitenkin jo seitsemältä merkiltä löytyy S2000 auto,osa toki yksityistiimien tekemiä.

Tällainen peli kyseessä:
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Avatar
Realsanta
OCF Member 2016
Viestit: 10874
Liittynyt: 29 Syys 2002, 03:00
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Opel Corsa S2000

Viesti Kirjoittaja Realsanta »

onkos tuo se lada jossa on opelin punakantinen kone :bonk:
still nun, Engländer Kriegsschiff es ist oben
Avatar
telwin
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö
Viestit: 8699
Liittynyt: 16 Joulu 2005, 12:30
Paikkakunta: Heinola

Re: Opel Corsa S2000

Viesti Kirjoittaja telwin »

Kyllä se on sama laite.
Avatar
smppa
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 2432
Liittynyt: 04 Heinä 2003, 03:00
Paikkakunta: Lahti

Re: Opel Corsa S2000

Viesti Kirjoittaja smppa »

Kuukkelilla löytyy kans aika paljon juttua, mm. kuvia.

http://s2.photobucket.com/albums/y42/mu ... ?start=all
Ascona C x2: GL 20NE ja LS "Sprint" C20XE
Astra H Wagon Ultimate Z16XER
Vectran italianserkku
Astra K Sports tourer B14XFT
jpisteh
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 4258
Liittynyt: 17 Helmi 2002, 02:00

Re: Opel Corsa S2000

Viesti Kirjoittaja jpisteh »

Yritin tsekata Lada S2000 konetta, mutta en lyhyellä löytänyt...

Samara ja 110 konehan oli ns. punakantinen (vai oliko?).
KitCar Samarassa oli Tunturissa aito punakantinen ;-).

j.h

Tuolla luokassa se oli ns. mustakantinen :-)
http://www.touringcartimes.com/news.php?id=2107
jpisteh
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 4258
Liittynyt: 17 Helmi 2002, 02:00

Re: Opel Corsa S2000

Viesti Kirjoittaja jpisteh »

Siis kyllähän Ladan peiton alla edelleenkin Opeli jyllää...

http://www.s2000rally.com/lada-112-s2000.php
# Opel C20XE 1998 cc
# Power BHp / rpm 267/8500
# Engine Torque 250 NM at 5750 - 7000
# Engine Placement Front transversaly
# Engine Cylinders 4 in line
# Engine Valves 16
# Engine Cams 2 DOHC
# Maximum RPM 8500
# Diferentials
# Wheels Driven 4x4
# Transmision Sadev
# Top Speed 180-220 km/h
# Brakes mm AP Racing, Disk Front: asphalt 330 mm, gravel 300 mm, Rear: 300 mm

j.h
jpisteh
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 4258
Liittynyt: 17 Helmi 2002, 02:00

Re: Opel Corsa S2000

Viesti Kirjoittaja jpisteh »

Minusta S2000 peleistä tulee nassakoita turbon kanssa ja vähän lisää kierroksia.

Nykyinen kuristin on persiistä, se kuluttaa ahtimia (ahdin ei ole suunniteltu ns. imemään alipainetta). Kuristin tekee autojen (N- ja WRC- autojen) tehokäyrästä veikeän, leikki ja laulu loppuu silloin kuin moottorin kuuluisi lähteä vetämään.

WRC -moottori on insinöörityön näyte, kuinka niin suurella rahalla saadaan tehokaasta moottorista niin vähän tehoa, säilyttäen korkea vääntömomentti.

Jos teho raja tehtäisiin ahtopaineenrajoituksella ja käyntinopeusrajoitus 9000 rpm paikkeille, näin moottori voisi laulaa nätisti ja auton menossa olisi ralliautofiilistä myös äänen perusteella. Minusta KitCar luokassa oli kivasti ralliauto fiilistä ja tietenkin läppärungot ovat pakolliset ;-).

Tuollainen moottori olisi kohtuu edullinen rakentaa ja siinä olisi fiilistä kaikin puolin.

j.h
Avatar
Realsanta
OCF Member 2016
Viestit: 10874
Liittynyt: 29 Syys 2002, 03:00
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Opel Corsa S2000

Viesti Kirjoittaja Realsanta »

lelut pois ja oikeat autot takas jossa piti vielä kuskinkin osata ajaa
8)
still nun, Engländer Kriegsschiff es ist oben
Avatar
telwin
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö
Viestit: 8699
Liittynyt: 16 Joulu 2005, 12:30
Paikkakunta: Heinola

Re: Opel Corsa S2000

Viesti Kirjoittaja telwin »

Miksi tämä on siirretty?
Laitoin tämän tarkoituksella tuonne yleisen keskustelun puolelle.
Koska täällä ei ole erikseen motorsport aluetta...jonne tämä ja monta muutakin topiccia kuuluisi.
jpisteh
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 4258
Liittynyt: 17 Helmi 2002, 02:00

Re: Opel Corsa S2000

Viesti Kirjoittaja jpisteh »

Realsanta kirjoitti:lelut pois ja oikeat autot takas jossa piti vielä kuskinkin osata ajaa
B-ryhmäläistä on kiva katsoa, vaikka niiden alusta olivat :no:

B-ryhmäläiset eivät palaa MM-sarjaan eikä myöskään Historicciin.

j.h
Avatar
Jarno
OCF Member 2022
OCF Member 2022
Viestit: 8489
Liittynyt: 31 Tammi 2002, 02:00
Paikkakunta: Sipoo

Re: Opel Corsa S2000

Viesti Kirjoittaja Jarno »

telwin kirjoitti:Miksi tämä on siirretty?
Laitoin tämän tarkoituksella tuonne yleisen keskustelun puolelle.
Koska täällä ei ole erikseen motorsport aluetta...jonne tämä ja monta muutakin topiccia kuuluisi.
Mä siirsin tämän takaisin Opel-keskustelu alueelle kun aihe kumminkin koskee Opelia.
Katsotaan jos jossain vaiheessa tehtäisiim Motorsport alue.
Vectra-A Turbo 4x4 -94 - Irmscher Omega C40 V8 - Astra-G OPC Caravan - Corsa-C OPC - Astra-H OPC - Opel Antara
Avatar
telwin
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö
Viestit: 8699
Liittynyt: 16 Joulu 2005, 12:30
Paikkakunta: Heinola

Re: Opel Corsa S2000

Viesti Kirjoittaja telwin »

Ok,olkoon näin.
Ajattelin vaan että yleinen puoli olisi ollut parempi paikka kun keskustelu kuitenkin lähtee rönsyilemään ja etenkin kun tuota Corsaa nyt on käsitelty peräti tuossa aloitus viestissä... :roll: :roll:
Arille laittelinkin privaa tuosta Motorsport alueesta,josko moinen olisi mahdollinen.
Avatar
ata
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö
Viestit: 15937
Liittynyt: 30 Tammi 2002, 02:00
Paikkakunta: Helsinki

Re: Opel Corsa S2000

Viesti Kirjoittaja ata »

Kaipa se menee niin, että Opel Corsa S2000-aiheinen keskustelu on Opel-keskustelua, jos otsikkona olisi ollut S2000-ryhmän ralliautot tai muuta yleisempää, se olisi ollut yleistä keskustelua. Mutta moottoriuhreiluaiheinen alue tosiaan voisi olla hyvä olemassa erikseen, täytyy katsoa missä vaiheessa sellainen tulisi tänne.
Opel Calibra 2.0 16V Turbo 4x4 C20LET '92 - Pontiac GTO 5.7 V8 LS1 '04 (Holden) - Pontiac Tempest 2d HT Coupe V8 5.8 '70
gse70
OCF Member 2023
OCF Member 2023
Viestit: 633
Liittynyt: 22 Syys 2006, 19:08
Paikkakunta: Kankaanpää

Re: Opel Corsa S2000

Viesti Kirjoittaja gse70 »

jpisteh kirjoitti:Minusta S2000 peleistä tulee nassakoita turbon kanssa ja vähän lisää kierroksia.

Nykyinen kuristin on persiistä, se kuluttaa ahtimia (ahdin ei ole suunniteltu ns. imemään alipainetta). Kuristin tekee autojen (N- ja WRC- autojen) tehokäyrästä veikeän, leikki ja laulu loppuu silloin kuin moottorin kuuluisi lähteä vetämään.

WRC -moottori on insinöörityön näyte, kuinka niin suurella rahalla saadaan tehokaasta moottorista niin vähän tehoa, säilyttäen korkea vääntömomentti.

Jos teho raja tehtäisiin ahtopaineenrajoituksella ja käyntinopeusrajoitus 9000 rpm paikkeille, näin moottori voisi laulaa nätisti ja auton menossa olisi ralliautofiilistä myös äänen perusteella. Minusta KitCar luokassa oli kivasti ralliauto fiilistä ja tietenkin läppärungot ovat pakolliset ;-).

Tuollainen moottori olisi kohtuu edullinen rakentaa ja siinä olisi fiilistä kaikin puolin.

j.h
Olen samaa mieltä j.h:n kanssa. Onko tuosta ensi kaudesta tietoa mikä on lopullinen moottorikonstruktio millä aikovat sarjaa ajaa? Uskoisin, että vaikka kierrokset rajoitetaan 9000 kierrokseen, saadaan moottoreista niin luotettavia, että ne kestävät varmasti yhden rallin. Kyllähän nuo ännäläiset ovat katsojien kannalta ihan perseestä, ku fiilistä ei oo yhtään... :no:
jpisteh
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 4258
Liittynyt: 17 Helmi 2002, 02:00

Re: Opel Corsa S2000

Viesti Kirjoittaja jpisteh »

gse70 kirjoitti:
jpisteh kirjoitti:Minusta S2000 peleistä tulee nassakoita turbon kanssa ja vähän lisää kierroksia.

Jos teho raja tehtäisiin ahtopaineenrajoituksella ja käyntinopeusrajoitus 9000 rpm paikkeille, näin moottori voisi laulaa nätisti ja auton menossa olisi ralliautofiilistä myös äänen perusteella. Minusta KitCar luokassa oli kivasti ralliauto fiilistä ja tietenkin läppärungot ovat pakolliset ;-).

j.h
Olen samaa mieltä j.h:n kanssa. Onko tuosta ensi kaudesta tietoa mikä on lopullinen moottorikonstruktio millä aikovat sarjaa ajaa? Uskoisin, että vaikka kierrokset rajoitetaan 9000 kierrokseen, saadaan moottoreista niin luotettavia, että ne kestävät varmasti yhden rallin. Kyllähän nuo ännäläiset ovat katsojien kannalta ihan perseestä, ku fiilistä ei oo yhtään... :no:
Nykyisessä N-ryhmän Mitsussa on vaihtokohta siinä 5000 rpm kohdilla, joten siinä ei vielä moottori raikaa...

j.h
Vastaa Viestiin