Keskustelua opeleista, hah hah
Keskustelua opeleista, hah hah
Piti oikeen nauraa itellee, luulin ihan että osiossa:keskustelua opeleista olisi keskustelua opeleista. Nyt tiedän paremmin, osion nimi: Keskustelua opelien vioista olisi paaaljon tarkempi kuvaus sisällöstä. Eka viestini tietämättömyyden sumussa:
""Aikoja sitten kilpaili joku suomalainen joukkue Kadett GSi:llä ainakin kerran, ehkä jopa kaksi. Sitten vierähti pari vuosikymmentä etten tiedä kävikö siellä ketään, ehkä kävi. Hiljattain (parin kolmen vuoden sisään) suomalaiset vei sinne Calibran.
Jos joku muistaa, niin millä Opeleilla suomalaiset ovat siellä kilpailleet (siis 24 h kisa) ketä ja mistä päin olivat? Niin ja miten pärjäsivät. Laittakaa vaikka pienikin tieto niin ehkä se siitä hahmottuu.
Jos tämä aihe on jo vatvottu tällä foorumilla niin siitäkin voi huomauttaa, uusi kun olen.""
Vastauksia tuli kokonainen yksi.
En toki hauku sivustoa enkä sen sisältöä, olen itse asiassa saanut uskomattoman paljon tietoa ja apua juuri tämän kautta, no viathan ne opelin omistaja arkea ja usein siinä menee myös pyhät.
""Aikoja sitten kilpaili joku suomalainen joukkue Kadett GSi:llä ainakin kerran, ehkä jopa kaksi. Sitten vierähti pari vuosikymmentä etten tiedä kävikö siellä ketään, ehkä kävi. Hiljattain (parin kolmen vuoden sisään) suomalaiset vei sinne Calibran.
Jos joku muistaa, niin millä Opeleilla suomalaiset ovat siellä kilpailleet (siis 24 h kisa) ketä ja mistä päin olivat? Niin ja miten pärjäsivät. Laittakaa vaikka pienikin tieto niin ehkä se siitä hahmottuu.
Jos tämä aihe on jo vatvottu tällä foorumilla niin siitäkin voi huomauttaa, uusi kun olen.""
Vastauksia tuli kokonainen yksi.
En toki hauku sivustoa enkä sen sisältöä, olen itse asiassa saanut uskomattoman paljon tietoa ja apua juuri tämän kautta, no viathan ne opelin omistaja arkea ja usein siinä menee myös pyhät.
Re: Keskustelua opeleista, hah hah
Ottamatta muuten kantaa siihen missä on mikäkin vialla,1Bazoomer kirjoitti:""Aikoja sitten kilpaili joku suomalainen joukkue Kadett GSi:llä ainakin kerran, ehkä jopa kaksi.""
Vastauksia tuli kokonainen yksi.
ongelmana lienee ehkä se ettei tuosta kysymyksestä ota selvää missä on kilpailtu ja mikä laji on ollut kyseessä? Tuosta ei selviä onko ajettua rallia, vaiko asennettu subbareita autoon ja mitattu paineita.
-Onko laukku nyt täynnä kisamieltä?
"Eiku rytkyjä."
_________________
Seppo Räty
"Eiku rytkyjä."
_________________
Seppo Räty
Re: Keskustelua opeleista, hah hah
Muusta en tiedä, mutta 24h kisa on tietenkin tuo: http://www.lemans.org/24heuresdumans/pa ... il_gb.html1Bazoomer kirjoitti: Jos joku muistaa, niin millä Opeleilla suomalaiset ovat siellä kilpailleet (siis 24 h kisa) ketä ja mistä päin olivat? Niin ja miten pärjäsivät. Laittakaa vaikka pienikin tieto niin ehkä se siitä hahmottuu.
Tosin arvelen että aika harva suomalainen sitä on opelilla ajanut...
Taitaa tuo 1Bazoomer puhua tuosta viestistään ---> http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... ht=#978229 mihin vain ata vastas kun muilla ei ollu siihen mitään sanottavaa... ...olis vissiin halunnu et siitäki aiheesta keskustelta enemmän eikä vain ooppelien viosta...
24h-kisoja ajetaan paljon muitakin kuin Ranskan Le Mansin 24h kisa, joka nyt tietenkin on maailman kuuluisin 24h kestävyysajokilpailu. Kuuluisin näistä muista on Nürburgringin 24h kisa, joka ajetaan legendaarisella Nürburgring Nordschleifellä. Siellä ainakin on ollut suomalaisia mukana, mutta viimeksi kylläkin saksalaisen Kissling Motorsportin rakentamilla Astra G-malleilla. Muita 24h-kisoja Euroopassa ovat mm. Silverstonen 24h Englannissa, Hollannissakin on ajettu vissiin Zandtvoortissa vastaavia ja on niitä kai muitakin, etenkin pienemmällä profiililla olevia. Muualla maalmiassa on sitten vielä lisää kuuluisia 24h-kilpailuita, kuten esim. Daytona 24h Floridassa USA:ssa.
Le Mansissa on ollut mukana suomalaisia, mutta siellä ei ole kyllä käsittääkseni Opeleita nähty, kisassa kun ajetaan vain LMP-prototyypeillä sekä GT-luokan urheiluautoilla. Saloon/Touring Car-tyyppisiä autoja ei Le Mansiin hyväksytä mukaan eikä niille ole siellä luokkiakaan. Le Mansissahan ovat ajaneet mm. Jyrki Järvilehto mm. McLarenilla, Cadillacilla, BMW:llä ja Audilla joka lienee eniten Le Mans-kisoja ja parhaiten siellä menestynyt suomalainen (mm. 2 voittoa) ja viimeksi tänä vuonna kisassa oli mukana Mika Salo GT2-luokan Ferrarilla.
Nürburgringin 24h-kisassa on ollut mukana eri vuosina taas useitakin erilaisia Opeleita, myös Kadetteja ja Calibroita ja myös suomalaiskuskeja, olisiko tässä tarkoitettu sitten sitä? Menee arvailuksi vähän.
Le Mansissa on ollut mukana suomalaisia, mutta siellä ei ole kyllä käsittääkseni Opeleita nähty, kisassa kun ajetaan vain LMP-prototyypeillä sekä GT-luokan urheiluautoilla. Saloon/Touring Car-tyyppisiä autoja ei Le Mansiin hyväksytä mukaan eikä niille ole siellä luokkiakaan. Le Mansissahan ovat ajaneet mm. Jyrki Järvilehto mm. McLarenilla, Cadillacilla, BMW:llä ja Audilla joka lienee eniten Le Mans-kisoja ja parhaiten siellä menestynyt suomalainen (mm. 2 voittoa) ja viimeksi tänä vuonna kisassa oli mukana Mika Salo GT2-luokan Ferrarilla.
Nürburgringin 24h-kisassa on ollut mukana eri vuosina taas useitakin erilaisia Opeleita, myös Kadetteja ja Calibroita ja myös suomalaiskuskeja, olisiko tässä tarkoitettu sitten sitä? Menee arvailuksi vähän.
Opel Calibra 2.0 16V Turbo 4x4 C20LET '92 - Pontiac GTO 5.7 V8 LS1 '04 (Holden) - Pontiac Tempest 2d HT Coupe V8 5.8 '70
-
- 'Diplomat'
- Viestit: 10609
- Liittynyt: 08 Elo 2005, 20:41
- Paikkakunta: Kontiomäki
Toisien merkkien omistajilla on "merkkiylpeys".jari_w123 kirjoitti:Olen huomannut että ooppeli miehet ja naiset haukkuu enemmän autojaan kuin muitten merkkien omistajat .
Kenties Opelin omistajat ovat todenneet todellisuuden, että kaikkiin autoihin menee rahaa ja niissä on vikoja (yleensä ERÄÄT saksalaismerkin palvojat eivät kerro vioistaan vaan hehkuttavat ominaisuusksia).
Kuten Chapel Showssa. Opelist keeps it real!
Astra G Sport 2.0i 16V x20xev
^^No enpä tiiä. Vaidoin vähän aikaa sitten Vectran Volvoon ja siitä asti on v...tuttanut. Kyllä oli parempi auto. Volvoa voisin parjata tosissaan aamusta iltaan.
Calibra V6, Speedster 2.0 Turbo , MB ML 400 D, Aprilia RSV4
Exät: Kadett E 1.3 S, Vectra A 2.0 GLS, Astra Coupe Bertone 1.8, Calibra 2.0i, Calibra 2.5 V6, Vectra C 2.0 T GTS, Omega MV6 Farkku
-Blitzkrieg mit dem Fleischgewehr-
Exät: Kadett E 1.3 S, Vectra A 2.0 GLS, Astra Coupe Bertone 1.8, Calibra 2.0i, Calibra 2.5 V6, Vectra C 2.0 T GTS, Omega MV6 Farkku
-Blitzkrieg mit dem Fleischgewehr-
-
- 'Diplomat'
- Viestit: 1314
- Liittynyt: 22 Touko 2004, 03:00
- Paikkakunta: ilmajoki
Kyllä tämänhetkinen on luotettavuuden ja osien vaihtotiheyden kannalta ylivoimaisesti paskin auto mikä minulla on ollut.
Mutta en ole varmaan ikinä ollut näin tyytyväinen autooni
Ainakin minulla tuohon tyytyväisyyteen vaikuttaa melkoisen paljon autossa kiinni oleva rahamäärä ja varsinkin onko se kippo velkainen. Kyllä omaa sopivanhintaista (balanssissa muiden tulojen/menojen kanssa) autoa on mukava pitää kunnossa.
Juu ja ne "paremmat" pirssit ovat olleet:
-DX takavetoisuus plussaa ja meininki
- -90 Carina II jolla ajoin 7 vuotta, käsittämättömän luotettava pirssi. Sopi silloiseen tilanteeseen ihan hyvin, opiskeluajankin tuolla siirsin kehoani. Autona ei oikein mistään kotoisin, ainakaan nykymittapuun mukaan.
-2001 Mondeo V6 ST220 korisarjalla. Hieno auto, mutta velkaisuus ja auton arvon laskeminen ahdisti. Kalliissa autossa pienetkin viat tuntuvat suurilta.
-94 Mondeo, tuli tuosta ylemmästä vaihdossa. Kauhea laite, onneksi löytyi ostaja. Hyvin sillä silti maisema vaihtui ja tämä ei ahdistanut taas yhtään kun ei ollut rahaakaan paljoa kiinni.
Mutta en ole varmaan ikinä ollut näin tyytyväinen autooni
Ainakin minulla tuohon tyytyväisyyteen vaikuttaa melkoisen paljon autossa kiinni oleva rahamäärä ja varsinkin onko se kippo velkainen. Kyllä omaa sopivanhintaista (balanssissa muiden tulojen/menojen kanssa) autoa on mukava pitää kunnossa.
Juu ja ne "paremmat" pirssit ovat olleet:
-DX takavetoisuus plussaa ja meininki
- -90 Carina II jolla ajoin 7 vuotta, käsittämättömän luotettava pirssi. Sopi silloiseen tilanteeseen ihan hyvin, opiskeluajankin tuolla siirsin kehoani. Autona ei oikein mistään kotoisin, ainakaan nykymittapuun mukaan.
-2001 Mondeo V6 ST220 korisarjalla. Hieno auto, mutta velkaisuus ja auton arvon laskeminen ahdisti. Kalliissa autossa pienetkin viat tuntuvat suurilta.
-94 Mondeo, tuli tuosta ylemmästä vaihdossa. Kauhea laite, onneksi löytyi ostaja. Hyvin sillä silti maisema vaihtui ja tämä ei ahdistanut taas yhtään kun ei ollut rahaakaan paljoa kiinni.
E39 M5
[url=http://www.opelclubfinland.fi/forum/viewtopic.php?t=119774]
[url=http://www.opelclubfinland.fi/forum/viewtopic.php?t=119774]
-
- 'Diplomat'
- Viestit: 1314
- Liittynyt: 22 Touko 2004, 03:00
- Paikkakunta: ilmajoki
-
- 'Diplomat'
- Viestit: 10609
- Liittynyt: 08 Elo 2005, 20:41
- Paikkakunta: Kontiomäki
Kaverilla samanlainen kokemus, piti volvoa 5kk:a ja vaihtoi takaisin opelin ratin taakse. Tuumasi vaan että on parempi palata tutun ja turvallisen?! merkin pariin. (vaikka joskus voi tulla niitä heikkoja hetkiä)lowcali kirjoitti:^^No enpä tiiä. Vaidoin vähän aikaa sitten Vectran Volvoon ja siitä asti on v...tuttanut. Kyllä oli parempi auto. Volvoa voisin parjata tosissaan aamusta iltaan.
Saab 9-5 2.0T Linear Pro 2006