vectran laturi
vectran laturi
1,9 cdti vectrasta -08 taisi laturi pieraista, kun lopetti lataamisen. Mutta minkähän takia latausvalo sammuu kun auto käy?
Re: vectran laturi
No sieltä sen verran tulee jännitettä että luulee lataavansa.
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Re: vectran laturi
Yleismittarin mukaan ei tule mitään. Mutta jos tuo nyt laturin vaihdolla korjaantuu, niin väliäkö tuolla...
- kadett90
- OCF Member 2024
- Viestit: 12645
- Liittynyt: 09 Syys 2002, 03:00
- Paikkakunta: Hämeenlinna (Renko)
Re: vectran laturi
Mitä se akkujännite on sitten käydessä?
Re: vectran laturi
Vedäppäs vanhalle laturille uudet kaapelit
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Re: vectran laturi
Akkujännite ei muutu hiukkaakaan vaikka auto käy. Vaihdan ehtoolla uuden laturin, tarkistan samalla ne laturin johdot.
Re: vectran laturi
Näihin on vaihdettu satoja ellei tuhansia latureita sen takia että se laturi-akku välinen kaapeli hapettuu sisäisesti liittimen ja kaapelin välistä.
Samoin akun maajohto hapettuu samalla lailla. Omassa Zafirassa sen huomasi kun maakaapeli oli tulikuuma starttauksen jälkeen ja latausjännite oli akkujännite. Kun vedin uuden 25mm2 maakaapelin suoraan moottorilohkoon, nousi latausjännite 14,2V.
Samoin akun maajohto hapettuu samalla lailla. Omassa Zafirassa sen huomasi kun maakaapeli oli tulikuuma starttauksen jälkeen ja latausjännite oli akkujännite. Kun vedin uuden 25mm2 maakaapelin suoraan moottorilohkoon, nousi latausjännite 14,2V.
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Re: vectran laturi
Laturi vaihdettu, nyt ainakin lataa. Johdoissa en nähnyt mitään outoa, mutta jos johdot hapettuu sisäisesti, niin eihän sitä näe. Pitää seurata
latausta, jos vielä temppuilee, niin laitan uudet johdot. Oli muuten v....n laturin vaihto minkä olen koskaan tehnyt...
latausta, jos vielä temppuilee, niin laitan uudet johdot. Oli muuten v....n laturin vaihto minkä olen koskaan tehnyt...
Re: vectran laturi
Et oo sitten Saabbiin vaihtanut Mäkin ajattelin näppäränä poikana vaan vaihtaa hiilet kun ne loppu. No kappas, vaikka niihin säätimen/hiilien kahteen ruuviin pääsis käsiks, niin kannake on laturin takana niin ettei pysty vaihtamaan. Eli laturi pitää irrottaa. MUTTA. Sehän ei mahdu mitään tietä ulos. Eli ensin pitää irroittaa se laturi, joka on muutenkin saatanan ahtaassa kolossa, ja kammeta se kannakkeestaan erilleen, sen mitä se mahtuu. Sitten pitää irroittaa se kannake lohkosta, ja nostaa se pois, jotta laturi mahtuu viimein tulemaan ulos. Siltikään se ei tule helpolla, se tulee tasan yhdessä asennossa, ja sitäkään ei kukaan kerro, missä. Ja itseasiassa, se purkaminen on vielä helppoa. Se onkin sitten ihan oma tarinansa, miten tuossa mitättömässä tilassa saat kaiken runnottua tasan takaisin paikalleen ...Korte kirjoitti: ↑18 Tammi 2021, 22:48 Laturi vaihdettu, nyt ainakin lataa. Johdoissa en nähnyt mitään outoa, mutta jos johdot hapettuu sisäisesti, niin eihän sitä näe. Pitää seurata
latausta, jos vielä temppuilee, niin laitan uudet johdot. Oli muuten v....n laturin vaihto minkä olen koskaan tehnyt...
Monta Astraa, Vectraa, Corsaa on ollut ... Ooppelista siirrytty Saabbeliin.
Nyt alla Saab 9-3 2.0 '98 ja 2.0 turbo '01
Nyt alla Saab 9-3 2.0 '98 ja 2.0 turbo '01
- Lurttinen
- OCF Member 2018
- Viestit: 7430
- Liittynyt: 19 Elo 2003, 03:00
- Paikkakunta: Tampere
- Jäsennumero: 1227
Re: vectran laturi
Omassa Z22YH olen joskus ihmetellyt, että kun ajaa oikean renkaat jostan isommasta lätäköstä, niin latausjännite tippuu akkujännitteelle, mutta mittaristossa ei syty latauksen merkkivaloa.
Akkujännite näyttää tipahtavan melko nopeasti 12V -> 11V -> 10V ja hetken päästä laturin hihna vinkasee kevyesti ja taas lataa sen 13.8-14.jotain.
Mulla on tupakinsytkässä jännitemittari/USB-laturi kiinni jatkuvasti.
Joskus ajattelin, että meneekö laturiin vettä ja lakkaa pyörimästä? Hihnan vinkasu voisi viitata siihen, että lähtee taas hyrrä pyörimään ja luistaa sen sekunnin tai kaksi.
Vai onko sielä joku muu suojatoiminto, että kastuessaan lopettaa lataamisen? Voihan se vinkasta myös sen takia, että yhtäkkiä laturi alkaa jarruttamaan vaikka kone käy kierroksia? Sen yleensä huomaa myös selkeänä nykäyksenä.
Hyvin tuntuu silti lataavan ja akku kunnossa. Seisoi pari päivää tässä kovassa pakkasessa ja lämmnittämättä kertaveivillä lähti käyntiin, kuin palmun alta.
Akkujännite näyttää tipahtavan melko nopeasti 12V -> 11V -> 10V ja hetken päästä laturin hihna vinkasee kevyesti ja taas lataa sen 13.8-14.jotain.
Mulla on tupakinsytkässä jännitemittari/USB-laturi kiinni jatkuvasti.
Joskus ajattelin, että meneekö laturiin vettä ja lakkaa pyörimästä? Hihnan vinkasu voisi viitata siihen, että lähtee taas hyrrä pyörimään ja luistaa sen sekunnin tai kaksi.
Vai onko sielä joku muu suojatoiminto, että kastuessaan lopettaa lataamisen? Voihan se vinkasta myös sen takia, että yhtäkkiä laturi alkaa jarruttamaan vaikka kone käy kierroksia? Sen yleensä huomaa myös selkeänä nykäyksenä.
Hyvin tuntuu silti lataavan ja akku kunnossa. Seisoi pari päivää tässä kovassa pakkasessa ja lämmnittämättä kertaveivillä lähti käyntiin, kuin palmun alta.
prööt
Re: vectran laturi
Hihna siellä kastuu ja alkaa luistaa.
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)