omega b ajotietokone hälyyttää jarrupalojen kulumista

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Avatar
kag1
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 88
Liittynyt: 31 Joulu 2005, 15:10
Paikkakunta: Valkeakoski

omega b ajotietokone hälyyttää jarrupalojen kulumista

Viesti Kirjoittaja kag1 »

eli jarrupalat ovat vaihdettu uusiin ja silti ajotietokone hälyyttää niistä. täytyykö vikailmoitus kuitata jostain pois. mitkä kaikki jarrupalat kuuluu tähän hälyytyksen piiriin esim: käsijarru
Avatar
Jarnok
'Senator'
'Senator'
Viestit: 546
Liittynyt: 17 Loka 2004, 03:00
Paikkakunta: Lahti

Re: omega b ajotietokone hälyyttää jarrupalojen kulumista

Viesti Kirjoittaja Jarnok »

kag1 kirjoitti:eli jarrupalat ovat vaihdettu uusiin ja silti ajotietokone hälyyttää niistä. täytyykö vikailmoitus kuitata jostain pois. mitkä kaikki jarrupalat kuuluu tähän hälyytyksen piiriin esim: käsijarru
Vaihdoitko ne kulumisenvaroittimet samalla kun vaihdoit palat? sellaiset valkoiset jutut jotka tulevat kiinni jarrupaloihin.
Avatar
kag1
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 88
Liittynyt: 31 Joulu 2005, 15:10
Paikkakunta: Valkeakoski

Viesti Kirjoittaja kag1 »

en tiedä edellinen omistaja oli ne vaihtanut. eli syy vois olla niissä vai. onko taka jarruissa samanlaiset hommat...
ascona_c
OCF Member 2020
Viestit: 9276
Liittynyt: 05 Helmi 2004, 02:00

Viesti Kirjoittaja ascona_c »

Ei ole takajarruissa. Ilmoituksen saa kuitattua yhdistämällä kulumisvaroittimen johdot, tai ostamalla uuden varoittimen.
Perheen ex-Opelit 1990-2023 49kpl + 1.6milj.km.

Nyt vähän muitakin..
Aika
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 215
Liittynyt: 19 Tammi 2004, 02:00
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Aika »

Meidän Omegassa tunnistimet toimivat kyllä niin, että kun pala kuluu riittävästi, alkaa muovinen tunnistin hangata jarrulevyyn ja lopulta kuluu niin, että metalliset johtimet menevät jarrulevyn kautta oikosulkuun. Eli oikosulku saa jatkuvan vikailmoituksen aikaan. Myös tunnistimien irroittaminen mahdollistaa lian pääsyn liittimeen jolloin myös tulee vikailmoitus. Eli uudet vain tilalle, eivät maksaneet montaa egeä Motonetistä.
Omega MV6 Sedan aut '98
Avatar
Jarnok
'Senator'
'Senator'
Viestit: 546
Liittynyt: 17 Loka 2004, 03:00
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja Jarnok »

Aika kirjoitti:Meidän Omegassa tunnistimet toimivat kyllä niin, että kun pala kuluu riittävästi, alkaa muovinen tunnistin hangata jarrulevyyn ja lopulta kuluu niin, että metalliset johtimet menevät jarrulevyn kautta oikosulkuun. Eli oikosulku saa jatkuvan vikailmoituksen aikaan. Myös tunnistimien irroittaminen mahdollistaa lian pääsyn liittimeen jolloin myös tulee vikailmoitus. Eli uudet vain tilalle, eivät maksaneet montaa egeä Motonetistä.
Olisiko se sitten minullakin samalla tavalla... hmm. kun yhdistin johdot ja siltikin palaa. kytkentäkaavion mukaan ovat kyllä silleen että kun muovi kuluu tarpeeksi niin sen sisällä oleva johdin katkeaa jolloin valo syttyy.
Avatar
Undertaker
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 5381
Liittynyt: 11 Elo 2002, 03:00
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Undertaker »

Joutuuko palat irroittamaan, että pääsee käsiksi niihin tunnistimiin?
Avatar
Jarnok
'Senator'
'Senator'
Viestit: 546
Liittynyt: 17 Loka 2004, 03:00
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja Jarnok »

Undertaker kirjoitti:Joutuuko palat irroittamaan, että pääsee käsiksi niihin tunnistimiin?
Ainakaan -89 A-omegassa ei tarvitse, ne saa jopa irti irrottamatta rengasta, takaisin pistäminen onkin kyllä sitten vähän vaikeampaa, kannattaa melkein irrottaa rengas.
Avatar
Omppu MV6
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 136
Liittynyt: 23 Marras 2004, 02:00
Paikkakunta: Naantali

Viesti Kirjoittaja Omppu MV6 »

jos irroittaa koko tunnistimen tietokone hälyttää, testattu juttu.Aika paha on yrittää saada vanhoja ehjänä irti saatika uusiin paloihin kiinni.
Avatar
kumikeisari
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 132
Liittynyt: 21 Huhti 2005, 19:47

Viesti Kirjoittaja kumikeisari »

no joo, vaihdoin tossa jarrupalat iltapuhteina vaan tuo teksti ajotietokoneesta ei häviä pois.
kuskinpuoleisesta anturista on muovi puhki, eli onko se nyt niin kuin joku tuossa sanoi että vetää oikoseen.kun eihän se vastaa mihkään että eihän sen maihin pitäs mennä??
muuten anturit kyllä säilyi ehjinä.
vai pitääks se nollata jostain toi zydeemi.
ascona_c
OCF Member 2020
Viestit: 9276
Liittynyt: 05 Helmi 2004, 02:00

Viesti Kirjoittaja ascona_c »

Itse sain Vectrasta kuitattua "Brake Pad" -tekstin yksinkertaisesti yhdistämällä kulumisvaroittimen kaksi johtoa.

Ja ilmeisesti Omegassa on kuitenkin samanlaiset varoittimet.
Perheen ex-Opelit 1990-2023 49kpl + 1.6milj.km.

Nyt vähän muitakin..
Avatar
Lallevihtinen
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 2003
Liittynyt: 03 Touko 2004, 03:00
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lallevihtinen »

Johdot yhteen vaan niin loppuu herjaaminen.
Astra J OPC
EX: Omega B 3.0 V6 24V "MV6", Astra F+G, B+C Vectra.
kcl
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1082
Liittynyt: 24 Maalis 2005, 11:57

Viesti Kirjoittaja kcl »

En tiiä miten asian pitäisi olla, mutta omassa on tunnistin ja johdot ainoastaan kuskinpuolen etupyörässä :roll: Apumiehen puolella siis ei oo ees johtoja, samoin kuin ei takajarruissakaan.
Ei enää Omegaa vaan Sitruunapatonkia
Avatar
kumikeisari
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 132
Liittynyt: 21 Huhti 2005, 19:47

Viesti Kirjoittaja kumikeisari »

sehän nollaantuu kun virrankatkaistessa painaa ajotietokoneen ylempää nappia, silloin kun vikaa ilmoitetaan.
vaan kun se tekee tuon checkin niin se herjaa jarrupaloja taas.
eli onko vika nyt tuossa anturissa kun siitä on muovi kulunut pois, vaikkei se anturi osukkaan maihin?! :o
en viittis tehä mitään ohituksia yhdistelemällä johtoja, kun ne kyträykset löytää aina edestään jossain vaiheessa.
Avatar
Lallevihtinen
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 2003
Liittynyt: 03 Touko 2004, 03:00
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lallevihtinen »

kumikeisari kirjoitti:sehän nollaantuu kun virrankatkaistessa painaa ajotietokoneen ylempää nappia, silloin kun vikaa ilmoitetaan.
vaan kun se tekee tuon checkin niin se herjaa jarrupaloja taas.
eli onko vika nyt tuossa anturissa kun siitä on muovi kulunut pois, vaikkei se anturi osukkaan maihin?! :o
en viittis tehä mitään ohituksia yhdistelemällä johtoja, kun ne kyträykset löytää aina edestään jossain vaiheessa.
Anturissa vika. Helpoimmalla pääsee kun seuraa renkaan vaihdossa jarrupalojen kuntoo ja pistää sen vanhan anturin johdon poikki ja yhdistää johdot siitä, jollon auton puoli jää alkuperäseks ja halutessa voi myöhemmin ostaa uuden anturin ja laittaa paikalleen.
Vastaa Viestiin