omega b ajotietokone hälyyttää jarrupalojen kulumista
omega b ajotietokone hälyyttää jarrupalojen kulumista
eli jarrupalat ovat vaihdettu uusiin ja silti ajotietokone hälyyttää niistä. täytyykö vikailmoitus kuitata jostain pois. mitkä kaikki jarrupalat kuuluu tähän hälyytyksen piiriin esim: käsijarru
Re: omega b ajotietokone hälyyttää jarrupalojen kulumista
Vaihdoitko ne kulumisenvaroittimet samalla kun vaihdoit palat? sellaiset valkoiset jutut jotka tulevat kiinni jarrupaloihin.kag1 kirjoitti:eli jarrupalat ovat vaihdettu uusiin ja silti ajotietokone hälyyttää niistä. täytyykö vikailmoitus kuitata jostain pois. mitkä kaikki jarrupalat kuuluu tähän hälyytyksen piiriin esim: käsijarru
Meidän Omegassa tunnistimet toimivat kyllä niin, että kun pala kuluu riittävästi, alkaa muovinen tunnistin hangata jarrulevyyn ja lopulta kuluu niin, että metalliset johtimet menevät jarrulevyn kautta oikosulkuun. Eli oikosulku saa jatkuvan vikailmoituksen aikaan. Myös tunnistimien irroittaminen mahdollistaa lian pääsyn liittimeen jolloin myös tulee vikailmoitus. Eli uudet vain tilalle, eivät maksaneet montaa egeä Motonetistä.
Omega MV6 Sedan aut '98
Olisiko se sitten minullakin samalla tavalla... hmm. kun yhdistin johdot ja siltikin palaa. kytkentäkaavion mukaan ovat kyllä silleen että kun muovi kuluu tarpeeksi niin sen sisällä oleva johdin katkeaa jolloin valo syttyy.Aika kirjoitti:Meidän Omegassa tunnistimet toimivat kyllä niin, että kun pala kuluu riittävästi, alkaa muovinen tunnistin hangata jarrulevyyn ja lopulta kuluu niin, että metalliset johtimet menevät jarrulevyn kautta oikosulkuun. Eli oikosulku saa jatkuvan vikailmoituksen aikaan. Myös tunnistimien irroittaminen mahdollistaa lian pääsyn liittimeen jolloin myös tulee vikailmoitus. Eli uudet vain tilalle, eivät maksaneet montaa egeä Motonetistä.
- Undertaker
- 'Diplomat'
- Viestit: 5381
- Liittynyt: 11 Elo 2002, 03:00
- Paikkakunta: Nurmijärvi
- kumikeisari
- 'Admiral'
- Viestit: 132
- Liittynyt: 21 Huhti 2005, 19:47
no joo, vaihdoin tossa jarrupalat iltapuhteina vaan tuo teksti ajotietokoneesta ei häviä pois.
kuskinpuoleisesta anturista on muovi puhki, eli onko se nyt niin kuin joku tuossa sanoi että vetää oikoseen.kun eihän se vastaa mihkään että eihän sen maihin pitäs mennä??
muuten anturit kyllä säilyi ehjinä.
vai pitääks se nollata jostain toi zydeemi.
kuskinpuoleisesta anturista on muovi puhki, eli onko se nyt niin kuin joku tuossa sanoi että vetää oikoseen.kun eihän se vastaa mihkään että eihän sen maihin pitäs mennä??
muuten anturit kyllä säilyi ehjinä.
vai pitääks se nollata jostain toi zydeemi.
- Lallevihtinen
- 'Diplomat'
- Viestit: 2003
- Liittynyt: 03 Touko 2004, 03:00
- Paikkakunta: Tampere
- Viesti:
- kumikeisari
- 'Admiral'
- Viestit: 132
- Liittynyt: 21 Huhti 2005, 19:47
sehän nollaantuu kun virrankatkaistessa painaa ajotietokoneen ylempää nappia, silloin kun vikaa ilmoitetaan.
vaan kun se tekee tuon checkin niin se herjaa jarrupaloja taas.
eli onko vika nyt tuossa anturissa kun siitä on muovi kulunut pois, vaikkei se anturi osukkaan maihin?!
en viittis tehä mitään ohituksia yhdistelemällä johtoja, kun ne kyträykset löytää aina edestään jossain vaiheessa.
vaan kun se tekee tuon checkin niin se herjaa jarrupaloja taas.
eli onko vika nyt tuossa anturissa kun siitä on muovi kulunut pois, vaikkei se anturi osukkaan maihin?!
en viittis tehä mitään ohituksia yhdistelemällä johtoja, kun ne kyträykset löytää aina edestään jossain vaiheessa.
- Lallevihtinen
- 'Diplomat'
- Viestit: 2003
- Liittynyt: 03 Touko 2004, 03:00
- Paikkakunta: Tampere
- Viesti:
Anturissa vika. Helpoimmalla pääsee kun seuraa renkaan vaihdossa jarrupalojen kuntoo ja pistää sen vanhan anturin johdon poikki ja yhdistää johdot siitä, jollon auton puoli jää alkuperäseks ja halutessa voi myöhemmin ostaa uuden anturin ja laittaa paikalleen.kumikeisari kirjoitti:sehän nollaantuu kun virrankatkaistessa painaa ajotietokoneen ylempää nappia, silloin kun vikaa ilmoitetaan.
vaan kun se tekee tuon checkin niin se herjaa jarrupaloja taas.
eli onko vika nyt tuossa anturissa kun siitä on muovi kulunut pois, vaikkei se anturi osukkaan maihin?!
en viittis tehä mitään ohituksia yhdistelemällä johtoja, kun ne kyträykset löytää aina edestään jossain vaiheessa.