Rallin Super2000 luokka.
Rallin Super2000 luokka.
Luin uusimmasta Vauhdin Maailmasta mielenkiintoisen jutun varikolla kuiskitaan palstalta:
Opel Corsa on tarkoitus luokitella S2000 luokkaan Helmikuun alussa.
Autoja on tähänmennessä valmistettu jo neljä.
Kaikkihan tietävätkin jo sen että ensivuodesta alkaen rallin MM-sarjan autot perustuvat S2000 autoihin.
Mielenkiinnolla odotellaan jatkoa,olisi todella hienoa nähdä Opel mukana MM-sarjassa.
S2000 Autoja löytyy tällähetkellä Fiat Punto,Skoda Fabia,Peugeot 207,Proton Satria Neo,VW Polo,Toyota Corolla ja Auris,MG S2000,Ford Fiesta ja Lada 112 VK.
Toyota Aurista,Ford Fiestaa ja Ladaa ei ole luokiteltu,muut on FIA luokiteltu joten niillä voi osallistua MM-rallien N-ryhmään.
Kuitenkin jo seitsemältä merkiltä löytyy S2000 auto,osa toki yksityistiimien tekemiä.
Tällainen peli kyseessä:
Opel Corsa on tarkoitus luokitella S2000 luokkaan Helmikuun alussa.
Autoja on tähänmennessä valmistettu jo neljä.
Kaikkihan tietävätkin jo sen että ensivuodesta alkaen rallin MM-sarjan autot perustuvat S2000 autoihin.
Mielenkiinnolla odotellaan jatkoa,olisi todella hienoa nähdä Opel mukana MM-sarjassa.
S2000 Autoja löytyy tällähetkellä Fiat Punto,Skoda Fabia,Peugeot 207,Proton Satria Neo,VW Polo,Toyota Corolla ja Auris,MG S2000,Ford Fiesta ja Lada 112 VK.
Toyota Aurista,Ford Fiestaa ja Ladaa ei ole luokiteltu,muut on FIA luokiteltu joten niillä voi osallistua MM-rallien N-ryhmään.
Kuitenkin jo seitsemältä merkiltä löytyy S2000 auto,osa toki yksityistiimien tekemiä.
Tällainen peli kyseessä:
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: Opel Corsa S2000
onkos tuo se lada jossa on opelin punakantinen kone
still nun, Engländer Kriegsschiff es ist oben
Re: Opel Corsa S2000
Kyllä se on sama laite.
Re: Opel Corsa S2000
Kuukkelilla löytyy kans aika paljon juttua, mm. kuvia.
http://s2.photobucket.com/albums/y42/mu ... ?start=all
http://s2.photobucket.com/albums/y42/mu ... ?start=all
Ascona C x2: GL 20NE ja LS "Sprint" C20XE
Astra H Wagon Ultimate Z16XER
Vectran italianserkku
Astra K Sports tourer B14XFT
Astra H Wagon Ultimate Z16XER
Vectran italianserkku
Astra K Sports tourer B14XFT
Re: Opel Corsa S2000
Yritin tsekata Lada S2000 konetta, mutta en lyhyellä löytänyt...
Samara ja 110 konehan oli ns. punakantinen (vai oliko?).
KitCar Samarassa oli Tunturissa aito punakantinen .
j.h
Tuolla luokassa se oli ns. mustakantinen
http://www.touringcartimes.com/news.php?id=2107
Samara ja 110 konehan oli ns. punakantinen (vai oliko?).
KitCar Samarassa oli Tunturissa aito punakantinen .
j.h
Tuolla luokassa se oli ns. mustakantinen
http://www.touringcartimes.com/news.php?id=2107
Re: Opel Corsa S2000
Siis kyllähän Ladan peiton alla edelleenkin Opeli jyllää...
http://www.s2000rally.com/lada-112-s2000.php
# Opel C20XE 1998 cc
# Power BHp / rpm 267/8500
# Engine Torque 250 NM at 5750 - 7000
# Engine Placement Front transversaly
# Engine Cylinders 4 in line
# Engine Valves 16
# Engine Cams 2 DOHC
# Maximum RPM 8500
# Diferentials
# Wheels Driven 4x4
# Transmision Sadev
# Top Speed 180-220 km/h
# Brakes mm AP Racing, Disk Front: asphalt 330 mm, gravel 300 mm, Rear: 300 mm
j.h
http://www.s2000rally.com/lada-112-s2000.php
# Opel C20XE 1998 cc
# Power BHp / rpm 267/8500
# Engine Torque 250 NM at 5750 - 7000
# Engine Placement Front transversaly
# Engine Cylinders 4 in line
# Engine Valves 16
# Engine Cams 2 DOHC
# Maximum RPM 8500
# Diferentials
# Wheels Driven 4x4
# Transmision Sadev
# Top Speed 180-220 km/h
# Brakes mm AP Racing, Disk Front: asphalt 330 mm, gravel 300 mm, Rear: 300 mm
j.h
Re: Opel Corsa S2000
Minusta S2000 peleistä tulee nassakoita turbon kanssa ja vähän lisää kierroksia.
Nykyinen kuristin on persiistä, se kuluttaa ahtimia (ahdin ei ole suunniteltu ns. imemään alipainetta). Kuristin tekee autojen (N- ja WRC- autojen) tehokäyrästä veikeän, leikki ja laulu loppuu silloin kuin moottorin kuuluisi lähteä vetämään.
WRC -moottori on insinöörityön näyte, kuinka niin suurella rahalla saadaan tehokaasta moottorista niin vähän tehoa, säilyttäen korkea vääntömomentti.
Jos teho raja tehtäisiin ahtopaineenrajoituksella ja käyntinopeusrajoitus 9000 rpm paikkeille, näin moottori voisi laulaa nätisti ja auton menossa olisi ralliautofiilistä myös äänen perusteella. Minusta KitCar luokassa oli kivasti ralliauto fiilistä ja tietenkin läppärungot ovat pakolliset .
Tuollainen moottori olisi kohtuu edullinen rakentaa ja siinä olisi fiilistä kaikin puolin.
j.h
Nykyinen kuristin on persiistä, se kuluttaa ahtimia (ahdin ei ole suunniteltu ns. imemään alipainetta). Kuristin tekee autojen (N- ja WRC- autojen) tehokäyrästä veikeän, leikki ja laulu loppuu silloin kuin moottorin kuuluisi lähteä vetämään.
WRC -moottori on insinöörityön näyte, kuinka niin suurella rahalla saadaan tehokaasta moottorista niin vähän tehoa, säilyttäen korkea vääntömomentti.
Jos teho raja tehtäisiin ahtopaineenrajoituksella ja käyntinopeusrajoitus 9000 rpm paikkeille, näin moottori voisi laulaa nätisti ja auton menossa olisi ralliautofiilistä myös äänen perusteella. Minusta KitCar luokassa oli kivasti ralliauto fiilistä ja tietenkin läppärungot ovat pakolliset .
Tuollainen moottori olisi kohtuu edullinen rakentaa ja siinä olisi fiilistä kaikin puolin.
j.h
Re: Opel Corsa S2000
lelut pois ja oikeat autot takas jossa piti vielä kuskinkin osata ajaa
still nun, Engländer Kriegsschiff es ist oben
Re: Opel Corsa S2000
Miksi tämä on siirretty?
Laitoin tämän tarkoituksella tuonne yleisen keskustelun puolelle.
Koska täällä ei ole erikseen motorsport aluetta...jonne tämä ja monta muutakin topiccia kuuluisi.
Laitoin tämän tarkoituksella tuonne yleisen keskustelun puolelle.
Koska täällä ei ole erikseen motorsport aluetta...jonne tämä ja monta muutakin topiccia kuuluisi.
Re: Opel Corsa S2000
B-ryhmäläistä on kiva katsoa, vaikka niiden alusta olivatRealsanta kirjoitti:lelut pois ja oikeat autot takas jossa piti vielä kuskinkin osata ajaa
B-ryhmäläiset eivät palaa MM-sarjaan eikä myöskään Historicciin.
j.h
Re: Opel Corsa S2000
Mä siirsin tämän takaisin Opel-keskustelu alueelle kun aihe kumminkin koskee Opelia.telwin kirjoitti:Miksi tämä on siirretty?
Laitoin tämän tarkoituksella tuonne yleisen keskustelun puolelle.
Koska täällä ei ole erikseen motorsport aluetta...jonne tämä ja monta muutakin topiccia kuuluisi.
Katsotaan jos jossain vaiheessa tehtäisiim Motorsport alue.
Vectra-A Turbo 4x4 -94 - Irmscher Omega C40 V8 - Astra-G OPC Caravan - Corsa-C OPC - Astra-H OPC - Opel Antara
Re: Opel Corsa S2000
Ok,olkoon näin.
Ajattelin vaan että yleinen puoli olisi ollut parempi paikka kun keskustelu kuitenkin lähtee rönsyilemään ja etenkin kun tuota Corsaa nyt on käsitelty peräti tuossa aloitus viestissä...
Arille laittelinkin privaa tuosta Motorsport alueesta,josko moinen olisi mahdollinen.
Ajattelin vaan että yleinen puoli olisi ollut parempi paikka kun keskustelu kuitenkin lähtee rönsyilemään ja etenkin kun tuota Corsaa nyt on käsitelty peräti tuossa aloitus viestissä...
Arille laittelinkin privaa tuosta Motorsport alueesta,josko moinen olisi mahdollinen.
Re: Opel Corsa S2000
Kaipa se menee niin, että Opel Corsa S2000-aiheinen keskustelu on Opel-keskustelua, jos otsikkona olisi ollut S2000-ryhmän ralliautot tai muuta yleisempää, se olisi ollut yleistä keskustelua. Mutta moottoriuhreiluaiheinen alue tosiaan voisi olla hyvä olemassa erikseen, täytyy katsoa missä vaiheessa sellainen tulisi tänne.
Opel Calibra 2.0 16V Turbo 4x4 C20LET '92 - Pontiac GTO 5.7 V8 LS1 '04 (Holden) - Pontiac Tempest 2d HT Coupe V8 5.8 '70
Re: Opel Corsa S2000
Olen samaa mieltä j.h:n kanssa. Onko tuosta ensi kaudesta tietoa mikä on lopullinen moottorikonstruktio millä aikovat sarjaa ajaa? Uskoisin, että vaikka kierrokset rajoitetaan 9000 kierrokseen, saadaan moottoreista niin luotettavia, että ne kestävät varmasti yhden rallin. Kyllähän nuo ännäläiset ovat katsojien kannalta ihan perseestä, ku fiilistä ei oo yhtään...jpisteh kirjoitti:Minusta S2000 peleistä tulee nassakoita turbon kanssa ja vähän lisää kierroksia.
Nykyinen kuristin on persiistä, se kuluttaa ahtimia (ahdin ei ole suunniteltu ns. imemään alipainetta). Kuristin tekee autojen (N- ja WRC- autojen) tehokäyrästä veikeän, leikki ja laulu loppuu silloin kuin moottorin kuuluisi lähteä vetämään.
WRC -moottori on insinöörityön näyte, kuinka niin suurella rahalla saadaan tehokaasta moottorista niin vähän tehoa, säilyttäen korkea vääntömomentti.
Jos teho raja tehtäisiin ahtopaineenrajoituksella ja käyntinopeusrajoitus 9000 rpm paikkeille, näin moottori voisi laulaa nätisti ja auton menossa olisi ralliautofiilistä myös äänen perusteella. Minusta KitCar luokassa oli kivasti ralliauto fiilistä ja tietenkin läppärungot ovat pakolliset .
Tuollainen moottori olisi kohtuu edullinen rakentaa ja siinä olisi fiilistä kaikin puolin.
j.h
Re: Opel Corsa S2000
Nykyisessä N-ryhmän Mitsussa on vaihtokohta siinä 5000 rpm kohdilla, joten siinä ei vielä moottori raikaa...gse70 kirjoitti:Olen samaa mieltä j.h:n kanssa. Onko tuosta ensi kaudesta tietoa mikä on lopullinen moottorikonstruktio millä aikovat sarjaa ajaa? Uskoisin, että vaikka kierrokset rajoitetaan 9000 kierrokseen, saadaan moottoreista niin luotettavia, että ne kestävät varmasti yhden rallin. Kyllähän nuo ännäläiset ovat katsojien kannalta ihan perseestä, ku fiilistä ei oo yhtään...jpisteh kirjoitti:Minusta S2000 peleistä tulee nassakoita turbon kanssa ja vähän lisää kierroksia.
Jos teho raja tehtäisiin ahtopaineenrajoituksella ja käyntinopeusrajoitus 9000 rpm paikkeille, näin moottori voisi laulaa nätisti ja auton menossa olisi ralliautofiilistä myös äänen perusteella. Minusta KitCar luokassa oli kivasti ralliauto fiilistä ja tietenkin läppärungot ovat pakolliset .
j.h
j.h