Sivu 2/2

Lähetetty: 05 Huhti 2008, 21:59
Kirjoittaja Korsakeijo
Elmeri kirjoitti:
Ile84 kirjoitti:
ascona77 kirjoitti:suorat hampaat laatikossa
Nyt kysyn kun kehtaan; johtuuko vähänkin kovempaa peruuttaessa (manuaaleilla) kuuluva vollotus tästä?
Lähinnä siitä että "suuntaa vaihtava" ratas on suhteellisen pieni ja siksi pyörii isommilla nopeuksilla todella lujaa.
Ei vaan siitä, että se on monesti suorilla hampailla.

Lähetetty: 05 Huhti 2008, 21:59
Kirjoittaja Realsanta
Lurttinen kirjoitti:*kriits* *krunts* Pitkä keppi...

:lollis:


tai löysä vaijeri kytkimes

Lähetetty: 05 Huhti 2008, 23:34
Kirjoittaja Elmeri
Korsakeijo kirjoitti:
Elmeri kirjoitti:
Ile84 kirjoitti:
ascona77 kirjoitti:suorat hampaat laatikossa
Nyt kysyn kun kehtaan; johtuuko vähänkin kovempaa peruuttaessa (manuaaleilla) kuuluva vollotus tästä?
Lähinnä siitä että "suuntaa vaihtava" ratas on suhteellisen pieni ja siksi pyörii isommilla nopeuksilla todella lujaa.
Ei vaan siitä, että se on monesti suorilla hampailla.
Niin, on silläkin osuutensa, mutta kyllä se vinkuminen tietyissä laatikoissa johtuu nimenomaan siitä, että siellä ottaa se kääntäjäratas kierroksia todella paljon...

Lähetetty: 05 Huhti 2008, 23:49
Kirjoittaja SKL
Montahan sivua tästäkin vielä saadaan... Niin ne on muuten suorat hampaat kun vinkuu, jos ette tienny.. :yawn:

Lähetetty: 06 Huhti 2008, 00:07
Kirjoittaja Lurttinen
SKL kirjoitti:Montahan sivua tästäkin vielä saadaan... Niin ne on muuten suorat hampaat kun vinkuu, jos ette tienny.. :yawn:
Neljännellä sivulla tulee lukko ja bannit. :P
Ei tästä järkevää keskustelua kuitenkaan aikaiseksi saada...

Lähetetty: 06 Huhti 2008, 00:12
Kirjoittaja Beeascona
Lurttinen kirjoitti:Neljännellä sivulla tulee lukko ja bannit. :P
:lollis:

Lähetetty: 06 Huhti 2008, 00:27
Kirjoittaja Presterin
Korsakeijo kirjoitti:Suora hampaisissa rattaissa on pienempi teho häviö, siksi niitä käytetään ja haittana tuo ääni, jonka takia taas "normaalit" vaihteistot ovat vinoilla hampailla.
Enpä osaa noista tehohäviöistä sanoa, mutta järjen mukaan kestävyys lisääntyy, jos rattaat ei vinojen hampaiden takia kampea sivulle.

Lähetetty: 06 Huhti 2008, 10:24
Kirjoittaja ipa
Presterin kirjoitti: Enpä osaa noista tehohäviöistä sanoa, mutta järjen mukaan kestävyys lisääntyy, jos rattaat ei vinojen hampaiden takia kampea sivulle.
sinne sivulle sitä voimaa katoaa vinohampaisessa lootassa.

Re:

Lähetetty: 15 Maalis 2009, 18:17
Kirjoittaja :J:J
NOesc kirjoitti:http://youtube.com/watch?v=9aP4e1F85zc
eihän se wrc:n meteli ole vielä mitään, tuossa se voimansiirto vasta meteliä pitääkin :roll: -(z)-
pistäis kyllä varmaa jo ketuttaa ajaa tollasten äänien kanssa.

Re: Mistä johtuu WRC autojen ujellus?

Lähetetty: 16 Maalis 2009, 10:53
Kirjoittaja GameOver
Oma vinkumisensa tulee myös sähkölaitteista. Siis se, mikä muuttuu kierrosnopeuden mukaan, eikä vauhdin mukaan. Samantyyppinen ääni, kuin vituiksi menneiden hifiasennuksen myötä :D . Fordeissa kuuluu tuo "laturiääni" aika selvästi

Re: Re:

Lähetetty: 18 Maalis 2009, 10:42
Kirjoittaja Anzah
:J:J kirjoitti:pistäis kyllä varmaa jo ketuttaa ajaa tollasten äänien kanssa.
Kyllä ainakin itse kilpurien kopissa nautin noista välitettyjen laatikoitten vihellyksestä yhtälailla koneen laulun kanssa...

Ja tosiaan nyky WRC -incar -kuvissa ei pahemmin enää kuulu muuta ääntä kuin sähköhäiriövinkuna... -Ja kuulostaa muuten tosi hölmöltä...

Re: Re:

Lähetetty: 03 Huhti 2009, 20:30
Kirjoittaja jpisteh
WRC-auton kyytiä ei ole päässyt testaamaan... Mutta kyllähän vinkuva ääni pääosin tulee suorahampaisesta vaihdelaatikosta...

Sähkövermeet ovat äänenlähde, mutta ne melut onneksi peittyvät moottorin ja voimansiirron meluihin...

j.h

Miksiköhän kilpailijaparit pitävät luokasta riippumatta siirtymillä ja pätkillä kuulosuojaimia?

Re: Mistä johtuu WRC autojen ujellus?

Lähetetty: 03 Huhti 2009, 20:35
Kirjoittaja Mannion
^Helpottaahan se nuottien lukua kun on kuulokeradiot, ei tarvii huutaa niin kovaa :lollis:

Re: Mistä johtuu WRC autojen ujellus?

Lähetetty: 09 Huhti 2009, 00:38
Kirjoittaja AM
Suorahampaisten laatikoiden sinfoniaa ulkopäin kuunneltuna että vakiona hiljaisen premium-luokan henkilöauton kabiinista kuunneltuna;